Brynäs IF

727771 inlägg · 7961 ämnen

Brynäsfrågan!

« · 893211 · » Till forumet

Sv: Brynäsfrågan!
rackham: "Förstår du att det finns de som anser att jag har dålig humor?"

Det finns ju de som anser att Hegerfors besitter en enorm portion humor så det kanske fnns hopp även för dig...;)
Kommentera

20 Lindgren: Parks 1995?
Kommentera

65selander:

Du vet väl att Frölundaiterna alltid viker ner sig i sista sekunden. Tom i Skottland! = )

Ett möjligt uppdrag till Frölundaiten ifråga vore att inhandla en äkta Selander-kilt vid nästa resa... om inte annat gör det väl Qusten glad... = )
Kommentera

Linnea: Lyssnar inte på dig längre men jag hör av mig när jag behöver en ny skjorta ;-)

hmm min min samling utav ölglas kunde ha varit minst en mer om du hade skött dig. *snyft*

20 Lindgren:Skulle man kunna tro, men jag menade till hans ölglassamling. Jag lovade att knycka nåt glas i Skottland. Bidde inget dock.
Linnea @ Hising Island Idag kl. 09:12
Kommentera

rackham: Selander, säg till honom!
Kommentera

Linnea:

Trippelsuck...
Kommentera

rackham: Men nån måtta får det väl ändå vara. Lägg ner nu, din inläggskåta, humorbefriade gris. Grrrrrrrr..
Kommentera

Linnea:

Dubbelsuck...
Kommentera

20 Lindgren:

Skall du börja också... jag trodde att vi på Söder hade en tyst överenskommelse att hålla i hop... Söderbröder är väl inte bara ett begrepp?

Suck... det var bättre förr...
Kommentera

Linnea:

Suck...
Kommentera

20 Lindgren: Det har han inte. Tro mig.
Kommentera

rackham: Jag hoppas för allt i världen att du har bättre humor "live" än vad vi tvingas scrolla förbi här på Hockeysnack!
Kommentera

rackham: I heard that..
Kommentera

GävleLasse:

Höhö... = )
Den där vågar jag inte svara på för då får vissa härinne argument att stapla på den redan stora högen...
Förstår du att det finns de som anser att jag har dålig humor?

Det är en skandal egentligen... mutter, mutter...
Kommentera

20 Lindgren: Jag trodde det var en seriefigur.
Kommentera

51 Roger: Ölen heter Kilkenny.

Kilkenny var väl den vi hade som ordförande i Brooklyn Tigers 1997-2003. Fast det lät inte som att han kom från Värmland. Tänker jag kanske på Stefan Holm?
Kommentera

Dream Team: Vore ju trevligt om det levererades ett svar angående den där straffmissaren någon gång... Det var inte bankmannen som bytt jobb och tröjnummer från 19 till 53 Bank i Grand Rapids, Michigan. 1998 var fel. Bara 1994, 1995, 1996, 1997, 1999, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004 och 2005 att gissa på. Och hur många straffläggare finns det i ett lag att gissa på?
Kommentera

rackham: Periodare?... Är inte alla hockeyspelare det?
Kommentera

Domarn: Vore ju trevligt om det levererades ett svar ang. den där burväktaren någon gång.......
Kommentera

65selander:

Fritt fall!
HRMPFH! Där rök skjortan! ;-)

Div 2, Selander, Div 2...

Om Loftgångens Don Juan, aka The Bull, bara tar med sig Pilatesbollen ner på Vallen så skall det nog lösa sig, med eller utan Tequila!

Efter bartömningen i helgen, "annorstädes", går det mesta ner... = )
Kommentera

65selander:

"Ta med dig den där Rabarberköret du har, det gillar nog han."

Nog för att han håller på SIF, men så elak kan man inte ens vara mot sådana =)

"Förövrigt SIF finns dom kvar eller utövar dom fritt fall genom seriesystemet.?"

Tror jag hörde en ven sprängas från Fagersta hållet =)
Kommentera

HF: Ta med dig den där Rabarberköret du har, det gillar nog han.
Förövrigt SIF finns dom kvar eller utövar dom fritt fall genom seriesystemet.?
Kommentera

Fundamentals: Stämmer bra det och ur dessa reser sig några till fullfjädrade bryggerier som producerar fantastisk öl, två bra exempel är Sierra Nevada och Boston Brewery, det senares chefsbryggare hade äran att få några tips på hur de skulle forma ölen av undertecknad och allas vår #65 på ölmässan '05 om jag minns rätt? ;-)
Kommentera

HF: Jänkarna lär ju leda utvecklingen inom microbryggerer har jag hört. Bud är annas OK tycker jag.
Kommentera

rackham: Äh, för att mötas halvvägs gör vi så här: Vi beskådar en träning alternativt match på Vallen och jag tar med mig Tequilan. Du lär dig uppskatta Tequila och jag får väl försöka (med hjälp av alkoholen) försöka se nån fördel med SIF =) Jag kan ta med en flaska Grappa till andra halvlek också.
Kommentera

Jaha, nu är jag förvirrad. Är han periodare, trillade han dit igen tack vare HF?
Kommentera

65selander:

Frågan är om vi kan lita på Loftgångens Fred Astaire (ja, jag vet det låter som en kennel...) i den här frågan!?

Tror mer på Tommie Gun än ex-grannen faktiskt och det beror endast på hans negativa inställning till SIF! = )

Svaret på tävlingen blir därmed: Barabangbambamba... Malmström!

YES!
YES!
YES!
Kommentera

65selander: Ja den alkoholhaltiga dryck du ratar skulle inte jag vilja komma i närheten av =) Lite tråkigt att just Bud är det som ses som Amerikansk öl. Numera görs ju många av de godaste ölen i just USA.
Kommentera

65selander: Ölen heter Kilkenny
Kommentera

HF: Amerikansk mineralvatten är då inte öl. Ang fulöl så rinner det ner utan problem. I går kväll så var det Stella på fat som rann.

Ang Bissett så sa han åt mig att han inte nyttjade alkohol när jag försökte pracka på han en öl på gamla Vip-restaurangen. Fast man kan visst inte lita på Jänkarna ;-)
Kommentera

Fundamentals: Han drack då den Budweiser jag bjöd på utan att gnälla i alla fall =) Nu ska tilläggas att anledningen att valet av öl blev just Budweiser, var att de redan drack det. Så nu kan inte fulölsmaffian (läs: Selander) gnälla =)
Kommentera

Fundamentals:

Ja, man skulle kunna säga att han är Månssons motpol... men, men... den ene kanske snart spelar med Björnbuseboll på foten både i Brynäs och landslaget, och ja just det, vart tog den lilla lilla Malmen vägen...?

(hoppas nån moderator tar ett noga strupgrepp med dammsugarmunstycket och saxen på det här inlägget, för det är lite shaky... jag vet... vi får se...)
Kommentera

Dream Team: Jag tror inte att Kristan är den som spottar i glaset...
Kommentera

rackham: Malmen var ingen dålig gissning, han är väl straight edge eller nåt sånt.
Kommentera

Dream Team: Jag blev inspirerad av dig.
Kommentera

Fundamentals: Men jag hade ju redan svarat rätt?! Att jag svarade på en helt annan fråga och t.o.m innan du ställt frågan spelar väl ingen roll..? ;-)

"20 Lindgren: Kvalificerad gissning no. 1:

1: Tom Bissett
2: 1998"
Kommentera

65selander: Jag förstod att du skulle knäcka den:) Det var sensommaren 1998, den andra snubben kan ha varit Janne Larsson men minnet är lite suddigt. En miniturné i Finland.
Kommentera

Fundamentals: Robert Kristan.
Kommentera

Fundamentals:

Malmen...!
Kommentera

Fundamentals: Ett tag sedan, chansar på att det är några år sedan och säger Bissett.
Kommentera

Fundamentals: Nick Angell
Kommentera

epa: Nix, inte Koorken.
Kommentera

Fundamentals: Leif Bork.
Kommentera

OK, här kommer frågan: Jag var ute och åkte finlandsbåt för ett tag sen då jag ser Ove Molin och nån annan lagkamrat leda fram en tredje person till en hylla med div. olika spritsorter, den tredje killen säger då:"I don't do that stuff". Vem var det?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
20 Lindgren: Han missade två straffar, på straffslagningen efter fulltid så missade han en till.
Kommentera

20 Lindgren: Kvalificerad gissning no. 1:

1: Tom Bissett
2: 1998
Kommentera

20 Lindgren: Ingen ställer någon fråga. Suck...

Här är en till alla utom 65selander. Vilken dåvarande brynässpelare gjorde R.P. Selander så förgrymmad att han lät en telefon tillhörande svenska staten bekanta sig med en vägg? Alltså; vilken dåvarande brynässpelare missade en straff i Mästarcupen i Norrtälje så att Selander fick gå på byn dagen efter och införskaffa ett kommunikationshjälpmedel? Bonuspoäng för rätt år.
Kommentera

tikBIF: Jo, jag åsyftar mannen med tre SM-guld.
Jaså, Timrås golfbana. Jag bytte tennisbana med Mats Näslund, Gunnar Persson, Lennart Hovelius och eventuellt någon till på Lugnet bredvid Engeltofta på Norrlandet norr om Gävle. Inte häromdagen utan snarare 1986. Grustennisbanan revs 1994...
Kommentera

20 Lindgren:
Mats Näslund i skåne?
Snacka du hockeyspelaren mats näslund så tillbringar han
dagarna på Timrås golfbana,där sprang jag på honom häromdagen iaf.
Kommentera

20 Lindgren: Helt korrekt, tabeller ljuger aldrig. Se själv:

TOTALA ANTALET INLÄGG
Timrå IK - 214753
Brynäs IF - 157391

MoDo Hockey - 114977
Luleå HF - 49629
Frölunda Indians -
49380
Mora IK - 32318
Malmö Redhawks - 24343