Brynäs IF

727638 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Modo

« · 672254 Till forumet

Sv: Brynäs-Modo
kentalalarsson: I mina ögon så skall medlemsrådets förehavanden och de frågor man behandlar publiceras inne på medlemssidorna på brynas.se

Jag har tagit upp med berörda personer om att ett medlemsskap i Brynäs måste ha ett mervärde. Visst kan man vara medlem med hjärtat och bara vilja stötta. Men samtidigt så tycker jag att det argumentet INTE skall framföras från Brynäshåll. Ett sånt stöd måste komma spontant från den enskilda personen och inte komma som argumentation när man frågar om mervärdet som medlem.

Med tanke på hur Brynäs har levererat rent sportsligt de senaste åren så borde Brynäsledningen vara väldigt måna om att stryka medlemmarna medhårs. De har en arena att fylla nästa år. Men de kanske har planer på att göra VIP av hela rasket och bara dela ut gratisbiljetter som de gör nu till den "tysta halvan" av Gavlerinken... ;)
Kommentera

kentalalarsson:
arenan står klar i år:-) Vart byggstopp för egen del:-)
Kommentera

GävleLasse:
Själv kontaktade jag Kent-Åke för dryga ett år sedan. Ville starta upp resor från Sundsvall samt Hudikområdet till Gavlerinken.
Skulle vara intressant att se om intresse fanns, med tanke på att ny arena står klar nästa år. Jag anser att man bör göra allt för att få till sig publik, o det skulle varit ett utmärkt tillfälle att testa sig fram.

Brynäs hade egna planer för detta, men han lovade att återkomma i ämnet. Tror du jag har hört av honom?
Kommentera

GävleLasse:
Ja, själv trodde jag att medlemsrådet förde samtal med Brynäs när vi startade vår egen lilla grupp som ville framföra saker, men jag har efterhand förstått att det var Nätverk Brynäs som framförde synpunkter.
Hade jag vetat detta då, så hade jag givetvis inte bett dig hålla igen ditt debatterande på hockeysnack:-)

Har ej sett något konkret från medlemsrådet ännu, från möte/mötena, så jag spekulerar måhända.:-)?

Man ju alltid fråga dem. De finns alla här på debatten.
Kommentera

kentalalarsson: Spelet bakom kulisserna? Då kan de ju filma vilket lag som helst i Sverige... För Brynäs är ju på intet sätt unikt i det avseendet.

Det skulle verkligen vara intressant att se spelet bakom kulisserna i t ex IFK Göteborg eller varför inte Malmö IF.

Vad gäller Brynäs så tycker jag att mycket är som vanligt. Det lovas bättring men det händer inte så mycket. Hemsidan är ett bra exempel. Det händer lite till en början sen dör det liksom. Man länkar upp en webbkamera som inte funkar. Hade det inte varit billigare att rätt och slätt lägga in en bild istället, resultatet är detsamma ;)

Det man saknar mest är information från Medlemsrådet. Vilka frågor behandlas just nu? Det måste ju vara frågor som berör OSS medlemmar i och med rådets karaktär. Men det är tyst som i graven. Fyller medlemsrådet en funktion? Eller är de bara där emellanåt och får sig en gratisfika med "eliten" på Sätraåsen?
Kommentera

GävleLasse:
Jag ser hellre en dokumentär av Aschberg o company om spelet bakom kulisserna:-)
En av mina söner skall dock spela sin första hockey match imorgon, så det känns viktigare:-)
Finns tillräckligt med dysterkvistar som du på läktaren imorgon.:-)
Kommentera

kentalalarsson: Du kan ju alltid följa matchen på TV. Personligen blir jag besviken när de envisas med att visa Brynäs hemmamatcher på TV ;)

Jag vill se fler bortamatcher... ;)

Fast det är klart,jag har en viss förståelse för att Canalplus inte visar så många bortamatcher för Brynäs brykar ju inte vara vidare roliga att se när de spelar på bortaplan...
Kommentera

GävleLasse:
Själv får jag stanna hemma:-(.
Kommentera

brynasaren: Ja det skall bli riktigt intressant att se hur det går imorgon. Kommer Brynäs att visa moral eller kommer trenden vara stolpe ut resterande matcher fram till uppehållet?

Kul att BSKV kommer upp med folk men jag tror inte att stämningen kommer upp i samma nivå som nu senast då det nästan var absurt bra stämning. Men det är klart en hel kortsida med förfriskade vuxna människor med ett par stycken som kunde trumma, ja, då blir det skillnad.

Hur som helst så får vi försöka stötta Brynäs så gårdagens förlust inte blir till en trend utan en engångsföreteelse.
Kommentera

Brynäs1912: Tung förlust i går, men det ska Modo få sota för. Antagligen inte så kontigt att det kom en reaktion på den långa sviten utan förluster. Vi har ju slitit som vildar i många av matcherna så att det blir en mellanmatch någon gång behöver inte betyda att vårt fina spel är som bortblåst resten av säsongen. Nej jag tror att vi gör en riktigt fin match i morgon, killarna måste ju vara väldigt revanchsugna. Sen får vi ju kanske tillbaka Honken i kassen igen vilket i så fall betyder att vi får större trygghet i försvaret. Korhonen var ju lite släpphänt igår. Eller rättare sagt, det var inte många skott som han höll.

Till morgondagens match så kommer ju BSKV hit med 3 bussar så nog borde det väll bli bra stämning och kanske fullsatt för tredje gången i rad. Jag tippar på att vi tat hem det. 5-2 blir det, Bäckis gör två mål, Molin ett, Widing ett och Månsson ett.
Kommentera

Brynäs-Modo
På lördag är det Brynäs-Modo, BSKV kommer med 3 bussar, så kanske kommer det vara lika bra stämmning, som för 1 vecka sen. Honken kommer nog vara spelklar, hoppas att han är pigg efter sin skada. 3 poäng är ett måste. Jag tippar 5-2.
Kommentera

« · 672254