Brynäs IF

727970 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs- Rögle 2017-02-23

« · 1802534 Till forumet

Brynäs- Rögle 2017-02-23
Två nya skador för morgondagens motståndare....
Kommentera

Sv: Brynäs- Rögle 2017-02-23
bradberry: man kan inte annat än lida med Rögle...
Kommentera

bradberry:
Men Limpan är frisk?
Kommentera

bradberry: Bra för oss. Tror ändå det blir en jobbig match. Hoppss inte alla här inne räknar med seger. Rögle är bra just nu.
Kommentera

Brynäsgubbe: Nej räkna med seger ska man inte på förhand. Men det behöver nog bli seger med tanke på matcherna därefter för att vi ska kunna andas lite sansat.
Kommentera

Brynäsgubbe: Det är Brynäs också, därför har vi slagit dem 3 gånger i år :)
Kommentera

Leonardo: Dom matcherna har inte varit direkt fläckfria...
Kommentera

Brynäsgubbe: Absolut inte, det håller jag med om dock, men vi har ju i regel lite halvsvårt mot vissa av dessa bottenlag, sen tycker jag Brynäs är tryggare borta än hemma....jag hoppas Felix gör en fin insats och att våra backar som måste vara utan SB igen kan spela tight, det har sett bättre ut iaf under några matcher.
Kommentera

Leonardo: Har en bra känsla inför imorgon... Bättre möta ett Rögle i form än ett Rögle ur form. Ett Rögle av det senare slaget är lätt att underskatta och gå i fällan när man själv är i ett stim som Brynäs är nu. Brynäs är nu medvetna om Rögles form och kommer därför vara skärpta i defensiven. Därför kommer kompetens att avgöra till Brynäs fördel imorgon. Tips 5-2...
Kommentera

Ja det blir nog tufft i morgon och man lär få hjärtstopp så fort en puck kommer mot vår kasse dock hög tid för Felix att leverera om han ska spela på denna nivån i fortsättningen!
Kommentera

bradberry: Inga dumma tankar där...2-0 säger jag.
Kommentera

Carl Lejonkräk: det kommer inte göras något tifo för Paille. Läs anledning i länken!

Men fortsätt släng in nån slant för tifo-gruppen behöver alla slantar dom kan få!
Kommentera

Detta blir en väldigt viktig match. 4 raka extremt tuffa matcher efter det.
Kommentera

Brynäsgubbe: Vi har trots allt trumf på hand mot de under strecket. Åtta p marginal. Får vi bara inte sumpa. Nu är vi sexa igen efter kvällens resultat. Vore skönt om vi åtminstone kunde kravla oss upp till en fjärdeplats för då är det inte oss de där under skulle kunna gå förbi på sluttampen.
Kommentera

ellis: Vi kan säga nio poäng för vi har 10 plusmål på MIF och ännu fler på FBK
Kommentera

GAME DAYYYYY!

Tips vinst 4-3
Kommentera

Forsberg 1978: Skulle Paille spela idag? Nån som vet?
Kommentera

Bellman 6,0:
Inte enl gd iaf
Kommentera

Bellman 6,0: Inte ikväll men troligtvis på lördag.
Kommentera

Om Malmö förlorar mot Växjö ikväll och Brynäs vinner, då ligger vi 11 poäng före. Känns som en bra buffert sett till de kommande matcherna där vi sannolikt kommer förlora några.
Kommentera

Huge-Sätra i målvaktskampen ikväll...
Kommentera

Brynäsgubbe: Nu har ju FBK lika många poäng som MIF så det går inte att bara kolla på ett av lagen
Kommentera

Auchinleck: Jag ska göra allt för att hålla nollan ikväll. Räkna in 3 pinnar till Huge redan nu....😃
Kommentera

Jag tar det i rätt tråd JawKee

Clark-Jensen-Lindblom
Mannberg-Granström-Alcen
PoW-PaW-Blomman
Asklöf-Ölund-Ikonen
Broman

Zanetti-Gunderson
Fälth-Kilström
Carlsson-Pudas
Kinnvall

Sandström (Dackell)
Kommentera

Inkazar: Den som skall ha ett Tifo om nån är givetvis Enter som själv till och med stått i klacken, vilken hjälte.
Varma applåder är nog till Paille, han vill nog inte ha uppståndelse i detta nu.
Kommentera

Inkazar: ajaj rautio skadad?
Kommentera

Chris11: Han klev ju av redan mot Örebro.
Kommentera

Carl Lejonkräk: En banderoll med texten Rest in peace, Ray hade ju vart fint.
Kommentera

KulaShaker: ja men trodde inte att det skulle vara så pass illa
Kommentera

Chris11: rautio klev av mot ÖHK som sagt. Pekka förklarade det med att rautio har en slitande spelstil och att han därför får känningar ibland och måste vila, han är ju inte 20 längre.

Pekkas ord: "Han säger att Rautio har en spelstil som gör att ljumskar och höfter ansträngs. Och ser man på när Rautio spelar kan man se hur han jobbar mycket upp och ner på isen. Han är en mycket bra målvakt på att förlytta sig och vara nere vid stolparna snabbt. Det känner på."
Kommentera

Pasman: "En banderoll med texten Rest in peace, Ray hade ju vart fint."

Vi kan ju inte ha en banderoll så fort en anhörig till en Brynäsare avlider tycker jag och varför behandla Paille anorlunda än andra?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Dessutom vill inte Paille ha någon banderoll. Det får vi respektera.
Kommentera

Skulle man haft tifo till Paille borde den nog varit av "Welcome back"-karaktär. Men som Lejonkräk säger, hoppas Enter får något saftigt i tifoväg.
Kommentera

SWEATT: Om Paille inte vill ha ett tifo så avgör det ju definitivt saken.
Kommentera

Peja:
Blir för mkt effektsökeri i detta inom idrotten
Må vara om en spelare drabbas personligen
Men när det gäller spelares anhöriga (tex Fam Möller) tycker jag det luktar lite halvsurt, som om nån kände Möllers fru

Omtanke är viktigt, dock kan det omsättas på annat sätt än en banderoll på ståplats
Kommentera

bradberry: Du kan ha en poäng där definitivt, jag hoppas på en karaktär av ett hårt jobbande Brynäs och vi lär får utrymme för vår spets och kunna överlista Gävlesonen Lindbäck och visa vilket fint lag han får stå i nästa säsong då jag tippat SM-GULD , jag lade ett bett förra året i januari att Brynäs vinner 2018 sitt 14:e SM-guld, bonus i år, men semifinal har jag lagt 500 kr på i augusti iaf..minst :) Och det var förutsatt med komplett lag...som vi kanske kan ha i mitten av mars
Kommentera

Johan Alcén är en vältalig och klok herre.
Kommentera

Huge:
Sjukt många Hugespelare i högsta serien nu. Säg oh ah... Huge...
Kommentera

Auchinleck: Hur många är det?

Det vore något för Brynäs att uppmärksamma nationellt tycker jag.
Kommentera

mk:
Får räkna... 😃
Kommentera

Hoppas på vinst idag såklart..hoppas också Enter får en bra avtackning! Synd att det är Rögle vi möter OCH dagen innan löning...
Kommentera

bifhjärta: Hur många biljetter är sålda ?
Kommentera

pjåtor: Numera skall man fråga hur många osålda biljetter som finns kvar. SHL har bestämt att räkna ned istället för upp
(En liten parantes bara) 😏
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hur många ska inte gå då ? 😂😂
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Chang, Chang, Chang... koma, koma... ? = )
Kommentera

pjåtor:
Hand upp...
Kommentera

Auchinleck: Singh haha, lite snurrig nu faktisk här där jag sitter och väntar in matchen.
Landssorg härnere annars efter att thailändska damlaget i ishockey torskat med 37-0 mot Japan 😢www.japantimes.co.jp/sports/2017/02/23/more-sports/ice-hockey/smile-japan-overwhelms-thailand-advances-womens-ice-hockey-final/

Sen måste rapporteras att av alla streamtjänster jag har så är det bara SHL och HA hos Cmore som funkar här, inget annat material på Cmore, inte Viaplay eller SVT play...
Kommentera

Nu jäaevlaaaar kör vi!
Kommentera

Forsberg 1978: Nu Gävlar kör vi!
Kommentera

Mot 7:e raka nu!
Kommentera

« · 1802534