Brynäs IF

723775 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Malmö 16/10

« · 436789 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Lilljanne: "Vi ligger sist!"

Såja, såja...
Lugn och fin.
Ta ett djupt andetag och räkna till 50 omgå..förlåt, räkna till tio.
Vi ligger gärna sist idag, så länge vi ligger minst 8:a efter 50 omgångar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:
Har du sett dem spela?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:

TJ är det inget synd om.
Han vet förutsättningarna och har betalt därefter.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: Jag är helt enkel bara orolig för att dom inte håller måttet riktigt. ND tycker jag absolut skulle få mer istid men övriga litar jag inte på..
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Skönt att läsa att det går bra för nå´n brynäsare. Pär Zetterberg, Anderlecht, gjorde idag sitt fjärde mål på sex matcher. Inbiten brynäsare. Tänk om nå´n kunde dra ihop alla brynäscelebriteter i nå´n goodwillövning för klubben. Fan vet om inte alla bra artister, idrottsmän, politiker och nobelpristagare är brynäsfans. Det kanske kunde väcka gävleföretagen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Vi ligger sist!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Lilljanne: Nä, men man behöver ju inte göra 1 dålig match till måttstock, när övriga 8 matcher varit helt OK, i vissa fall riktigt bra.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Molin är numera helt osynlig.Walle spelar inte alla dar i veckan,inte alls före jul och det hjälper inte hur bra man egentligen är då.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
sylf: Persson var nog rätt dyr och centrar har vi ju hyggligt av ändå tycker jag. Tar hellre Walle alla dar i veckan. Dessutom verkar Molin vara bättre som just center...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Lilljanne:
Må så vara.
Men jag ser hellre att vi spelar på tre allsvenska kedjor och en juniorkedja, så att de allsvenska kedjorna orkar med sitt jobb i Elitseriens hårda vardag...

Skutan läcker.
Spelar det någon roll vem som pumpar?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Åkej, det är allstå BARA efter 50:e omgången man kan uttala sej om dagsläget? Om nå´n frågar om vädret idag då svarar du att året har 365 dagar och att det förmodligen snöar den 31:a december? Men jag återkommer till dej i april.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:
Jag utgår från att om man är med i truppen så bedöms man kunna LEVERERA på den här nivån. Oavsett om man bär galler eller inte.

Vill vi förlora snyggt så behövs det inte någon avlastning, då går det bra att köra vidare på den inslagna vägen.
Jag utgår ifrån att de flesta vill vinna matcherna, och inte bara en eller två per tio matcher.

Det är troligt att man riskerar baklängesmål om man spelar, ja.
Det gäller för alla oavsett om man heter Niklas Danielsson eller Tommy Sjödin.
Man måste våga för att vinna!

Dessutom är en ren juniorkedja inget nytt i Gavlerinken.
Jag kommer ihåg vilka applåder Jobs-Mårs-Floberg fick bara de visade sig på isen. Och det är bara någon säsong sedan.

Är man juniorlandslagsman är man inte helt ute och cyklar om jag säger så...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Helt rätt, det har jag sagt länge - värva Wernblom, även fast han är en lortig modoit.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Lilljanne: Ja, vi ligger sist, med ett par pinnar upp till 7:e plats.
Och jag som trodde att vi spelade i 50 omgångar.
Fan också...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Niklas Persson i Leksand.Han skulle vi ha snott.Då hade Molin sluppit spela center.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Lilljanne: Bortsett från att vi inte har några allsvenska spelare i laget, eftersom vi spelar i ES, så håller jag med. ;-)
För övrigt så är skillnaden mellan junior- och ES-nivå ändå större.
Jag kan på rak arm bara hitta 1 allsvensk spelare som går rätt in i vår uppställning, och det är Wernblom i Skellefteå.
Han skulle behövas i dagens läge...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: Jag är rädd att idag var en norm.Matchen mot SSK var inte heller nån hit.Idag visade man hur svårt det är med målskytte,backspel.ALLT!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge: "Inget hittills har ju visat på att dagens insats skulle vara ngn norm för vårt spel."

Vafan, vi ligger sist! Vilken norm är vår?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: Naivt att tro att juniorspelarna skulle vara bättre än dom allsvenska spelarna vi har i laget. Skillnaden mellan junior- och allsvensk nivå är djävulskt stor.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: Jag köper ditt resonemang till viss del. När jag tänker efter kan du nog ha ganska rätt i att det tar en del att få höra burop efter matchen. Men om i stort sett ALLA spelare har gjort en kollektiv underprestation, vilket dom förmodligen vet om själva i det läget, då accepterar dom nog burop till en viss del iaf.

Naturligtvis står och faller man inte med en spelare, men i just detta fall kan man ändå inte förbise det faktum att Walle betyder djävligt mkt.
Hans femma såg ju ruggig ut innan skadorna kom.

Tror du inte att det är ganska riskabelt att köra med en ren junisfemma, trots att man kanske försöker att bara gå ut och försöker döda sin motståndarfemma?
Ett eller två byten kan räcka för att man isf får ett mål i arslet och det blir tungt att jobba igen. Undrar om detta uppväger fördelen med att övriga får lite mer vila.
Själv tror jag som sagt att det ännu inte är ngn fara för orken. Dagens prestation verkar snarare ha varit av övergående art. Inget hittills har ju visat på att dagens insats skulle vara ngn norm för vårt spel.

Visst har du rätt i att även etablerade spelare skall bänkas om man inte gör sitt, men när alla underpresterar, då blir det lite svårare... :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: är nog rätta namnet..hoppas inte på förlägning på kontraktet..går väll ut i november
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Tom-2:
Drälledienne...?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
westerlind: trodde en "stjärna" skulle dominera...inte drälla hur som helst ..
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Tom-2: Utvisningar.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Gusten: tjena gusten... kul att se att du kom ner på men match :)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: Dom andra äter tydligen med igenproppat sugrör!!!


Huge: Walle kommer inte före jul!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Gusten:
Precis.

Det verkar som om Brynäs tankar går igen även i introt.
Ja. men va fan. Vi är ju Brynäs. Då behöver vi inget intro, vi är ju bäst ändå...

Oförmåga... eller inkompetens?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
vill bara säga, efter dagens match, vad tillför Bombom???
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:
Inte så konstigt när en av lagets bästa spelare satt fastklistrad på bänken i Gavlerinken. Dessutom är en annan skadad (Wackfeldt)... äter visst med sugrör eller något liknande.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
westerlind: Klockrent!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Gusten:
Det är en tanke, Gusten :-)
Det bara händer...

Med andra ord brist på styrning och ledning.

Eller bara jävligt dålig fantasi?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
westerlind: Håller med dig...det måste jag erkänna MEN....OM man vill ha publik så kan saker som ett intro spela in. Min flickvän är ett exempel, vi var på en LIF-BIF match för ett par år sedan och introt var GUDOMLIGT (sandstorm - Darud ) och hon sa: "-det här var ju ös ju...det här vill jag uppleva igen"
Det jag vill säga med det att det finns JÄVLIGT många som vill ha en helupplevelse och det är säkert 500 per match...många kulor i kassan det...dom kulorna kanske hade varit en Richards????
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:
nä, jag tror faktiskt buropen efter matchen tar mer på psyket än tystnaden under matchen, då är man som spelare så inne i matchen att det inte märks.

Walle saknas, javisst.
Men vi kan inte stå och falla med en spelare.

"Mina" 4 kedjor blir ännu viktigare nu när det blir match tisdag (tempo, tempo), torsdag (Jönsson-ligan) och lördag (Nisse & Co).

Som läget är nu ser jag det som bäst att köra med en dagiskedja som avlastning:
7-sovarn Danielsson - Mini Bäckis - Johan Wackfelt (ev Calle Ericsson) kan gå in och spela 0-0 några byten i varje period.

Det låter inte mycket, men när det är täta matcher ger det effekt.
De som skall avgöra är piggare när de får chansen.
En annan effekt blir ju speltid för "the next generation".
Skulle sedan dagis-kedjan överraska, eller någon spelare av dem, så finns det ju alltid möjlighet till befordran :-)

Sedan har jag en inställning som går ut på att om etablerade spelare inte gör vad de ska eller har en dålig dag, då skall någon som vill och är het spela istället.
Det är en konkurrensutsatt verksamhet.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: Som lök på laxen så torskade våra J20-killar mot Leksand också: 3-4.
En olycka kommer sällan ensam... :(
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Ja, visst f-n spelar Brynäs darrigt just nu, men jag begriper inte de som säger att laget ska spela bättre för att de är mycket publik eller för att sponsorerna ska bli sugna att sponsra: "Nä, grabbar idag var det lite publik, nu tar vi det lugnt, nästa match kommer det säkert fler - då tar vi i på skarpen.". De ska j-lar i mig spela för att de gett sig f-n på att vinna och vägrar att förlora - inget annat. Sen att andra lag har namnkunniga spelare det kan man ha respekt för, men att ge upp i förtid finns inte.

Nä, ta in de gamla rävarna: Stigge, Tord, Inge m fl som mentala tränare. De kanske inte kan allt om modern hockey, men det de kan om inställning och jävlaranamma hittar man inte på många ställen.

Jag skiter i introt - bara Brynäs vinner.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham:
Det känns inte som om NÅGON har tänkt till angående introt...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Gusten:
Det där "introt" skulle jag vilja veta vem som kommit på...
Någon som vet vem som är skyldig till detta mästerverk i lamhet?

Skall inte försvara Kupan, trodde faktiskt att han skulle vara ändå mer ute på hal is när han inte får åka snålskjuts på andra i 60 min, men annars håller jag med dig.

Det är väl snarare så att Bombom var matchens attraktion när det gäller fippel med pucken.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: Tyvärr så är det väl som vanligt i Gavlerinken. Fansen är ju den sjätte utespelaren brukar man väl säga. Att dom buar efteråt kan nog spelarna ta men att man hör en knappnål falla under match tror jag spelarna lider mer av.
Jag kan förstå att man är frustrerade i supporterleden, själv är jag inget undantag.
Vi får nog vänja oss vid att det kommer att se ut på detta sätt, dvs ojämna prestationer. Fullt lag har vi väl inte haft en enda gång hittills.
Istället har det varit i stort sett 3-4 spelar borta hela tiden, av olika anledningar. Walle måste tillbaka, han är nyckeln till mkt, framförallt att vi kan köra på dina så varmt omhuldade 4 kedjor.
Nu blir det plock hit och dit för att få ihop det hela och det gynnar knappast behovet av lugn och ro samt lite trygghet.
Eftersom detta är psykiskt slitsamt så tar det också på det fysiska. Dom går hand i hand.
Visst kan man kanske köra med fler juniorer för att kunna köra på 4 fulla femmor men det är nog inte så lätt att få till det utan att försvaga laget alltför mkt. Ska man sprida ut juniorerna på de olika femmorna?
Vilka skall man isf plocka bort av de ordinarie killarna?
Eller ska man klumpa ihop junisarna och få en förmodligen ganska tunn femma som kommer att få jätteproblem mot alltför tufft motstånd.
Det skall fan vara i TJ:s kläder....
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Precis anlänt hemma i finnmarken....fy faaan säger jag bara...hur kan man agera så jävla tamt på hemmaplan inför sån stor publik.
Jag hade övertalat några kompisar som var på gränsen att bli frälsta...låt mig säga så här...dom kommer bli svåra att få med nån mer gång.
Kupan suger och det står jag för...introt är ingen intro...nä jag orkar inte analysera nå mer just nu...kul att träffa lite hockeysnackare med Sylf i spetsen iaf. ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:
Exactemente, Huge.

Stämningen på rinken var inte den bästa idag.
Det var länge sedan jag hörde så mycket negativt.
Buropen, speciellt efter slutsignalen, minskar inte prestationsångesten direkt.
Luftwaffe?

Något måste göras.
Annars blir denna nivå permanentad i år igen.

Lyft upp Djoos som tredjetränare med uppgift att elda på spelarna.
Förresten, med dagens tempo kan nog både Djoos och Melkersson spela.
Fan, tom TJ, kanske :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: "Ja, man vet inte om man skall skratta eller gråta..."

Menar du åt laget eller åt gnällspikarna? :-)
Vi kan väl fälla en tår för bäggedera kanske...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Huge:
Ja, man vet inte om man skall skratta eller gråta...

En och annan som bevistade dagens tillställning ser nog till att öka hojt-intaget ikväll.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
sylf:
Brynäs också...?
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Makkan: instämmer,kan mif kan alla andra.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
sylf:

Nu är vi nere på noll igen.
Ta stryk av VF hemma är inte roligt, men att torska mot mif finns inte, (jo visst det var precis det som hände).
Nu vet alla lag att Gavlerinken är inget att frukta.
Kan Mif så kan vi.
Det är viktigt att spela bra och bli så gott som oslagbara på sin hemmaplan.
Det ger stora psykologiska fördelar och många poäng pga att motståndarna blir avvaktande från start, men det är bortblåst nu, och förmodligen för resten av säsongen (om vi då inte vinner resten av våra hemmamatcher).
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
rackham: Introt håller samma klass som spelet......Lamt,från ögonbrynen och ner.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
Tigrar utan klös.
Tigrar utan ös.
Det är mest en massa bös...
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
aphac: Laget har bajsat ner sig i 4 år nu,så fort det gällt nåt.För det mesta också när det inte gällt nåt.Det här laget spelar kval i vår.Garanterat.
Kommentera

Sv: Brynäs - Malmö 16/10
sylf:
Vill lägga till att det är synd att det kommer 5700 åskådare (drygt) för att se på... ja vad säger man... debaclet.

Sedan en annan reflektion.

Introt är det lamaste jag sett i Gavlerinken. Tiger-baletten som har sprattlat till introt de föregående åren håller världsklass jämfört med dagens version.
Som är... lam.
Kommentera

« · 436789 · »