Brynäs IF

728031 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Modo

« · 501506 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Modo
Lumber Jack: VET du vad han säger? (OM han nu inte tuggar tuggummi så att det ser ut som att han gnäller) OM han nu gnäller. Jag har aldrig hört ett ord av vad han säger till domaren.

Det KAN vara så, men det är förstås bara ett antagande.
Kommentera

GävleLasse: Hon kan ju i alla fall stava till domare...

Kan vi få se lite moderering...
Kommentera

Emma no15: Det hinner bli skinn på den innan du får dricka den i samband med ett SM guld för Modo.. det är bara att inse. FBK, Frölunda, Timrå och Linköping kör över er ALLA dar i veckan.
Kommentera

GävleLasse: titta vad det står i reglerna

Du ska INTE
Angripa personer (det är deras åsikter eller resonemang du ska ifrågasätta).
Kommentera

Lumber Jack: "Moderering" Det säger allt...
Kommentera

Lumber Jack: "Kan vi få se lite moderering..."

Javisst, vilka av er ska jag stänga av? =)

-HF
Kommentera

GävleLasse: Mitt IQ har inget med det här att göra. Men om vi ändå ska diskutera det så har jag bara en sak att säga; man brukar tillge andra människor saker som man själv lider av, men inte vill veta av. Så med det tar jag för givet att ditt IQ oxå ligger ganska lågt.
Kommentera

HF:

Städa bland dina egna först.
Kommentera

GävleLasse: Mitt IQ har inget med det här att göra. Men om vi ändå ska diskutera det så har jag bara en sak att säga; man brukar tillge andra människor saker som man själv lider av, men inte vill veta av. Så med det tar jag för givet att ditt IQ oxå ligger ganska lågt.
Kommentera

Emma no15: "man brukar tillge andra människor saker som man själv lider av, men inte vill veta av"

Och så kallar du mig Brownass...

Jag säger inget mer...
Kommentera

Emma no15: Jag har med hjälp av egna adekvata ekvationer, kommit fram till att mitt eget IQ är mycket högt. Troligtvis tom. högre än 23. Om jag inte har missat en kofficient här....Hmm?
Kommentera

GävleLasse: Borde det inte vara FriedAss? Typ.
Kommentera

GävleLasse: Jag kallade inte DIG Brownass.
Kommentera

Alla: Vi lägger ner IQ-debatten nu. Lite grodor från båda parter, låt det inte spåra ur.

-HF
Kommentera

HF: Bra sagt
Kommentera

Modoante: "Har sett många modo-brynäsmatcher och har sett det mer än en gång om man säger så "

Är det alla dessa som gjort dig så bitter?
Kommentera

Beezer: Men jag Är inte bitter, hälsar Tony Rickardsson
Kommentera

rullis: :)
Kommentera

HF: Är inte Sjödin känd för att vara fairplay ut i fingerspetsarna??
Kommentera

Mickis: Min presentation är ett politiskt manifest!
Kommentera

orion: Fast inte numera!
Rättar mej i ledet!
Kommentera

Emma no15:
Vi har fått en riktig filosof i gästboken! : )
Kommentera

Snacka om att man knyter näven när man läser det här!
Kommentera

70Igor:
Här har vi någon som vill våga tro på det jobbigaste... "- Vi kanske till och med når upp till play off"...
Jag säger "ett steg i taget"...
Kommentera

ERIKSSON47: Det enda Brynäs kan göra är att spela bra hockey och vinna sina matcher.

Sen får vi hoppas på hjälp av andra lag, hjälp som tyvärr uteblev från Mora.
Kommentera

Kul att se att vårat skitlag ännu en gång låter MoDo åka hem utan seger denna säsong. Måste vara jobbigt att förlora mot våra spelare och Domare.

Förövrigt så har jag avsagt mig ledarskapet för denna gästbok så nu kan ni härja fritt ;-) 
Kommentera

65selander: Kan Brynäs spela som de gjorde igår så kan detta sluta med vad som helst.

Så du har avsagt dig ledarskapet.. Har du tagit en timeout eller? ;)
Kommentera

65selander: Hur ser man vem som leder? ;)
Kommentera

GävleLasse: Har lessnat på att j-a gnäll från alla håll och kanter så nu skall jag själv bli en "Tangentbords gnällande individ"
Kommentera

65selander: Ojdå, jamen då måste du ju få en liten avskedspresent så du slipper springa ner på kiosken och köpa den och kvitton figurerandes i gästboken...

Kommentera

65selander: Det är väl sånt som hänger med i den här branschen...

We are surrounded by whiners! ;)

Men det har varit ovanligt tyst på alla "domedagsprofeter" sedan igår kväll...
Kommentera

Paddan: hahah Flygplansgodis är aldrig fel.

Fast nu skulle det sitta fint med en Parisare och en kall Portello.
Kommentera

65selander: Det är väl i sådana fall bara att resa upp till Piteå. Han är nog glad för lite sällskap...
Kommentera

65selander: du står ju fortfarande kvar som ledare, så gör inget dumt än :)
Kommentera

Wennerholm tror att vi klarar oss från kvalspel, han brukar inte ofta ha rätt men nu tror jag på honom. Ivarjefall känns det som att vi kan klara det här.
Kommentera

Jösses här svänger det fort, först är det kvaleseriesnack och total dissning av de egna laget som gäller, sen kommer en vinst och då sneglar ni genast mot slutspelet ovanför...
hej va det går...
Kommentera

TIKbiff: Ja vi är ju "Gävlebor" :)
Kommentera

AD: Ja vi är speciella:)
Kommentera

88Lindkvist:
Lite allsång då:

"Brynäs IF, Brooklyn Tigers
Ja vi kallar oss för det
Vi är södra norrlands stolthet
sedan 1912..."
Kommentera

ERIKSSON47: Du verkar ju ha blivigt glad över att vi fick lite tur igår.
Kommentera

88Lindkvist:
Tur? Glad blir jag för varje mål och varje match där vi spelar bra och igår blev det till och med seger, klart man vill fira...
Tur handlar det iaf inte om när man vinner, möjligtvis flyt(för en gång skull). Vi hade även de saker som vi saknat så många gånger denna säsong; HJÄRTA
Kommentera

TIKbiff:
Nej du, TIKbiff.. Här står de flesta supporters med bägge fötterna på jorden:-) Är endast ett litet urval av supporters landet runt som skriver på diverse debatter. Att en del svävar ut är väl inte så konstigt med tanke på den urusla säsong vi har haft..

Någon gång måste även vi vinna en match, konstigare än så är det inte.
Vi gjorde en utmärkt förstaperiod mot VF i Tisdags så det kom inte som en överraskning att vi vann mot Modo..Har haft påfallande lätt mot dem i år..
Vad flertalet av oss vill se är dock en spelmässig uppryckning, stabilare grundspel o framförallt segrar i kommande två matcher.
Bevisa för mig kära Brynäs att NI kan vinna ett par matcher på raken.

Bedrövlig publiksiffra i SSK igår. Sveriges bästa lag på besök o 3300 åskådare..Säger bara:- Skamligt..
Tyvärr verkar alltför många supporters läsa igenom laguppställningen innan de går på matcher, men det är väl i hög grad endast den publik som kommer till slutspelet:-)
Kommentera

ERIKSSON47: helt klart att man ska göra det
Kommentera

AD: wnnerholmär ju enriktig kappvändare,han ändras ej snart igen,det har han gjort hela säsongen!!!
Kommentera

Sämre förlorare än MODO finns väl inte,det låter likadant efter varje förlorad match i Gavlerinken,att 3-1 målet var felaktigt,det såg väl alla,ja utom Vinnerborg förstås,men nu var 2-1 målet oxå felaktigt enligt dem,"1 meter offside" säger Mattias "Rundmärket" Timander,se länk.
Kommentera

Bissett19:
"Brynäs och DOMAREN slog MoDo"
-Vilken rubrik i en seriös dagstidning! Jag satte kaffet i vrångstrupen i morse...
Kommentera

Bissett19: Modo börjar bli som FBK,gnäller som fröknar så fort dom torskar.Självgoda muppar som aldrig nånsin förlorat mot ett för dagen bättre lag.
Kommentera

TIKbiff: Det är några av oss som aldrig riktigt gett upp hoppet. Men det viktiga igår var att laget spelade tillsammans och att de fick lite utdelning.
En annan positiv sak var ju att vi verkar hittat en bra första kedja. Det var länge sedan man såg Dacke så här pigg. Oavsett vad som händer, för hur man än vänder och vrider på det så behöver BIF hjälp av andra lag för att undvika kvalspel. Därför är det av största vikt att Brynäs får igång "sitt" spel för i en eventuell kvalserie så kommer Brynäs att behöva kunna föra matcher.

Och som Brynäs spelade igår är det inte många Kvalserielag som rår på Brynäs.
Kommentera

Bissett19: Vad Modoiterna lätt glömmer är de solklara utvisningar som domaren INTE dömde för. Vid två tillfällen var det solklara checking from behind alternativt tripping när Brynäs spelade i numrärt överläge. Jag tror att Dackell blev checkad den ena av gångerna. och att 2-1 målet skulle vara offside är ju så "off" man bara kan komma..

Sen har vi den solklara trippingen på Sjödda, ingen åtgärd. Det kunde ha stått 3-0 efter första om domaren dömt.
Kommentera

claesw: Ja, och i artikeln kan man läsa:
" Hade Modo trampat gasen i botten direkt, öst på mot det Brynäs som som vanligt spelar hockey i ultrarapid så hade det varit Modo som fått utvisningarna med sig i första perioden."

Enl. sportradion så spelade Brynäs med Fart, Glädje och Finess! Undrar om dom var på samma match, då ultrarapid betyder mycket långsamt tempo enl. SAOL?
Kommentera

« · 501506 · »