Brynäs IF

728012 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs-Modo

« · 501706 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Modo
sylf: De trodde att det skulle räcka med att ställa in skridskorna. Jag tror att det var Salo som "satte" menatliteten för Modo igår som inte vågade ställa sig i kassen ;)
Kommentera

ekan68:
Ja, man måste konstatera att Örnsköldsvik verkar vara en extremt stolt, men enögd bygd...

Dessutom är det totalt meningslöst att spekulera i vad som hade hänt om "si eller så" hade inträffat. "vi hade vunnit om vi gjort fler mål", typ...
Kommentera

Tycker synd om Vaktmästarna i Gavlerinken,först plexit i går,sedan måste man slipa isen extra mycket i sarghörnen idag eftersom Sedinarna har varit på besök:-))
Kommentera

Bissett19:
Har dom inte lärt sig något sedan -99?
Kommentera

claesw: Tydligen har de inte gjort det, det har väl varit samma visa även i NHL...
Kommentera

Alla:

Att vara en dålig förlorare genom att gnälla på domare och annat är inte bra, att vara en dålig vinnare är fasen så mycket värre.
Kommentera

Poffa:
Det finns inget rätt eller fel med tanke på vad vi fick höra under matchen från er på vår sida....
Kommentera

Poffa: Det är inte så ofta vi vinner,så låt oss glädjas lite va??Du behöver hå in på våran HS och läsa!!!

Dessutom,det är ju dagens sanning,Sedinarna är ju alltid i sarghörnorna!!!
Kommentera

claesw:

Så med andra ord så är det okej att bete sig som idioter bara för att andra har gjort det innan? Visa dig mer mogen än så, snälla.
Kommentera

Poffa:
Får man skoja om "Ove Porslin", så får man skoja om att Sedins snurrar i hörnen osv, osv...
Kommentera

Bissett19: Upplysningvis behöver man slipa en sliten is mindre. Det är dagens sanning...
Kommentera

Bissett19:

Fast om du kollar matchbilderna så kommer du att se att det VAR offside innan 2-1. Sådant är liksom svårt att förneka - en offside är en offside.

Tycker domaren missade åt bägge håll, utöver de stora misstagen vid målen (det ena misstaget får man väl dessutom lägga på linjedomaren). T.ex. åkte Hasse ut för en inte helt klockren holding, men strax efteråt lät han helt sonika bli att ta ut Timander för en solklar tripping.
Kommentera

Vad tycker alla om 3-1 som Dacke gjorde.. Var det riktit dömt, tycker inte många tidningar.. Vad har ni att säga??
Kommentera

älgen: Inte mål men mål är det dömt och seger till oss.

Tyckte förövrigt Malmströms kämpa mål var riktgt snyggt, fast Björnes var ju också snyggt.

MoDo's 1-1 mål är ju typiskt Brynäs. Backarna var och köpte korv...
Kommentera

GävleLasse: Helt rätt som du skriver.I första perioden skulle Modo haft 3-4 utv ytterligare.Sånt ser inte ett cyklop.Däremot är jag mer tveksam till 2-1 målet,min första tanke var också offside,repriserna visar att det var offside.3-1 var helt rätt dömt,är Öberg så jävla dum att han crosscheckar in Frodo i egen målvakt får han skylla sig själv.
Kommentera

sylf:

Och att Frodo förstärker det hela så mycket att målvakten flyger flera meter spelar naturligtvis ingen roll?
Kommentera

Lumber Jack: Fel,men bra försök!!!
Kommentera

Bissett19: Vad svammlar du om. En nedsliten is i hörnorna kräver mer vatten och mindre nedslipning, annars kommer planen att luta utåt i hörnen. Elementärt.
Kommentera

Ser att dom sänder Brynäs-SSK på PPV imorgon, Bergeron vs Stana, kanske läge för ny luftakrobatik ?
Kommentera

Bissett19: Tillägg: Att spola och slipa är inte synonymt.
Kommentera

knaskamilla: Ingen offside,men Frodos höstlöv dansade in bakom Tjaocheskow,eller vad han hette,hörde förresten att man skulle hänga en slips i ribban imorrn:-)
Kommentera

Lumber Jack: Inte när Sedinarna har varit där,för dem har ju skridskoskydden på sej:-)
Kommentera

Poffa: Att målvakten också förstärker spelar då naturligtvis ingen roll, eller... ?
Kommentera

Läst lite i vår GB och de är nå enormt va patetiska och dåliga förlorare Modoiterna är.....
När BIF torskar nog kan jag klaga allt men då gör jag de främst på hur BIF spelat och är inte in i andra lagens Gästböker och beklagar mig och skyller förlusten på annat.
Kommentera

RavenLord: Dagens sanning!!!!
Kommentera

RavenLord: Jag har inte märkt att några Modoiter kommit hit och gnällt bort förlusten. Kan du ge mig något exempel?
Kommentera

NuMo: HAHA sån Ironi :) Bra att ni har en gnutta humor åtminstonde
Kommentera

RavenLord: Tänkte väl nästan det. I rest my case.
Kommentera

NuMo: Du saknar uppenbarligen såväl läsförmåga som minne.
Kommentera

NuMo:
Läs, broder, läs.
Kommentera

Jompe: Nä men ett enda exempel saknar jag.
Kommentera

claesw: Läs???Hallå!!Grabben håller på Modo,du får inte kräva för mycket:-)
Kommentera

Bissett19:
Sedan förlusten har det ju varit en enda orgie i gnäll och tjafs om domarinsatesen från MoDo-håll. Har lite svårt att smälta det, med tanke på att MoDo är klart för slutspel.

Brynäs IF berör.
Kommentera

NuMo: "Självklart står han över. Som du vet har han problem med lag som har svårt att komma över halva planen och därmed tvingas ta ströskott från egen zon"

Känns det igen???.
Kommentera

claesw:

Som du kanske sett har de flesta sagt att Brynäs vunnit även om Domaren dömt bort 3-1, det enda man reagerade över var hur enormt pinsamt det är med en domarkår som inte klarar av att lösa sin uppgift.
Kommentera

Bissett19: Vad svarar du på?
Kommentera

Poffa:
Modoante:
Brynäs vann pga att modo var dåliga ett modo som kommer upp i normal standard förlorar inte mot brynäs.
Kommentera

claesw: Amen.
Kommentera

claesw: Nu ska du inte förringa Brynäs insats så lättvindigt. Det är alltid svårt att möta ett lag som kämpar tillsamman med en bra utformad gameplan. Jobbar ALLA i laget för varandra och ger allt så blir man svårslagen. Det spelar ingen roll om man heter Nyköping, Brynäs eller nåt annat. Igår hade Modo fokus på annat än hockey. Brynäs ville mer.

Motivation slår klass...Känns det igen?
Kommentera

Bissett19:

Ingen dömd offside, nej, men väl en missad offside. Tro om det hade varit bättre om han Claesson (eller vad han nu heter) hade dömt? Då hade vi i alla fall haft tre linjedomare på isen som kunde ha sett att det var offside...
Kommentera

knaskamilla: Men ni har ju tur i oturen att ni har missade regelbrott att gå tillbaka till. Måste vara jobbigt att vara domare i Ö-vik när det sitter nästan 5000 med reglerna nyss utskrivna från Swehockey ;-)
Kommentera

knaskamilla, Poffa, NuMo med flera: Om ni inte alls är griniga efter förlusten utan bara vill säga att det är faan vad en del domare är kass, så förstår jag inte varför diskussionen om domare måste föras här och inte i Modos GB. Och eftersom ni nu har sagt allt detta ungefär 38 gånger så kanske det är läge att lägga ner, nej?
Kommentera

claesw: "Vi har fått en riktig filosof i gästboken! : )"

Du skulle bara veta... ;)
Kommentera

65selander: Bättre 5000 friska ögon på läktaren, än tre blinda domare på isen. ,o)
Kommentera

Jompe: Jag pratar i den gästbok jag finner lämplig för diskussion. Håller man sig till reglerna så går det bra.
Kommentera

NuMo: Nej just det. Varför kacka i eget bo?
Kommentera

Jompe: Det skulle ju bli väldigt konstigt om jag skrev det här svaret i en annan gästbok.
Kommentera

NuMo: "Bättre 5000 friska ögon på läktaren, än tre blinda domare på isen"

Fast nu är det ju så att det är domaren som blåser i pipan. Dessa 5000 friska ögon är kanske lite partiska också, eller? ;-)
Kommentera

ekan68: Nej, de är endast enögda, annars hade det varit 10000 ögon.
Kommentera

ekan68:

Jag skulle tippa att det snarare är 10000 ögon.
Kommentera

« · 501706 · »