Johan Norrström:
Det enda jag kan hitta i minnet är att Boorken pratade om dålig inställning.... men, jag har väldigt vaga minnen om det där. Det sas väl efteråt att Wahlberg var världens högst betalde rinkbandyspelare ;-)
Huge:Uppenbarligen förstörde stämningen i laget?
enligt uppgift så skötte ju Boork den biten väldigt bra själv. Spel med rekordstoratrupper skittråkig betonghockey och massor av kontroverser omkring.
allt från revolter inom föreningen till spelare satta i frysboxen.
DÅ var det OK att sätta spelare i frysboxar när de inte levererade inte nu
Varför?
Sen är det rätt skoj att du säger "skadad" spelare. Det är vad man har gått ut med men är det HELA sanningen? Det finns uppgifter om andra skäl....
Anders Berg: Ja jävlar när man läser dom här gamla artiklarna så blir man verkligen påminnd om den missär vi brynäsare levde i under tio år. Då åkte man på bortamacher mot Färjestad,Frölunda å hv och bara hoppades på att dom skulle hålla siffrorna nere. Nu för tiden åker dom dit å hämtar hem poäng på löpande band utan att det pratas om skrällar å bragder. Boorken, värvningsflopparna, nc:s sarg ut hockey, kvalserier å streckstrider är ett minne blått. Nu ligger vi i toppen av tabellen, stabil ekonomi, harmoni i laget och en ny Bäckström på gång och inte minst ett färskt sm guld i ryggen som man fortfarande får gåshud av när man tänker på. Ne LJ känns som ett lyxbekymmer jämfört mot hur de sett ut. Det blåser medvind nu för oss brynäsare och i morgon är det lördag då blir det ett par kalla å ny match mot Lakers som jag bara ska sitta å njuuuuta av när vi krossar å går upp i serieledning.
Btw så hänger cody sin första strut i morgon en slägga från blå i pp : )
Redigerad kommentar
Slajsarn: ja, en sportchef som var fullkomligt trygg i sin roll och hade femton års erfarenhet! För övriga tror jag att det skulle vara ett helvete.
Spelare som du haft erfarenhet av i femton år gör plötsligt omöjliga grejer. Det sitter fem killar i omklädningsrummet och skriker ut order på finska/svenska/engelska.....
Laget sjunker som en negativ raket i tabellen.
Vad gör du då???
tobhund: Ja, i det läget får man först ta sig en funderare på om man verkligen passar för jobbet som SC
För det är ju jag (om jag nu sätter mig i den rollen) som har byggt laget.
I grund och botten har jag ju målat in mig i ett hörn med ett otal tränare på kort tid som har gjort att det läckt ut onödiga utgifter i form av löner till tränare som spelarna ratat av olika anledningar.
Sen skulle jag göra mig en bild över situationen när det gäller lagbygget och göra mig av med X antal spelare.
Sen skulle jag nog anställa em tränare precis som Sundlöv gjorde. Men det är där det blir intressant. Nu anställdes en tränare för att rensa ur soppan som Sundlöv hade varit delaktig i att koka ihop. Men "kocken" bakom denna "beska anrättning2 fick fortsatt förtroende. Ironiskt nog så sparkade samma SC den tränare som anställts för att rensa upp i soppan efter att denne kokat ihop en ny soppa...
Ett steg framåt, två tillbaka... Nu är vi på väg framåt igen med stormsteg efter att äntligen hittat en bra mix mellan egna produkter och inköpt spetskompetens.
Men det finns några bitar kvar ifrån det gamla.. LJ är en...
tobhund:Det vet man inte. Det är ju hypotetiskt. Vi har ju inget facit i hand när det gäller mitt resonemang.
Vad vi vet är att det varit riktigt jävla nära degradering några gånger men att vi klarat oss med ett nödrop. Då har det handlat om lika mycket tur än skicklighet från våra tränare och SC
Därför bör man vara väldigt ödmjuk när man hyllar dagens Brynäs
Redigerad kommentar
Boorks största misstag var att satsa på Sperrle/Korhonen när vi hade ett otroligt offensivt skickligt lag, minns att vi gjorde 9 mot Linköping, 10 mot SSK och 8 mot DIF den säsongen - inte totalt alltså utan i en match mot de respektive lagen. Hade Markström varit "klar" före säsongen hade det nog kunnat sluta väldigt bra!
Men, det är som sagt historia nu, jag tänker dock att det kan svänga snabbt och vi kan snart vara där igen om vi inte är ödmjuka och arbetar långsiktigt. Vi i detta fall ska väl mest ses som Brynäs IF med dess ledning och stab.
Vad hade de gjort? Som jag minns det så struntade de att dyka upp på en del träningar. Boorken som stod i båset då om jag minns rätt. Föga förvånande att de fick se sig om efter andra arbetsgivare då.