Brynäs IF

728230 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs- Modo 25/9-12

1520154 · » Till forumet

Sv: Brynäs- Modo 25/9-12

Horace76c:

Skulle vart intressant att höra snacket i domarrummet efteråt, visst känner han väl på sig att offsiden missades?

I det läget har Brynäs samlat lite respekt genom att inte protestera så högljutt som kunde vart befogat.... det tjänar vi på längre fram.

Jag är lika impad varje gång man lyckas hålla tillbaka känslorna. 

Kommentera

Slajsarn:
Sen kan ju jag undra hur i håvete situationen ens kan bedömas som straff, men som sagt...vi kommer få liknande domslut med oss också.
Kommentera

Slajsarn: Bestulna på två pinnar blev vi men vi tog tillbaka en i alla fall, starkt.
Kommentera

tompap71:Man har väl lärt sig att det inte hjälper att gnälla. Det enda man kan göra är att köra på. Vi kommer att få med oss felaktiga mål vi med under säsongen så det jänar ut sig.
Kommentera

Förstår inte att det inte protesterades mer, det syntes ju hur tydligt som helst.

Kommentera

tompap71: Ja, man tycker alltid olika. Jag har aldrig gillat Löf som spelare heller, medan somliga alltid har gillat honom. Kommer att komma mycket bättre backar från de egna leden inom de närmaste åren, tror jag.

Redigerad kommentar

Kommentera

Stisse dominerar som vanligt:

"Modo går väl inte direkt från Heart of Hockey, via United Nations of Modo till Ondskans hockeyimperium, bara för att man släppte på NHL-spärren först av alla. 
Den gamla, numera nedlagda talangfabriken försöker väl bara överleva på en marknad där man plötsligt bara har inflyttad arbetskraft att tillgå."

Kommentera

Peja:

Tja, man ser väl saker olika antar jag, själv såg jag det som att Löf hjälpte till att rädda oss från att bli utan poäng ikväll. Visst såg han lite bortkommen ut ibland men jag var aldrig nervös.

Kommentera

Harju borde packa resväskan till EC Salzburg i Österikiska ligan nu. Han ser riktigt ointresserad ut och med hans 200k i månaden spelar jag hellre med Molin uppväxt Brynäsare som verkligen tog chansen när han fick den förra säsongen.
Kommentera

tompap71: Jag tycker att Löf blev för stirrig och passiv i egen zon. Bara tur att han inte avgjorde matchen med ett självmål... Men han har ändå blivit bättre. Framförallt med pucken. Tidigare säsonger har det varit mycket mer sarg-ut och icings från hans sida.
Kommentera

Peja:

Förstår inte alls ditt omdöme om Löf, av vad jag såg var han den kanske bästa defensiva backen i Brynäs ikväll. Tycker också Basse-Nordan-Widde gör mer än bara enstaka bra byten.

För övrigt håller jag med om dina intryck.

Kommentera

Några intryck från matchen:

- Berglind fortsätter att producera. Han är riktigt bra med pucken, men inte särskilt bra utan den. Vågat och till slut lyckat av tränarteamet att matcha honom i förlängningen.

- 2 bra assist av Bertilsson.

- Rahm briljerade med sina sidledsförflyttningar.

- Lindholm och Järnkrok har bra samspel. Det är fortfarande oklart varför alla verkar anta att just Lindholm kommer att bli petad om 1-2 NHL-förstärkningar införskaffas, med tanke på att många presterar betydligt sämre än honom.

- Kedjan Lavander, Enterfeldt, Harju fortsätter att trampa vatten trots att Enterfeldt ser pigg ut. Lavander och Harju saknar skridskoåkning och tempo. Allt de gör är för långsamt. I första perioden försökte de trycka sig in på mål, vilket egentligen var enda gångerna som de hotade offensivt.

- Kedjan Widing, Nordquist, Lauritzen gör fortfarande bara enstaka bra byten i matcherna.

- Kedjan Ollas, Hansen, Granis får ut väldigt lite men ska å andra sidan inte vara en särskilt producerande enhet heller.

- Löfs defensiva spel imponerar inte.

- Kul att Steen spelade. Han imponerade med tanke på förutsättningarna.

- Hoppas Lavander bänkas snart. Jag vill hellre se Johansson, Molin eller Lindgren på hans plats.

Kommentera

Gott med en vinst skål!

Kommentera

Zappaholic: Ja, Lindholm ser osannolikt bra ut. Lite av en Bäckiskopia, kommer han i närheten av originalet så är jag nöjd.
Såg inte andra perioden men av spelet att döma i tredje så får vi vara nöjda med 2 pinnar.
Modo får trots allt en del hjälp av den minst sagt tveksamma domarinsatsen från slovakiskt håll.
Pinsam straff, det var ju inte ens en tvåa.
Dessutom konstig bedömning när Sunken ligger ner och kramas lite med en modoit. Båda får en tvåa, helt Ok.
Men när Sunken därefter reser sig upp så får han en propp av Muller, solklar interference där, som jag ser det, men ingen åtgärd.

Enterfeldt/Lavander/Harju började bra men mattades en aning. Såg ändå intressant ut och blir jobbiga att möta när dom får till det.

Rahm ramstark(!) under målramen(!!).
Vem är Lindbäck?

Blir det nu så att dammluckorna öppnas iom Steens inträde så får vi kontra med Bäckis.
Hur som helst lite av ett win-winläge får vår del.
Kommentera

Rossa:

Thuresson kan man inte klaga på, han jobbar hårt och banar väg för sina kedjekamrater. Ungefär det jobb han är värvad för alltså, sedan kommer det nog ramla in en del mål från hans klubba så småningom, vi har ju trots allt bara sestt fem matcher ännu.

Kommentera

Berka: Tack så mycket! Vi hade en bra målvakt och flyt idag.

Nästa gång spöar vi er rejält istället ;)

Kommentera

Imponerande dock att BIF ställer fyra nittio-talister på isen i OT! ;P
Berglind (92), Bertilsson (91), Järnkrok (91) och Lindholm (94!!).. :D
Kommentera

MarcusElving: Grattis till 2 sköna era jävla tattare ;-)

På återseende :)
Kommentera

arnio:

"Men hur kunde det bli straff? Helt felaktigt och dessutom var det fyra meter offside."

Precis, offsiden var ju enorm, fattar inte hur fan domarna kunde släppa den.

Kommentera

Honken har de senaste säsongerna varit skadebenägen och Rahm har inte stått på två år och behöver balans i sin matchning för att inte slita ut sig för fort (främst ljumskarna).. Lindbäck kommer stå för stabilitet under en längre tid och därför ser jag gärna Lindbäck i BIF. sen Tycker jag absolut att både Honken och Rahm är bra för stunden.. Men blir väldigt jobbigt om / när någon av dom blir skadade.... Vi behöver inte stressa in Lindbäck i BIF men ser gärna att han ska in.
Kommentera

Rossa: Thuresson har i alla fall stundtals varit bra.
Kommentera

90Steen_: AMEN!
Kommentera

Rossa: Kan inte säga emot dig. Väldigt oroande! Det gäller att de tar sig i kragen och jobbar ännu hårdare.

Kommentera

...och så finns det folk som vill ha in Lindbäck - säg mig snälla, varför??
Kommentera

MarcusElving: Tyvärr tycker jag att nyförvärven Harju och Thuresson inte ser bra ut. Harju nästan katastrofalt dålig...
Kommentera

MarcusElving: Men hur kunde det bli straff? Helt felaktigt och dessutom var det fyra meter offside.
Kommentera

arnio: Defensiven i alla ära men jag vill se ett offensivt lyckosamt Brynäs. Det var på det sättet vi tog guld!
Kommentera

HappyX3: Lustigt att defensiven är så grym, vi lär ligga bra till i spel fem mot fem. Det som ska vara vår styrka fungerar inte så bra, nämligen PP och offensiven i stort. Det måste också sägas att vi har grymma målvakter. Hatten av.
Kommentera

Zappaholic: Nu vill jag se Molin på Harjus plats också.
Kommentera

tompap71: Sant sant!
Kommentera

Qvarre: Lindholm och Järnkrok kommer bli jobbiga för motståndarna!!!
Kommentera

Qvarre:
Inte varit nöjd med innan matchen skulle det förståss vara.
Kommentera

MarcusElving:

Rahm OCH Simon Löf förtjänar det där tacket, Löf gjorde en saftig räddning han med, förutom att vara bra matchen igenom.

Kommentera

StoltBrynäsare: Utspelade är vi inte...men Modo är bättre. Starkt att vinna även om vi inte spelar på topp. Tänk när allt kuggar i, för det kommer det göra så småningom. Då är vi bra!!!

Kommentera

2 pinnar i alla fall. Det hade jag varit nöjd med innan matchen men med tanke på att Modo var mindre dåliga än Brynäs i kväll så får man vara nöjd i efterhand.
Iver and out!
Kommentera

Zappaholic: Finns ett antal i Bif som ska skämmas efter denna match.

Man funderar hur länge Tommy ska gnida på med samma PP formationer..
Kommentera

Zappaholic: 2-1, rättvist;-)

Frågan hela hockeysverige ställer sig efter kvällens match:

Har Brynäs råd med Harju?
Kommentera

Haha, så vinner vi i förlängningen... XD Sportradions kommentator och proklamerat oss mer eller mindre utspelade i två raka perioder, stämmer detta?

Kommentera

Poäng och målkavalkad, idag igen.
Kommentera

Vi kan tacka Robin Rahm för dessa två pinnar. Snacka om avgörande räddningar! Speciellt i slutet av sista perioden.
Kommentera

Luleå har släppt in 7 mål vi och HV 8 mål. så Defensivt har vi börjat otroligt bra, vi har också tagit minst en pinne i varje match i inledningen!!!

Defensiven ser ju bra ut, ofensivt ser det dock lite värre ut..
Men kan det vara så att vi inte producerar framåt därför att anfallarna inte riktigt litar på backarna och därför jobbar hem för mycket???

(Har inte sätt någon match Live ännu så detta är bara en fråga jag ställer till er som verkligen sätt matcher och kan dra slutsatser)...
Kommentera

MarcusElving: Två pinnar är ok
Kommentera

MarcusElving: Såja!!!!!!!

Berglind tror jag...

Kommentera

Lindström: Tack för svaren, speciellt tack till dig rafalski ;)
Kommentera

Tjooohoooo!

2 pinnar, det förtjänade vi inte.

Men gud så skönt!

Kommentera

tompap71:

Men helvete vilken rökare! :)))))))))))

Kommentera

Hihihiihihi!
Kommentera

Om man får lov att vara liiiiite positiv så har vi inte ännu förlorat under ordinarie tid...
Kommentera

Vi kan konstatera att Rahm ser bra ut i kassen i alla fall.

Läge för Steen att avgöra nu då så hela mediakåren får orgasm!

Kommentera

MarcusElving:

Vilken jävla bajs match!! inte nog med de värdelös kommentator!!

nEgy

aNNelöv

GranKVIST

ORKAR INTE HÖRA FANSKAPET! 

Kommentera

1520154 · »