Brynäs IF

728007 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Modo

« · 501506 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Modo
Lumber Jack: VET du vad han säger? (OM han nu inte tuggar tuggummi så att det ser ut som att han gnäller) OM han nu gnäller. Jag har aldrig hört ett ord av vad han säger till domaren.

Det KAN vara så, men det är förstås bara ett antagande.
Kommentera

GävleLasse: Det tror jag nog isåfall att ni gör. Skumpan har jag sparat tills i år. Den kommer att smaka bättre än champagne någonsin har gjort!
Kommentera

Emma no15: Ska jag bry mig om såna ord ifrån en person som har ett IQ som understiger skonumret? Näe..

Sov gott!
Kommentera

GävleLasse: Tommy Sjödin gnäller ensam mer än resten av Hockeysverige, vilket du inte kan ha missat.
Kommentera

Emma no15: Det är mycket hockey kvar... KS skrämmer mig inte. Kul med lite extra hockey. Att se Brynäs förstöra Leksands planer på ES spel är en härlig bonus på vårkanten. Å att Brynäs försör planer har du ju sett...Hur var det nu -99? Var skumpan god?
Kommentera

GävleLasse:

Åh ja, visst finns det sådana som gnäller om allt även i Brynäs led, precis som det finns de som inte skyller förlusten på domaren i MODO:s led.

Men det är tydligen väldigt lätt att katigorisera människor i speciella fack och därefter följa det slaviskt, bara för att man fått för sig något.
Kommentera

GävleLasse: Gå och drick ditt kaffe nu. Själv ska jag sova. Godnatt Brownass!
Kommentera

Emma no15: Believe me, VI om några vet vad motgångar är...Men har vi gnällt oss hesa på domaren för det? NEJ vi biter ihop och inser faktum, vi förlorade de andra vann.. men sånt finns inte i modos register, alltid är det nåt, är det inte dommaren så är det publiken.
Kommentera

Modoante: Lite väl mkt Lunar över dig nu.
24 år gammal enligt presentationen.
Fan tro´t....
Kommentera

GävleLasse: "Du vet om att Synoptik har REA va? Jag föreslår att ta tar skotern eller sparkstöttingen till närmsta butik redan i morgon."

Och jag tycker att ni ska ta er en kopp kaffe och slänga in en skiva med Tomas Dileva och dra igång "Vi har bara varandra". Då vinner ni garanterat nästa match oxå!
Kommentera

Emma no15: Dom landar nog snart på jorden igen när dom inser att dom får möta leksand i kvalserien
Kommentera

Roligt att se att det är så glada miner här. Men jag tror och hoppas att ni förstår att många Modoiter inte är på samma glada humör som ni.
Kommentera

Modoante: Jaa vilken hjälte... Synoptik nästa märker jag.

Hinote såg ju livrädd ut när han låg där...
Kommentera

NuMo: Nämen va trevligt två till. Ok, lägg era klagomål på dommaren där borta i lådan. 3-1 tycker jag vi skippar för det känns om det inte borde vara mål även om jag inte såg exakt vad sopm hände. Men Zajkovski såg väldigt lik en polsk bärplockare där han befann sig (Disclaimer: inget rasistiskt menat med detta).

Japp, bara VIP-gäster vill jag ha =)

-HF
Kommentera

GävleLasse: Hinote hav varit ipå chara då tror jag inte han är särskilt rädd för Philips
Kommentera

GävleLasse: Skönt att du ger mig rätt.
Kommentera

Lumber Jack: Du vet om att Synoptik har REA va? Jag föreslår att ta tar skotern eller sparkstöttingen till närmsta butik redan i morgon.

Vår Frodo är ju såå oskyldig. ;)

Det blev nog material i byxan på Hinote...Philips rules!
Kommentera

HF: Du menar en gästbok med endast gäster...
Kommentera

HF: Beställningsjobb? Killen som luggas som en tjej och bär ett franskt efternamn är ju den som kliver fram och vill ta fighten.
Kommentera

70Igor: Jo, det är ju förvisso sant. Men jag är mer för en "ren" gästbok =)

Fast jag blir nog uppe ett tag till om det är någon som vill hälsa på.

-HF
Kommentera

HF: Tänk vad härligt det är med frustrerade motståndarsupporters härinne ändå, när hände det senast? Stanna så länge ni vill surmodoiter ;-)
Kommentera

Modoante: Du borde lyda mitt råd, du sjunker mer och mer i patetiska-träsket ;) Kul att Brynäs som är så dåliga kan lära superlaget Modo nåt förresten ;)

Du ska få en liten text av mig att somna till, finns även att beskåda som banderoll om du vill det:

1979 - Vi hjälpte er
1999 - Vi stjälpte er
2005 - Ingen hjälp, inget guld

God natt igen!

-HF
Kommentera

HF: Nämen, killen som har full koll på vad som händer i Gavlerinken jagdu kanske var därför jag frågade vad brynäs gjort för att stävja det
Kommentera

Modoante: "JanT: jag tycker det är åt h vete att vissa på sittplats kastade in saker i spearbåset men modo har ju iaf visat att man försöker få bort problemet mer vakter höger plexibakom spelarbåset.vad har brynäs gjort för att stävja det?"

Nämen, killen som har full koll på vad som händer i Gavlerinken ser jag. Det finns ett antal vakter utplacerade för just detta vid motståndarbåset och på andra ställen. Dessutom så sliter ju inte vakterna ut sig direkt i Kempehallen för att få fast förövarna. Inte de matcher jag sett där uppe i alla fall.

-HF
Kommentera

HF: eviga interference hmm det måste modo ha tagit efter er i förra mötet.
Kommentera

Huge: Nu har även övercyklopen uttalat sig för media; "Vi kanske koncentrerar oss för mycket på domaren." Sent skola syndarna vakna...
Kommentera

Modoante: Hahahahaha, vilken liten komiker du är. Dags att gå och sova. Här finner du inga sympatier. Svälj förlusten som en man i stället om du nu är något i närheten av det. Vi kanske ska diskutera de eviga interference som modo stod för idag eller kanske beställningsjobbet som Öberg utförde? Eller vill du diskutera historia med kastade saker så kan jag göra en lista med dina kära kumpaner där de visar sitt fulaste anlete.

God natt på dig och spendera din negativa energi på annat ställe.

-HF
Kommentera

Lilljanne:
"Stultorum infinitus est numerus"

Condemnant qui non intelligent. ;)
Kommentera

Modoante: Man låtsas som att det inte händer.
Kommentera

JanT: jag tycker det är åt h vete att vissa på sittplats kastade in saker i spearbåset men modo har ju iaf visat att man försöker få bort problemet mer vakter höger plexibakom spelarbåset.vad har brynäs gjort för att stävja det?
Kommentera

GävleLasse: ok ta en titt i tabellen ni ligger 11a vi ligger 5a klart som fan vi är bättre
Kommentera

Modoante: Det där med saker i båset skall väl ni MoDoiter tala tyst om. När FBK var på besök i cyklopcenter härförleden så regnade väl både det ena och andra in i deras bås.
Kommentera

Modoante: Nej jag tycker inte att man skall kasta in saker i båset alls. Men att GNÄLLA över ryggont inför media gör bara honom patetisk.

Påminnelse, Modo har fortfarande inte vunnit i Gavle rinken i år. Jag förstår er besvikelse över att torska, men ni är inte bättre. ;)
Kommentera

munkas: Den där "analysen" var det sämsta jag hört på länge! Bättre kan du! Försök att vara lika påhittig som när du sågar BIF.
Kommentera

GävleLasse: du kanske tycker att det är ok att publiken kastar in saker i båset då är du fan patetisk.Brynäs vann pga att modo var dåliga ett modo som kommer upp i normal standard förlorar inte mot brynäs
Kommentera

munkas: "Ja, vad ska man säga? Brynäs hade tur, Modo var bättre..."

Ja, vad ska man säga?

Vår gästboks alldeles egna hovnarr har analyserat matchen. :-)
Kommentera

scim: Ja visst gjorde jag det! En sådan kommentar från enögdhetens högborg är stor komik och inget annat!
Kommentera

Ja. Det här snacket om domaren förändrar inte så mycket. Brynäs var bättre och kämpade till sig kvällens seger.
Man är riktigt nöjd med vinst ikväll men jag är även nöjd med min matchtips för resterande av Brynäs matcher. Se inlägget 2005-02-01 10:47

Jag tror faktiskt att Brynäs grejar det här!!!
Kommentera

Lilljanne: "Nr 18 i modo knuffade Bergeron på sin egen målvakt. Klantigt!"

Jovisst, chansen är stor att han skulle göra det och därmed "ge" Brynäs 3-1. Jag antar att du inte såg händelsen och inte några repriser heller eftersom du säger så. Det var en solklar tackling från Brynäs-spelaren och en ordentlig tabbe från våran kära vän Vinnerborg.
Men men, jag tror att Modo hade förlorat iallafall som dom uppträdde. Men spelet vart väl inte direkt bättre av det som hände. Men som sagt, Modo hade nog förlorat ändå. Brynäs spelade bra och Modo spelade dåligt. Så är det bara.
Kommentera

Modoante: Åsså finns det de som gnäller på ALLT. Vi får väl se om StorFloppa har fårr en pappersmugg i ryggen igen, han fick ju rejält ont senast.

Brynäs var bättre på allt idag, därför vann vi. Spelar Modo så här i slutspelet så åker de i första rundan...4 raka

End of story.
Kommentera

RavenLord: Men det finns vissa lag som är bättre på att gnälla på dommaren än andra
Kommentera

JanT:

Såg du ens vad jag kommenterade?
Kommentera

Modoante: Alla lag har spelare som klagar på domaren va inte så jävla enögd.....Du tänker nog inte på det lika mycket när någon i Modo klagar precis lika lite som jag lägger märke till att Brynäsarna klagar...men jag är dock medveten om att det sker och jag lever inte i förnekelse
Kommentera

scim: "Fäll ner skygglapparna och diska cyklopen." Vad skall man säga? Stor komik tycker jag, när det kommer från en MoDoit.
Kommentera

JanT: Ja mitt tips på en dubbel med Modo och Frölunda sprack men lika glad är jag för det....men några 100lappar fattigare
Kommentera

Lilljanne: Har sett många modo-brynäsmatcher och har sett det mer än en gång om man säger så
Kommentera

JanT: Ja, vad ska man säga? Brynäs hade tur, Modo var bättre...
Kommentera

Magico: "munkas: Nä nu är det dags att åka upp och inkassera ytterligare en 0:a" De 2 muntergökarnas konversation innan nedsläpp! Vad synd att ditt matchtips sprack än en gång, magico! Munkas hade visst tippat 3-10!!! Jag väntar med spänning på ett matchreferat från dessa herrar.
Kommentera

Modoante: Sade han objektivt...
Kommentera

claesw: Det är ju känt att sjödin och Ove porslin brukar gnälla till sig fördelar hos dommarna har ju hänt mer än en gång om man säger så.
Kommentera

« · 501506 · »