Brynäs IF

730617 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs - Linköping 2020-02-18

« · 2036607 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Linköping 2020-02-18
8399: fjärdekedjan var utan tvekan den hetaste igår. Rödin såg inte hel ut, Scott stundtals nonchalant och Danielsson var väl en av få som försökte i alla fall.
Låst ämne

Sama: Ett stort frågetecken för coachningen speciellt på slutet. Det borde vara våra bästa spelare på isen efter det sena ledningsmåler. Förstakedjan och Sigalet och Söderström kanske.
Låst ämne

Peja: Ja!
Nej, självklart inte - men "doldisar" i all ära... har vi inte en väldig massa doldisar som det är redan?
Låst ämne

Brynäsgubbe: Ja, för när en tränare sågar domarna så spelas ju matchen om, eller?
Låst ämne

Sama: Vad Brynäs vill ha för identitet vet du redan. Man vill vinna 4 guld på 10 säsonger och spela en rolig hockey som drar 7 000 personer per match.
Försök inte sänka ribba nu, hörrududu!
Låst ämne

8399: Viktigt skede efter säsongen! Vilka tränare och assar borde man kika på? Vad vill Brynäs ha för identitet? "Bjuda på det lilla extra" är knappast en väg att gå. Blir fan mörkrädd när dom orden klingas i samband med hur Brynäs ska spela.

I övrigt, fyfan vilken sur jävla torsk igår, fyfan. Att man inte kan hålla ut i 1.31 efter 2-1 målet av ( sensationella? ) Markus Björk är tecken på väldigt många svagheter. Känns oerhört pinsamt. Men det är bara 3 poäng som skiljer just nu och jag är övertygad om att vi kommer baja till Lakers och sno sista platsen.
Låst ämne

8399: Ingen tränarrekrytering kommer motsvara förväntningarna. Det enda som är säkert.
Låst ämne

JanT: Herregud vad nästa tränarrekrytering är viktig, nästan läskigt viktigt. Sundlöv är kompetent, där har jag förtroende.
Campese skall nog inte ens snacka om hockey bandynörd som han är men som dom brukar säga ”show me the money”

Angående denna säsong så vägrar jag ge upp även om Lakers verkligen har gasat upp och vi går på tomgång som vanligt.

Älska Brynäs i vått och torrt...
Låst ämne

Soffdomaren:
” Nu är väl Sandvik sponsorer så dom har säkert betalat för de biljetterna indirekt. Andra företag jag jobbat för som sponsrar andra shl lag har "fått" seriebiljetter som de anställda kan nyttja.”

Ja precis. Så bara för att publiksnittet ökat behöver inte biljettintäkterna nödvändigtvis ha gjort det.
Låst ämne

Enaranger:
”Men visst. Ska man komma topp-6, eller åtminstone topp-10.”

Jag håller med dig i ditt resonemang, men framöver är det MINST semi nästa säsong och sedan MINST topp 4 som gäller 10årsperioden ut, utom de år när vi ska ta guld. Då gäller det plocka poäng mot både topp och bottenlagen. Och se till att man har laget för det.

Om inte Campese försöker bygga ett vackert luftslott vill säga, för då spelar det egentligen ingen roll vart poängen kommer ifrån bara vi konstant klarar oss från plats 13 och 14 år efter år.
Låst ämne

xxx BIF xxx: Nu är väl Sandvik sponsorer så dom har säkert betalat för de biljetterna indirekt. Andra företag jag jobbat för som sponsrar andra shl lag har "fått" seriebiljetter som de anställda kan nyttja.
Låst ämne

8399:

Vi har ju faktiskt 7-5 i poäng mot LHC den här säsongen.
Så på dem gick vi "plus" i de fyra inbördes mötena.

Leksand kommer vi gå minus mot.
Och hur det kommer gå mot Oskarshamn avgörs i den fjärde matchen mot dem.

Men visst. Ska man komma topp-6, eller åtminstone topp-10.
Då krävs det nog att man har minst 9-3 i poäng mot de två lagen i botten.
Hade vi hållt 2-1 mot LHC, då hade vi klarat av att få 9-3 i poäng mot dem.

Leksand har tagit ca en femtedel av sin poäng mot oss.
Utan att ha kollat upp det, så kan jag tänka mig att vi kanske är det enda
laget de går plus på den här säsongen är oss. Det kan i alla fall inte
vara så många fler lag de ligger på plus mot.
Låst ämne

Uppfriskande att de Malmös tränare såga domarna efter ytterligare en match de spelat en roll i att avgöra. Om ändå våra ledare haft lite stake att göra samma sak efter Färjestad...
Låst ämne

8399: Mitt grundtips från i julas kvarstår; plats 11, 65 poäng.

Sen får man ju innerligt hoppas att det inte finns några förvirrade supporters som tror att vi får kvala.

Vänner; Vi spelar i SHL säsongen 20/21!!!
Låst ämne

Japp då var det 9 matcher kvar att spela om då.
3 pinnar upp till Växjö med en match mer spelad,
4 pinnar bakifrån smyger Linköping som har 1 match mindre spelad.
Kunde varit bättre utgångsläge med andra ord,

Vore redigt sorgligt om vi skulle komma 12a efter de satta målen.

Stark identifierade en för stor organisation, Campese satsar för att växa - hoppas Campese får mer rätt med ekonomimålen än shl-målet för iår.

By-the-way, Erika G var på Sandvik och delade ut gratis dam-biljetter förra veckan, igår fick brorsan gratisbiljetter på Sandvik till helgen.
Han har fått tidigare som han gav en gratis till mig, och snart får jag en som kostar 50 spänn.
Klart någon betalar något för dessa skulle jag gissa även om jag inte behöver göra det personligen just dessa gånger. Men sker mycket sånt så behöver inte mycket folk på läktaren betyda mer klirr i kassan.

Är det stora vackra luftslott Campese har byggt upp, eller litar han på Sundlövs tur med billiga chansvärvningar à la Dackell, eller sätter Campese plånboken i mun på sundlöv inför 20/21?

Fortsättning följer..
Låst ämne

Brynäsgubbe: Serien rullar vidare och än lever hoppet om några slutspelsmatcher.
Bra kämpatag idag faktiskt men spelet var miserabelt, vad taktiken gick ut på är svårt att begripa...
Låst ämne

mattiask: Stämmer, Scott får ta på sig målet. Menar mer att Rödin istället borde ha backart hem och ställt upp, nu blir han upphovet till att dom kan vända spelet och sen blir det i princip 2 mot 1 iom att Scott tappar sin gubbe.
Jobbigt för Scott. När han räddar 10 baklängesmål med sin checkning så får han inga positiva ”rubriker”
Nu gör han 1 miss och blir omgående syndabock..😡
Låst ämne

Peja: Alright. 19 år. :)
Låst ämne

Brynäsgubbe: Ja, det hade varit roligare, och jag har sett allt från hemmatorsk mot Nyköping till SM-guld på plats de senaste åren, men det är ju inte sant att det var varit en konstant pina senaste 20.
Låst ämne

Anders Berg: inte nästa säsong va? Semifinal är målet nästa säsong. Sen final året efter , har du missat det?
Låst ämne

Tänk att palmemordet skulle lösas innan Brynäs spelar slutspel igen...
Låst ämne

Peja: Efterföljande år avslöjade vilket luftslott det laget var. Men visst, det var kul. Roligare hade det varit att kunna utmana varje år, som ett lag som Brynäs borde kunna.
Låst ämne

Anders Berg: Vilken målsättning skulle man annars ha? Hade du föredragit att inte sikta på att bli bäst?
Låst ämne

Zzz: Ja, fast målsättningen är ju bäst i Sverige så...
Låst ämne

Måste berömma Sundlöv för värvningen av Björk, från Malmös bänk till att idag tanka mest istid av samtliga Brynäs backar.
Även värvningen av Molin visar på fingertoppskänsla. Blir intressant att se vad Sundlöv bygger till nästa säsong. Hoppas han kan plocka ytterligare ett antal billiga doldisar med hög potential att växa ut under säsongen.
Låst ämne

Brynäsgubbe: 20+ år av misär? Låg du och sov när Brynäs vann SM-guld senast eller?
Låst ämne

Våra kommande fyra matcher är Frölunda, Djurgården, Skellefteå och HV71. Hoppet är det sista som överger en och allt det där, men det ser väldigt mörkt ut nu.
Låst ämne

Huge: Vill bara rätta en sak. Rödin ger inte LHC ett 2 mot 1 läge. Titta på det igen. De spelar upp pucken till en spelare (tror det är Lofqvist) varpå han släpper ut pucken till Little.
Scott struntar helt enkelt i att ta 2-3 riktigt snabba skär för att ligga rätt i position utan bara glider. Lofqvist får 1 meter att gå på och vips så är det mål.
Dåligt försvarsagerat av Scott.
Låst ämne

bradberry: Junland är kass.
Låst ämne

pastorn: Ja, även om det inte var ett orättvist resultat så bäddar ändå Rödin och Scott för deras vinstmål, tyvärr.
Rödin tokcheckar onödigt bakom deras kasse, det ger dom en 2 mot 1:a där Scott sen tyvärr bara glider istf att jobba hårdare för att markera Lofqvist.
Många pinnar kvar att spela om, vila på torsdag och sen Frölunda hemma på lördag.
På torsdag är vi alla grön-vita rögleiter...👊😀
Låst ämne

Forsberg 1978: Förbannad snarare. 20+ år av denna jävla misär. Less är bara förnamnet.
Låst ämne

Dags att gå och lägga sig illamående IGEN DÅ....
Låst ämne

bradberry: Vi har inte tagit många poäng mot LIF, OIK och LHC
Låst ämne

Brynäsgubbe: Man kan också se det som att LHC var klart bättre laget, men lyckades tappa 1 poäng tack vare extremt onödiga utvisningar och en målvaktsgroda.
Låst ämne

Mattson: 16 lag? Fan mer än vad jag visste... Vilka ligger 15 och 16 för jag ser dem inte i tabellen...😳

Haha!!! Du ändrade till 14 lag...👍😃
Låst ämne

Seriöst. Är ju helt mållös. Alltid sett på maken till sån jävla losermentalitet som i den här föreningen. Är ju som att man vill förlora, man får en skänk från ovan med 1,5 minut kvar och man lyckas ändå sjabbla till det. 1,5 minut!!! Hur fan är det möjligt?!?

Orkar inte mer.

Skulle kunna säga bra mycket mer om laget och spelarna men jag slutar där innan jag blir bannad. Är ju bara Rödin, Scott och Ersson som faktiskt gillar och hejar på i laget, de enda som verkar vilja något. De andra jävla ******* verkar bara vilja ta lönekuvertet och gå hem. 🖕🏻

Sorry, dålig dag.
Låst ämne

Känns som en typisk Brynäsmatch säsongen 2019/20. Bör skicka en tacksamhetens tanke till SHL som utökade serien till 14 lag. Årets Brynäs hade knappast klarat ett kval.
Låst ämne

8992: Linköping går nog om Brynäs. Formkurvan känns ju onekligen i motsatt riktning och Junlands inträde har nog betytt en del. Brynäs prestation idag vittnar om att vi inte är i toppform. Känns som vi peakat och är på nedgång. Gissar vi blir tolva... Sett till förutsättningar innan säsongen ett fiasko... Sett till spel och hur saker hanterats under säsongen är jag glad att slippa kval. Jag tänker närmast på att man väntade galet länge med att göra förändringen på tränarsidan. Hade det kommit 10-15 omgångar tidigare hade det kunnat innebära stor resultatskillnad.

Brynäs är ändå bara 3 poäng från den där tiondeplatsen. Dock har Lakers en match mindre spelad samt att både Lakers och LHC har bättre form...
Låst ämne

Var för många som var helt osynliga idag, Danielsson kan inte ens behöva duscha efter matchen.
Ingman inte ett rätt osv osv.

Är laget så skitnödigt när det luktar chans på slutspelsplats?
Låst ämne

Lindström: Många i laget får inte godkänt idag. Molin var riktigt bra idag, även Björk, Rödin och stundtals Blomman gjorde det bra. Blomman höjer sig nu när han vill ha förnyat kontrakt. Även Ersson var bra trots 3 insläppta.
Låst ämne

Zappaholic: Kanske är bra, det skickar en klar signal att laget inte är starkare än förra året (relativt andra lag alltså) vilket i sin tur bör ge MS större mandat för att bygga om till nästa år.
Låst ämne

Rödin och Scott -3 ikväll...

Gillar Molin, bra blick för spelet.
Plus gör Alcen och Blommans krigande.
Låst ämne

Nu har i alla fall Campese, Sundlöv och styrelsen mycket tid på sig att hitta en riktig headcoach och en ass coach och en videoanalytiker.
Låst ämne

8399: Helt klart, sura 2 pinnar att tappa mot ett skitlag.
Låst ämne

8399: hur i helvete kan det vara icing vid 35 sek kvar. Idioten Lofkvist kunde lätt ta den han var ju fan där. Det som avgör denna skandal
Låst ämne

Herr D: Varför känns dom där peppande orden igen??? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Låst ämne

Vi hittar vägar att förlora, helt klart
Låst ämne

8975: Tyvärr, bara att inse att vi inte är bättre än så här. Egentligen har inte det här laget något i ett slutspel att göra.
Låst ämne

Lindström: Tyvärr en coachförlust
Låst ämne

Bitter match...
Låst ämne

« · 2036607 · »