Brynäs IF

727985 inlägg · 7962 ämnen

BRYNÄS-Modo 25 nov 2014

« · 1641386 · » Till forumet

Sv: BRYNÄS-Modo 25 nov 2014
mk: Skrivet av någon som bara kollade när m0d0 hade pp eller?
Kommentera

Stor komik i modoboken...vissa där fokuserar på hur urusla vi är. De tycks glömma av att de håller på ett riktigt skitlag.
Kommentera

Mäktiga leading line!
Vinner matchen åt oss
Svett,Skott,Rödin drar upp sånt jävla tempo e 1:a perioden
Får med sig många

#28; stabil insats, lovar gott
Kommentera

Huge: Ja,Lundberg gjorde en Warg. Gick in och visade rutin,tog kloka beslut och hjälpte backarna bra vid ett par tillfällen. Kul att se.
Kommentera

Zappaholic: tre av tre möjliga. Modo är ett skämt, med Brashear, 42 bast, ett ännu större skämt.
Kommentera

Silfver: Ja det är skrattretande faktiskt...På riktigt alltså! The Mauler....Kan han åka grillor? 

Kommentera

Vi skulle också behöva en polis i vårt lag. Idag vart vi nästan rånade av två typer i vitrandiga tröjjor!
Kommentera

riktigt gott jobb av hela laget!

3p som är lika värda som de tre sista! Kul!

Fortsätt på samma vis! Kul att vara brynäsare igen!

Kommentera

Hade starka åsikter igår ang. Lundberg. Efter att ha sett kvällens match så får jag ta ett steg tillbaka..Stabil insats och det verkar vara en vettig lösning Bz har fått fram. Struten fram på mig!
Kommentera

Kan bara instämma i att vi har en riktigt tung förstalina nu. Det brukar löna sig. Men där bakom blir det att pussla lite. Väntar spänt på forwardsvärvningen som måste vara åt det kreativa hållet.
Kommentera

bifhjärta: Får se hur han lyckas mot Frölunda, lite skillnad på motstånd.
Kommentera

honken21: Ja..tänk en kreativ och lurig fw som kan gå in i andra linan..då börjar det se fint ut med tanke på 1a linan
Kommentera

Fy fan vad skönt att vinna sånna här matcher också! Passa på att njuta nu brynäsvänner!
Kommentera

mk: Men vi var dåliga idag.

Oroande fakta att senast vi hade en bra trend avslutade vi den med en vinst mot Modo trots uselt spel... Dejà vu....?

Kommentera

Vill se Olsen i bättre omgivning det verkligen finns ngt bakom som inte kommer fram i nuvarande. Tror på ketchup effekt snart. Bara 1a målet kommer
Kommentera

smallround: Bara två lag har gjort fler mål än oss. Många oroade sig med rätta innan säsongen startade över målproduktionen eftersom Gunde, Harju och Thure försvann. Tycker vi inte behöver oroa oss något mer.
Kommentera

Huge:Risigt spel i två perioder, sen gör vi förlösande 2-1 och efter det är det riktigt stabilt. Skönt med tre pinnar! Man måste kunna se ljusglimtarna trots en halvljummen match, glöm inte det. 
Kommentera

bradberry: Frölunda borta har jag verkligen inga höga förväntningar mot, haha. Det kommer nog bli en riktig käftsmäll tyvärr, framförallt om vi ställer upp med dagens spel. Nä vi siktar på lördag istället, då jävlar. 😀
Kommentera

Skönt med tre pinnar idag. Känns som om vi har råd med torsk på torsdag, men jag hoppas vi överraskar
Kommentera

Brynäsgubbe: Känns ändå skönt att komma till Scandinavium med en bra form och ingen jättestor press över att man måste ta poäng.. Det är just då man tar poäng i sådana bortamatcher, kan Dif så kan vi!
Kommentera

bifhjärta: Vi får hoppas på det!

Ärligt av Ove i presskonfen.

Kommentera

Brynäsgubbe: Ja det blir en ruskigt tuff match mot Indianerna på torsdag även om det var grymt nyttigt för självförtroendet att kunna göra en 75%-ig insats idag och ändå vinna klart. 

På torsdag har vi inte råd med kladd i egen zon eller under uppspelen. Får frölunda igång sitt snurr i vår zon så kommer både målen och boxplayen, vilket inte bådar gott.

Men jag hoppas att vi kan kriga oss till nån pinne. Veckans match spelas på lördag. Då MÅSTE vi vinna, det finns liksom inget annat.

Kommentera

Zappaholic: men tror Olsen verkligen kan blomma ut.... verkar lovande
Kommentera

smallround: Olden. .. hata autocorrect
Kommentera

70 Rodrigues:

Avgå, alla dysterkvistar!
Kommentera

Auchinleck: 😂😂😂😂😉😉😉😉
Kommentera

Dags att avsluta kvällen med CMore och repris av sista perioden. Bästa sängfösaren.
Gonatt, nu tar vi Frölunda på torsdag....
Kommentera

Samtidigt med reprisen läser jag Wennerholms blogg och hittar godbiten där han tvärsäkert förkunnar att det bara finns en väg för Brynäs: sparka TJ.
Hehe, jag skadeglad?
Inte alls.... 😃
Kommentera

Huge: förutom i boorkfallet har väl brynäs konsekventa sätt att jobba sig genom kriser visat sig betydligt mer effektivt än de som handlar panikartat å sparkar både tränare å spelare
Kommentera

krobbe: I nuläget, eftersom det går lite bättre igen för laget, är det väl inte nödvändigt med några sparkningar. Dock - inget har hänt än i ersättningen av back-Sundqvist. Kom till skott, Bengtzén.
Kommentera

Clarence: ja Westlund m flera kan gå funka som snabbvikarie eller sjunde back men vi behöver en back till
Kommentera

Huge: Fast vem vet, laget hade väl kanske klarat sig lika bra med att sparka TJ?
Se på AIK som med ett rent inbördeskrig vänt trenden på isen.

Kommentera

Huss: Jo, men inte allt för ofta så svalnar sådana trender efter några omgångar. Oftast en provisorisk lösning som ger gruppen en slags "nyhetens behag". Brukar inte hålla särskilt länge.
Kommentera

Huss: Hypotetiskt och ointressant resonemang.
Det vi VET är att TJ ledde laget genom svackan på ett bra sätt.

Och javisst: AIK är ett exempel på där man tycks ha lyckats bra med tränarbyte, men det kan ju också bero på att det VAR ett tränarproblem dom hade och inte ett spelardito, som hos oss.
Det som talar för ett tränarproblem hos AIK är väl isf att dom har ett väldigt ungt lag, haft stor turbulens på spelarsidan och i allmänhet verkar ha problem med det mesta.
I det läget är det kanske inte så konstigt att dom väljer tränarbyte, både av sportsliga och ekonomiska skäl.
Vi har ju en helt annan grundtrygghet både på och utanför isen, vilket gör att det är klokare att sitta still i båten så fort det tar emot en aning och inte automatiskt börja kräva tränarbyte vid minsta motgång.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Det vi VET är att TJ som tränare fått laget in på 8e plats och att vi brutit en grym förlustsvit. Rent hypotetiskt är vi troligen ur svackan.
Om det är TJ som lett laget genom en en svacka på ett bra sätt så var det han som fick oss i svackan på ett riktigt dåligt sätt. Om du är konsekvent i ditt resonemang i varje fall, annars skulle man kunna misstänka att du var en kappvändare av stora mått....
Kommentera

Huss: Det är väl självklart att även tränaren har ett ansvar när det gäller att inte hamna i svackor, men sett till hur spelarna uttalat sig och att vi spelade lika bra i början av serien som vi gör nu, så drar jag slutsatsen att huvudproblemet inte varit tränaren utan spelarna.
Sen handlar väl diskussionen inte om vem eller vilka som tog oss in i svackan, den gäller hur man hanterar en sån här svacka när den väl uppkommit, eftersom många verkar ha varit säkra på att ett tränarbyte alltid är lösningen.
Kommentera

Skämtar Modo med sina värvningar??? En 43-åring och en 38-åring.
Kommentera

Huss: "Om det är TJ som lett laget genom en en svacka på ett bra sätt så var det han som fick oss i svackan på ett riktigt dåligt sätt."

Lite väl enögt resonemang, va...?
Är nog både spelare och tränare som får ta ansvar för båda sakerna.
Min poäng är att det känns väldigt osannolikt att (som många påstått) spelarna slutat lyssna på TJ och därför borde han ha avgått eller fått sparken
Isf märkligt att spelarna först lyssnar på TJ i 7 matcher och spelar fin hockey, för att helt plötsligt sluta lyssna i 7 matcher (vaxproppar eller öroninflammation?) och sen börja lyssna igen?
Är det då inte mer sannolikt att spelarna hört, förstått och försökt göra det man kommit överens om, men att det inte alltid är så enkelt som att trycka på en knapp och sen funkar allt igen?
Som bekant är ex självförtroende nåt som ofta tar tid att bygga upp men samtidigt också är nåt som går att rasera väldigt snabbt.
Kommentera

Huge: Aha, TJ inspirerarade först spelarna till bottennapp och därefter till uppryckning :-)
Spelarna har uttalat sig om de gör jobbet fullt ut nu, men är det inte tränarens ansvar att se till att de om inte alltid så i 9 fall av 10 gör det? Men visst, det är aldrig bara en persons ansvar. Samtidigt så är det inte helt ovanligt med en positiv effekt hos spelarna när tränaren byts ut, tyvärr inte riktigt samma effekt när enstaka spelare byts ut (om inte flera, se Leksand). 

Kommentera

Huge: "Det vi VET är att TJ ledde laget genom svackan på ett bra sätt."

Lite väl enögt resonemang va...?

Kommentera

Huss: Inte alls. Såvitt jag vet ledde väl TJ laget som tränare, och inte spelarna.
Mao: TJ ledde laget genom svackan, på ett uppenbarligen bra sätt.
:)
Kommentera

Huss: "Samtidigt så är det inte helt ovanligt med en positiv effekt hos spelarna när tränaren byts ut, tyvärr inte riktigt samma effekt när enstaka spelare byts ut (om inte flera, se Leksand)."

Nä, kortsiktigt är det i vissa fall bra att byta tränare men det tror jag som sagt mest gäller lag som typ AIK, som haft mkt strul med det mesta.

Sen förstår jag inte hur du kan påstå att Leksand inte uppnått nån positiv effekt genom att byta spelare?
Herregud, dom var ju jävligt illa ute och nu är dom med i racet igen och har hittat ett stabilt och bra spel, som jag ser det.
Och det, nota bene, genom att INTE byta tränare utan tro på det man gör och kommit överens om.
Som Brynäs, TJ och spelarna gjort.

Kommentera

Huge: Underbart, du går från en logisk kullerbytta till en logisk trippel Salkow.
Härmed korar jag dig till världsmästare i bortförklaringar :-)

Kommentera

Huss: Underbart, du missade ironin trots smileyn.
Härmed korar jag dig till världsmästare i ämnet "Vad är en smiley???"

Kommentera

Huge: Åh, då missförstod jag dig. Jag som trodde hela din serie av inlägg var ironi... ;-)
Kommentera

Nya reglerna i december.....Det var någon som föreslog att man skulle börja varje match med straffar. Då är utgångsläget vid oavgjort klart redan innan matchen.....Kul förslag :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huss: Ja, lätt hänt att missa nåt om man inte läser svaren ordentligt och tror en massa saker....  ;-)
Kommentera

maddog1970:

När man inför hörnor så kan man ju även använda sig av den gamla favoriten tre hörnor, straff. :)
Kommentera

Huge: Vi får facit efter säsongen. Är Brynäs nöjda med Jonssons arbetssätt lär han få nytt kontrakt. Är man missnöjda får vi en ny tränare.
Kommentera

Jajjen:

Vi får se om Tommy vill vara kvar. Efter fyra år är det ju fullt möjligt att man känner att man vill prova på något nytt. Han har ju haft förfrågningar från en klubb i Schweiz bland annat...
Kommentera

« · 1641386 · »