Brynäs IF

728194 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Timrå, UTEMATCHEN

« · 1540384 · » Till forumet

Sv: Brynäs - Timrå, UTEMATCHEN

John K:

tänk att TIK missar slutspel i år igen...

Kommentera

John K: Med tanke på hur tabelläget ser ut så gissar jag på att det inte finns någon logisk tanke i det där inlägget, utan bara ett simpelt försök till att provocera.
Kommentera

tjugo8: Tänk att Brynäs skall förlora i sin jubileumsmatch på lördag.
Kommentera

Hur många biljetter sålda i nuläget?

Redigerad kommentar

Kommentera

bifhjärta: har skickat ett mail till dig
Kommentera

70 Rodrigues:

Riktiga supportrar håller sig i rätt tråd ;-)

Kommentera

70 Rodrigues: Skriv i rätt tråd, för helvete!!! :-)
Kommentera

Zappaholic: Mmm, men ibland undrar jag hur mycket "otur" en spelare kan ha?
Kommentera

90Steen_: Aha, såg inte...
Kommentera

Zappaholic: kom igen, rätt tråd. Allergisk mot fel tråd :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Fast där klämdes armen lite halvotäckt...
Kommentera

Zappaholic: Han måste vara gjord av glas, snubben är ju borta o skadad än han är på isen :-(
Kommentera

Gurra88: Jaha, och där blev Bertilsson skadad. Tack för det...
Kommentera

Johan Norrström: Haha!:) Helt klart, men jag väljer att inte ta upp det i varje inlägg. Men det är ju olika det där:) Varje gång han tar upp det så kommer han få samma svar tillbaka
Kommentera

Gurra88:

Ja ni är två usla tippare båda två. ;)
Kommentera

Huge: Säger han som trodde Ram skulle bli den säsongens utropstecken och att Honken skulle bli båsöppnare åt Robin Rahm.
Kommentera

Gurra88: "För att håna alla som inte var imponerade av vare sig Järnkork, Silfverberg m.m.."

Och hur imponerad var du själv av Järnkrok, Silfverberg m.m?
Vill minnas att du sa nåt om det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen....

Kommentera

Blizzard: Haha. jag skulle lägga ditt socialbidrag på annat än säsongskort om jag vore du. Men svårt att sätta mig in i den situation då jag jobbar för att dra in cash.

Fanns många anledningar till att jag inte kunde vara på plats. Det gör ingen skillnad om en tomte från ett av elitseriens sämsta lag tycker annorlunda.

Kommentera

Gurra88: Ja du måste väl antagligen testa på det själv innan du kan förklara antar jag. Ja det är ju så fruktansvärt svårt att ta sig loss en lördag vill man det så går det, du får väl köra extra med studierna på fredagen då ist för att bränna hjärncellerna här inne till ingen nytta, för dom går antagligen på högvarv för dig. 50mil eller 10mil du "sabbar" dagen ungefär lika mycket, man får väl sträckköra då...

Kommentera

Blizzard: Hahaha! Det har kanske fortfarande inte gått in i din något trånga skalle att jag bor typ 50 mil därifrån. Har även ett jobb och studier att sköta. Något som du förmodligen aldrig testat på - kan förklara för dig någon gång vad det innebär. Var dock på ett gäng matcher i slutspelet viket jag är väldigt nöjd med.

Kommentera

Gurra88: Det jag syftade på var att du timmarna efter erat guld satt och fira påHS, medans de riktiga supportrarna var ute och firade eller på plats i hallen, men sm-finalen kanske också var en jippomatch som endå skulle bli fullsatt utan din medverkan.....

Så åk på dina 5000pers matcher du och överlåt jippon som utematch och finaler till de riktiga. 
Kommentera

Blizzard: Japp! För att håna alla som inte var imponerade av vare sig Järnkork, Silfverberg m.m.. Jag skulle göra det igen. Du är välkommen in hit nästa gång ni vinner guld...............
Kommentera

dreamland: ja, hur mycket?
Kommentera

Allihopa, kom ihåg att det var gurra88 som valde att fira in brynäs sm-guld i tik boken också......
Kommentera

Ingen som är intresserad av biljetterna till match + efterfest??
Kommentera

Peja: Du gjorde ju precis det ;-)
Kommentera

Peja: Absolut! Men folk behövs ännu mer på de vanliga matcherna. Räknar kallt med att det är enormt många som bara dyker upp på en sådan här jippomatch. Jag bor i Småland och kan inte åka på så extremt många hemmamatcher. Därför väljer jag hellre vanliga matcher än denna.. 
Kommentera

Gurra88: En riktig supporter går väl på alla matcher som han/hon (vägrar skriva "hen") har möjlighet att gå på?
Kommentera

Huge: Med sådana utlåtanden så räknar jag med att du är på plats?
Kommentera

Peja: Precis. Med andra ord kan man gå på vilka andra matcher som helst. Finns gott om jipposupportrar där så jag väljer att komma de matcher där det bara är 5000 på läktarna.

Kommentera

Mittzon: Håller med. Sedan är det ju faktiskt inte bara en "jippomatch". Det är en ES-match där viktiga poäng står på spel.
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: "Jag kommer fortsätta bära Sveriges vackraste emblem på kroppen med stolthet ."

Jag utgår ifrån att du tatuerade in "Stolt medgångssupporter" under det där emblemet....

Kommentera

Håller med om vi har väldigt många "undergångssupportrar". Dom är dessutom väldigt förutsägbara. Börjar det går lite knackigt är det alltid tre saker som dyker upp bland raderna - Kvalserien, sparka Sundlöv och värva Brendl.

Såg likadant ut förra säsongen, och säsongen dess för innan.

"Undergångssupportrarna" vill oftast värva sönder truppen och få en snabb lösning, lite som det jätteframgångsrika laget Leksand tidigare har gjort ;)

OnT : Taggad till tusen inför helgen, hoppas bara klimatet hinner bli lite mindre antarktiskt 

Kommentera

Gurra88:
Ska inte gå jag heller, och har heller inga förhoppningar på att det kommer bli en klang-och-jubel-förställning (därför jag inte går)...men tänker inte måla fan på väggen för det.
Hoppas det blir en spel-/mål-/resultat- och publik-mässigt bra show för er som masar er dit:)
Kommentera

Ska bli kul att gå på hockey med 15.000 glada brynäsare. De som surar kan lika gärna hålla sej hemma.
Kommentera

tjugo8: Med tanke på att jag blev bjuden dit med jobbet och betalde inte en krona för match + efterfest. Hade givetvis inte lagt ut en massa pengar på sett jippo annars. Bor dessutom 500 meter ifrån arenan så krävdes ingen stor uppoffring förutom att man fick stå ut med kanske århundradets tråkigaste match.
Kommentera

Slajsarn:

Du vet att jag håller med. Både Brynäs och ja fan hela elitserien skulle behöva Bäckström nu.
Kommentera

90Steen_:

"Btw, varför detta snack om "jippo"!? Uppskatta istället att de bryter av slentrianen och gör något extra när föreningen firar 100. Var ju inte igår Brynäs fick lira inför 15.000 pers. Och varför allt jäkla klagande på vädret!? KLÄ PÅ ER! Ni bor fan i Sverige, borde ni inte ha vant er vid det här laget?"

Bara att hålla med. En utematch mot Timrå smäller ju dessutom mycket högre än en match inne i Läkerolen mot samma lag. Sedan är det ju riktigt komiskt att man först köper biljetter till en utematch i december. Årets mörkaste och kallaste månad och sedan klagar på vädret. :)
Kommentera

det är förbannat gnälligt på det mesta härinne nu.

Det är fortfarande så att det är målskyttet som är knackigt. Vi har gjort 17 mål färre och släppt in nio fler bakåt. Förra säsongen efter 29 omgångar hade i 50 poäng, nu har vi 45. Fiasko? Katastrof? Tycker jag inte. Däremot svajar vi i prestationerna, men vi har också drabbats av en hel del skador. Honken har varit sjuk en hel del, och Rahm har inte presterat så bra som vi hoppats. 

Det verkar finnas en undergångssupporterkultur bland Brynäsfans. Himmel eller helvete, sällan något däremellan. Tittar vi på Brynäs tabellplacering så ligger den ju just mellan ovan nämnda platser. Det går kanske som fans att sansa sig en smula...

Och kom nu inte och påstå att jag är jätteglad för en mittenplacering. Jag vill såklart att vi vinner alla matcher, leder serien varje säsong, vinner SM-guld år efter år efter år...

Jag har insett att det inte kommer gå, hockey fungerar inte så. En del av gnällspikarna härinne verkar däremot sväva i det blå.

Kommentera

Gurra88:

...men springa på HV:s "jippo" går bra...

Kommentera

Johan Norrström:Ja, visst är det konstgjord andning men det är vad som gäller idag. JUST NU är nyckeln. I stort så funkar hela samhället på så ätt nu för tiden. Ett stort mediabrus med många alternativ. Idag kan du exepelis välja att se matchen och äta en bit mat på en sportbar istället för att ta dig till rinken, eller så kan du kika hemma eller till och med på mobilen där du befinner dig just nu.

Rent krasst så har inte Brynäs fler än 4500-5000 "die hard" supportrar som går på matcherna oavsett därför är det just JUST NU som avgör. Går laget bra kommer publiken. Sitter man lugt i båten när det går illa så blir det på bekostad på pubilksiffrorna.

Nu har Brynäs haft ett gyllene läge att få hem en galjonsfigur men valt att följa en linje satt av dem som inte har samma möjligheter. HV, FBK och LHC

Och det går ju rätt br för dem UTAN lockoutare så varför skulle de vilja ändra?

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1: Men herregud, jaja du och frugan yadayada. Men saken är; du AVBOKADE biljetter pga Brynäs "usla form". Varför bokar du då biljetter till denna "jippomatch" i första taget? Jäkligt dålig bortförklaring.

Håller med dig ang. Sundlöv dock :-)

Btw, varför detta snack om "jippo"!? Uppskatta istället att de bryter av slentrianen och gör något extra när föreningen firar 100. Var ju inte igår Brynäs fick lira inför 15.000 pers. Och varför allt jäkla klagande på vädret!? KLÄ PÅ ER! Ni bor fan i Sverige, borde ni inte ha vant er vid det här laget?

Känns som om det är jäkligt mycket gnäll på allt just nu härinne.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:
Jag å frugan älskar Brynäs och vi lägger både tid å pengar på att följa laget på olika platser i landet när våra jobb tillåter . Så vi åker upp en annan gång när dom spelar en vanlig match å inte en jippomatch . Bokar in på DET vanliga hotellet .
Vi hoppas för fansens skull på vinst på lördag men dessvärre tror vi på ännu en torsk i paritet med alla andra dom 2 senaste månaderna . Så frågan är . När ska dom bryta Sundlöv livtidskontrakt. Det behövs nytt folk i ledningen som vill agera . Brynäs drog in mest stålar förra sässen men det syns inte i årets trupp dessvärre . Deras passivitet är ett hån mot alla som följer laget år efter år .
Kommentera

Salve: Ja, tänk om alla skulle resonera som dessa medgångsfans. Då skulle ju läktarna vara helt tomma varje gång laget har en dålig period. Skulle få katastrofala följder för klubben. Som tur är finns det ju riktiga supportrar som gör skäl för ordet supporter, dvs supportar klubben och inte är en "kräsen konsument".
Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1:

Jag mår också dåligt när det går knackigt för Brynäs, men bara därför så börjar jag inte bojkotta inplanerade matcher för att jag tycker att Brynäs inte "förtjänar" min stöttning.

Som supporter stöttar man laget i både med och motgång, annars så är man som folk här tidigare nämnt... en medgångssupporter, och det har inget med att göra hur länge man varit Brynäsare.

Jag kommer gå på jubileumsmatchen och skrika halsen av mig för laget i mitt hjärta, vare sig de förlorar eller inte.

Redigerad kommentar

Kommentera

BRYNÄS4EVER NR1:

Hur skulle du själv beskriva dig som supporter? Är det Brynäs i både med och i motgång, eller bara i medgång?
Kommentera

Slajsarn:

Förmodligen ganska många. Jag skulle ändå kalla det lite konstgjord andning. Visst vore det fantastiskt med Bäckis i Brynäs igen. Fast En viktigare fråga är vad man gör för att på lång sikt Locka tillbaka publiken och behålla den. Hur håller man intresset uppe i 55 omgångar? Det är ganska uppenbart att det inte går. Det är inte så jävla roligt att Rögle eller Timrå dyker upp en extra gång Läkerolen liksom. Personligen skulle jag önska att man utökade elitserien med 2 lag till.
Kommentera

« · 1540384 · »