Silfver: Ja det är skrattretande faktiskt...På riktigt alltså! The Mauler....Kan han åka grillor?
riktigt gott jobb av hela laget!
3p som är lika värda som de tre sista! Kul!
Fortsätt på samma vis! Kul att vara brynäsare igen!
mk: Men vi var dåliga idag.
Oroande fakta att senast vi hade en bra trend avslutade vi den med en vinst mot Modo trots uselt spel... Dejà vu....?
bifhjärta: Vi får hoppas på det!
Ärligt av Ove i presskonfen.
Brynäsgubbe: Ja det blir en ruskigt tuff match mot Indianerna på torsdag även om det var grymt nyttigt för självförtroendet att kunna göra en 75%-ig insats idag och ändå vinna klart.
På torsdag har vi inte råd med kladd i egen zon eller under uppspelen. Får frölunda igång sitt snurr i vår zon så kommer både målen och boxplayen, vilket inte bådar gott.
Men jag hoppas att vi kan kriga oss till nån pinne. Veckans match spelas på lördag. Då MÅSTE vi vinna, det finns liksom inget annat.
Huge: Fast vem vet, laget hade väl kanske klarat sig lika bra med att sparka TJ?
Se på AIK som med ett rent inbördeskrig vänt trenden på isen.
Redigerad kommentar
Huge: Aha, TJ inspirerarade först spelarna till bottennapp och därefter till uppryckning :-)
Spelarna har uttalat sig om de gör jobbet fullt ut nu, men är det inte tränarens ansvar att se till att de om inte alltid så i 9 fall av 10 gör det? Men visst, det är aldrig bara en persons ansvar. Samtidigt så är det inte helt ovanligt med en positiv effekt hos spelarna när tränaren byts ut, tyvärr inte riktigt samma effekt när enstaka spelare byts ut (om inte flera, se Leksand).
Huge: "Det vi VET är att TJ ledde laget genom svackan på ett bra sätt."
Lite väl enögt resonemang va...?
Huss: "Samtidigt så är det inte helt ovanligt med en positiv effekt hos spelarna när tränaren byts ut, tyvärr inte riktigt samma effekt när enstaka spelare byts ut (om inte flera, se Leksand)."
Nä, kortsiktigt är det i vissa fall bra att byta tränare men det tror jag som sagt mest gäller lag som typ AIK, som haft mkt strul med det mesta.
Sen förstår jag inte hur du kan påstå att Leksand inte uppnått nån positiv effekt genom att byta spelare?
Herregud, dom var ju jävligt illa ute och nu är dom med i racet igen och har hittat ett stabilt och bra spel, som jag ser det.
Och det, nota bene, genom att INTE byta tränare utan tro på det man gör och kommit överens om.
Som Brynäs, TJ och spelarna gjort.
Huge: Underbart, du går från en logisk kullerbytta till en logisk trippel Salkow.
Härmed korar jag dig till världsmästare i bortförklaringar :-)
Redigerad kommentar