Brynäs IF

727852 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs Mora

« · 760711 · » Till forumet

Sv: Brynäs Mora
mattiaskarlgren: på väg upp till LA, enligt officiella laguppställningen spelar Bäckis...
Kommentera

claesw: okej tack för svaret :)
Kommentera

mattiaskarlgren:
Du kan nog glömma honom
Kommentera

är Bäckis med ikväll eller är febben ej över?
Kommentera

Gusten: Ja nu jävlar (spöar vi Mora så man får dissa kusinerna) enda gångerna de hör av sig är när MIK vunnit.
Kommentera

Gusten: Ja nu jävlar (spöar vi Mora så man får dissa kusinerna) enda gångerna de hör av sig är när MIK vunnit.
Kommentera

GävleLasse: Ni kan alla dra åt helvete! *sätter på mig MIK-tröjan* ;)
Kommentera

GävleLasse: Eller svårt att hitta ut ur rondellen vid Willys?
Kommentera

Gusten: Trafikproblem i Orsa? Är inte det när knätofsarna trasslat ihop sig?

*evil grin*
Kommentera

Bissett19: Jävla härmapa, hitta på nåt eget ;)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Gusten o Lunkan:Börja slåss så får ni Popcorn:-)
Kommentera

Lunkan: Nu jävlar...
Kommentera

Huge: Trafiksituationen är inte ett straff om man bor i Orsa, ju längre tid man är ifrån skiten ju bättre mår man! (har man kusiner i Mora vet man ;)
Kommentera

Huge: "Hur många gånger har inte ett bra målvaktsspel räddat ett lag, trots att laget i övrigt kanske går trögt?"

Men om nu målvakten "räddar" laget gång på gång så kommer man ju aldrig att befinna sig i en dåligt trend med många förluster på raken.

Att du "tolkar" agentens uttalande som du vill förstår jag. Du har en vana att kunna ta till dig information som du fått från media när det hjälper dig. Men oftast så brukar du mest gnälla på hur "fel" de har bara för att de går emot dina egna spekulationer.

Jag kan däremot lugna alla med att Kristan ser bättre och bättre ut på träningarna (så även matcherna) Det var några detaljer som Alcén har fått bukt med.

Med tanke på Boorkens uttalande angående bästa laget spelar så skall det bli intressant om det kommer att gälla när Sperrle börjar klaga på för dåligt med speltid/brist på förtroende. För det K o m m e r...
Kommentera

Anemyr:

Låter underbart!!

Har haft två resor den vägen sista månaderna, och det tar ju otroligt med tid mellan Tierp och Uppsala...

Blir kanoners med nya vägen...
Kommentera

Stigsson: Nä, jag misstänkte nog att du inte ifrågasatte Boorkens agerande, iom att jag satte ett litet frågetecken efter ordet, inom parentes.
Sen tycker jag inte att man ska dra för stora växlar på ex Malmens petning, vilket många verkar göra i det här fallet.
1 matchs vila ger ju egentligen ingen fingervisning om ngn eventuell utfrysning av spelare, det är det jag vill få fram.
Jag sätter isf också en slant på att ngn spelare i framtiden också kommer att få vila 1 eller t.o.m ett par matcher.
Men att sätta en slant på ngn mer sorts utfrysning a la Wahlberg-Miettinen, och att det skulle vara ngn sorts eller självändamål i Boorks tränarfilisofi, det sätter jag inte några större slantar på.
Om det nu är det (självändamålet) du försöker antyda....
Kommentera

positiva nyheter för oss utomsocknes (från aftonbladet):

Nya E4-sträckningen Uppsala-Björklinge kan kanske öppnas redan till jul, skriver UNT. Det säger såväl vägverket som vägentreprenören. Allt beror på vädret under hösten, det ska helst vara torrt.

Nya E4 mellan Uppsala och Mededeby ska invigas om ett år, men är i stora stycken redan färdig. Det rör sig om en sammanlagt 78 kilometer lång, helt ny, motorväg från Uppsala i söder till Dalälven i norr.
Kommentera

Huge: :) Det där låter som en MYCKET bättre hemresa än när jag åkte med Drakarna efter 5-9 förlusten...*ryser*
Kommentera

GävleLasse: Jag spekulerar inte om någonting. Jag tolkade bara agentens uttalande, där han inte säger ngt om att Kristan skulle vara en dålig målvakt när LAGET har motgång. Vilket det är DU som spekulerar om, trots att vi ännu inte sett Kristan i riktig motgång.
Hur många gånger har inte ett bra målvaktsspel räddat ett lag, trots att laget i övrigt kanske går trögt?
Visst kan inspirationen kanske få en skjuts ifall laget i övrigt spelar bra, men den kan ju i det läget lika gärna få sig en törn: dvs målvakten står och slappnar av och tror att det här löser sig nog ändå eftersom utespelarna spelar så bra.
Jag tror som sagt att agenten mer vill hävda att Kristan lever högt på sin inspiration, dvs att han ex blir extra tänd då utespelarna också är tända och ger allt. Trots att laget kanske har motflyt och spelet inte stämmer alla gånger.
Har svårt att se att agenten vill framhålla att Kristan är en värdelös målvakt när laget generellt sett har motgångar, och att han bara kan spela bra i medgång.
Kommentera

Huge: Jag ifrågasätter inte utan konstaterar och det verkar ju få önskad effekt annars skulle han inte använda samma knep flera gånger under karriären.

Om det är en början eller inte får väl tiden utvisa jag sätter dock en liten slant på att något liknade kommer att hända nån gång under säsongen.
Kommentera

Huge: Nu är du igång och spekulerar igen. Ville du inte vänta och se INNAN du spekulerade?

Tyvärr så är det ett faktum att 9 gånger av 10 så är det målvakten som "drabbas" först när laget underpresterar/har en dålig period.
Kommentera

Gusten: Ok. Vi får väl hoppas då att Knogen får en riktigt jobbig hemresa.
Ni får väl ta gamla vägen mellan Hofors och Falun till att börja med, så att han får åka lite bergochdalbana. Kort pisspaus i Mårtanberg och sen spar ni på bensinen genom att frihjula från Söderås ner till Rättvik.
Där hälsar ni fråmn mig till mina släktingar, köper ett par dalahästar i Nusnäs som ni sedan kan rida på den sista biten hem till Orsa.
Ja, se det var en riktig resa.... :-)
Kommentera

GävleLasse: Visst stämmer snacket om humörspelare, men agentens uttalande tolkar jag inte som att det är det han menar:

"Kristan är en målvakt som spelar mycket på inspiration, när han är bra är han bra men när han är dålig är han riktigt dålig,"

Dvs när Kristans egen inspiration flödar, så är han bra.
Inspirationen kan ju flöda trots att laget spelar i motgång.
Han kanske t.o.m blir ännu bättre då det tar emot.
Vi får väl se när den dagen kommer (vilket gud förbjude....) ;-)
Kommentera

Huge: Lasse är redan inblandad och priset blev kraftigt reducerat. Det är inte din dag idag ;)

Dock så ska jag ge dig någonting att le i mjugg över, jag ska åka i en så kallad mixed bil....blir nog en tuff hemresa för antingen mig eller Los Knogos :)
Kommentera

Huge: Det är väl straff nog att behöva dras med dig ;)
Kommentera

Gusten: Damn...
Får väl skicka upp Gävlelasse till LA och se till så att du iaf får betala dubbel entreavgift. Något straff ska du väl ändå ha?
Nåja. Trafikeländet efter matchen kanske är straff nog. Du lär väl inte vara hemma i Orsa förrän fram på morronkröken...
Kommentera

Huge: "Det blir kvarsittning idag och inget webblyssnande som straff"

Det är fritt fram att vifta med pekpinnen här inne ikväll magistern, jag ska se spektaklet på plats.
Kommentera

Huge: Det brukar vara så i regel att personer som är humörspelare är på bra humör när det går bra för laget. Så enkelt är det...
Kommentera

GävleLasse: Vet inte om det är spekulation, när jag tycker att du är lite förhastat påstår att Kristan inte är ngt att ha i motgång.
Varför inte vänta till vi får facit, dvs tills spelet börjar gå knackigt och vi får se vad han då går för.
Kommentera

GävleLasse: Ok, kan jag då som har ett behjärtansvärt ändamål (läs: löpande resultattips med jackpot på kontoret) få veta? :-)
Kommentera

Huge: Du får väl spekulera i om Bäckis spelar eller inte. Du drar dig ju inte för att spekulera i ämnet Malmström eller Kristan...
Kommentera

70 Rodrigues: Jaså, du vet?
Hur vore det om herr Wennerström bubblade mig, så att inte Morastaben får nys om saken?
Kommentera

70 Rodrigues: Betyder Smileyn att han kommer att lira ?
Kommentera

70 Rodrigues: Förtälj då!
Kommentera

70 Rodrigues: Jo jg vet. Är själv halvmas med rötter i trakterna.
Men dom har väl radio?
Eller har den inte kommit dit än? :-)
Kommentera

Huge:" Spelar Bäckis ikväll, eller inte"

Jag vet :-)
Kommentera

Huge: Give him a break, killen bor i Orsa :-)
Kommentera

Var finns alla spioner härinne, när man bäst behöver dom?
Vi vill ha svar på frågan som alla just nu går och tänker på:
Spelar Bäckis ikväll, eller inte?
Kommentera

Gusten: "Schhh...prata inte med Huge, vi håller på att frysa ut han."

Det heter inte "frysa ut han", utan "frysa ut honom".
Det blir kvarsittning idag och inget webblyssnande som straff.

Mvh
Magister Huge
Kommentera

Stigsson: " Är det första steget i Boorkens traditionella "minst en utfrysning per säsong stärker lagandan"-taktik som börjar?"

Ja.
Om nu en petning i 1 match kan räknas som utfrysning.
Och om en säsong består av 1 match istället för 55.
Dessutom är det väl så att Boorken till stor del är delaktig i Moras nuvarande framgångar. Tänk på det innan du ifrågasätter(?) hans metoder... ;-)
Kommentera

Huge:

Japp, dessutom är det ju så att en målvakts prestation syns så mycket mer än en utespelares..

Går det dåligt så är det målvaktens "fel"

Håller han nollan har han varit "suverän"

En nolla beror många gånger på att utespelarna styrt motståndarna till ofarliga skottlägen, som trots vinst i skottstatistiken ändå aldrig kunnat räknas som riktiga målchanser.

Så jag håller med dig helt, Kristan kan bli en lika bra värvning som Krizan blev för MoDo ifjol, men det vet vi ju inte förrän serien är slut.
Kommentera

Stigsson: Boork gillar att leka hela havet stormar....
Kommentera

Stigsson: Ska tilläggas att han inte vet om det,så jag hoppas att du inte berättar för nån va?......:))
Kommentera

Stigsson: Schhh...prata inte med Huge, vi håller på att frysa ut han.
Kommentera

Huge: Är det första steget i Boorkens traditionella "minst en utfrysning per säsong stärker lagandan"-taktik som börjar?
Kommentera

Huge: Mot Skellefteå var det mycket motgång...
Kommentera

GävleLasse: "Kristan är med andra ord en målvakt som är bra att ha i medgång men inget att ha i motgång."

En ngt förhastad och felaktig slutsats enligt min mening.
Det påstås ju att Kristan är riktigt dålig, när han har en dålig dag.
Och en målvakt kan väl ha en dålig dag även fast laget i stort spelar i medgång, som vi gör just nu.
Tycker att uttalandet stämmer rätt bra in på Honken också: när han hade en dålig dag, så var han faktiskt riktigt dålig.
En målvakt kan ju ha en dålig dag i både med- som motgång, utan att för den skull generellt klassas som en med-eller motgångsmålvakt.
Kommentera

Bissett19: "Boorken kommenterar lite krypstiskt petningen av Malmström:"

Vad är det som är så kryptiskt?
Med alla faktorer inräknade så har Boorken för tillfället hittat någon som gör Malmens jobb lite bättre. OBS! För tillfället.
Eller att laget i stort anses göra en bättre prestation utan Malmen.
Solklart.... :-)
Kommentera

GävleLasse:
Man kan väl egentligen säga att vi är inne i testperioden och på transportsträckan inför specialsträcka 1-21 i mars-april...
Kommentera

90Steen_: Då ser jag hellre att det lossnar för Lind, Almtorp och Månsson. Givetvis så har jag inte nåt emot att Angell och Bäckis hänger ett par baljor de med... ;)
Kommentera

« · 760711 · »