70 Rodrigues:
Riktiga supportrar håller sig i rätt tråd ;-)
Gurra88: "För att håna alla som inte var imponerade av vare sig Järnkork, Silfverberg m.m.."
Och hur imponerad var du själv av Järnkrok, Silfverberg m.m?
Vill minnas att du sa nåt om det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen....
Blizzard: Haha. jag skulle lägga ditt socialbidrag på annat än säsongskort om jag vore du. Men svårt att sätta mig in i den situation då jag jobbar för att dra in cash.
Fanns många anledningar till att jag inte kunde vara på plats. Det gör ingen skillnad om en tomte från ett av elitseriens sämsta lag tycker annorlunda.
Blizzard: Hahaha! Det har kanske fortfarande inte gått in i din något trånga skalle att jag bor typ 50 mil därifrån. Har även ett jobb och studier att sköta. Något som du förmodligen aldrig testat på - kan förklara för dig någon gång vad det innebär. Var dock på ett gäng matcher i slutspelet viket jag är väldigt nöjd med.
Peja: Precis. Med andra ord kan man gå på vilka andra matcher som helst. Finns gott om jipposupportrar där så jag väljer att komma de matcher där det bara är 5000 på läktarna.
BRYNÄS4EVER NR1: "Jag kommer fortsätta bära Sveriges vackraste emblem på kroppen med stolthet ."
Jag utgår ifrån att du tatuerade in "Stolt medgångssupporter" under det där emblemet....
Håller med om vi har väldigt många "undergångssupportrar". Dom är dessutom väldigt förutsägbara. Börjar det går lite knackigt är det alltid tre saker som dyker upp bland raderna - Kvalserien, sparka Sundlöv och värva Brendl.
Såg likadant ut förra säsongen, och säsongen dess för innan.
"Undergångssupportrarna" vill oftast värva sönder truppen och få en snabb lösning, lite som det jätteframgångsrika laget Leksand tidigare har gjort ;)
OnT : Taggad till tusen inför helgen, hoppas bara klimatet hinner bli lite mindre antarktiskt
det är förbannat gnälligt på det mesta härinne nu.
Det är fortfarande så att det är målskyttet som är knackigt. Vi har gjort 17 mål färre och släppt in nio fler bakåt. Förra säsongen efter 29 omgångar hade i 50 poäng, nu har vi 45. Fiasko? Katastrof? Tycker jag inte. Däremot svajar vi i prestationerna, men vi har också drabbats av en hel del skador. Honken har varit sjuk en hel del, och Rahm har inte presterat så bra som vi hoppats.
Det verkar finnas en undergångssupporterkultur bland Brynäsfans. Himmel eller helvete, sällan något däremellan. Tittar vi på Brynäs tabellplacering så ligger den ju just mellan ovan nämnda platser. Det går kanske som fans att sansa sig en smula...
Och kom nu inte och påstå att jag är jätteglad för en mittenplacering. Jag vill såklart att vi vinner alla matcher, leder serien varje säsong, vinner SM-guld år efter år efter år...
Jag har insett att det inte kommer gå, hockey fungerar inte så. En del av gnällspikarna härinne verkar däremot sväva i det blå.
Johan Norrström:Ja, visst är det konstgjord andning men det är vad som gäller idag. JUST NU är nyckeln. I stort så funkar hela samhället på så ätt nu för tiden. Ett stort mediabrus med många alternativ. Idag kan du exepelis välja att se matchen och äta en bit mat på en sportbar istället för att ta dig till rinken, eller så kan du kika hemma eller till och med på mobilen där du befinner dig just nu.
Rent krasst så har inte Brynäs fler än 4500-5000 "die hard" supportrar som går på matcherna oavsett därför är det just JUST NU som avgör. Går laget bra kommer publiken. Sitter man lugt i båten när det går illa så blir det på bekostad på pubilksiffrorna.
Nu har Brynäs haft ett gyllene läge att få hem en galjonsfigur men valt att följa en linje satt av dem som inte har samma möjligheter. HV, FBK och LHC
Och det går ju rätt br för dem UTAN lockoutare så varför skulle de vilja ändra?
BRYNÄS4EVER NR1: Men herregud, jaja du och frugan yadayada. Men saken är; du AVBOKADE biljetter pga Brynäs "usla form". Varför bokar du då biljetter till denna "jippomatch" i första taget? Jäkligt dålig bortförklaring.
Håller med dig ang. Sundlöv dock :-)
Btw, varför detta snack om "jippo"!? Uppskatta istället att de bryter av slentrianen och gör något extra när föreningen firar 100. Var ju inte igår Brynäs fick lira inför 15.000 pers. Och varför allt jäkla klagande på vädret!? KLÄ PÅ ER! Ni bor fan i Sverige, borde ni inte ha vant er vid det här laget?
Känns som om det är jäkligt mycket gnäll på allt just nu härinne.
Redigerad kommentar
BRYNÄS4EVER NR1:
Jag mår också dåligt när det går knackigt för Brynäs, men bara därför så börjar jag inte bojkotta inplanerade matcher för att jag tycker att Brynäs inte "förtjänar" min stöttning.
Som supporter stöttar man laget i både med och motgång, annars så är man som folk här tidigare nämnt... en medgångssupporter, och det har inget med att göra hur länge man varit Brynäsare.
Jag kommer gå på jubileumsmatchen och skrika halsen av mig för laget i mitt hjärta, vare sig de förlorar eller inte.
Redigerad kommentar