Brynäs IF

727179 inlägg · 7960 ämnen

Brynäs - Malmö

« · 200197 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Malmö
Jompe: Inte ens världens största optimist kan få mig längre tro på någon vändning för Brynäs tyvärr voi vittu!!!!
Kommentera

FY FAN.....!.....Missar Missar och åter Missade frilägen.....Jag blir så jävla trött.....!
Kommentera

Igor: PP nu. 1-2 inför tredje är sista halmstråt.

Jag tror inte Soling är aktuell överhuvudtaget den här säsongen.
Kommentera

observant: Återstår att se om Soling kan göra skäl för namnet och skina på oss i kvalserien frampå vårkanten - hans comeback är det enda jag kan se som talar för oss i kvalserien.
Kommentera

rafalski: Ja, det är klart. Gavlerinkens förbannelse lär han aldrig bli av med.
Kommentera

Jompe: Om dom ändå ska kvalspela så är det väl bra att få förbereda sej i tid, istället för att bli kvallag i sista omgången. Det enda som oroar är att övriga blivande kvallag förstärker in i det sista. Rögle nu senast som lånar en HV-spelare.
Kommentera

Jompe: Är han på plats ? Det förklarar saken.
Kommentera

Lilljanne: Ja du grabbar det var det här jag befarade det jag såg i Torsdags,jag är inte ett dugg förvånad verkar bara vara jag som har märkt att BIF har hamnat i samma skitläge som i höstas det är SKITKÖRT,BIF spelar som i höstas vad ska göras för att komma ur den IGEN???kvalserien nästa o sen.....NÄ fyfaan vad det ska vara tungt o vara Brynäsare denna jävla förbannade skitsäsong!!!
Kommentera

Lilljanne: En reducering är ett måste i den här perioden annars tror jag Brynäs blir nollade ikväll. Enligt Skalman ser dom trötta ut.
Kommentera

Lilljanne: Fick ett SMS från Rodrigues: "De är så dåliga att det inte är sant. Försvaret finns inte!".

0-2 fixar de inte att resa sig ifrån.
Kommentera

rafalski: Knappast en slump att MIFs bortasegrar kommer mot Linköping och Brynäs. Seriens två sämsta lag.
Kommentera

Makkan: 0-2, nu är det kört, kalkonbackarna far runt och kacklar i vanlig ordning. Ridå.
Kommentera

0-2 Tack för kaffet.
Kommentera

rafalski: Hade inte förvånat mig heller. Det har varit så mest hela säsongen; trender bryts, dåliga målvakter spikar igen, förlorande lag vinner--allt mot Brynäs.

0-2 nu!!
Kommentera

Lilljanne: Dags att ringa Melker, han skulle lätt ta en plats i årets backbesättning.
Kommentera

rafalski: Typisk att Bacon sumpar ett jätteläge.
Kommentera

Jompe: Skulle vara så jävla typiskt om Malmös bortatrend bryts ikväll. Ger mig fan på att det blir 0-1 och Fokin blir matchhjälte.
Kommentera

rafalski: Fokin kliver in från Borås och dominerar. Timrå är topplag i Elitserien - utan Zetterberg. 36-åringarna blir bara bättre och bättre. Är Elitserien bra, eller?
Kommentera

rafalski: Det FÅR inte vara kul att vara Brynäsare den här säsongen; bara ångest och frustration mest hela tiden. 0-1 (de verkar överleva spel 3-5) är ju inte alls omöjligt att vända, men då får de hålla sig borta från utvisningsbåset.
Kommentera

Lite förnedrande att Fokin gör mål.
Kommentera

Nu försvann Swehockey igen. Men inte Junismatchen ?
Kommentera

Jompe: Hej , jaha då sitter man här och plågas igen. 0-2 och jag tror det är kört, Hadelöv verkar vara i kanonform.
Kommentera

westerlind: Stort garv!
Kommentera

Jompe:

Inte så oväntat. Vi är skickliga på att klanta bort första perioden. Jag tror andra perioden blir ganska jämn och att vi går förbi i tredje, eftersom Brynäs har bättre ork än MIF.

Jag skrev tidigare: "Tips: 4-3 (0-2) (1-1) (3-0)

Som du ser så tippade jag 0-2 i första perioden, men det blev bara 0-1. En alternativ tabell blir därför:

--------------------
Brynäs +1
Malmö -1
Edsbyn -2
Afro-Dite 6-3
--------------------

Som framgår av min tabell så ser det just ut.
Kommentera

rafalski: Haj, rafalski! Nu hänger 0-2 i luften...
Kommentera

..... Och Kyrö efter 1.48 suck.
Kommentera

spookyMulder: Box play 3-5 Bra start på andra perioden. Kyrö och Molin utvisade.
Kommentera

Jompe: PP Malmö efter 15 sek i andra, molin highsticking.
Kommentera

Makkan: ...tusen tack för infon! Nu sätter vi några kassar i andra...vi kan ju inte missa hur länge som helst, kom ihåg att mif ledde med två mål mot luleå och förlorade...:-).
Kommentera

Makkan: Efter 48:17 får Brynäs Junisar PP. Fortfarande 2-3.... 2-4 efter 48:27 Mattias Karlsson.
Kommentera

spookyMulder: Efter 42:52 leder Junisarna med 2-3 (1-3,1-0). 19-11 i skott till Brynäs efter 2 perioder. Målskyttar 0-1 Mattias Karlsson, 0-2 Johan Wackfeldt. 0-3 Mattias Wannqvist.
Kommentera

Makkan: Återstår att få igång Brynäs spel! Två PP i första, ingen utdelning. Hadelöw har inte mycket att göra, enligt Skalman. Den här matchbildenmåste ändras! Det är typiskt att vi sätter oss i underläge innan spelet kommer igång.
Kommentera

Makkan: ...tyvärr inte för mig. Kan du se hur det går för junisarna mot Mora?
Kommentera

Swehockey fungerar igen.
Kommentera

jag har samma problem .men du kan besöka mif hem sidan www.mifredhawks.com och där jag skriver rapport från matchen. du är välkommen.
10-4 i skott och inte rättvist vi vann denna perioden de säger.
och 0-1 till mif nu.
Kommentera

NallePhu: Okay. Tack för info !
Kommentera

Makkan: DOm har förmodligen strömavbrott nere i Motala vart Swehockeys servrar står!
Kommentera

Jag får inte igång Swehockey. Är det någon annan som har samma problem ?
Kommentera

Jompe: 0-1. Kul!
Kommentera

0-1, är det ändå inte f***n...
Kommentera

Nästan fullsatt i Gavlerinken. Kul!
Kommentera

westerlind: Jag var tolk mellan Sandström och Samuelsson...

Nu drar allvaret igång! Ner i selen, nu åker vi! Inga snabba baklängesmål idag, tack!
Kommentera

Jompe:

Oj, vilken känsla att se dem tillsammans. Hade faktiskt glömt att de spelade ihop.

Kommer naturligtvis direkt att tänka på OS. Det var så att man fick tårar i ögonen själv, då man såg hur förkrossad och tillintetgjord skoningslöse Uffe blev när han blev hemskickad.

Men varför har du inte sagt något - vilken position hade du i laget?
Kommentera

westerlind: Det var ju synd att Sandström inte omsatte de känslorna i handling och kom tillbaka till Brynäs...Jag bodde i Pittsburgh när Sandström spelade för Penguins och det var en njutning att se Sandström tillsammans med Ulf Samuelsson som en Godzilla i försvaret.
Kommentera

Jompe:

Visst blir det tufft att nå slutspelet, men än finns chansen.

Ni såg väl uttalandet från Tomas Sandström i dagens GD? Det värmde:

"Men det är klart jag fortfarande har känslor för Brynäs, det var två fina år jag hade här trots att det var länge sedan. Jag blev väl omhändertagen av Brynäs."

Som vi sagt många gånger: En av de saker Brynäs varit bra på och måste kriga för att bli bäst på igen.
Kommentera

aphac: Jag har börjat hämta mig från torsdagsmatchen och är tillbaka i optimistiska tankegångar igen. Vinner vi idag så tror jag som Du på slutspelsplats, eller har Du lägre målsättningar?
Kommentera

Jompe: Hoppas du får rätt! torsken mot VF borde vara tändvätska så det räcker både till idag och på tisdag.
Idag är ju en sex p match, MIF har ju en match mer spelad och det innebär ett jätteryck om vi tar 6p nu på 2 hemmamatcher.
Jag tror fortfarande på att vinner vi idag så stannar i ovanför resten av säsongen!!
Kommentera

aphac: Hoppas Du har rätt angående sportchef,och att det blir ett riktigt lyft att få in den här personen, vem det nu blir.

Bra att Ram står (OK, jag inser att mitt förtroendekapital vad gäller Bif:s målvakter är förbrukat, men ändå...).

Jag tror vi vinner idag, TROTS två samverkande fenomen; Jompes lördagseftermiddaghemmamatchteori enligt vilken vi tenderar att spela dåligt sådana matcher och, förstås, Gavlerinkens förbannelse när Rodrigues är på plats. Brynäs vill ta revansch för torsdagens match mot Frölunda och inser förstås vad som står på spel. Får vi en bra match idag tror jag vi knäpper Modo på tisdag av bara farten.
Kommentera

westerlind: GP släpper inte hur laget ska disponeras förrän strax före match.Det enda klara är att Ram står.
Jag såg MIF på värmningen och kunde bara räkna till 19 spelare, har Mif skadeproblem, mån tro?

Idag måste BIF skita fullständigt i annat än sitt eget spel och framförallt:Vara med från början!!!! Andra lag tror jag försöker utnyttja detta till 100%, det är BIF:s största svaghet och att laget inte brukar vara fulltaggat i viktiga matcher(konstigt nog).
Kommentera

Brynäs är sämst i power play, box play och när det gäller måleffektivitet. Vi ligger sist i tabellen för gjorda mål med en man mindre och i tabellen för insläppta mål med en man mer. Vi ligger näst sist när det gäller målvaktseffektivitet.

Brynäs vinner idag men får kvalspela ändå. MIF är bättre på allt utom i spel på bortaplan.
Kommentera

« · 200197 · »