Brynäs IF

727645 inlägg · 7961 ämnen

Brynässtatistik

« · 602483 Till forumet

Sv: Brynässtatistik
Någon som är medlem i Brooklyn Tigers här? Jag tänkte anmäla mig och min kompis som till Leksandsresan. Vi är tyvär inte medlemmar och har alldrig vart på någon resa förut så vi vet inte hur det går till. Vad ska man skriva i mejlet som skall skickas till [email protected]?
Kommentera

sylf: Det är tur at man inte har fler än två hälar!
Kommentera

Huss: "Det verkar som om andra lag, och då främst de fyras gäng, nyttjar samma taktik dvs sätta press på Brynäs akilleshäl, det svaga försvaret."

Eller litar till deras andra Akilleshäl:Det obefintliga anfallsspelet.
Kommentera

GävleLasse: Det där med trötta spelare köper jag inte. Skulle Brynäs vara mer söndertränat än något annat lag vid denna tidpunkt på säsongen?
I sådana fall, hur skulle det ha gått till? De har knappast hunnit överdosa träningen i den omfattningen med tanke på att andra lag också tränar mkt mellan matcherna eller är det så att dygnet och veckan är längre i Gävle.
Håller med i din analys av DIF matchen. Det verkar som om andra lag, och då främst de fyras gäng, nyttjar samma taktik dvs sätta press på Brynäs akilleshäl, det svaga försvaret.
Kommentera

brynasaren: Ja det är främst det jag har saknat de sista matcherna. Skall man gå runt på mycket folk när man möter lag som går runt på mindre så måste det smälla i varje närkamp.

Om vi tar matchen mot DIF som exempel. Taktiken var uppenbar. Lägg ner djupt på DIF's backar och forchecka. En klockren taktik mot ett lag som har sin svaghet i just backspelet och som för dagen gick runt på tre femmor.

Hade Brynäs forwards varit hetare och verkligen fullföljt i närkamperna på dessa dumpningar som skedde ideligen så hade nog DIF tröttnat rejält och Brynäs hade kunnat avgöra matchen.

Istället så såg det mer ut som att DIF's backar fick vända om och i lugn och ro starta ett nytt anfall. Taktikmiss? Oinspirerat spel? Trötta spelare?

Med facit i hand så hade en annan taktik varit bättre.
Kommentera

GävleLasse: Mm, det första matcherna så såg det riktigt bra ut. På hockeykväll sa dom ju att det såg ut som på Stigge Salmings tid, pang på i varje närkamp.
Kommentera

brynasaren: Med Brynäs spelarmaterial så tror jag inte att man kan ha både och, utan man får helt enkelt hitta ett mellanting. Ett tvåvägsspel som passa Brynäs manskap. Men framför allt så måste Brynäs börja smälla på mer i närkamperna, precis som de gjorde i början av säsongen.
Kommentera

GävleLasse: Alltså borde dom spela mer offensivt en vad dom gör nu utan att för den skull slarva i defensiven.
Kommentera

brynasaren: Det sätter sina spår att hela tiden slå ifrån sig och ligga på kontring. Det är tungt rent mentalt och ännu tyngre när man misslyckas och förlorar trots järnhård defensiv. Att då ställa om för att glad i hågen producera en massa bra spel framåt huxflux är för mycket begärt.
Kommentera

GävleLasse: Jo, för senast hemma mot DIF så verkade det som att dom hade glömt bort hur man anfaller efter det två bortamacherna mot HV och FBK. Det tog ända till tredje innan dom kom igång, samma sak mot Mora fast det var väll än värre mot DIF
Kommentera

brynästigern: Jo jag tror att det är medicinen. Om inte annat så kommer omställningarna till hemmamatcherna att vara enklare.
Kommentera

GävleLasse: Håller med dig, lite offensivare takter behövs ifrån Brynäs sida.
Ok, en bra def. är alltid bra men vi måste börja skjuta mera och gå in o kriga framför mål om vi ska kunna hävda oss i fortsättningen av serien.
Kommentera

Enaranger: Frågan är vad den här rådefensiva taktiken på bortaplan ger för signaler till spelarna.

Det ligger nära till hands att spelarna får dåligt självförtroende när Boork indirekt talar om för dem att "Ni är så mycket sämre än motståndanra att vi kan bara slå ifrån oss och hoppas på det bästa".

Jag tror därför att det skulle vara bättre att Boork helt sonika säger åt dem, kliv in och ha kul, kämpa och gör ert bästa. Räcker det inte så har vi i alla fall gjort det vi kunnat.
Kommentera

Brynässtatistik
Negativt
----------
Brynäs ligger klart sist i statistiken över skott på mål.
Brynäs har endast fått iväg 260 skott.
De två lag som är närmast före i statistiken,
Djurgården och Modo, har fått iväg 299 respektive
304 skott. Övriga nio lag har fått iväg minst 100!
skott mer än Brynäs.

Brynäs är det enda laget som inte har någon spelare
som ligger på plus, i plus/minus statistiken.

Brynäs är tillsammans med SSK de enda lag som inte har
någon spelare som gjort fyra mål eller mer.

Positivt
--------
Brynäs har den bästa statistiken för spel i numerärt underläge.

Bara tre lag har fått färre skott mot sitt eget mål än Brynäs.

Slutsats
---------
Brynäs offensiv är väldigt blek. Som jag ser det
är ishockey en sport där det i längden inte håller
att bara försvara sig. För att dra till med en klyscha:
"Man vinner inga matcher med 0-0".

Om man går in i en match med för starkt fokus på defensiven
så är det lätt hänt att spelet blir för stillastående och passivt.
Ett stillastående och passivt spel gör ju inte bara att man
totalt tappar det offensiva spelet utan det gör ju samtidigt
att det defensiva spelet blir sämre. Detta tror jag kan vara
en starkt bidragande orsak till Brynäs genomusla statistik på
bortaplan, de senaste 4-5 säsongerna.

Resultaten på bortaplan ser ju ut att bara bli sämre och sämre
för var säsong. Vad jag förstått så är det nu mer än ett år
sedan Brynäs senast vann en elitseriematch på bortais.
Kommentera

« · 602483