Brynäs IF

727819 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Timrå, Seriefinal (...nästan)

« · 772835 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Timrå, Seriefinal (...nästan)
p j davydjoos: Vilken länk?
Kommentera

kärran: Och enligt den där länken så har Esa Pirnes bytt klubb från Färjestad till Luleå, vilket jag måste ha missat helt... ;)

Ja, han spelar mkt, och gör det bra, fast det spelar ingen roll hur mkt Sjödin, Lavins etc. spelar, så länge Angell och Hulkkonen är skadade och Johansson samt Ström gör horribla misstag... Dom som inte gör dom värsta misstagen kan ju omöjligen spela varje byte...

Summa summarum, en back med relatvt god till hög ES-klass borde inhandlas / lånas...
Kommentera

Dream Team:

Exakt. Men alla timråiter verkar inte ha förstått det. Eller så är de rädda att det här var inledningen på ny omöjligt-att-besegra-Brynäs-svit = )
Kommentera

Vill tacka den trevliga personalen på erat kansli som fixade
att vi kom in.Trots att vi lyckades tappa bort 2 av 3 biljetter.
Kommentera

Man måste beundra karln T Sjödin, se så mycket han jobbar.

www.hockeyligan.se/nyheter.php?nid=9594
Kommentera

rodrigues69:
"Ni torskade matchen pga att ni var knappt men klart sämre"

Kanske nåt för Anrell att lägga på floskeltoppen.

Bif var suveräna igår och vilket djävla go i Läkerol alltså, fyttifan.
Kommentera

rackham: You win some, you lose some, det är väl så det är.
Kommentera

Peja:

Vet inte vad Huss avser, men Almtorp är rätt tafflig med pucken från tid till annan...
Kommentera

Ambroo:

Jag som trodde det var hårt virke i tallarna, men det behövs tydligen inte mycket för att sänka dom...
Kommentera

Huss: "Almtorps vårdslöshet"

Syftar du på när han satte in en klockren tackling på Alf eller när Pärssinen filmade till sig en hooking på Almtorp?
Kommentera

Mickis: BIF:s tvåor var utspridda, det var inte TIK:s och där har vi skillnaden.
Kommentera

sylf: "För att jag tycker att utv drabbade båda lagen lika illa."

Ja BIF gick ju verkligen på knäna efter fem raka utvisningar och två 3 mot 5 lägen på rad. Även om jag knappast är expert så får jag nog hålla med Kenta Johansson när han analyserar matchen och menar att det var detta som sänkte de egna.
Kommentera

90Steen_: En riktigt, riktigt bra match ! Bäckström bra men Sjödda bättre.
Sen var också Hermansson och Dackell imponerande bra.
Negativt (om sådant fanns..) var väl Sperrle vid 3an, jättetavla samt då Ström och Almtorps vårdslöshet.
3e perioden var överväldigande, de närkamper som förlorades kan räknas på ena handen....
Kommentera

Huge: Bara åtta poäng ner till tvåan... Bara 79 Andersson blir nöjd så är jag också glad! Grattis Eva!
Kommentera

Den mest härligaste segern på länge för Brynäs, fantastiskt att slå suveräna Timrå. 4 - 3 speglar matchen perfekt tycker jag, det var mycket målchanser, matchen var jämn, men sammanfattat var ändå BIF det bättre laget. Riktigt bra 3:e period med, bra backspel. Men varför i guds namn spelar en kille som Daniel Ström i Brynäs? Han hör hemma i Allsvenskan, så som han spelar kan äventyra en hel match. Sperrle lite darrig i kassen, men gjorde även en hel den finfina räddningar. Vill dock se Kristan tillbaka mot Malmö. Bicek har inte blommat ut ännu, men man får ju faktiskt ha lite tålamod med killen.. kolla bara på hur Angell fick sitt genombrott ; )
Bäckström Bäckström Bäckström.. killen är unbelieveble. Han är defenetivt Sveriges nya superstjärna, och det är fantastiskt att han spelar i just Brynäs IF. Är så jävla glad att han stannade ett år till. Bäckis, you are tha man ;D

NÄSTAN fullsatt Läkerol Arena, grym stämning. Hoppas detta håller i sig nu. Luleå hemma i ännu en Lördagsmatch väntar, där ska man iallafall kräva minst 7.000 personer. Men det beror väl på hur matcherna mot MIF och MoDo går. Men vi måste börja lära oss att stödja vårat lag, även efter en förlust eller två.

Tack Brynäs, ni är fantastiska.
Kommentera

Mickis: Visst avgjorde domaren matchen, helt klart.
Vi åkte ju på en tvåa vid 3-3, och så går Madsen och avgör i BP.
Mao: fler Timråutvisningar borde väl isf ha gynnat vår motståndare?
Kommentera

sylf: Visst är det så, men så mycket mer pp hade vi inte, och så mycket bp hade inte tik så det avgjorde matchen. tycker jag.
Kommentera

Mickis: Egentligen helt ointressant.Brynäs gör 4 mål,TIK gör 3.Hur sen Timrå och dess supportrar tycker att dom spelade skiter jag fullständigt i.
Kommentera

Ambroo: i första perioden, 2 minuter för tik, 6 för bif. totalt efter hela matchen 14 minuter för bif, 18 för tik.
Kommentera

Ambroo: "Timrå orkar inte mobilisera kraft i tredje med tanke på utvisningarna och kunde därför inte göra sig själv rättvisa."

För att jag tycker att utv drabbade båda lagen lika illa.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
En liten hälsning från båten från Riga. Trevligt att besegra serieledarna! Vi ses på lördag, skål!
Kommentera

Mickis: Det var väl knappst svar nog.
Kommentera

sylf: Tycker personligen att det är skandal hur vi skötte oss på läktaren idag... att det är en idiot som slänger en nästan full flaska på isen/spelare, är för mig helt oacceptabelt beteende...

Jag skäms å supporterklubbens vägnar...
Kommentera

Ambroo: ja du, i början tog han för fan inte en timråkille...
Kommentera

sylf: Hur kan du då resonera som du gör?
Kommentera

Mickis: Du skojar? Hur många tveksamma tvåor på rad som kostade otroligt med kraft drabbades TIK av kontra BIF?
Kommentera

Bissett19:

Eller är det för att du är dum??

Kommentera

Ambroo: Man kan inte beskylla domarn för att vara konsekvent. Och det gynnade tik i början.
Kommentera

Ambroo: Nej,inte åt nåt håll.
Kommentera

sylf: Så du tyckte domaren hade full koll på läget?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sylf:För att dem är tallefjantar.
Kommentera

Ambroo: Och varför drar dom på sig utvisningar då?
Kommentera

rodrigues69: Hur kan man vara knappt men klart sämre?

Vi gör ingen "katastrofmatch", men vi gjorde verkligen ingen bra match. Med tanke på vad jag sett av TIK i höst så tycker jag att den summeringen känns väldigt träffande. Timrå orkar inte mobilisera kraft i tredje med tanke på utvisningarna och kunde därför inte göra sig själv rättvisa.
Kommentera

Ambroo: Ni torskade matchen pga att ni var knappt men klart sämre, trots en klen dommarinsats till er fördel. Varför fick inte Styf matchstraff el åtminstone en tia!? Dessutom oupphörligas interferencesituationer, bl a före 1-2.

Såå bra är inte Timrå att man behöver göra en katastrofmatch för att förlora...
Kommentera

Ambroo:

Ja, Sjödin...
Kommentera

rackham: Vad, vem, vilket/vilken???
Kommentera

Ambroo:

Ja, det var ju lite ironiskt att den prickade en Timråit...
Kommentera

Bissett19: Jäjä.
Kommentera

Ambroo: äh, tyckte tik fick spela mycket pp...
Kommentera

Ambroo: "men det var knappast där vi torskade matchen2

Jo det var ju ett game winning goal sas,ganska avgörande om du frågar mej;)

Kommentera

prosten: Givande inlägg.
Kommentera

Bissett19: Brynäs var bra, men inte bättre än senast i E.ON. Det var förmodligen säsongens match det.
Kommentera

Ambroo: Och i alla era vinstmatcher gör alla era motståndare sina sämsta matcher för säsongen...
Kommentera

Bissett19: Visst hade vi det, men vi gavs knappast samma möjligheter som er och visst är det så att Lotvonen får ta på sig det målet, men det var knappast där vi torskade matchen.
Kommentera

Ambroo: "Då kan det inte ha spelats bra hockey i L.A i höst... TIK gör kanske säsongen sämsta match."

Kan det beror på att man mötte för dagen ett bättre lag kanske??

Kommentera

rackham: Det var ju Sjödda som bröstade ner den, men vad jag kunde se så stod han upp iaf...
Kommentera

Ambroo: Ni fick ju era chanser oxå i PP,måste sända ett tack till Lotvonens generösa backspel där han la en macka till HANSEN:)

Nä,seriöst,Hommo Ola höll inte i dag.

Kommentera

Jester: Då kan det inte ha spelats bra hockey i L.A i höst... TIK gör kanske säsongen sämsta match.
Kommentera

Ambroo:

Falla för publiktrycket?
Menar du inte falla för PET-flaskor...!
Kommentera

Bissett19: "Men det kändes ganks coolt i tredje,Timrå lyckades aldrig sätta press på oss ordentligt."

Knepigt med tanke på att utbytesstudenten tog musten ur oss under andra perren. Jag kan inte förtså varför man tar hit en kurd som bevisligen gjorde bort sig redan i sina första match (LHC-MoDo). Han kunde knappt åka skridskor, definitivt inte prata engelska och än mindre svenska. Det enda han lyckades med var att falla för publiktrycket... Näe, jag är inte bitter, men jag tycker bara att en match ska avgöras på isen.

Heja hockeyligan!
Kommentera

« · 772835 · »