1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446081 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs - Växjö 2025-03-04

Sv:Brynäs - Växjö 2025-03-04
SuneMangs: Man undrar hur det ser ut med bettinginsatser på utländska spelbolag. Kan man exempelvis betta på matchstraff? Det är ju i så fall 2 matcher på raken där de tar helt uppenbart felaktiga matchstraff.

Zappaholic: startar gärna en insamling för den bötern

Gavve: Dom där +23 sjunker sakta men säkert..

Thellen: nja, vi vinner serien för att vi tagit 97 poäng. Inte för att Luleå tar 1 poäng.

Peja: Det är nog det sämsta domslutet jag bevittnat den här säsongen. Utan närmare konkurrens.

Skulle nästan vilja att Gälla tar lite böter efter pressen och sågar domarna vid fotknölarna

Är lite talande att en Växjöspelare kan crosschecka Scott i nacken utan att ens få en tvåa, medan D'Astous får 5+20 för en liten tackling i mittzon. Kvalitet!
Har fan lust att klappa ur den andra framtanden i Harnebrings käft.

Brynäs har underhållit Sverige i dom mesta matcherna . Men idag skämmer man ut sej med astronomiska mått.

Det är inte ofta jag stänger av men nu stänger jag av skiten, brynäs insats ikväll kan fara så långt åt helvete det bara går!

Thellen: de kan ta 2p så länge de inte tar igen typ +23 mål på 3 matcher (lite snabbt räknat i huvudet) på 3 matcher.

1p och det är 100% klart.

Peja: Samma domare som på Norlinders sjuka matchstraff i lördags.

Zappaholic: Jag har fortfarande svårt att släppa D’Astous matchstraff. Det är så dåligt av domarna att det är suspekt.

Farsang: Tycker ärligt talat att vi bör satsa på en första målvakt. Källgren har varit bra i början av säsongen men har tappat det mesta även om han inte kan lastas för förlusten i kväll. Ge Persson första spade och då tror jag på att vi har större chans att komma långt i slutspelet om vi nu får igång spelet naturligtvis.

Om Luleå tar 1p vinner vi serien va?

Trist jävla sätt att vinna serien på 🤮

Alvin : Jag ger upp om honom nu. Han får kosta vad fan han vill, vi behöver annat till nästa år.

Peja: Källgren måste ju stänga stolpen där. Det är för dåligt.

Den här minuten för "spam-filtret" är jävligt lång asså...

0-5... Ha någon jävla stolthet. Usch.

Peja: ge Växjö falsk trygghet mot oss, för att sen köra över dem med 4-0 i slutspelet 😎

Farsang: sant, helt i klass med Brynäs också tyvärr…

Femma. På CED obegriplig…

Seriöst brynäs?

Är det för att Källgren tjänar mest eller för att Ludde ska till Växjö som Källgren ff står?

Bra Källgren

Gavve: Det handlar om att fortsätta ha goda vanor. Nu vet vi inte hur den här matchen kommer att sluta men att torska stort måste vara en engångsföreteelse och inte någonting man kan göra i de sista 4 matcherna. Sen är merparten av baklängesmålen i special teams.

Whoooow vilken klass vi visar upp, fortsatta som en blöt fis i rymden i närkampsspelet.

Vet inte hur ni ska kunna försvara det där målet.

Hahahah så jävla tröga domare, man fattar ju direkt att dem dömer bort det här p g a alla felaktiga bedömningar och missar under matchens gång.

Genant att på hemmaplan få byxorna nerdragna på detta sätt.

Fy, hur mycket får man tillåtas "vila inför slutspel" egentligen. Säckar ju ihop totalt. Jag kan ta en torsk men 0-4, nästan 0-5?

Är det samma domare som sist?

gwl: nej de kan ju gynna Växjös målskillnad, ge dem inget gratis

Jonnyrocker: Nej juste, Jonnyrocker has spoken everyone. No SM-guld chans with dessa målvakter. Blås av säsongen!

Ge den 5-0 vad spelar det för roll.
Blås igång matchen bara, så den kan va slut snart.

Peja: Blir mål, självmål

Laget får ju fundera lite på hur de vill hantera de återstående matcherna. Visar man upp denna attityden så kan man rea ut biljetterna på hemmaplan. Jag kan köpa att det inte alltid ser bra ut, men detta var i klenaste laget för mig. Lite jävla vilja måste man kunna klämma fram.

Jonnyrocker: Om Brynäs kan träna ned sig och förbereda sig för ett långt slutspel på bekostnad av att andra lag som jagar topp 6 kör full fart så tror jag att man som Brynäsare kan acceptera att det ser ut så här sista 4 matcherna.

Sen säger jag inte att det är så. Men Brynäs kan liksom förbereda sig för hemmaplan, slutspel, ingen play-in medan Växjö jagar topp 6. Det tror jag KAN påverka hur det ser ut.

Sen vill jag åter igen nämna hur svårt det är att ta sig vidare från kvartsfinal även om du kommer etta.

saile39: Det hade varit dåligt gjort av domarna att ta en tvåa, men då hade det kunna setts som en proaktiv grej för att stävja fysiskt spel, om de nu ser som sitt uppdrag att få bort det. Men att ta en femma är ju helt ofattbart.

Varför var det där nödvändigt?
Det är ju för fan inte i en match som denna vi ska ta det fysiska spelet o riskera skador o avstägningar.
Ffa inte då vi ligger under 0-4
eller blev det just 0-5?

atilla: Exakt det, jag har länge tänkt att jag vill att Gälla ger domarna en avhyvling

Den får gärna komma på dagens presskonferens för att D’Astous får en 5a för den där tacklingen är en jävla skam för hockey som sport

saile39: fast vi vinner inte något guld med den målvaktssituationen vi satt oss i

Domarna har gjort ett avskyvärt arbete idag.

Jonnyrocker: Jo, men SM-finalen spelades inte idag heller va? Realistiska reaktioner mot realistiska förväntningar?

dabif: problemet är ju att det blir 5 + game för ingenting när vi är elaka tillbaka .

Jag hoppas iaf att de kan skjuta lite skott i 3e, vore trevligt

Att Gälla & co kommer med kul att vara med inställning mot VLH som jagar placeringar inför slutspelet gör att man undrar.

Vi kastar våran målis under bussen första 20 min, samtliga ser ut att fylla år.

Granberg, Sylvegård & co kan göra vad dom vill för Brynäsarna ser ut som P12 killar på isen.
Sen kan man undra varför vi värvar in muskler när dom får sitta på läktaren??
Medan nr.4 sett ut som mjukglass i 40 min.

Är väl Djoos man vill matcha in i tempo INTE Lindstein????

Nä förväntar att man helt fokuserar på att spela för varandra som ett lag och står upp för varandra.

saile39: Är du seriös? Vi har legat etta typ hela säsongen, ska inte förväntningarna ligga på guld då? Vi vet av historiken att det går snabbt nedför också.

Och att man dessutom sett till att tappa en riktigt bra förstamålis på vägen IGEN och som dessutom kanske redan är i Växjö i tanken inför slutspelet och sur för situationen med Källgren (helt rimligt)
Bara i Brynäs.

Dem behöver va elaka tillbaka. Vara i ansiktet på Åman och irritera sönder honom. Speciellt efter fulsmällen han gav Ölund och klarade sig från utvisning. Helt sjukt att fyra domare missar den.

Gavve: Det är tammefan sinnesjukt dåligt. Nu får Dasset 2 helt onödiga 5+ game mot samma skitlag? Är det samma domare också...
Boarding från mittcirkeln är också en bragd iofs.

Stefan R 63: Det är väl klart som tusan att vi alla här inne hellre hade sett en överkörning i målprotokollet, men kan inte finnas en människa på denna planeten som tror att vi ska vända 0-4 mot Växjö i en match där alla sett ut o gå ca 50% av normal kapacitet.

Därav menar jag att sätta tonen, Växjö har pinkat revir och gruffat efter varje avblåsning och innan varje tek, därav tycker jag att det var helt rätt av D’Astous att dela ut en kyss på det där sättet.

Hade matchen stått o vägt i ett 1-1 läge så tror jag knappast han hade agerat på det där sättet.

Inte kollat. Varit på annat… Man kan förlora och man kan förlora.. Va i helvete håller Brynäs på med ikväll? Pissar 7 000 hemmaåskådare i ansiktet… 0-4 å 9-20 i skott. Snacka om att komma med fel inställning till en match. Skämmes!!

nittontolv: Ja. Naturligtvis!

Peja: trodde det var ett skämt. Men statistiken säger alltså att han fick 5+20 för boarding? Herregud... Skulle inte förvåna mig om den granskas heller.

Peja: Och Lowe slapp undan?!

Gavve: NEJ VI MÅSTE VINNA ALLA MATCHER OCH SM-GULD NU NU NU!!!! Vi får inte vara ödmjuka och etablera oss som ett lag folk vill spela för. Vi lynchar varenda spelare som inte presterar som Silfverberg. Snart lynchar vi väl Silfver åxå om han inte gör 13 + 7 MINST i kommande slutspel...

« · 2833105 · »