Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs-Mora

« · 444150 · » Till forumet

Sv: Brynäs-Mora
Bissett19:

Hoppas verkligen att det bara är tillfälligt att junis-Niklas ställs åt sidan.
Grabben måste få istid om han ska bli en riktigt bra back som vi alla tror. Jag tycker definitivt att inte han har gjort bort sig och som truppen ser ut idag är han en bland dom 6 backarna som ska spela.
Kommentera

Brynäs gör en ändring till i morrn,Niklas.A ut Daniel J in........

www.hockeyligan.se/puckprat/index.phtml?nid=4839
Kommentera

p j davydjoos: Håll isär begreppen nu. Var har du läst allt snack om hämnd? Jo i kvällstidningarnas rubriker. Hur mycket av dom intervjuerna tror du är sanning och hur mycket är förstärkningar av AB och Expressen?

Polisanmäld på en rubrik i Expressen, jo tack.
Kommentera

Gusten: Ursäkta om man inte har hängt med ordenligt, men vad har sagts egentligen??Är det sviterna av Sundins tackling,som enligt rapporterna var juste!!??
Kommentera

Fråga Pelle Fosshaug om man kan bli avstängd för att "snacka" med domaren vettja :)
Kommentera

Stigsson: Nu var det ju inte bara snack som "din fru var skön" osv.? Utan snack om att utdela en hämnd som kan riskera spelarens hälsa avsevärt, hot som inte hör hemma ens inom samhället, olaga hot går det under och skulle t.o.m. kunna bli polisanmält...
Kommentera

Stigsson:
Det beror nog helt på vad spelaren säger till dommarn det
Kommentera

Fortfarande så har det väl dock aldrig någonsin hänt att någon fått en avstängning för snack?
Kommentera

p j davydjoos:
Dom får granska incidenten utan det kommer in anmälan
Kommentera

Stigsson: Eftersom han pratade om hämnd på Ronnie Sundin för tacklingen på Pavlikovsky a'la hämden på Steve Moore av Bertuzzi för tacklingen på Näslund, så skulle en anmälan kunna komma på det, teoretiskt, vilket nog inte skett...
Kommentera

Nja, det är så att skolorna i Gävle har höstlov den här veckan, vi i Sandviken får vänta tills nästa så.
Kommentera

Stigsson: Tror du har helt korrekt i ditt ressonemang!
Kommentera

Danne66: Varför det? Cleary fick sitt Gamemisconduct penalty (GM) endast för snack och vad jag vet så har ingen tidigare åkt på någon ytterligare avstängning för detta.

Jakten på Sundin gav endast 2 min för roughing och matchstraffet kom när han fortsatte käfta efter det att den utvisningen var avklarad.

Det krävs väl ett Matchpenalty (MP) för att rapport ska skrivas och ytterligare avstängningar kan bli aktuella?
Kommentera

Hong Kong: Var och åt på gavlerinken alldeles nyss och vet nu vem det är som blir Brynäs nya spelare. Det blev inte mormor utan det blir nog gammel HONKEN!. Såg nämligen honom smyga runt där uppe.
Kommentera

Falken: Hm okej, hörde att alla skolor i Gävle hade lov denna veckan. Antagligen felaktig information då :-)
Kommentera

Makkan: det ändrar sig snart brynäs kommer att klättra :)
Kommentera

Falken: blir det så pass tror du? ja men det är bättre än inget..
Kommentera

Jag har inte ledigt =(, har ju mitt höstlov nästa vecka jag. Men i alla fall, farsan ringde om biljetter igår och som det verkar är det inte så speciellt mycket platser kvar längre, varken på sido- och kortside läktarna. Blir nog definitivt över 4500 i alla fall.
Kommentera

Lunkan: Dessutom lär Cleary få minst en matchs avstängning ;)
Kommentera

AD: det vart inte 3-1 du
Kommentera

Lunkan: Ja, 4500 borde kunna pallra sig till gavlerinken.. Med tanke på att det är det närmsta "derby" vi kommer :-) Ska blir kul det här! Alla skol-ungdomar har lov denna vecka också, så det kan mycket väl bli 4500.
Kommentera

Hong Kong: Rastislav Pavlikovsky fick en hjärnskakning mot VF därmed slipper väl BIF honom. Hoppas på en publiksiffra på över 4500 mot MIK och 3 friska då börjar vi se ljuset i tunneln (bara hoppas att det inte är ett tåg).
Kommentera

A_x_e_l: En måstematch redan i omgång 14 bådar inte gott för mitt hjärta.

Jag tror Sundlöv kommer plocka fram en av sina rävar han gömmer bakom öronen. OCH även sin mamma och mormor, tror spelarna börjar tröttna på Willes käk. Dax för mammas köttbullar till lunch...=)
Kommentera

A_x_e_l:

Vi får hoppas att Wahlberg-effekten håller i sig ;-)
Kommentera

Huge:

Inget att göra idag......men på torsdag har vi en chans att förändra läget lite :-)
Kommentera

Makkan: Oerhört viktigt att slå mora.........men känn ingen press Brynäs..........det är bara en lika viktig match som Malmö hemma.......Vi måste helt enkelt ta 3 poäng hemma mot Mora, det finns inget annat, det är ett MÅSTE!
Kommentera

Makkan: Inget att göra...? ;-)
Kommentera

Tabellen efter 13 matcher...

1.Frölunda 13 10 0 3 50-20 31p
2.Timrå 13 10 1 2 44-24 30p
3.Linköping 13 8 1 4 39-28 25p
4.Modo 13 6 3 4 37-34 21p
5.Luleå 13 6 0 7 38-39 18p
6.Färjestad 13 5 3 5 29-31 18p
7.Djurgården 13 6 1 6 35-38 17p
8.Mora 13 5 2 6 37-38 16p
9.HV 71 13 4 0 9 32-48 14p
10.Södertälje 13 4 1 8 20-32 13p
11.Malmö 13 4 0 9 30-49 13p
12.Brynäs 13 3 2 8 26-36 11p
Kommentera

sylf:
Samma här, det känns som att en seger till skulle innebära en positiv trend som kan medföra en mycket välbehövlig positiv energi som kanske kan hålla i sig till landslagsuppehållet.
Kommentera

Namtrac: bara dom vinner är jag nöjd.
Kommentera

Mora torskade 5-2 hemma mot Frölunda idag, frågan är om det blir mer taggade av det eller om de kanske börjar darra lite? Jag tror på samma resultat på torsdag, 5-2 till Brynäs. Målskyttar: Sjödin, Dackell, Molin, Viitakoski och J. Johansson.

I vilken ordning målen kommer? Va fan lugna er lite, jag är väl inget jävla orakel. ;)
Kommentera

Kahn: Näe,vi tar Phillips oxå,Bommen ska ingenstans.Han kommer att bli bättre och bättre.
Kommentera

96 Artisten: "Bommen" ersätter vi med Chris Phillips.
Kommentera

70 Rodrigues: Fast jag håller med dej om att Kupan ska vara sjunde back!!!
Kommentera

Bissett19: Va? Så lät det inte på kommentatorn på webbradion igår iallafall..
Kommentera

70 Rodrigues: Varför så många positionsändringar när vi vann,nä man ändrar inte ett vinnande lag...........
Kommentera

Kahn: Har du läst matchbetyget i AB idag,Casselståh fick fem plus!!!
Kommentera

Kahn: Bom-Bom måste bort! Jag är inte nöjd innan han slutat ta onödiga utvisningar = lämnat klubben.
Kommentera

70 Rodrigues: Jag skulle bänka Casselståhl och sätta in Karlsson istället. "Kupan" och "Cassell" skulle bli matchobservatörer annars så ser din uppställning mycket bra ut.
Kommentera

Så här vill jag se laget på torsdag:

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Sjödin-Casselståhl Viitakoski-Miettinen-Luovi

2:a Sulku-Andersson Dackell-Wahlberg-Soling

3:e Boumedienne-Johansson Malmström-Lind-B Danielsson

4:e Kuparinen- Molin-Johansson-N Danielsson
Kommentera

bradberry: Med tanke på vad mycket skit vi fått från alla håll under hösten så kommer vi leva på "hahavadsaninudärficknimentaliteten" länge än.
Kommentera

Stigsson: Har jag väl aldrig sagt/skrivit! Klart ni ska tycka om ert lag. Men sluta gärna med den där "hahavadsaninudärficknimentaliteten"!!!! Snälla...!! Ja! Ni är bra! Ja! Ni var underskattade! Fast utan lockouten tror jag ärligt ni fått det svårt ändå..... Förresten svårt kan det bli ändå. 50 omgångar vet du.........
Kommentera

bradberry: Alla andra får tycka bra om sitt lag men inte vi. Varför det?
Kommentera

Stigsson: Pallar knappt den dryga självgodhet som smygit sig på alla (?) morafans...... Storhetsvansinne månne...? Vänta ni bara!
Kommentera

Ahlbom: Ajdå....
Kommentera

Stigsson: vänta och vänta mora har ett relativt starkt lag och brynäs måste göra mål för att kunna ta poöng
Kommentera

Det är lugnt. Det är ju bara "Väsby-varningen" Mora som kommer på besök. Luta er tillbaks ni och vänta in dom tre säkra poängen.
Kommentera

Jompe: Bara det inte blir något hjärnsläpp som det blev efter vinsten mot SSK när man åkte på pumpen med 0-2 mot MIF på hemmais!! Segern igår satt så skönt, förhoppningsvis så fortsätter grabbarna att kriga på torsdag med!!
Kommentera

Segern igår var ju bara så skön. Gissa om det gjorde susen för stämningen i truppen att slå Lule borta. Mora på torsdag blir livsfarliga men jag tror vi har en god chans att kriga ner dom även om de har en enorm moral och kämpaglöd. Finns ju en drös gamla Brynäsare i Mora som säkert vill visa Gävlepubliken hur bra dom är.

Vad gäller nyförvärven så är det väl bara Aftonbladet som sagt att Sundlöv ska skriva kontrakt med två spelare. Själv duckar han och någon annan information har vi inte fått från klubben. Vi får la se vad det blir i slutändan.
Kommentera

Roxio: klart att vi nu vinner mot mora fast två matcher i rad? det låter inte som brynäs det :(
Kommentera

« · 444150 · »