Brynäs IF

724837 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs-Modo

« · 376841 Till forumet


Sv: Brynäs-Modo
HF: Tack, jo det verkar finnas biljetter kvar...men jag har en dum fråga :) Om man bokar genom BiljettDirekt...hur får man biljetterna?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Gusten: Se länk, det verkar inte vara några problem att få tag i biljetter till den matchen.

-HF
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Nån som har någon aning om det finns biljetter kvar till MoDo matchen stå/sitt och i så fall: Hur går man bäst till väga?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Paddan: "Men jag tror nog att du blir väldigt väl omhändertagen i Den heliga kyrkan av Lars Jansson där översteprästen Poffa kallar till möten lite nu och då."

Den gamle backen, ja. Jag jämför med någon som här kallar sig Ove Milon. När det för en gångs skull kom en riktig ishockeyspelare till Alfredshems IK stuvade denne försvarare om Jan Larssons namn och började därefter kalla sig Lars Jansson — som ett anagram (+s) av den legend som 1995-96 tog över kaptensskapet när Lars-Göran Byström inte längre orkade med det tyngande [f]C[/f]:et.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
westerlind: Jomenvisst, och med tanke på torskpriset så är det ett väldigt dyrt slitande.

Jepp, alldeles riktigt. Har dock lite svårt att få till någon bra färgkombination på dessa hemvirkade och hemstickade souvenirer. Funderar på om olika nyanser av grått skulle kunna vara det rätta.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Paddan: Kladdigt? Du menar som Pölsa?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Paddan: Ja, det måste vara traumatiskt att slitas mellan Luleå och MoDo, som att tvingas välja mellan torsk och torsk.

Vad står det förresten på dina supporterprylar - LuMo?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
westerlind: Jäklar, var det så det var. Jag har så svårt att hålla isär alla de lag som jag supportar.

Fick först för mig att jag med sekt menade någon form av tyskt mousserande vin, men det låter lite väl kladdigt.

Men jag tror nog att du blir väldigt väl omhändertagen i Den heliga kyrkan av Lars Jansson där översteprästen Poffa kallar till möten lite nu och då.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
westerlind:

Jag äter brödet när jag ser det. En gång påstod du att du hade postat en bulle till mig, men den har jag inte sett röken av än.

Nåväl. Ni kan väl få glädjas åt BIF-vinsten såhär innan tisdag, för efter matchen kommer ni inte att kunna vara så glada. Eller, ja, möjligtvis du då...
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Paddan: Nämen Paddan, det var Luleå som vi förintade häromdagen.

Hmm, nu blir jag tveksam: Vilken sekt menar du - Luleå eller MoDo?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
westerlind: Det där NuMo-brödet, är det osyrat?
Det sägs att det ibland kan vara nödvändigt att ta nattvarden efter någon form av religiös upplevelse. Att det skulle hända efter en match mot MoDo hade jag väl i och för sig mina aningar om, så välkommen in i vår trevliga sekt, Olle...
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
knaskamilla:

Äh,du surrar så mycket du - ät brödet och var glad. Det är inte varje dag du får mat.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
westerlind:

Jaha, du helgarderar genom att lova att äta något gott ifall ditt riktiga favoritlag skulle vinna? Och vinner inte de, så vinner ditt låtsasfavoritlag, och allt är frid och fröjd i alla fall. Smart, Olle, smart!
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
knaskamilla: Oh nej, det var jättegott - det kommer några skivor på posten snart, då kan du prova och njuta själv, knas.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
westerlind:

Du menar väl inte att du bakat oätbart bröd?
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
knaskamilla: Hahaha, vinner MoDo med 7-2 - då ska jag äta upp mitt NuMobröd.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
knaskamilla: Har du sniffat på limtuben igen nu!

Westerlind, tyvärr så blir det jämnare än så eftersom Brynäs alltid får för sig att hålla fansen på streckbänken ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
westerlind:

Äh, alla skadade får sprutor, blir lite knasiga i huvudet och spelar MoDo till en seger med 7-2.
Kommentera

Sv: Brynäs-Modo
Andersson79: Stackarna i Övik är ju skadade hela bunten så det blir en lätt match.

Brynäs - QuasiMoDo 4-1.
Kommentera

Brynäs-Modo
På tisdag hoppas jag på vinst mot modo
Kommentera

« · 376841