Brynäs IF

728242 inlägg · 7961 ämnen

Brynäs vs Luleå

« · 182896 · » Till forumet

Sv: Brynäs vs Luleå
GRYYYYYYYYYYYMA TIGRAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Världsklass: Härligt Molin !
Kommentera

Världsklass: Det var gott. Men lite besviken är jag vi skulle ha haft 3 pinnar idag.
Kommentera

Lilljanne: TACK FÖR DET IGEN OVE!!!...Nu plockade vi två poäng på Modo, Ssk, Leksand. Och kanske en på Lindköping
Kommentera

Jamie Ram 96,2%, låt honom stå i fortsättningen också
Kommentera

Hong Kong: Känns skönt att ha masarna på bortaplan, verkar otroligt spänt i Gavlerinken. Det här bör betyda att Rodrigues förbannelse delvis är hävd.
Kommentera

Är bara att säga grattis till två poäng. Är trots allt rätt nöjd med 1 pinne.
Kommentera

rafalski: Han var väl på muggen när dom slog straffarna.
Kommentera

Världsklass: Ram verkar hittat storformen lägligt. Hoppas även att anfallsspelet lossnar framöver.
Kommentera

Radiosporten missade alla straffar utan en. Det är fan imig en bragd. Hade det varit 08:orna då hade dom inte missat något.
Kommentera

rafalski: Aktuell Tabell nere i träsket.

6 Malmö 45p
7 Södertälje 44p
8 Luleå 44p
9 Modo 43p
10 Leksand 41p
11 Brynäs 39p
12 Linköping 34p
Kommentera

Makkan: Jag försvann där en lång stund. Stort strul med bradbandet. Två pinnar är förstås bra, men med tanke på skottstatistiken och minst två skott i målramen känns det som en halv förlust. Men vi är på gång, masarna kommer att få det hett på tisdag.
Kommentera

Makkan: Betyder att vi kan gå om masarna på tisdag...=)
Kommentera

Makkan: Äntligen närkontakt, rysare på tisdag väntar men först den otroligt intressanta Allstarmatchen ! Vem fan har kommit på det spektaklet. En sak är säker, Berka har antingen en stor släkt eller en massa polare, kombination kanske ?
Kommentera

Ja hemma från gavlerinken med 2p efter ännu en straff vinnst :)
Kommentera

RavenLord: Varför lyckades du inte hålla Tony R borta från läktaren i sista så Janne slapp lägga den i ribban.
Kommentera

RavenLord: Berätta, vem var bäst?
Kommentera

Luleås målvakt var bäst
Kommentera

RavenLord: Berätta mera!
Kommentera

Jompe: Canal+ visar Djurgården-Färjestad på Tisdag, är det sånt som kallas fingertoppskänsla?
Måste vara omgångens ointressantaste match !
Kommentera

Hong Kong: ...jag var uppe i Leksand och jobbade i måndags och på lunchen (nån´kinarestaurang a la knätofs) så kom Jonas Begquist och "masken" in och satte sig vid bordet bredvid. Och det kan jag säga, inte var det sm-guld de diskuterade :- ).
Kommentera

Lilljanne: En haffsig match med mycket iceing och avblåsningar och en domare som inte höll klassen alls som vanligt...blåser i ena stunden och släpper liknande i nästa sekund.ingen nivå alls utan upp o ner...Men BIF va de lag som skapade klart messt
Kommentera

spookyMulder: Nu går jag ner och hämtar tvätten i tvättsrugan så får vi se om Ravenlord har skrivit något intressant om matchen.
Kommentera

rafalski: Man kan ju alltid hoppas att dom i hemlighet byter match som dom gjorde igår. Jag bänkade mig i fotöljen för att se Colorado - Nashville men då hade dom fått för sig att visa den jätteintressanta matchen New Jersey - Florida....skönspel och många mål...jo tjena.
Kommentera

RavenLord: Tack för matchkommentaren.
Kommentera

Nån som vet farför P3 ej var med ????
Kommentera

RavenLord: Jag har inte en aning. Jag har letat men ej hittat något.
Kommentera

Makkan: Sjödin lär ha spelat enormt mycket ikväll med brist på backar...tyckte man såg han på isen hela tiden hehe
Kommentera

RavenLord: Sjödda är grymmare än någonsin. Nu är det bara att bänka sig framför hockeykväll och kolla in Brynäsmålen, vi som är födda i fel stad och inte kan se alla hemmamatcher live.
Kommentera

RavenLord: Han fick en smäll mot Modo sist men det är inget allvarligt.
Kommentera

Natten: Säga vad man vill om Ram:s målvaktsspel, men visa glädje det kan han. Snyggt straffmål av Ove, tänk om han kunde börja göra lite fler mål i ordinarie tid också.
Kommentera

Hong Kong:
Tyckte att BIF radade upp chanser, om man litar på Sportens bilder...Kanon, nu är vi på banan igen!
Kommentera

claesw: Tackar Ove och Rammer! Detta kändes grymt skönt. Längtar såå till på tisdag, då skall vi visa Lilla Brynäs vilka som är bäst i MittNytt land.

Mot Framtida Segrar!
Kommentera

Magoo70: Var på plats. Tråkig match. Brynäs skapade mest, men dåliga avslut och bra målvaktsspel i Luleå. Luleås chanser bestod mest i att brynäs slarvade vid eget mål. Bonuspoäng till Brynäs kändes mest rättvist även om jag gärna sett en trea.
Kommentera

spookyMulder: Tränar byte på G där kanske. Har vi nån i Brynäs organisation vi kan avvara, hmm...va heter den där killen som är Luleå fantast..jaa Berg fast han kanske inte kan så mycket om hockey.
Kommentera

Ford Prefect: Ja enligt bilderna så verkade BIf chanserna lite hetare.
Jag tar gärna arbetar hockey bara det inte blir kvalspel.
Målisen Henriksson verkar vara grym just för tillfället men han spelar väl i ett lag för långt norrut för att få chansen i Tre Kronor.
Kommentera

Hadde det varit lite mera fart och diciplin i Brynäs idag så hade vi fixat 3 p! Många spelare åkte och hängde med huvudet! Inte likt det jag sett under det ``nya`` Brynäs! Men Sjödda tyckte jag bara var hyffsad ! Han höll på att ställa till det ganska många ggr för Brynäs idag! Kändes som han inte gick in 100 % och hade lite nonchalant spel för sig. Han var både fram och tillbaka eftersom han fick spela mycket.
Kommentera

Nyss hemkommen från Gävle där jag bevittnat en trist tillställning som tände till först i 3:e.Brynäs var klart värda 3 pinnar men hade ruggigt stora problem med målskyttet.Tommy Sjödin banans kung,vet inte om jag sett honom så här bra någonsin.Ikväll var han överallt,ALLTID ! på slutet vart han lite röd i ansiktet men ändå rätt fräsch.Dessutom fick han chansen att avgöra med 2 sek kvar,missade öppen kasse.

Jag sitter i patetiska köer varje dag till jobbet,har kört bil i Paris,N.Y bla.INGET går upp mot Gavlerinkens parkering.Det är dårarnas mecka.ALLA ska ut samtidigt och är beredda att göra vad som helst för att inte släppa in nån annan,helsjukt.

Till alla er som tror att 70Rodrigues har brutit förbannelsen kan jag meddela att så är inte fallet.Han var inte där !!
Kommentera

Sylf: Man tror aldrig att man kommer därifrån eftersom uppskattningsvis 2000 bilar skall ut på endast 2 små vägar. Lek med tanken att en bil behöver ca 5 sekunder av den tillgängiga tiden för att lämna parkeringen. Det ger 5000 sekunders köande för den siste bilen ut. Klart som tusan att man inte vill vara sist !
Men å andra sidan är det värre i Södertälje, Leksand och Timrå.
Kommentera

Taavola tyckte att Luleå var värd att vinna... kan ju knappast hålla med om det uttalandet. Det uttalandet borde nästan platsa på tv4as kalkon lista.
Kommentera

Sylf: Det beror på att vi satte Tony i arbete han fick montera ner Julbocken i Gävle,därav den ena förlorade poängen men vi fick ju 2.Hade han bara hållt sig hemma hade vi haft 3 enkla pinnar ;-)
Kommentera

Sylf:Sjödin var bra men han kan mycket bättre. Det var inte någon av hans bättre matcher. Han borde förstås ha gjort mål när det var 2 sek. kvar. Helt öppet mål. Det sänker hans betyg något. Han tar nog revansch redan mot LIF på tisdag.
Kommentera

ruppe: Tycker Tv4 själv borde hamna på deras kalkon lista.
Kommentera

ruppe: LHF spelade nog efter sina aktuella resurser, tätade till i mittzonen. BIF hade nog gjort lika uppe i Luleå om läget hade krävt så. Tycker ändå att BIF borde ha avgjort i tredje.
Kommentera

Hong Kong: Att visa glädje har blivit bättre hos BIF denna säsong. Ram strålande glad igår och Molins spontana segergest mot klacken efter straffen värmer! Det är det bästa sättet att visa sin publik att dom uppskattas i denna bisstra(-20 i Gävle) säsong,än så länge.

Igår stt man och väntade på att BIF skulle varva igång men för 5 veckor sen hade man suttit och hoppats på en pinne eller fått ett förväntat ras i röven. Det är skillnaden mellen då och nu.

Jag nämner en som inte brukar få rubriker förutom när han gjort nått skitdåligt:Daniel Johansson, han har blivit bättre iår och är en stabil spelfördelare och bra defensiv back.
GP verkar tycka likadant, Sjödin och Daniel är ju dom som får dubblera hela tiden.
Bergqvist och Karjalainen, fy f-n vilka trötta spelare!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

aphac: Ligger mycket i det Du säger. Det är inte bara publiken som inte längre känner panik så snart saker och ting inte går bra, det gäller säkerligen spelarna också. Lägstanivån har höjts avsevärt, möjligen med undantag för Timrå hemma senast. Kan vi sen bara etablera oss ovanför slutspelsstrecket och inte behöva känna att varje match är en sexpoängsmatch kommer det säkert också att avspegla sig i spelet. Överlag känns det mesta i spelet ganska stabilt nu.

MEN mycket återstår att göra. Det är viktigt att redan nu börja fundera på många viktiga frågor inför nästa säsong. Hur ser kontraktsläget ut med spelarna; någon som har kännedom om det? Ännu viktigare är förstås sponsorsstrategi och marknadsstrategi. Här har en del positivt hänt under de senaste månaderna, men det finns flera tunga frågor som har med klubbens modernisering att göra. Vi måste börja ta i de frågorna nu. Man kan tycka att det är trist men det är en realitet att hockey idag handlar om pengar. Brynäs har en fantastisk chans att bli en av de få klubbarna i landet med nästan sekellång hockeykultur OCH en god ekonomi. Det ena behöver inte alls utesluta det andra, men för att komma dit krävs rätt personer på nyckelposter i klubben, inteminst i styrelsen. Våren måste ägnas åt de frågorna.
Kommentera

Jompe: Vad är det som har inträffat angående sponsorsstrategi och marknadsfrågor?
Kommentera

esaselänne: BIF har haft en rätt duktig kille som jobbat mot den lokala sponsormarknaden med viss framgång, och det arbetet kommer förmodligen att fortsätta. Den viktigare frågan är vad som inte hänt. Man har inte formulerat en strategi för att knyta upp sponsorer utanför den lokala marknaden, och man har inte genomfört en marknadsanalys av klubbens varumärke. Här fginns det hur mycketsom helst att göra.
Kommentera

Jompe: Det låter som om BIF's organisation inte är utformad för dagens verklighet eller att det är fel personer som har nyckelpositionerna. BIF borde skötas som vilket modernt företag som helst. Övergripande ansvaret i ett företag har VD som rapporterar till styrelsen. Styrelsen tillsätter VD osv. Om det sedan fungerar så i en idrottsförening vet jag inte. Men det borde fungera så i dagens läge med stor konkurens och krav på resultat.
Kommentera

Jompe: Ang. nästa år så här är mina teorier om vilka som får eller väljer att dra(jag är inte 100%ig om kontraktsdelen):
Pekkala, Bergqvist, Karjalainen, Luovi,Jobs,D. Johansson. Wågström.Djoos, Ram och Janne Larsson(åter till skrivbordet i BIF)

Renberg är väl åxå i farozonen, vissa är väl inget att gråta över och några har vi ju klarat oss utan.Några bra nyförvärv som inte är scoutade av Bäckström, så kanske krisen inte är så jäklig ändå.
Kommentera

« · 182896 · »