Brynäs IF

724809 inlägg · 7958 ämnen

Brynäs-MoDo

« · 384976 Till forumet


Sv: Brynäs-MoDo
knaskamilla:
Du skrev att vi (Brynäs) tillhörde dom sämre lagen.
= att ni (modo) tillhör dom bättre.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo
Makkan:

Det spelar väl ingen roll vilka lag vi tillhör? Det var inte det jag skrev om, nämligen... ;P
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo
knaskamilla: Visst tillhör vi dom sämre lagen, men ni tillhör inte dom bättre lagen. Tabellen ljuger aldrig.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo
Poffa: Sparka på oss kan ni men ni kan inte sparka ihjäl oss.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo
Poffa:

Jag sparkas inte. Jag bara konstaterade 1. att Riksman är jävligt bra nu, samt 2. att MoDo brukar ha svårt för de sämre lagen. Dessutom har jag ju redan gett dem tips på hur de ska få sin ångest att lätta (genom att göra som westerlind).
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo
knaskamilla:

Sparka nu inte på de som redan är på väg ner i kvalserien. Det är inte klädsamt. Selander, Westerlind och de övriga kan bli så grininga.

65Selander:

NHL, de ä grejjern dä. :)
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo
Makkan:

Fast Riksman har liksom börjat en ny svit med igenspikad kasse, så det blir nog tungt... Med den förra sviten tog han sig upp på tredjeplats genom tiderna i elitserien, han kan fortfarande klättra två placeringar.

Eller, MoDo brukar ju alltid ha svårt för de sämre lagen, så ni kanske har en chans ändå?
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo
Revansch, Revansch och Revansch. Nu pratas det om revansch igen. Hur många gånger har vi inte hört det och sen har vi inte sett skymten av någon revansch. Hoppas hoppas att dom tar revansch för en gång skull nu på torsdag mot modo.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo
Det blir en mycket viktig match i morgon och om man läser vad GP säger så får vi se om dom kan höja sig 70%.

Saxat ur sportbladet.

Brynästränaren Gunnar Persson tog fram sågen efter stjärnsmällen i Linköping.
- Vi är långt ned i gruvan just nu. Vi måste lyfta oss 60-70 procent om vi ska ta oss till slutspel.

Något drastiskt måste hända om laget ska undvika kval.
Spelar Brynäs som laget gjorde i går blir det tufft även i en eventuell kvalserie.
Kommentera

Sv: Brynäs-MoDo
Det är lustigt att Brynäs har fullt lag ombytt när laget har två femmor som håller elitserieklass. Den tredje håller superallsvensk klass och reserverna håller allsvensk klass. Jag tänker inte klaga på junisar som Karlsson eller Rönnqvist. De gör så gott de kan utan felet ligger i att Brynäs tredjefemma är för dålig. Det beror såklart delvis på att Brynäs i många år styrts av inkompetenta pajaser som medfört en kass ekonomi och att svenska spelare inte gärna spelar för Brynäs. Bättre tredjefemma och dagens tredje femma kan bli ny fjärdefemma..

Det är ingen tvekan om att Brynäs på papperet har elitseriens sämsta spelartrupp. Målen för säsongen kan bara vara två realistiskt sett. Ej åka ur serien sportsligt och sanera ekonomin. Vi skall vara tacksamma för att laget spelade så pass bra i början av säsongen att vi har några poäng tillgodo på lagen under oss.
Kommentera

Brynäs-MoDo
Ingen större idé att älta en 0-7 match. Homer vann dessutom matchen i matchen igen.

MoDo på torsdag.
Riksman.
Gnetspel.

Någon som ser den vinnande trenden i att "ha mycket folk med sig", men att spela på tre femmor?

Utvecklande.
Kommentera

« · 384976