GGGUUULLLLDDDD!!!!
Vilken jävla stämning det var på arenan och på stan! Det kommer att fortsätta hela helgen.
Fy fan vad vi är värd det här!
Skönt att vakna upp idag, bröder.
Vad ska man egentligen säga? Efter upptaktsträffen blev TJ hånad av media och fans för att han vågade sticka ut hakan och tro på sitt lag...Anrell skrattade, fans skrattade. Det ingen räknade med var att laget skapade en vinnarmentalitet och nu har vi skördat frukten av den.
I slutspelet vet vi alla hur det sett ut, motståndare, tränare och fans har bölat ikapp om hur orättvist allting varit, att de egentligen är det bättre laget. Men 4-2, 4-1, 4-2 talar sitt tydliga språk: VI ÄR BÄST!!!
Vilket lag vi har, vilken moral och vilket vinnartänk...jag vill inte lyfta fram någon enskild spelare, inte ens Silfver. Detta är laget Brynäs SM-guld.
VI ÄR BÄST!!
Det kan ingen ta ifrån oss.
Jag citerar gruppen KENT:
"Ni kan skratta om ni vill, håna oss, vi rör oss. Ni står still"
TACK Brynäs!!!!!!!!!!
Och tack för denna säsongen, huge, rodrigues, bradberry, arnio, sylf, Elving, Gurra, erat, foppa, bissett och alla ni andra Brynäsbröder!!!
Till och med Anders Berg är glad...herrejösses :-)
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
En annan sak som slog mig är den att man måste passa på att ge Brynäs tränare en eloge. Svarar man tidigt på upptaktsträffen att man ska vinna SM-guld och sprider den vinnarmentaliteten med ett lag, där varje spelare växer mer och mer ju längre serien och slutspelet går är förmodligen just den vinnarmentaliteten som gör skillnaden mellan vinst och förlust.
70 Rodrigues:
* asg * ja förmodligen men jag hoppas Leksand når ES snart så vi får ha våra duster , dom matcherna är helt underbara. Hatkärlek !
70 Rodrigues: Mycket bra present. Han vill säkert ha samma varje år.
Tyckte dom sa att Bertilsson fyllde år igår, skaplig present även där...:)
70 Rodrigues:
Lite OT ;)
"Dalaspelare" i guldlaget
Leksands IF:
Jörgen Sundqvist
Lars Jonsson
Niclas Andersén
Daniel Widing
Jesper Ollas
Jonas Nordqvist
Mora IK:
Mattias Ekholm
Simon Löf
Martin Johansson
Jonathan Granström
Joachim Rohdin
Det trodde jag inte när säsongen drog igång.
Grattis alla!
Blir en kul dag på jobbet idag. Tror jag ska räkna alla "roliga" kommentarer. Konstigt att folk inte fattar att man är grymt glad för deras skull!
Men det tar man så gärna en dag som denna!!! Grattis Brynäs. Grattis Gävle.
bradberry: Fantastiskt! Idag vakna man verkligen med ett leende på läpparna så otroligt skönt, så otroligt värda de va att få dra på sig guldhjälmarna.
Samtidigt i faller det alltid en viss tomhet efter något sånt här. Nu halevande levt varje dag men hockey i tankarna de senaste veckorna, nu är det över. Nu får man gå tillhösten innan det är dags att ta sig upp mot läkerolen igen.
Lika så är det troligt att det här var sista gången vi fick se vår hjälte Silfverberg i brynäströjan. Hela det här fantastiska laget kommer ju såklart att splittras.
Men nog om det negativa.Nu är det bara att suga på den här karamellen ett tag och blicka framåt mot nästa säsong och nästa SM guld!
tjugo8:
Rätt citat;
"DOM ANDRA JÄVLARNA DOM GNÄLLER, MEN VI TAR DET DÄR JÄVLA GULDET"
Redigerad kommentar
Clarence: "Vill passa på att hedra Michael Sundlöv, som jag spottar så mycket på. Ingen är ikväll eller natt gladare än jag att det visat sig vara fel att så djupt tvivla på din förmåga som sportchef."
Här har man tjatat länge om att vi har Sveriges bäste Sportchef och du har tydligen inte lyssnat, som vanligt... ;-)
Jag har aldrig sett så mycket folk på stan som ikväll efter guldet! Helt jävla sinnessjukt! Jag kramade minst 100 pers ikväll, folk jag inte känner men vi har en sak gemensamt - Brynäs IF
Kom nyss hem! Tog första bussen hem nu på morgonen och det var fortfarande folk som firade på stan, det här är så jävla STORT! Klumpen i halsen var stor när Dacke och Silfverberg lyfte bucklan tillsammans. Jag saknar ord! BRYNÄS IF ♥
FULL OCH SÅ FANTASTISKT JÄVLA GLAD!
Redigerad kommentar
bifhjärta:
En SM-guld tröja, som spelarna har på bilden, ska snarast
inhandlas. De kostar visst bara 200 kr. Så det gäller att
snabba på, för de lär säkert gå åt som smör i solsken.
TA FÖR ER! Har gjort så gott jag kunnat =)
Synd bara att TV4 som vanligt drog oss tv-tittare vid näsan,
och visade ett megalångt reklamsjok mitt under firandet.
Reklamen är ju tydligen heligare än det heligaste där.
Undrar hur positivit det var egentligen, för de företag
som gjorde reklam mitt under firandet. Säkert många
irriterade tittare där.
Till och med programledarna verkar ju så smått
vara irriterade på de ideliga reklamavbrotten.
Ett under att de lyckades visa prisutdelningen i alla fall.
Men sen blev det den fantastiska kanalen tv4-news
som tog över, en kanal som knappt någon kan se.
Var TV4 Sport upptagen med att visa promillepolisen?
I och för sig kanske passande, med tanke på allt
firande som kommer att ske. Inte bara med saft
och läskeblask kan jag gissa.
Ni som inte redan följer Gunnar56 på twitter...FÖLJ !!!
"Jag har följt presskonferenser i 40-talet år. Men gårdagens med SAIKs Bert Robertsson efter matchen mot MoDo är nog den mest patetiska."