Brynäs IF

727787 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Luleå

« · 650876 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Luleå
vilket snyggt mål av Bäckis
Kommentera

Gusten: Tackar. Snyggt ass utav Honken. Men vilken avslutning utav Bäckis!

Dacke såg fruktansvärt tam ut vid sitt friläge. Lutar han kroppen bakåt så får han nog upp pucken strax under ribban.
Kommentera

Gusten: Har precis sett dem,fick grymt mycket ståpäls när Bäckis gör 3-2.....
Kommentera

Bissett19:Väntar nu bara på bilderna men varken SVT eller Aftonbladet har fått fingrarna ur baken ännu.
Kommentera

65selander: Så dåliga och ineefektiva som Luleå var idag så behövde vi hjälpa dem på traven...;)

Fast 1-1 var snyggt av Fabbe..Han fick Honken att tjuva lite och släppte första stolpen sedan small det uppe i första klykan...
Kommentera

GävleLasse: Tror inte Sundlöv ångrade att han öppnade plånboken o flög hem "junisarna"..........båda tydligen mycket bra!!

Se länk!
Kommentera

GävleLasse: Strular dom så är det väl ok men dom behöver f-n inte slå in den själv ;-)
Kommentera

65selander: Nej det målet föll under en av mina hostattacker...Machulda fick de i alla fall. Men det är ju som vanligt... Det obligatoriska strulmålet.
Kommentera

GävleLasse: Såg du vem det var som gjorde bort sig vid LHF's 2-1 mål. Enl webbisarna så lät det som självmål.
Kommentera

Falken: Fast även med de två pinnar vi tog idag så känns det som att Luleå var tama idag och vi skulle ha tagit tre med tanke på alla chanser som brändes. Dackell... jag suckar bara. Hoppas att Boork inser att Dackell INTE ska spela PP. Hoppas att Boork fortsätter på inslagen linje och behåller Linus Morin och Niklas Andersson som starters. De två är bättre än Kupan och Casse. Spets på bänken *torkar en tår* Aarnio in i stället... Jag tror minsann att Boorken sitter och smygläser här på HS.. ;)
Kommentera

79 Andersson: Jag är absolut glad över två pinnar. Det är mycket bättre än vad vågat tro på innan matchen.
Kommentera

Falken: jo det var skönt med 3-2 idag, synd bara att inte blev 3 poäng i stället, men får vara glada för att vi tog 2 poäng med
Kommentera

Nyss kommit hem och fy fan va skönt det var med segern! 3-2 var ju ett helt underbart mål!. Nu ska det firas! :)
Kommentera

Bissett19: Som jag uppfattade det var det ett självmål. Vet ej dock vem som vispade in den. Puck som flög rakt upp och ett par Brynäsare viftage med klubborna och plötsligt var det mål. Honken såg den inte ens innan han drog ur den ur kassen.
Kommentera

96 Artisten: Hur gick egentligen 1-2 målet till??
Kommentera

Kung_Sjödin:
Det var skönt att se sudden-målet.
Luleå-back skjuter av klubban och får iväg en myra. Honken uppfattar situationen och lyfter ut pucken ur egen zon till Månsson som får två Lule-spelare efter sigg som bara tittar på honom.
Han vänder ut mot sargen och lägger den till Bäckis som får ner målvakten och en Lule-back och går runt och lägger in den imål.

Otroligt missvisande om Dackes insats, två ass? Jag talar nog för alla som såg matchen och undrar varför han inte blev bänkad efter två peioder. Men å andra sidan, vem skulle de satt in istället...
Kommentera

Bissett19: ingen rolig läsning men vi har ett bra läge med 5 poäng ned till sträcket...3 poäng upp till slutspel men vi just nu är det kvalseriestriden som gäller...fan så nervöst...men jag tror vi slipper kvala...
Kommentera

Bissett19: Alla som tror att det är sannolikt att Södertälje slog HV på riktigt räcker upp en hand!
Fy f-n vad jag avskyr läggmatcher. Å det värsta är när man gör det helt uppenbart. 6-3 -> My ass!!!
Kommentera

arnio: jo jo!!

Här är tabellen efter dagens matcher!

1 HV 71 35 22 9 4 4 119- 68 79
2 Frölunda 34 22 5 7 2 122- 82 73
3 Linköpin 34 18 10 6 2 103- 74 66
4 Färjesta 35 17 6 12 2 91- 77 59
5 Luleå 35 16 7 12 3 98- 86 58
6 Modo 34 14 7 13 0 80- 72 49
7 Mora 35 12 8 15 2 81- 91 46
8 Djurgård 34 8 10 16 5 80-100 39
---------------------------------------------
9 Timrå 35 10 7 18 1 69- 90 38
10 Brynäs 35 7 12 16 3 71-101 36
----------------------------------------------
11 Södertäl 35 8 7 20 0 77-114 31
12 Leksand 35 5 10 20 3 61- 97 28
Kommentera

Bissett19: så skulle det ha blivit om man som många dysterkvistar bara ser till tidigare resultat..
Kommentera

Bissett19: Äh den som har skrivit mest inlägg när man dör vinner ;)
Kommentera

se länk....
Kommentera

arnio:

"rent logiskt blir det 1-4. Brynäs rivstartar utan utdelning men Luleå gör 0-1 i sitt första PP.
0-2 i mitten på andra efter massiv Luleå press.
1-2 efter 5 min i tredje.
1-3 i när Brynäs spelar pp efter ca 18 1/2 min.
1-4 i tom kasse efter att Sjödin passat en Luleåspelare
arnio Idag kl. 14:06"
Kommentera

Bissett19: 1-4 resultatet var resultatet som det skulle bli om man räknar efter tidigare resultat och trender...det var inget jag trodde på..
Kommentera

freddie77: Ditt as ;)
Kommentera

Gusten: jag tippade 2-2 :-)
Kommentera

Gusten: oh fan..jag har inte påstått att vi kommer att gå till slutspel. det ända jag påstår är att inget omöjligt...vi ligger inte ens på kvalplats och kvistarna säger att kval är klart redan...
Kommentera

just det jag fick ju in min matchen 2-2 8.79 ..10kr insats
Kommentera

just det jag fick ju in min matchen 2-2 8.79 ..10kr insats
Kommentera

Gusten: Han garderade med 1-4 oxå har jag för mej!!!
Kommentera

Bissett19: Japp men jag har haft en del andra ute. på NHL mm

Har hittat experthjälp gällande NHL :-))
Kommentera

Robban74: värdelöst av HV, pinsamt
Kommentera

65selander:
jo det går dra in pengar när man får inside info ju , ps när kommer min provision ? ;->
Kommentera

arnio: Du tippade att vi skulle köra över dom med 5-2 och jag tippade 3-3.
Kommentera

65selander: Lottokupongen är ju inte officiell ännu,men det är ju din fyrling:-)
Kommentera

Gusten: nä det gör jag inte. Ibland tror jag på jämna matcher...och du tror ju att vi ska bli överkörda verenda gång...jag låg i alla fall närmast sanningen idag.
Kommentera

arnio: Lovar att jag har dragit in mer pengar än dig i helgen på expekt än vad du har gjort på Lotto :-)
Kommentera

Robban74: HV kanske börjar göra som Färjestad alltid gjort. D v s läggmatcher när det kan sätta Brynäs i sämre läge.
Verkar som att Honken blev noterad för ett assist på sista målet. ;-)
Kommentera

Gusten: En viktig del i det mentala är ju att tänka framåt.
Kommentera

eller stryktipset:Dhahahhah fan nu måste man ut och dra en Bengal..
Kommentera

arnio: Sluta knarka! Du tippar ju att vi ska köra över varenda lag varje match
Kommentera

Bif_FANS: hahaha spela på lotto istället
Kommentera

Gusten: 3 poängarna kommer var så säker!!
Kommentera

65selander: synd att du inte fick in lången lappen..
Kommentera

Synd bara att pastorerna från Jönköping viker ner sig som ett gäng divor mot seriens sämsta lag. Skandal ta mej faan
Kommentera

"dysterkvistar va fan säger ni nu???????????"

Ja inte fan yrar jag om slutspel som vissa! Vi tar aldeles för få trepoängare för att jag ska tro på att vi klarar oss ifrån KS.
Kommentera

Nu tar vi MoDo på Måndag !! :)
Kommentera

65selander sa: Vem var det som gjorde självmålet, tänkte kräva tillbaka min förlorade "tjuga" :-))

Ja, vem fan var det????
Kommentera

Bissett19: men jag trodde i alla fall på grabbarna...ni dysterkvistar säger ju att kvalserien är klar och att vi åker ut...
Kommentera

« · 650876 · »