Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

Brynäs - Mora

« · 594658 · » Till forumet


Sv: Brynäs - Mora
freddie77: Kan kanske snöra på mig skridskorna...... eller inte :P Nej, en vinst är fan ett måste nu! Tufft program kommer ju och det vore bra med så pass mycket poäng som möjligt innan.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Falken: se till att dom vinner nu för fan :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Nu ska man dra sig till Galverinken. Hoppas på bra spel från Brynäs som tar tag i taktpinnen och spelar ut hela sitt register. Nu krävs det seger!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
El Aka Ali: jag tycker domaren var helt ok mellan Timrå-Brynäs förutom att han stod i vägen hela tiden. :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
eltifoso: hmm, ok. dåligt. men men, typiskt svensk hockey.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
rupert: det kan jag hålla med om, jag är också OTROLIGT stolt över Brynäs i alla lägen men i helhet så är det dåligt.

men sen pratas det om att Timrå har så otroligt bra hemmapublik, medgånssuppotrar precis som alla andra. i torsdag var det grymt dålig stämning där.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
El Aka Ali: Så om jag känner att maten på en restaurang smakar skit så får jag inte klaga på kocken, eftersom inte jag är en bättre kock själv?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
El Aka Ali: Nej jag har ingen rätt att döma i ES. Men jag kan reglerna...


till skillnad från vissa domare...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse: Även om domarn var dålig och hade massor av tveksamma domslut så finns inget som säger att du är en bättre domare. Eller är det så att du har rätt att dömma i ES?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse: Å jag personligen har ingen tes what so ever gällande Aarnio...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse: Vi har nog både tuffingar och lirare i laget...TIK är ju inte i första hand känt för grisspel...full fart framåt brukar vara parollen!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
70 Rodrigues: Men i en sport som hockey har även busarna en plats! (Därmed inte sagt att jag fösvarar vad som helst)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
rupert: Det var absolut inget hot. Men om man bygger vidare på er tes om att Aarnio skulle vara en ful spelare så har Sanny en hjärnskakning att vänta. Men Aarnio ÄR inte en ful spelare så det lär inte komma några hämndaktioner. Å sen sitter du å säger att ni har fler "tuffingar" i laget.... alltså är typ hela timrå ett gäng fjollor som vågar sig på en crosschecking bakifrån...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
freddie77: Nej GM ger ingen automatisk avstngning, hade domaren dömt MatchPenalty istället så hade han fått en match extra. Det är så tokigt med GM, gör han en sådan grej när det är 30 sekunder kvar av matchen så blir straffet endast de 30 sekunderna.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
70 Rodrigues: Helt rätt,han använder sina kilo på fel sätt!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
freddie77: Äh....ta en toy...*L* Sannys påhopp VAR fult o värt MINST matchstraff! Målet (1-1) VAR tveksamt och publikens reaktioner var väl inte nobelpristagarmässigt precis (men fullt hemmapubliknormalt och förståeligt)..
Ja, jag är OTROLIGT stolt över mitt lag! I alla väder dessutom, en inställning många Brynäsare skulle kunna lära sig av...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
El Aka Ali: Så fort man kritiserar Lindström så går alla tikare i taket, det är en buse som spelar fult!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse: ja, ibland funderar man om det är så. :-(
näe, jag menar att domaren kan se en sak en match men missa en annan sak i nästa match och så är det ju olika matcher. det är en svår situation det där för domaren.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
rupert: jaha, så du menar att Ove är en fjolla?
men visst, är du stolt över att ha en massa "grisar" i laget så ok.

tyckte publiken i Timrå var riktigt pinsamma när Sanny fick matchstraff.
buade åt domaren, hyllade Sanny och applåderade för att Brynässpelaren var skadad. bland det värsta jag varit med om, så sjukt dåligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
freddie77: Så det är alltså olika regler för varje match?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse: vill inte riktigt hålla med där. sant om Sunkan men man kan inte jämföra mellan 2 olika matcher.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
freddie77: Fler än du anar....hmmm...fjolla *S*...och det kommer från en som håller på ett lag med Ove Molin i!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
freddie77: Det gjorde vi med... vi satt och såg ett antal repriser med. Baserat på att Brynäs fick ett mål bortdömt när Sunken hade glidit igenom målgården efter att ha blivit intryckt så skall även målet i torsdags vara bortdömt. Sen gör det ju inte saker mer kontroversiell när TIKaren lägger sig PÅ honken. Interference så det stänker om det.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
rupert: Styv, elitseriens störst fjolla. tillåt mej att småle. vem är rädd för honom? :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse: He he....hotar du nu eller..? Vi har fler än Sanny serru, passa så vi inte skickar Styf på er!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
wesse: tyvärr så var det ett solklart mål, jag satt väldigt nära och såg allt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
eltifoso: han fick ju 5+20 min, han är ju med idag. borde han inte vara avstängd minst 1 match. bedrövligt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
claesw: Sven Sanny Lindström är född 1979-12-24 i Huddinge, Stockholm.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
El Aka Ali: Ja det låter ju trovärdig...
Med tanke på att Sammy i princip bad om ursäkt och ville sjunka genom isen.. bla bla bla.

Det är bara att inse, Sammy ÄR en buse och är en jävligt ful spelare. OM Aarnio skulle vara en så ful spelare så borde väl det synas på utvisningarna eller?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
70 Rodrigues: Har du ingen tanke på varför det just blev Arnio som kom i kläm. Börja fundera utifrån det i stället. Då har du kommit en bit på vägen.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
70 Rodrigues: Det blev väl inte ens MatchPenalty va? Om jag inte minns fel så dömdes det ut Game Misconduct. Så det är inte någon automatisk avstängning. Surt. Hade det varit någon i FBK som tacklat hade det stått en helsida och sen fyra matchers extra straff.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse:
Sammy låter västkuskt, kan någon upplysa en oupplyst varifrån karln kommer från början?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
rupert: Om inte annat så lär det bli "öga för öga, tand för tand", det är ju många Tikare som påstår att Aarnio är en ful spelare. Och såna brukar ju ge tillbaks... Räkna med att spela utan Sammy ett tag efter nästa match mot oss... ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
rupert:
Ödmjukhet ska alltid premieras!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
70 Rodrigues: Tror att han kommer få sitt straff senare,det ska väl upp disciplinkommitte´n först,brukar väl ta ett tag!!

Blir han inte avstängd för det,då jäääääääälar,då ska dem få schmaka på min Jürgen:-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
claesw: Du har en poäng där....vi ska nog vara glada som får ha vår kapten på isen idag. Kan måhända även hans ödmjuka inställning efteråt ha spelat in?
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
70 Rodrigues:
Jo men det var ju inget storlag inblandat...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
claesw: Undrar varför puckot Sanny Lindström inte blev avstängd efter Neanderthal tacklingen på Aarnio?? Tycker att en spelare som får matchstraff efter att ha tacklat och skadat en spelare regelvidrigt ska bli avstängd lika länge som den skadade spelaren är borta.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
wesse:
Hehe, jag visste det påståendet skulle leda till debatt.

Jag litar på kunniga Timråiten Dream Team som säger att det borde dömts bort!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse: kan du förklara varför målet i början på andra perioden skulle blivit bortdömt?, det är ju så att Lind trycker in Robban Karlsson i målgården och då ska det godkännas.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse: Ni hade en sjysst inledning på säsongen men mot ganska "lätt" motstånd...sen är ju "Boork-effekten" känd för att vara kraftfull men kortvarig...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
claesw: Det har du så rätt i. Men den trenden k a n ju brytas med lite mer flyt. Allt är hypotetiskt. I torsdags fick TIK utdelning direkt i andra perioden på ett i mångas ögon felaktigt mål. Med lite flyt så hade det varit bortdömt och vad som hade hänt då vet man inte. Det kan ha gått vägen då.

Fan nu känner jag mig som Huge. ;)

Nej, det som krävs är en uppryckning över hela truppen. Sen ser jag gärna att Boork går ner på folk några matcher så att de verkligen får chansen att bli varma i blåstället tidigare i matcherna. Å med Honken på bänken kan ju vad som helst hända ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
claesw: Hinner nog dricka många pilsner, det är ju bara 4 tim kvar :-)
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse:
Hur som helst så  k a n  det vara en bra sak att de får åka iväg till de här svåra matcherna och spela utan någon större press på sig att de måste vinna.

Jovisst, men glöm inte att vi under de senaste säsongerna "aldrig" lyckats överraska- vi förlorar alltid de matcher vi "ska" förlora + en hel del av de vi "ska" vinna...SÄRSKILT på bortais.

Nu ska jag gaska upp mig, ta en pilsner, och lyssna på weben när vi vinner med 5-3 : )
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
claesw: Ja det är så sant. Men jag har funderat på om Brynäs dåliga insatser beror på träningsupplägget just nu eller om det är så enkelt att laget är så dåligt som resultaten visar de tre senaste matcherna.

Laget körde inget ispass innan Timråmatchen och det har varit jogg några gånger när det stått att de skall köra ispass. Jag vet inte, men de tränade inte 2 timmar /pass förra året. Det kom när Fleming tog över. Sen var träningarna med Kyrö, Jonsson & company rena lekstugan jämfört med nu. Jag vet inte om det är en bidragande faktor. Hur som helst så k a n det vara en bra sak att de får åka iväg till de här svåra matcherna och spela utan någon större press på sig att de måste vinna.

SSK har inte gått bra, hur många gånger skall de möta de lag som du nämner? Och så länge DIF inte rycker upp och förstärker med en massanyförvärv (som inte finns enligt många sportchefer) och Leksand fortsätter att vika ner sig så är vi ju inte ensamma om att underprestera.

Men nog vill jag se en vinst ikväll... Men att blåsa i nån domedagsbasun är på tok för tidigt.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
GävleLasse:
Det är nog bäst att det vankas seger eftersom vi möter bara topplagen FBK, HV, Frölunda o LHC (undantag DIF som vi ändå har svårt mot jämt) de nästkommande 8 (!) omgångarna!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Anders i Budum: Nja den enda chansen för er att virvervinda är om ni åker till E.on Arena, där e det tomt idag...I Gavlerinken vankas det smörj.
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Anders i Budum: Välkommen iaf. Förresten vad var det för fel på denna tråd? "Brynäs-Mora 15/10"

Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
Anders i Budum:
Det får mig osökt att tänka på kungens "kära örebroare"...
Kommentera

Sv: Brynäs - Mora
..Sorry..fel namn på arenan...Gavlerinken ska det vara.
Kommentera

« · 594658 · »