Brynäs IF

728002 inlägg · 7962 ämnen

Brynäsfrågan!

« · 894406 · » Till forumet

Sv: Brynäsfrågan!
Jompe: Var det inte Linus som gillade snuttefilten? Men fråga inte mig, Snoopy var aldrig någon serie jag doktorerade i.

Filtens lampa lyser ännu.
Kommentera

Linnea: Fråga Snobben om betydelsen av en filt. Men, point taken.
Kommentera

20 Lindgren: Vadå radera? Nu när man har snälla kommentarer!!Nä nu Djävlar går jag ut å målar Fjöse Vitt o Blått!!!
Kommentera

Jompe: Jag vidhåller dock att en filt är lite mer light än ett medlemsskap.
Kommentera

65selander: Linnea håller på att lämna The Dark Side och kliva in i Ljuset. Hon har Brynäskepsar och andra Brynäsgrejor i garderoben, tillsammans med de andra skeletten.
Kommentera

65selander: Nej då, jag inser väl mina begränsningar. Och tro det eller ej, men jag har faktiskt sådana.
Kommentera

Linnea: Åja, det finns bot, det finns bot..

Å botgöraren är...
Kommentera

Linnea: du försökte inte få över mig igår eller, kommer inte ihåg ;-)
Kommentera

Jompe: det är bara att hänga på. Vi tar emot alla karaktärssvaga överlöpare med öppna armar.
Kommentera

Jompe: Jo jag vet att den stackaren har vacklat en hel del när det gäller klubbtillhörighet.

Man riktigt ryser...
Kommentera

GävleLasse: High treason är bara förnamnet. rackham har fler klubbmedlemskort än Linda Rosing har haft händer under kjolen.
Kommentera

rackham: HIGH TREASON!!!

Huga, Botten är nådd... ja, jag skrev HugA och inte HugE som förhoppningsvis blivit fästingmat ute på någon obskyr golfbana....
Kommentera

20 Lindgren:

Jag är smygindian... men säg det inte högt till nån... Scchhhhhhhh!
Kommentera

20 Lindgren: Vad har den anvgörande sm finalen från 1980 med det här att göra ? Inte ens var den lycklge målskytten vid namn Lars utan Stig...
Kommentera

rackham: Bailando bailando amigos adios...

Diagonalen? Akta dig för indianare!
Kommentera

20 Lindgren:

Min chef har en kusin. Därför skall Lars Bylund in på diagonalen i Söder-Lindgrens pussel...
Kommentera

66Berglund: Ha ha ha! Du är ju alldeles... alldeles... alldeles... 66Berglund helt enkelt!

6–6 Berglund. Ladies and gentlemen, we have a tiebreak.
Kommentera

66Berglund: Chansar på en till 60-talare,är inte säker men kanske i slutet på decenniet.Lars-Gunnar "Krobbe"Lundberg!
Kommentera

20 Lindgren:

Skämmes, Söder-Lindgren, skämmes... såna enkla trick för att scora... ;-)
Kommentera

66Berglund: inte Angells utan Sivertssons?
Kommentera

20 Lindgren: Hans käring eller nåt sånt är väl från Klövsjö?
Kommentera

66Berglund: Mannen som besvarar ⅓ av frågan har slagit till. Lars-åke Sivertssen var inte norrman och heter egentligen Lars-Åke Sivertsson. Får vi övriga 67% av svaret också?

Lars-Åke Sivertssons initialer är LÅS och därför skall Lukko Rauma in på lodrätt nio och vågrätt 11.
Den du; Anders Eldeman, Anders Jansson och Johan Wester!
Kommentera

20 Lindgren: Kommer på en så här rakt upp o ner!Lars-åke Sivertssen.
Kommentera

rackham: Sådär. Nu har jag slagit det röda gruset ur skosulorna och är redo för att serva med nya bollar i matchens 25:e game.

Nu har 66Berglund loggat in. Nu kan vad som helst komma att skrivas på forumet.

GävleLasse vill inte att det blir för mycket “jag mötte GävleLasse” över frågorna så jag får väl ta något som ligger utanför min navel. Vi kan väl ta en om Lasse?

Fr: Räkna upp tre ishockeyspelande Lars i 1960-talets Brynäs IF. Även Lars ingående i dubbelnamn accepteras.
Kommentera

20 Lindgren:

And he SCORES!
Horraaaaa, horraaaaa!

Serven över till Söder-Lindgren!

(Om du bara visste hur många timmar jag svettats i styrkeLOKAl! Hrmpfh!)
Kommentera

700 Lindgren: Två ledare i Brynäs med samma namn 1999?
Alf Roger Melin och Alf Börje Olsson.

Sådär, nu har jag slagit in det 700:e inlägget. Blev det hattrick i brynäsboken?
Kommentera

rackham: Då chansar jag på målvaktstränande Anders Gunnar Bergström då du, rackham, är lättare att placera vid isen i en hockeyhall än i en styrketräningslokal.

Har jag fel är det bara för Biss1nitton att peta in pucken i tom kasse.
Kommentera

Bissett19 + Söder-Lindgren:

Rektor Rackham är hård mot de hårda!

Mycket "kanske" med i svaren.

Bestäm Er!

Vem vinner, vem försvinner?
Vem svarar rätt? Vem får ställa nästa magiska Brynäsfråga?

Missa inte nästa svar i BRYNÄSFRÅGAN!
Kommentera

Bissett19: Vi väntar spänt på din fråga, Biss1nitton!

rackham bosatt på den finaste av stadsdelar: Ursäkta att jag legat och sovit!

Anders Torbjörn Bergström är 59 dagar äldre än Anders Gunnar Bergström. Anders Torbjörn Bergström är kanske mest ökänd som Jimmy Nordins tränare. även om det inte var Anders Torbjörn Bergström som blandade James Nordins “dryck efter sport” i Göteborg förra året. Anders, som stundtals använt sig av T som mellaninitial, startade på gamla dagar en friidrottskarriär som kastare i den fina 125-åriga ljusblå föreningen. Jag minns dock inte med säkerhet vilket arbetsredskap han kastade ifrån sig — troligtvis slägga, möjligtvis diskus.
Valbotränande och målvaktstränande har varit det Anders Gunnar Bergström pysselsatt sig med. Frågan är vem av de två rackham arbetat med (eller mot).
Kommentera

Bissett19: Jag själv har inte den blekaste aning om vem Rackham syftar på, men jag tror att du är inne på rätt spår....den ene var fystränare och om jag inte har helt fel så var väl den andre målvaktstränare ??
Kommentera

Bissett19: Ett par kalla Efes, ja, så kalla som de nu blir in den hettan, räcker väl ett tag för att hålla emot värmen, men inte nog länge. AC på rummen är ju ett absolut måste såna gånger. Det är ju inte alltid som detta finns tillgängligt...

Merhaba.
Kommentera

rackham:

Merhaba. Skönt o vara tebax på Hs efter 2 veckor i 40-gradiga Turkiska värmen.

Vad gäller Brynäsfrågan:
Anders Bergström kanske.

Vill minnas att det namnet har dykt upp flertal tillfällen,den ena av dem en framgånsgrik "skrotlyftare",o även fystränare i Brynäs.den andre Anders kanske var framgångsrik sportdrycksblandare;)

Eller är man helt ute o bicyklar??.......;)
Kommentera

65selander:

Ja, inte Stefan och Heimo heller även om efternamnen är rätt lika... det faller kanske lite på att de inte var ledare -99 (Lindgren?)...
Du tänker som oss på MUST, men det behövs lite mer innan du accepteras i den gemenskapen... VERKAr det som... = )
Kommentera

65selander:

Roger och Gunnar, inte speciellt likt... inte Melin och Persson heller... = )
Men tack för ditt engagemang, det var ett bra försök!

Suck... fler ledtrådar, min käre Watson...

Det krävs fler än två ledare för att driva ett lag...
Kommentera

rackham: Får inte ihop det men det var ju Melin och GP som var i A-laget men va f-n jag säger Klockare men vem av dom, har svårt att Stefan var tränare och Heimo var för gammal eller?

ääh jag ger upp.
Kommentera

Jaha, ja... jag får väl göra ett försök att väcka Brynäsfrågan igen då...
Söder-Lindgren har förhoppningsvis laddat med frågor nu då...

Få se nu...

Gammal jobbkollega till Ankan.
Ledare i A-laget -99.

Hur svårt kan det vara...?

Ok, en rejäl ledtråd (suck, ur led är tiden):

Det fanns två med likadana namn... vilken av dem var det...?

Ja, men nu så, Söder-Lindgren!?
Kommentera

GävleLasse:

Improvisera, Lars, improvisera...!
Kommentera

GävleLasse: Du menar den som ser ut som en flugsvamp i mönstret va? ;)
Kommentera

rackham: det går inte, den röda mattan är fortfarande på tvätt sedan Qustens förra besök...
Kommentera

Gusten:

Ja, jag tänkte att G-Lasse skulle få möjlighet att rulla ut röda mattan när vi får finbesök i Gävle och Läkerol Arena!
Kommentera

rackham: Jaha där rök min plan att resa inkognito mot kusten!
Kommentera

GävleLasse:

Nä, jag har aldrig jobbat på SIBA! ;-)

Fel fråga? Fel fråga! TSSSS! = )

Det är ju så lätt!

Kom igen, Lasse, kom igen!
Kom igen, Lasse, kom igen!

Utom tävlan vill jag bara berätta att the one and only, the famous camper from the deep forest, Mr BB-camp himself, aka Qusten, besöker LA på måndag!

Det är värt en trumvirvel bara det! ;-)
Kommentera

rackham: Hur kan man svara rätt på en fråga som är fel?

Jag gissar på....*trumvirvel*....

...Torsten Bengtsson!
Kommentera

GävleLasse:

Äh, Lars, jag vet att du sitter på svaret! Var inte blyg nu...!
Kommentera

rackham: Pliiiis

Försök at hålla en nivå på frågorna som INTE ligger i höjd med "Jag mötte Lassie" Detta för att f l e r ska kunna delta.
Kommentera

20 Lindgren:

Om du slutar släktforska och försöker gissa på frågan så går det nog bättre... ;-)

Ropen skalla, helgardering åt alla?
Kommentera

rackham: Bah! Det finns inte mycket rykte att försvara. Ingen risk att man skämmer ut sig när det knappt är någon brynäsare inloggad för att läsa.

Jag ligger långt ifrån 66 Hagberg som, om jag minns rätt, hade 0 (noll!) rätt på en 1x2-tipspromenad om Brynäs IF 2001.

"Finns bara två Sundqvist på Söder"
Kommentera

20 Lindgren:

Ooooh, ja...!
Snarare så att helgarderingen misslyckades. Hur det nu är möjligt?
Ert rykte står på spel, Herr Söder-Lindgren! = )

Lattjolajbanlådan är alltid full med frågor, men kanske inte enbart med Brynäs-inriktning... ;-)
Kommentera

rackham: Alla förstår väl att jag inte vill svara rätt då min frågelåda nu är temporärt tom. Till skillnad från rackhams lattjolajbanlåda.
Kommentera

20 Lindgren:

Fel, fel, fel, fel, fel...
Kommentera

« · 894406 · »