Brynäs IF

728019 inlägg · 7962 ämnen

Brynäsfrågan!

« · 892218 · » Till forumet

Sv: Brynäsfrågan!
Alisandali: Halvblind??? Då måste han ha haft det svettigt mellan stolparna då..
Kommentera

brynästigern: Ben Perreault såg jag vid ett par tillfällen "live" i Falun och han var en mycket reaktionsnabb målvakt , men sen kunde karln släppa in puckar från mittzon helt plötsligt .

Han blev värvad till MoDo till säsongen 1981-1982 och efter ett par fatala misstag fick han sparken efter bara 10 matcher , och då kom dom på att Ben var något fruktansvärt närsynt .

Killen såg bara lite över egen blålinje , sen var allt som en dimma längre fram .
Kommentera

Alisandali: Man tackar för informationen.

Nu skulle det vara trevligt och få ett svar på Domarn´s inlägg för att se vilken burväktare han syftar på.
Kommentera

brynästigern: Hans statesik har du här :

Team Season Div. Round GP GPI MIP SOG GA GAA SVS SVS% SO
Modo Hockey 1981-82 Elit Division Round 10 10 477:00 230 35 4,40 195 84,78 0
Elitserien: 1 10 10 477:00 230 35 4,40 195 84,78 0
Kommentera

Alisandali: Man tackar..
Kommentera

20 Lindgren:

I'm back. Nu kan vi höja nivån igen!
Kommentera

Hur blev det med Kontraktet med Korhonen??? så någon stans att han har fått ett anbud från någon utlänsk klubb..
Kommentera

Et tu Brute: I'm back.

Vad har vi sagt om svengelska? "I'm a defender" heter det på engelska. Om du nu inte enbart består av rygg.
Kommentera

20 Lindgren:

Tjöta! (obs, småländska)
Kommentera

älgen: Var detta en Brynäsfråga? Jag svarar: Markus Korhonen spelar i Brynäs 2007-2008. För en finländare är Brynäs IF en utländsk klubb.

Jag chansar på att jag har rätt på denna fråga. Annars bryter jag sönder Markus Korhonens spade från 2003-2004 som ligger hemma hos mig med andra uppgifter än att mota och spela ut puckar. Returfråga enligt GävleLasses regler:

Vilken veckodag hade Brynäs ingen hemmamatch (i Elitserien och Allsvenskan) under 1995-1996?
Detta är en trickfråga. Slå upp sidorna 244-245 i det kompletta uppslagsverket!
Kommentera

20 Lindgren: Veckodag...? Eftersom jag icke är innehavare av detta uppslagsverk (vilket så småningom ska inskaffas) så får jag gissa.

Kan det möjligen ha varit Torsdagar ?
Kommentera

20 Lindgren: chansar på onsdag utan uppslagsverk.
Kommentera

Modigt att dra till med veckodagar utan att ha dokument @ tillgå. Heder åt detta!
brynästigern: torsdag. FEL!
65selander: onsdag. FEL!

Det borde inte vara allt för många alternativ kvar räknar jag på mina kvarvarande fingrar.
Kommentera

20 Lindgren: Inga lördagsmatcher på den tiden va?
Kommentera

20 Lindgren: Inte Onsd. eller Torsd. säger du...

Allsvenskan spelades väl på Fredagar också ?
Kommentera

Gusten: nej lördagarna var vigda för engelsk fotboll på den tiden.
Kommentera

GävleLasse: Vilken veckodag var det den 25 nov 1995 då blivande mästarna vann med 5–2 inför storpubliken 5768? Just det...

Allsvenskan spelades i Gavlerinken på fredagar såsom Stefan Edbergs trettioårsdag, andra i andra och åttonde mars. Dessutom hade vi en kvalseriematch hemma mot IFTL 29:e mars.
Kommentera

20 Lindgren: Vete gudarna men vad jag kan se så hade matcher alla veckodagar 95/96 med AS
Kommentera

20 Lindgren: Jag chansar på mån(sson)dag
Kommentera

65selander: Jag skrev tidigare "Detta är en trickfråga." Dvs en kuggis; en slamkrypare. Så du hade rätt med "Alternativ åtta".

Rätt svar är att Brynäs IF hade hemmamatcher under alla sju veckodagar 1995-1996. Kommunal strejkade ungefär mellan 28 sep och 23 okt så spelprogrammet var tvungen att komprimeras rejält. Därav flyttades Tigers vs Bears till lördag 25 nov. Lördagsmatch blev en hit och användes några gånger 1996-1997. Därefter blev lördagsmatchandet ett stående inslag i elitserieprogrammet. Tyvärr plockades kombinationen lördag-söndag bort efter 24 okt 1999.

Fyra spelomgångar avgjordes mellan fjärde och elfte januari 1996 så man kan säga att Brynäs därmed varit med alla terminer av elitseriehistorien trots att man bommade 18 matcher våren 1996.

Så efter sju spelade games är det dags för åtta nya bollar. 65selander servar. Quiet please.
Kommentera

Domarn 2007-07-11 09:51:

Jag tycker att det verkar som att det är just Domarn som sover. I och för sig inte ovanligt i ishockeysammanhang. Nu har alla andra brynäsare väntat en vecka på att få höra svaret på vem som stod i motståndarkassen.
Hello, umpire! Was it really Vladislav Tretiak (another ice hockey personality famous for wearing jersey number twenty)?
Kommentera

20 Lindgren: Här kommer serven... 
När Björn Danielsson dök upp i Brynäs så ställde han upp i ett tävlingsjippo, vart gick det och vad var det för jippo?
Kommentera

65selander: Jag chansar på... Vart: Kvalserien
Vad: Mästarcupen
Kommentera

Paddan: Fel och åter fel.
Kommentera

65selander:

A. Kebab med mos på kortast tid
B. Södergrillen
Kommentera

65selander: Superstars på TV3 ?
Kommentera

FM/Rackham: Fel. Bättre kan ni.

Kan ge en ledtråd till. Det gäller en lagsport
Kommentera

65selander:

A. Tilllaga en kebab med mos på kortast tid TILLSAMMANS med Clander.
B. Loftgången.
Kommentera

65selander: SM i gurkburk i Västerås.
Kommentera

Paddan: Nu är det inte samma stil som när Modoiterna ställde upp i DM i fickpingis.
Kommentera

65selander: Var det då westerlind vann på WO?
Kommentera

Paddan:

Nätrullare...
Kommentera

65selander: Dök upp? Hur kan ett jippo vara en tävling? Björn Danielsson spelade SM för Solna AIK 2001. Därefter gick han till Brynäs. Something inside me says Nine Eleven. Colorado Avalanche ställde inte upp mot Djurgården lördag 15 september, men spöade Brynäs med 5–3 söndag 16 september. I så fall skulle Björne varit med i något skills competition i Stockholm Globe Arena.

Eller så dök han upp i Luganosjön (Lago di Lugano) i Electro Oli Trophy.

Eller så var det en tavelmålningstävling i Furuvik 26 augusti 2001. Har för mig att Ove Molin målade en golfbana och Jan Larsson något annat.
Kommentera

65selander: Lagsport? Drakbåtsrodd i Gavleån under Gävle Cityfest. Brynäslaget brukar få stryk av ett gäng kockar. Datum och övriga i båten ger jag mig inte in på.
Kommentera

20 Lindgren: Tävlingen var med 4 lag från två olika sporter.
Kommentera

65selander:

Innebandy!
Kommentera

rackham: Nu närmar det sig en fullständig "Solution"
Sporten är rätt men vart ägde det runt?
Kommentera

65selander: Falun?
Kommentera

HF: Jaaa veckans vinnare av en hårfön är HF :-))
Kommentera

65selander: Tack den behövs, det är ett helvete att gå ut med blött hår =)

Nu hade väl jag bara max ett halvt rätt. Loftgångens arvtagare stod för framspelningen.

Vi får väl ta en enkel då, nämn fyra släktingar till mig som har, i någon form, haft anställning inom Brynäs organisation.
Kommentera

Det var nog i Borlänge där dom fick möta SvenskaMästarna och en del VärdsMästare i Brynäströjor
Kommentera

Lundström 6: 2003 var det när det flyttades från Lugnet till Borlänge p g a strejk. Björne kom till Brynäs 2001
Kommentera

HF:
Men jag har ingen aning om hur din släkt är. så man får chansa. Din farsa, Farfar, någon kusin, och brorsan....
Kommentera

20 Lindgren: Ove målade en golfbana, Janne och Djoos målade av Huss sommarsruga och Bisset målade ett alplandskap. Bissett var överlägset bäst konstnär av dessa herrar och tavlorna såldes sedan till något slags välgörenhetsprojekt.
Kommentera

HF: Hmm, SF, FF, AF och B-IF kanske.
Kommentera

HF: Materialförvaltare Tor (får man släppa ditt efternamn?). Tvåmålsskytt i andra perioden 10 oktober 1996 Thomas (får man släppa ditt efternamn?). Därefter har du säkert kvoterat in några kvinnor med ditt efternamn bortgift!
Kommentera

Fundamentals: Har HF en släkting med initialerna B.-I.F.? Född 12 maj 1912 också?
Kommentera

20 Lindgren: Två rätt, två kvar. Trodde det var allmänt känt att mitt efternamn är Fahlstedt. Vad jag vet är det bara män av de kvarvarande, dock ej med samma efternamn som mig.
Kommentera

Fundamentals: Tycker nästan du borde få rätt med den kreativiteten =)
Kommentera

HF: Äh, seriöst alltså, Är inte du släkt med Tommy Sandlin? Har också för mig att det jobbat en Kickan Fahlstedt på kansliet.
Kommentera

« · 892218 · »