Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Linköping 12 februari

« · 1126581 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Linköping 12 februari
Peja:

Missade tyvärr matchen ikväll pga jobb,men man bandade förståss.det var en sjuuuk match.
Så jävla kul att Silfverberg går in o visar att han hör hemma som ordinarie i BIF:s A-lag.Kanske får han fart på Sandin igen.
Limpan mycket stabil,ska vi verkligen släppa honom till Klyktattarna i Timrå?

På Lördag vill jag se ett jävla krig mot Fusklaget från Ängelholm,ser gärna att Sundström har Rödin och Thegel vid sin sida i en fjärdelina.
Alcén och Vas kan ta fram Golfklubborna;)
Kommentera

Peja: Glömde det... Statistik å hur man har sett ut i 40 matcher ska man inte bry sig om..
Kommentera

Lindström: Den enda möjliga skandalen vore om du inte litar på tränarens omdöme eftersom denne alltid vet bäst!
Kommentera

"lira" ska de va!!
Kommentera

Peja: AMEN!!
Skandal om inte han får lite nästa.
Kommentera

Huge: Silfverberg har varit bra varje gång han har spelat. Ikväll presterade han bättre än vad många forwards har gjort på hela säsongen.
Kommentera

Peja: Ja, som tur är så vet tränarna med största sannolikhet bäst.
Genom bra samarbete mellan CZ och juniortränarna så har man nog haft bra koll på när en junior ev är mogen att släppas fram.
Att som du gör, på en enstaka insats från Silfverbergs sida tvärsäkert påstå att han borde varit ordinarie hela säsongen, känns minst sagt ogenomtänkt.
Kommentera

Fan avd poppis det har blivit med sportchef bråk först Widing-Nubben nu Jämtin-Mormor!
Kommentera

GävleLasse:

Ser man på plus/minus är det Alcén han skall ersätta, han har det tungt i år.
1+1 och -12...

Med lite mer speed bredvid sig kanske tom Vas kan göra nåt vettigt.

Prova Rödin!

Men risken är väl att Silfver får flytta på sig när Herman frisknar till.

Och så vill jag se att Silfver gör poäng, det räcker inte bara med att vara lovande, han måste producera också för att ta en plats och tillföra...
Kommentera

GävleLasse: Din okunniga barbar! Tränaren vet alltid bäst.

Skämt åsido, Silfverberg borde självklart ha varit ordinarie i stort sett hela säsongen, och Rödin & Thegel borde självklart få istid istället för alibispelarna i fjärdelinan.
Kommentera

mk: Den man älskar agar man. Är det inte klackarna i taket när man gjort en bra match och producerat 6 mål så är man inte Brynäsare. Så enkelt är det.
Kommentera

rackham: Ja det skulle kunna vara en bra grej, om inte annat om man ser på framtiden. SÄMRE än Vas lär han inte vara i alla fall. Så man har allt att vinna på att ge Rödin all kunskap om vad som krävs för spel i ES
Kommentera

GävleLasse: Det roliga är om man läser diskutionen nedanför denna. vilken skillnad på stämning! men det är ju så med Brynäs, Ena dagen totalt värdelösa andra dagen kungar. Men oavsett VI ÄLSKAR ALLA BRYNÄS!

Fast vissa dagar lite mindre bara.
Kommentera

Inte för att jag gillar Sundlöv, Men ska man behöva bli personlig mot herr Jämtin(?)
Kommentera

GävleLasse:

Och så Rödin in istället för Vas i fjärdelinan...
Kommentera

Huge: Kan man behålla det här spelet på hemmaplan så kommer vi i alla fall klara oss från kvalserien. Sen får vi se om det räcker hela vägen till slutspel.
Kommentera

Känns föga troligt att Sundlöf skulle nita Jämtin. Brynäs vinner matchen men Sundlöf är riktigt sur och bestämmer sig för att slå Jämtin i spelargången. Inte ett särskilt troligt scenario. Jämtin är ett svin full av skit.
Kommentera

Gusten:

Fått stryk av Jämtin? Borde han inte hålla tyst om det? Det är ju typ som man åkt på däng av Nils Karlsson Pyssling...inte He-Man direkt. 

Kommentera

Gusten: Skulle du säga så om han sopa på Markan eller nån spelare i gången oxå?
Kommentera

JanT: Hyllar? För att jag kallar honom kung? Njää jag är ingen royalist ... är faktiskt emot kungahuset.
Kommentera

Gusten: Sundlöv står högt i kurs hos dig....

Går det inte lite väl långt när du hyllar en av ES största ärthjärnor för han slår Brynäs sportchef på käften?
Kommentera

sylf:
"... jag kanske får ett blått öga. Men jag har varit med om värre, även om jag tyckte det var onödigt. Han hade väl 700 i puls när han kom av isen så det var väl lite stridens hetta."

Sundlöv har börjat redan innan KS med lugnande mediciner?
Kommentera

Se Correns artikel angående bråket i spelargången.
Kommentera

sylf: Haha Jämtin är kung!
Kommentera

sylf: Ja, visst fan blir det andra bullar därnere.
Dom kommer att kliva på från start och försöka skölja över oss, så det gäller att vara på tårna och spela smart.
Det kommer att bli en jäkla holmgång.
(hoppas jag har lika tokfel som jag hade ang dagens match....) :-)
Kommentera

JanT: Knepigt läge för CZ vad gäller målvakterna i det här läget, men lite vila på Markan kanske gör honom gott.
Tycker dock att han gör en bra match mot Frölunda. Inte mkt att göra åt dom 3 styrningarna, i övrigt såg han lika stabil ut som vanligt.
Men nu får nog Limpan stå ett tag framöver, nåt annat vore konstigt.
För mig får han gärna spika igen mot Timrå, om det så kostar oss en flytt dit till nästa säsong... :-)
Kommentera

Gusten: "Det såg Linköping Andreas Jämtin till. I slutsekunderna drog han på sig en matchstraff, något som uppenbarligen gjorde honom så sur att han kände sig tvingad att ge Brynäs sportchef Michael Sundlöv en smäll."

*ASG*
Är Jämtin Brynäsare:-)))
Kommentera

Jaha här sitter man i trance än!! Skönt med tennis siffror :)
Måtte dom köra på lika mot Rögle nu oxå då, så får man lite andrum.
Kul å se att HELA laget vakna till! Sen vad gjorde fröken flämtin i spelar gången nån som har koll??
Kommentera

Huge: Jag tror att Rögle kommer att bjuda på ett helt annat motstånd, inte så spelande men fan så kämpande. Bara att hoppas att Brynäs står upp och tar den fighten annars går det åt pipsvängen. Skicka Andersen på Mannen som gav rotorbladet ett ansikte så är mycket vunnet.
Kommentera

AVGÅ: "Passa på att vara styv i korken när du för en gångs skull har en millimeter rätt i dina bedömningar."

Otur för dig då, att jag för en gångs skulle faktiskt felbedömde läget.
Trodde nämligen på förhand att den här matchen skulle bli stentuff.
Inte ens här lyckas du ha ett rätt....
Kommentera

JanT: Kanske är smart att vila Limpan mot Timrå ... vill inte se honom göra en Noronen ;)
Kommentera

Huge: Oerhört viktig seger! Och precis i rätt tid....

Tror att Markström får nöta bänk resten av serien.

Lindbäck har varit klart bäst 2009!
Kommentera

rafalski: "Silfverberg, var fan har NC gömt honom? Jävlar vilken bra match han gör! Härlig insats rakt igenom."

Absolut.
Silfverberg spelar enkelt och rejält och får samtidigt mkt hjälp av laget i övrigt, som gör en kanonmatch. Det gör det mkt lättare att komma in som junior och få utdelning på sitt slit.
Och Limpan spikar nästan igen. Bra fingerspitzgefühl av CZ.
Tycker dock att LHC gör en slätstruken figur idag och slarvar rätt så mkt mellan varven. Ngt som dock inte förtar vår egen insats.
Motivation slår klass brukar man ju säga men idag var det snarare klass som till viss del slog omotivation.
Kan vi upprepa det här spelet på lördag så har vi en bra chans nere i Ängelholm. Rögle gjorde dock en bra match idag, där Frölunda åter hade oförskämt bra utdelning på sina chanser.
Det börja hårdna till kring slutspelsstrecket... :-)
Kommentera

Detta är ju precis vad jag tänkte! Modo och Brynäs kommer att gå om varandra i tabellen hela tiden!
Kommentera

65selander: "Gusten: Han får väl inte följa med på lördag samt att Markan står..."

Bara en idiot skulle ställa honom utanför laget efter denna match ... så du kan få rätt :)
Kommentera

Inför i morron så tror ja på 3 pinnar, gneta, mygla, krossa gör vad dom vill men 3pinnar ska in!

Sen tror jag en kille som skulle haft istid för länge sedan lirar!! Hehe gissa vem om ni kan!!

Lindström Igår kl. 20:34 |

Vad va det ja sa!!

Silver å Sandin, Granis å Limpan tokbäst idag.
Kommentera

Med dessa takter BRA inställning o en fin insats av hela laget
så kan det här gå bra, den som säger nå annat kan väl ta o knipa
igen det stora hålet el nå =) Tack o godatt! Silferberg o Lindbäck, matchens
lirare =)
Kommentera

65selander:

Sundlöv enligt rapporter jag har fått på plats.

Värvning på gång?
Kommentera

65selander: Kan ha varit Tigern, men även en lampa, sig själv eller en synvilla.
Kommentera

sylf: Undrar vem Jämtin bråkade med i spelargången, kan de varit "Tigern" :-))
Kommentera

sylf: Silfverberg, var fan har NC gömt honom? Jävlar vilken bra match han gör! Härlig insats rakt igenom.
Kommentera

Så ja bra publiken.. =)
Kommentera

ASG Jämtin Jämtin ditt jävla? Vad? kom igen då NÅN?
Kommentera

Hong Kong: Jämtin visar att han har en hjärna bestående av en jordnöt!
Kommentera

65selander: Sicken sopa... Jämtin söker bråk och domarparet kniper han på en sekund :-))
Kommentera

Hong Kong: Inte ens Foppa kunde få MODO kvar på slutspelsplats ;-)
Kommentera

sylf: Lugn nu, har du käkat lyckopiller?
Kommentera

65selander: Nu luktar det minst en poäng!
Kommentera

OVE OVE OVE MOLIN!
Kommentera

65selander: Slutspelsplats igen.
Kommentera

« · 1126581 · »