Brynäs IF

728027 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Modo

« · 501321 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Modo
Buhhhhuuuuuu domaren blåste fel
Buhhhhu vi är vana att domaren är enögda som oss då han blåser sig blå i vår lada.
Ja ni har det jobbigt ni era stackars Modoiter som ligger på slutspelsplats ;)
Kommentera

96 Artisten: Öhm, min ;-) föll visst bort...
Kommentera

TIK.arna brukar skylla på att de spelar sin sämsta match någonsin och MoDo skyller ALLTID på domaren - det gör mig, annars balanserad, VANSINNIG!!!
Kommentera

Poffa: Stultorum infinitus est numerus.
Kommentera

claesw:

Döm inte mig efter andra.
Kommentera

Poffa: Jag skrev supportrar, inte supporter.
Kommentera

Poffa:
"Alla är eniga om att Brynässpelaren förstärker den lilla knuff han får, målvakten flyger inte fem meter av att en spelare blir lätt knuffad in i honom. Men det är väl klart, det var väl kanske Zakke som hoppade frivilligt?"

Ehm... förstärker är väl ordet... "Brynässpelaren förstärker den lilla knuff han får"... "det var väl kanske Zakke som hoppade frivilligt?" Något som målvakter absolut aaaaaaaaldrig hållit på med för att få till avblåsningar/utvisningar?
Kommentera

Poffa: Det är väl rätt självklart att det var en tavla av Vinnerborg.
Ännu märkligare att ingen av de assisterande såg nå´t.
Sedan tycker jag att knuffen inte ser speciellt hård ut.
Antingen överdriver Z lite grann, eller så är han bara inte beredd på en knuff.
Turligt för oss, oturligt för er.....
Kommentera

Poffa:
Jag vet att du är ok Poffa, men kolla in andra som skrivit i vår gästbok under matchen...suck.
Kommentera

Bissett19: Kanske sätta de pengar man har kvar på BIF som Mästare ;)
Kommentera

Poffa: Du har fel!
Kommentera

claesw:

Se mitt förra inlägg.
Kommentera

Hong Kong:

Pajasvarning på dig nu. MODO var kassa, Brynäs bra. Det enda jag sagt är att målet borde blivit bortdömt.
Kommentera

Poffa: Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta. Jag erkänner aldrig!
Kommentera

Poffa:
TIK.arna brukar skylla på att de spelar sin sämsta match någonsin och MoDo skyller ALLTID på domaren - det gör mig, annars balanserad, VANSINNIG!!!
Kommentera

RavenLord: kvalserien?Vad är det? Går det att äta? Nu går vi för guldet:-)
Kommentera

Poffa: Bara mot Modo, bara mot Modo!!!!

Det är bara när vi vinner mot Modo som man ser andra lags supportrar kommer in här på sidan och vräker ur sig ursäkter till höger och vänster. Är det inte domaren det är fel på, så är det isen eller korven i ishallen.

Bara mot Modo, bara mot Modo!

Var det inte på Jugoslaviska Modo betyder pungkula?!
Kommentera

claesw: Sjödin slog ett felpass i första.
Kommentera

Lilljanne:

Vad har det med saken att göra? Erkänn istället att ni får det målet av Vinnerborg. Det avgör inte matchen, men det är rent ut sagt patetiskt att domare av Vinnerborgs kvalitet får döma då vi har en så bra serie.
Kommentera

RavenLord:
Vafan ska Magico klaga på efter denna match??
Kommentera

Förlorade en hel del pengar på att BIF torska men fan va jag är nöjd ändå....
Man spelade fanemej ut MoDo stora delar av matchen.
3-1 målet borde varait bortdömt och Hinote eller va pajsaren heter kom lindrigt undan...som Calle sa på C+ tur för han att Phillips behöll handskarna på och konstigt att en spelare som han ger sig på målvakten som ska va så helig på andra sidan pölen men de är ju ett hyckleriland så inte konstigt...
Spelar man så här i kvalserien som jag tror det blir är det ingen fara alls
Kommentera

Poffa: Men hade Foppa varit på isen hade säkert Winnerborg dömt straff till MODO.....:-)
Kommentera

Poffa: Och? Ankan är aikare!
Kommentera

Lilljanne:

För att citera Ankan i studion:

"En rejäl domartavla." Eller som han senare sa: "Det är inga pluspoäng på domaren denna match."

Alla är eniga om att Brynässpelaren förstärker den lilla knuff han får, målvakten flyger inte fem meter av att en spelare blir lätt knuffad in i honom. Men det är väl klart, det var väl kanske Zakke som hoppade frivilligt?
Kommentera

Danne66: Ja,en kanoninsats i nästan 60 minuter,bra idag Philips,Kupan o hela förstalinan,speciellt Dackell!!
Kommentera

Fan va skönt, grymmt imponerad av Brynäs spel i kväll. Som Calle sa "Hur Brynäs kan ligga där dom ligger är en gåta". Tack för uppvisningen.
Kommentera

scim: Den som sa´t han va´t!
Kommentera

Lilljanne:

Fäll ner skygglapparna och diska cyklopen.
Kommentera

Emma no15: Nr 18 i modo knuffade Bergeron på sin egen målvakt. Klantigt!
Kommentera

Man får väl gratulera till vinsten. No hard feelings, ni behövde det mer.

Brynäs har ju iallafall kommit på ett nytt sätt att göra mål. Tackla bort målvakten och sen lägga pucken i öppet mål. Det borde ni använda er av i kvalserien oxå så har ni nog en bra chans att hänga kvar i elitserien. Och har ni riktig tur så är det Vinnerborg som dömer då!
Kommentera

Tur för slutspelslagen att inte vi är med där.

Visst grinade Hinote när han gick ut?
Kommentera

70Igor:

Som tur är möter vi inte er i slutspelet, ni har fullt upp med Rögle och Nyköping och andra toppgäng.
Kommentera

Splashy: Gläds medan du kan ni kommer att hamna i kvalserien ändå
Kommentera

jaaaaa lingon vad bra brynäs rulez
Kommentera

ekan68: Ska jag vara ärlig så tror inte jag det. Som jag sa är det inte mycket som talar för att Modo kommer att ta guld, men det är inte heller mycket som talar för att Brynäs slipper kval. Men man vet ju aldrig, mycket kan ju hända än.
Kommentera

Fan vad dom ska slåss. Inga avstängningar på våra nu bara.
Kommentera

Emma no15: Det är i alla fall en riktig inställning! Själv så tror jjag att vi kommer att slippa KS!
Kommentera

70Igor: Jag är inte irriterad på er. Utan snarare på Modo och på Vinnerborg.

Det är inget som talar för guld. Men jag tänker aldrig sluta tro och hoppas. Jag tror att dom tar guld, ända tills det inte längre är möjligt.
Kommentera

ekan68: Foppa är mogen nu, han håller inte på med sånt längre ;) Om han nu överhuvudtaget kan spela då.
Kommentera

Emma no15: Tar vi guld 2019 så gör vi det före er i alla fall. Du verkar lite irriterad och ditt lag spelar ju jättedåligt så det är inte så konstigt. Hur kan det komma sig, få höra en analys. Vad är det som talar för guld till exempel?
Kommentera

nu klarar brynäs detta lätt som en plätt
Kommentera

Emma no15: I år kanske ni lyckas, då troligen inte Brynäs kommer att vara med i slutspelet. Ser redan nu framemot att se en sur Foppa knäcka klubban över knät igen, när ni förlorar avgörande finalmatchen! ;-) Å hur han skall "proppa" domar'n!
Kommentera

Tack för ikväll. Skall hämta grabben från hockey träningen..Höres
Kommentera

Emma no15: Fast ni kanske spelar i allsvenskan då...?
Kommentera

70Igor: Vi ska ta guld i år. Själv då? När ska Brynäs ta guld? År 2019 eller?
Kommentera

ekan68: Den som lever får se.
Kommentera

NuMo: Om modo vore ett lag av klass skulle ni inte behöva komma in på Brynäs GB och skriva era beskäftiga små kommentarer. Om ni har så här svårt mot oss kan ni glömma semifinal. När ska ni vinna SM-guld egentligen?
Kommentera

ekan68: Så rätt så! Men det ser bättre ut iaf. Livsviktig match på Lördag.
Kommentera

Emma no15: Jo visst luktar det kval, men vi släpper nog inte detta ikväll. 6-2 till Brynäs!
Kommentera

Roxio: Näe, det brukar ju vara stolpe ut. Tyvärr så vinner ju Luleå idag... Dock så leder Frölunda mot SSK med 4-2.
Kommentera

« · 501321 · »