Brynäs IF

727668 inlägg · 7962 ämnen

Brynäs - SSK

« · 1283700 · » Till forumet

Sv: Brynäs - SSK
70 Rodrigues:

Okej,fortsätt då.
Kom på att jag är ju ingen Moderator längre;)

Nä nu måste vi vara positiva,vi har faktiskt fler 3-poängare än HV;)
Kommentera

Nämen....vilken överraskning...
Vi vinner/tar poäng mot topplagen men förlorar mot brö-gängen som vi kommer kampas med i nedre regionerna av tabeller....
Kommentera

Lindström:" MEN det var inte dom etablerade, bärande & rutinerade som gjorde det. "

Nej, dom lyser med sina kunskaper. Helt bedrövliga idag!

Skrämmande att se hur lite Cz lärt sig av det urusla kvartsfinalspelet t.e.x. Hade han anammat ett uns av det som hände då hade han bänkat #16, #12, #39 etc på slutet och stoppat in de som varit bra under matchen, men näedå!

Kollade på HV´s 5 mot 3 spel i slutet av deras match, vilken skillnad!!!! Ett pucktempo som skulle fått Dacke yr i mössan. Mål blev det också!
Kommentera

White and gold: Typ ;-)
Kommentera

70 Rodrigues:
Luktar det mer "fisk" än fågel?
Kommentera

Bissett19: Pajkastningen upphörde för typ 5 år sedan, nu är det fett jävla allvarligt(som mina elever skulle ha sagt) :-)
Kommentera

Lindström:
Han vann faktiskt minst EN.
I PP på slutet, det är jag säker på. Tänkte precis som du och då tog han en, kan ha varit i 6 mot 4.
Kommentera

70 Rodrigues:

Har du blivit tankeläsare?;)

Jag tycker man kan bemöta åsikterna istället,det blir ju annars bara en massa pajkastning härinne,det vet ju du som är en HS-veteran.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19:
Kom igen, han gav just Huge 5 *****!
Kommentera

Ja hurfan geniet i båset tänker det vete gudarna..
Finns en handfull spelare som kan visa sig på stan i morron utan att behöva be om ursäkt.

Men hur man som ES tränare kan tvångs köra I S K A L L A spelare till max i 60min måste vara nån form av rekord.

Om Nordan å Dacke är så dåligt tränade låt dom köra extra med J20 så kanske kanske dom är välkommna in i laget till jul..

Sen att misshandla vissa spelare som geniet i båset fortsätter med är ju fantastiskt.
Måste kännas kul att våran 1á lina inte ens skulle platsa i Aik. Men har lön lika som 1á linan i Hv eller Fbk har.

Vad jag kunde se så vann inte Nordan NÅN tekning idag, mot Frölunda vann han EN.

Huge du skriver "Det räcker inte att spela hockey i 30 minuter, inte ens mot ett lag som SSK."
Vilket är skitsnack, fanns några spelare som spelade ALLA byten dom fick. MEN det var inte dom etablerade, bärande & rutinerade som gjorde det.
Utan dom som var hungriga!!

Att NC bänkar Sandin te x är ju ett HÅN, att gnida på med Lauritzen mfl istället som inte visar ens en 1/10000000000 dels inställning gör att man undrar vad vissa spelare ska behöva göra för att få förtroende.
Kommentera

White and gold: Not even close ;-)
Kommentera

Bissett19: Jag säger bara det väldigt många tänker härinne, problem med det?
Kommentera

70 Rodrigues:

Konstruktivt!

Vill vi ha denna nivå i våran GB?
Kommentera

Huge:

Tyvärr så hade ju den genomsnittlige supportern lite högre förväntningar än så här inför denna säsong.
Kan SSK trycka ner oss så här på vår hemmaplan, vem kan då INTE göra det?
Men redan nu har alla, utom Cz, Sundlöv och några skygglapps-supportrar, insett att hela bygget faller bakifrån målvakterna och framåt.

Lagspelet håller fan inte ens elitserieklass.
Kommentera

Huge: 30 minuter hockey? snarare 5 minuter om man räknar snällt... det här va det värsta skit jag sett på länge.
Kommentera

Nordqvist var riktigt usel idag, fattar inte varför han inte kommer igång. Han slår bort en hel del passningar i PP. Dacke ser så seeeeeeg ut. Sätt honom med Hansen när han är tillbaka så kan dom koncentrera sig på defensiven.

Dackell, Eero, Sunkan och Clarke är inne på två bakåt. Nordan på alla tre..

Jag tycker Cz misshandlar Sandin,begriper inte varför han inte får spela på slutet, Wännerström samma sak, ger allt hela tiden och backar aldrig undan.

Cz måste våga bänka förstalinan framöver, det sänder helt fel signaler när dom hela tiden får nya chanser i powerplay och andra viktiga situationer trots att det uppenbart inte fungerar.
Kommentera

Qvarre: "Nu e Huge nöjd..."

Varför skulle jag vara nöjd när vi slarvar bort matchen i första?
Dom enda som är nöjda är väl alla skitkastande gamnackar härinne.
Grinande kärringar som låter som 7-åringar som sålt smöret och tappat pengarna.
Herregud, vilken sorglig ansamling av supportrar.
Mer behöver man väl inte säga om matchen idag.
Med lite flyt i slutet kunde vi ha fått med oss iaf 1 pinne och chans på 2, men vetefan om vi var värda det idag.
Det räcker inte att spela hockey i 30 minuter, inte ens mot ett lag som SSK.
Nu är ju inte det här första gången det ser ut så här mot SSK hemma, det verkar ha blivit nån sorts tradition att vi gör våra sämsta matcher mot dom ust på hemmaplan.
Bara att bryta ihop och komma igen.
CZ får lära grabbarna att man ska åka skridskor mot lag som SSK.
Enda trösten idag är väl att Djurgården åkte på sin fjärde raka torsk.
Alltid nåt, sa fan...   :-)

Kommentera

Jag har bara sett matchen mot HV innan, det går ju inte att jämföra alls med detta tokskit! Så lite hopp har man ju iaf, dum som man är...Nej det finns annat än hockey som tur är..
Kommentera

White and gold:

Ja idag var han precis lika dålig som hela förstakedjan,han tar några märkliga beslut.Att sätta Rödin med Nordan och Dackell förstår jag inte.

SKAIK på Lördag,blir en matchbild som passar N.C:s boys..
Kommentera

Att Niklas ens kan ta en intervju efter denna match säger en hel del. Vore jag han skulle jag snarare SPRUNGIT o låst in mig minst ett dygn.. Pinsamt värre!! Men ny match på lördag iaf, jippi...
Kommentera

mattiaskarlgren: Tycker att man kan sammanfatta denna match med en enda sak. Cz har ingen som helst fingertoppskänsla.

Det var huvet på spiken, enkelt o bra sagt.
Kommentera

mattiaskarlgren: Tror du inte en erfaren coach har bättre koll. Jag litar fullt ut på att cz spelar det hetaste laget. Han ser sånt bättre än oss onyanserade läktarcoacher..

Lauritz bäst i Brynäs idag - igen
Kommentera

Kan man vara nåt annat än besviken/knäckt efter denna match? Mycket skit har man sett, men det här är riktigt jävla dåligt alltså. Så virriga o så jävla osamspelta man bara kan vara, det såg verkligen ut som ett gäng råsopor som inte gjort annat än runkat o kollat på porrfilm dom senaste 2 åren.. Nej nu kommer då inte jag att köpa nån mer match på ett bra tag. Slutspel(at)
Kommentera

Anders Berg:
Och glöm inte att det är jättebra stämning i laget! Man tränade grymt bra senast och det känns att grabbarna verkligen brinner för uppgiften.
Dessutom ryktas Sjödda vara på väg in i laget för att stärka upp den något sävliga defensiven...
Kommentera

Spelarna är liksom inte med på CeZätas spelidé.
Ingen ser ut att veta vad de ska göra förutom några racerbabies på kanterna.
Tafatt, osäkert, förvirrat och klantigt, och framför allt inte samspelt.
Talangdödarna i båset har dessutom gjort Järnkrok till nåt som liknar Henrik Malmström just nu.
Dessutom ett PP som stinker kvalserie eftrsom Dackell o Nordquist är så erbarmligt bleka.
Nordquist är en riktig floppvärvning, det är beklagligt men sant.
Slutar han på mer än 20 poäng, trots övermatchning från blindbocken Cz, så ska jag jag promenera till en semifinal i Sundsvall, det lovar jag.
Kommentera

Tycker att man kan sammanfatta denna match med en enda sak. Cz har ingen som helst fingertoppskänsla.

Det som irriterar mig mest är att Rödin som är bäste Brynäsare får lira ihop med Nordan och Dackell. Tror att Dacke gjorde sin sämsta match på många många år idag.

Sen förstår jag inte varför han lirar tre högerfattade spelare ihop stora delar av matchen? Silfver-Järnkrok-Eero lirade ihop en hel del, tyckte att dom kunde kört Rödin-Järnkrok-Eero istället, eller varför inte bänka Dacke och köra in Sandin där..

För idag så visar Cz tydligt genom att fortsätta med Dacke att han har noll koll på vilka spelare som är heta eller ej.
Kommentera

Bissett19: Håller helt med dig, en frutansvärd insats i 1a perren bäddar för kvällens förlust. Sen tycker jag att PP är för lamt...nåt jävla mål ska vi ha på den tiden vi får idag.

Tar emot att säga det men Dacke ser fan inte bra ut just nu alltså...Norda spelar långt ifrån vad en förstacenter ska, idag tycker jag också att Lauritz slarvar bort satans mycke puckar...och borde också gjort något mål på sina lägen.

Jävla pissmatch. Säger som jag brukar efter en torsdagsförlust : Tack för den förstörda helgen.
Kommentera

Anders Berg: Jag tycker också Cz ska få en fot i röven, han har inte tagit det här laget ett enda steg framåt.
Kommentera

Anders Berg:

Nu e Huge nöjd...
Kommentera

sylf:

"Lustigt, innan säsongen sas det att om det här ska gå vägen så måste junisarna lyfta sig ytterligare en nivå. Det har dom. Det är "de som ska vara bra" som sviker hela tiden!"

KLOCKRENT!

Vi får hoppas Huss tes stämmer att dem har slowstarters;)
Kommentera

Brynäs är dock bättre tränade (bättre testvärden) än tidigare säsonger, det är ju bra i alla fall.
Kommentera

Bissett19: Ja, Svedberg kan inte lastas för detta.

Lustigt, innan säsongen sas det att om det här ska gå vägen så måste junisarna lyfta sig ytterligare en nivå. Det har dom. Det är "de som ska vara bra" som sviker hela tiden!
Kommentera

Sparka Czarnecki - köp en målvakt för pengarna - låt Tommy Sandlins ande coacha laget.
Kommentera

sylf:

Och vad gör Rödin för ont för att få släpa runt på #12 och #39?
När Anton var på väg in över blå så stod dem två andra i mittzon och petade sej i näsan.N.C spräcker dessutom en fungerande kedja.
Och vad har Nordan för sej när han tekar?han ligger ju på isen och torskar varje tekning.Mycket gnäll på honom nu,men vadfan jag har ju varit med och sponsrat honom;)

Nej,denna match gav man bort i första.
Svedberg helt okej idag,känns faktiskt stabliare än med B.B..
Kommentera

foppa78: 5mot3 i 1 MINUT OCH 30 SEK... SNÄLLA!!!
Kommentera

Gurra88: Lugn, han kommer att sjukskriva sig framåt våren, helt klart!

Vi blir inte av med Cz, finns inga pengar!
Kommentera

stryk hemma mot ssk bra jobbat!!!!!!!!!!! Mot semifinal jiiiiiiiihaaaaaa!
Fyfan man skäms ju för helvete!
Tippar på ca 3000 i publiken nästa match för vem fan vill se detta pinsamma spelet jävla sophockey ja just det nya offensiva brynäs var det ja men vi glömde en sak DEFENSIVEN!!! och en målvakt som håller ES klass!!!!
FAN vad besviken jag är!
GOD JÄVLA NATT NOT!
Kommentera

70 Rodrigues: Nog fan lika bra att vi ligger sist ett tag så vi blir av med CZ. Då kanske det kan hända nått med detta lag.

Läge för Sundlöv att gå in i väggen snart kanske?
Kommentera

70 Rodrigues: Sjöberg har sån FLYT, helt sjukt
Kommentera

Gurra88: Ja, klubben undrar varför inte folk kommer, vafan är dom dumma i huvet eller går dom inte själva på matcherna?
Kommentera

Såhär går det när man spelar utan vilja 60 % av matchen, såhär går det när man inte kan spela powerplay ordentligt och såhär går det när ett par kids i 19-20 årsåldern själva tvingas bära laget.

Fy jävlen va dåligt det här var. Idag pissade Brynäs på oss.
Kommentera

Ligger vi sist nu?
Kommentera

sylf: Huge kommer att förklara varför NC sa som han gjorde!!!
Kommentera

Vad är det som har hänt med nya offensiva Brynäs? Varför är man bara offensiva bakåt?
Kommentera

jag hatar detta jävla lag !!!!!! för fannnnnn
'

Så Jävla dåligt !!!!!
Kommentera

hahii: Skäms ihjäl. OCh man vill ha folk på matcherna? ja tjena
Kommentera

Fruktansvärt patetiskt!

Vi har spelare som tror att man är superstars och kungar i stan...

Nordan är fantastiskt kass förresten!
Kommentera

Anders Berg: Nu står sopan och muttrar i TV!!
Kommentera

Vi torskar mot, ES sämsta lag, men va fan, vi får säkert en förklaring som lär bestå av nerver bla bla bla, eller vad säger du asswipe??
Kommentera

Lesky: Slut, fyfan vilka jävla bekväma divor!

Hur fan kan man uppträda på det här sättet??
Kommentera

« · 1283700 · »