mattias - 74: Ni kommer åka på ordentlig pisk - Leksand har gjort sitt för i år. Dock har ni gjort det jävligt bra.
Tips: 6-1
Dock tror jag även Brynäs åker på pisk mot LCH - så allt avgörs i sista omgången inför en fullpackad Läkerolen :)
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/brynas/article18482262.ab
Skule gärna se honom här.
Redigerad kommentar
tjugo8: Ser bra ut! Förra matchen låg han dock bakom 1-3-målet genom slarv i offensiv zon, vilket kan ha skapat ryktena om att han skulle stå över nattens drabbning.
Man får dock tänka på att han inte riktigt har samma roll i Ducks som i Brynäs. Han får spela mycket understöd och är knappast någon utnämnd målgörare som han var för oss. Men Ducks-fans verkar nöjda och jag är glad för hans skull att han får spela i ett så pass grymt lag.
Brynäsgubbe:
Japp, lirade 15 min, hur ser det ut?
@OlaWinther på Hockeysveriges uppgifter stämde inte då...
atilla:
OS-forwarden Jakob Silfverberg är petad till Anaheims match mot Los Angeles i natt.
atilla:
Mmm... 2 mål + 8 ass de senaste 23, har inte kollat på ass men gissar att flera är "nhl-andra-ass"...
Tror nog han själv o Ducks vill se mål fr honom...speciellt när han snittade mål i varje match första 4 matcherna...
Men, bara han spelar bra så...
Fortsatt tungt för Silfver...
2 mål senaste 23 matcherna o 11 mållösa matcher före senaste målet...
Trots 3:e mest speltid bland ytterforwards...
Nån som sett honom lira nått?
Redigerad kommentar
Zäta är (tillsammans med Datsuyk) världens bästa tvåvägsspelare, därför tycker jag det vore konstigt att sätta Zäta i en producerande lina istället för en offensiv kraft som Bäckis. Självklart ska Zäta spela på den position där han är bäst i världen och det gör att han hamnar i en tredjekedja hos mig.
Steen - Bäckström - Johansson
Steen är i makalös form just nu och Bäckis/Johansson hittar varandra bra i Caps.
Johansson för fart, Bäckis för pass och Steen för mål. Kommer också kunna konkurrera med motståndarnas första linor på ett bra sätt.
Sedin - Sedin - Eriksson
Loui verkar var skadad? Annars är VM-kedjan given som andra kedja och är den kedja som ska producera aldra mest i detta VM. Det är HÄR målen ska komma.
Hörnqvist - Zäta - Fransen
Zäta är väldens bästa tåvvägsspelare och ska därför spela i en kedja med den rollen, att gå in och ta istid, köra över motståndare och även producera när det kan behövas. Första och andra linan för mer istid när vi behöver mål medans denna kedja får mycket istid när vi leder.
Silfverberg - Krüger - Landeskog
Krüger är en fantastis center med stor arbetsmoral och duktig i boxplay. En spelare som gjort det bra i regerande Stanley Cup mästarna är given i en fjärde lina hos mig. Silfverberg är en av de bästa sniprarna vi har i Sverige och Landeskog är en fantaisk ledargestalt som kommer betyda mycket för Tre Kronor i framtiden. Denna kedja kommer ta istid, jobba hårt och förberedas för framtiden. Även en kedja som fyller funktioner i Special Teams Silfver duktig i PP och både Silfver och Krüger är duktiga på BP. En kedja som även kan gå in och förändra en matchbild. Kommer dock inte få så mycket istid.
Huge: Markus Krüger och Joakim Andersson är med i "hans" OS-lag men inte Bäckis? Bäckström är en världstjärna oavsett vilken kedja han spelar i. Men givetvis ska han leda en av de två bästa.
Huselius ökänt taskiga omdöme visar sej igen. Vilken dumjävel!
Redigerad kommentar
Rodrigo:
Ekholm snittar ju iaf 20 min/match...inge vidare produktion men spelar säkert inget pp
Elias har gjort 6 matcher (Länk)
tjugo8: Ekholm unnar jag verkligen en plats i NHL. Riktigt go gubbe med stort Brynäshjärta. Larsson gläds jag med såklart men inte alls den känslan för honom som med de andra guldgubbarna.
Även intressant att Ekholm, Jacke, Järnkrok, Markan och Lindholm alla brukar skriva om BIF på twitter nu är ju alla dessa från Gävle förutom Ekholm men han är ju BIF i grunden. Larsson har inte yttrat sig, jaja kanske är lite bitter. Men det jag vill komma till är att vi nog kan skriva av Larsson i Brynäs i framtiden.
Lite kladdigt inlägg hursomhelst grattis till båda!
Johan Norrström:"Brynäs och GD har en riktigt ansträngd relation till varandra efter GDs avslöjande om konflikter i Brynäs, under förra säsongen. Där av det ganska magra hockeyutbudet i lokalblaskorna."
Avslöjande eller lösa rykten kan man ju undra. Hur man ser det beror kanske på vilken sida man står.
Redigerad kommentar
Skitstöveln:
Har vi gjort vårt för i år? Vad jag vet är det 2 matcher kvar. Frölunda lär knappast ta ut sig mer än nödvändigt när man har klart med 2:a platsen. Leksand har slagit Frölunda i Scandinavium förut. Jag tror mycket väl vi kan skrälla imorgon. ;)