Brynäs IF

728028 inlägg · 7962 ämnen

Brynäsfrågan!

« · 894406 · » Till forumet

Sv: Brynäsfrågan!
Jompe: Var det inte Linus som gillade snuttefilten? Men fråga inte mig, Snoopy var aldrig någon serie jag doktorerade i.

Filtens lampa lyser ännu.
Kommentera

20 Lindgren: Du har rätt. Har du aldrig fel, siffernisse? ; -)
Kommentera

66Berglund: Mannen som besvarar ⅓ av frågan med Lars-Åke Sivertsson.
rackham: sömmerskan Lars Bylund.

Nu återstår "Världens kortaste klubba" som återvänt till fjällvärlden eller Lars Bylunds backpartner från Åbyggeby för att uppfylla tävlingskriterierna. Jag tror inte att det fanns en femte Lars på 1960-talet. Eller okay, då, mannen från hemska Hemsta som coachade J18-landslaget till några EM-guld fanns i Brynäs hösten 1969 (dvs hörande till 1970:s säsong).

Vad skrev vi om att starta för många ämnen, 66Berglund?
Kommentera

Jompe: Jag har nästan aldrig fel när jag sitter i barndomshemmets lugna vrå med hela databasen tillgänglig. Du får antasta mig på någon bortaresa så kan du nog få ett felaktigt svar ur mig!
Kommentera

20 Lindgren: Lars-Göran(virvelvinden från Vollerim)Nilsson!!
Kommentera

20 Lindgren: Vadå många det var ju bara två?
Kommentera

66Berglund: Sorgligt att säga,men 27 Juli 2007 kl:11.08 upphörde Brynäs sida på hockeysnack.
Kommentera

20 Lindgren: Jag försöker att kratta ihop det.
Fr: Räkna upp tre ishockeyspelande Lars i 1960-talets Brynäs IF. Även Lars ingående i dubbelnamn accepteras. Jag vill ha tre Lars i samma inlägg. Har en person svarat rätt är jag väl tvungen att tillåta att man stjäl ett rätt namn för att få ihop tre rätta namn. Tre rätta svar är redan lämnade här i gästboken; dock inte i samma inlägg eller av samme person.
Kommentera

20 Lindgren: Lars-Åke Sivertsson.Lars Bylund,Lars-Göran Nilsson.
Kommentera

66Berglund: Men jag räknas väl inte,Moderatorerna tar väl bort mitt inlägg som vanligt(börjar bli van no hard feelings).
Kommentera

66Berglund: Ja! Rätt. Lars Hedenström och kanske Lars Öberg kunde också accepteras.

Går det att ens föreställa sig vilken fråga 66Berglund kommer att ställa? Framtiden får utvisa det fantasin inte räcker till att komma på...
Kommentera

20 Lindgren: Fråga1:Vart är Tomas Ledin Född?Fr2 Vart är han uppväxt?Ni kan få en(Led)tråd.Han är inte född i Sandviken.
Kommentera

66Berglund: Åh, var du tvungen att förstöra hela dagen för mig? Nä, jag säger som Per Gessle, Led ut Ledin. Det var väl i och för sig det enda bra som har kommit från den mannen...
Kommentera

Linnea: Jag sa så här en gång,Nu är jag (Le)din.
Kommentera

66Berglund: Googles går het nu hos 20Lindgren,det finns två svar på fr2 För byn är så liten där han är uppväxt så man brukar säga nått annat!!!
Kommentera

66Berglund: Nä nu får ni klara er själva ett tag,jag rättar svaren kl:13:30.Nu går jag ut o målar fjöse!
Kommentera

66Berglund: Då tar även jag och fjölar av. God lunch på er, läsare!
Kommentera

66Berglund: Nu är "råttet mågat" o hör sen!
Kommentera

66Berglund: Rätansbyn, Sandviken. Babysitter var Sylvia Rosén
Kommentera

65selander:

Roséns bröd...?
Kommentera

rackham: Japp deras morsa. Visste du att bröderna har varit kontrakterade utav SIF också :-)
Kommentera

65selander:

Ja, någon lite Fernet-lover har SMS-at mig om det mitt i natten i förra veckan, remember...
Kommentera

rackham: var nog Verka som lånade min mobil eftersom jag inte har något minna av det ;-)
Kommentera

65selander:

Ja, det blev lite mycket när tom Axmans namn kom upp samma natt... det var bättre förr!

Nu gäller det bara att signa upp HF som medlem i ESSIEFF så går vi mot en ny storhetstid...!
Kommentera

65selander: Frågeställaren himself rättar!!Han är född på Östersunds BB,Uppvuxen i Klaxåsen(Rätansbyn)Hans far var lärare på Nederhögens skola(eller om det var rektor i Rätansbyn).
Kommentera

Hence: Bra Hence! Har man EN rynka mellan ögonbrynäs så har man väl två?
Men nu är det risk att Bissett deletar allting då vi skrivit i fel tråd. Fram till nu.
Kommentera

20 Lindgren: Inte för att jag förstår vad Affes och Pebbens ögonbryn har med Brynäs att göra, men en fråga är det ju.. Kanske bara jag som inte ser det..=)
Kommentera

20 Lindgren:

Följer man Brynäs är det alltid minst en rynka i pannan, och säkerligen några gråa strån i ögonbrynen
Kommentera

Tystnaden: Man börjar misstänka att folk inte vågar svara med risk för att ha rätt och därmed bli tvungna att ställa en fråga de inte har. Kom igen nu... Tykos fru...
Kommentera

20 Lindgren:

Men va fan, Söder-broder, det fullständigt vimlar av frågor och svar härinne (forumet alltså, inte i min grönholmska hjärna)... red ut läget så att man vet vad man skall svara på... = )

Man får upprepa frågor så här strax innan Jul!
Kommentera

Rackham: Jo, Mats Näslund gjorde ett mål i början av 1980-talet som... Eller ska jag ta en fråga som jag vet svaret på?
Vilken roll spelar Marianne Stjernqvist varje julafton i SVT? Äh, det räcker med programmets titel eller huvudrollen. Titeln ingick som ett kapitel i Sagor för barn över 18. Kom igen nu! Författaren och jag har samma födelsedag och månad och författaren och min far hade samma födelseår.
Kommentera

20 Lindgren:

Kan det möjligen vara så att hon spelar Karl-Bertils mamma... suck...?
Kommentera

Rackham: JAAA! Karl-Bertil har samma efternamn som Herkules med storverken. Författaren måste ha varit besatt av detta efternamn buret av Brynäs tränare i början av hösten 2004.
Kommentera

20 Lindgren:

Var det en fråga till...?

Tomas!
Kommentera

Rackham: Du svarar på frågor som inte finns. Jag tänkte nog på efternamnet som ska in på lodrätt 2005. Kan stavas med hns men jag tänker på stavningen med nss. Börjar med Jo och slutar med on. Det är endast initialen som förekommer endast en gång i namnet/ordet.
Kommentera

20 Lindgren:

Var det ännu en fråga?

Jonsson!
Kommentera

Rackham: Japp. Rätt. Har du några fler tidigare kollegor eller får man läsa något annat nu?
Kommentera

20 Lindgren:

Tänk att du kan inte sluta ställa frågor... kan själv! = )
Kommentera

20 Lindgren:

Nä, men va fan... jag har ju en annan tidigare kollega som också har tagit SM-guld med Brynäs...

Helvetiskt svår fråga... ;-)

Vem är denna Brynäsare?
Kommentera

rackham:

Lindgren?
LIIIIINNDDDGGREEEEEEEEN?
Kommentera

rackham:

Janne Larsson?

Äh, vad vet jag. Men han är en tidigare kund till mig i alla fall, så därför gissar jag på honom :)
Kommentera

Gidde:

Nä, men Gidde då... fel, fel, fel, fel!

Men det var ett bra försök... host, host... ;-)

Please try again!
Kommentera

rackham:

Jag börjar väl uppifrån då:

Kenneth Andersson, du vet han med de gula skorna?
Kommentera

Gidde:

Ja, det där blev ju inte hetare direkt... men namnet vi söker finns med på den länkade listan... = )
Kommentera

rackham:

ASG!

Ok då, nästa namn blir då:

Jan Asplund

Eller kanske du kan komma med en liten ledtråd?
Eftersom jag ju inte ens vet vad du jobbar med så kan detta ju ta lite tid ;-)

Årgången kan ju underlätta t.ex
Kommentera

Gidde:

Janne A är en trevlig gamäng som nu jobbar med hockey i Norge. Visserligen har vi jobbat tillsammans på juniorerna så man kanske skulle kunna säga att vi varit kollegor, men nej tyvärr, Gidde... fel, fel, fel! = )

Ledtråd... det är ett jävla tjat om ledtrådar för närvarande... vad hände med den sanna kreativiteten i detta Harry Potters årtionde! :-)

Årgången var för övrigt en av de bättre... har jag hört...
Kommentera

rackham:

Aha, då kan vi ju räkna bort 1999 i alla fall ;-)
Jag grottar vidare och återkommer, eftersom ingen inbiten BIF:are verkar intressera sig för din fråga...

Westerlind, var f-n är du???
Kvar på Söderstadion eller?
Kommentera

Gidde:

Ja, det kan vi... men förmodligen inte av den anledning du tänker på... = )

Det är frågetorka bland Brynäsarna, Gidde, det är frågetorka... eller så har de dålig fantasi... = )

Jobba på du!
Kommentera

rackham:

Frågetorka?
Nja, det är väl svaren som saknas?

Eller vågar dom inte svara rätt för att behöva ställa en fråga kanske?

Jag satsar in mig på sjuttiotal.
Stefan Canderyd?
Kommentera

Gidde:

Motfrågorna viner i luften, men det räknas inte, Gidde.
Men visst är det så att rädslan över att behöva ställa en fråga är stor... ;-)

Nej, Canderyd är inte rätt... fel, fel, fel, fel...

Man får gissa fler gånger! ;-)
Kommentera

« · 894406 · »