bifhjärta:
Trots att Grand Rapids har liga-match både imorgon o lördag?
70 Rodrigues:
Tror kanske det är mer sannolikt att han gör som i år och mognar minst en höst i Griffins...också m tanke på vad han säger...
För både Detroit/Calle är det nog bra att ha nära kontakt samt ge honom nyttig övning...
Gissar på på dec/jan om det blir Bif-återkomst...
70 Rodrigues:
"Nästa år ska de spela i samma liga är det tänkt. – Jag ska åka över till Detroit. Det är bestämt"
Davey_22: Sen var det märkligt när Sverige kvitterade sist och det blev videogranskning. Själv misstänkte jag att skottet gick i mål och flera spelare viftade för att få domarnas uppmärksamhet (bland annat målskytten Oskar Lindberg). Boork såg ingenting och låsades som att ingen i svenska laget sett att det blivit mål. När sedan Oskar intervjuades och sade att han direkt var säker på att det var mål så viftade Boork bort det och menade att Oskar inte talade sanning.
Åldern börjar ta ut sin rätt helt klart.
Gurra88: Fattar inte heller vad Boork svamlar om, jag tyckte rätt bra om han men han sjunker mer och mer i mina ögon.
Han sitter själv och kallar Tollefsen smart när han filmar, men Kroken som får tänderna utslagna "lägger" sig lätt.
herregud..
@LBoork hörde att du sa att @jarnkrok filma när han fick en högklubba, tänkte bara höra om du har kolla på var halva tanden e?
Olle: Simon Bertilsson, om jag inte minns helt fel.
Han blev liggande ett tag men repade sig så småningom.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Olle: Du lär antagligen inte få några vettiga svar, lama bortförklaringar kan du nog förvänta dig.
Domarbasen är väl från Karlstad också, inte konstigt att FBK kommer undan med allt.
Olle: Jag tycker att du har helt rätt. Hur än Calle vänder eller vrider på sig så tar Holtet alldeles för många skär och tacklar totalt respektlöst, han använder även armbågen en aning.
Alternativ b) ska gälla i den här situationen, helt klart!
Domaren skulle även kunna ta för en Boarding.
VÅLDSAM TACKLING MOT SARGEN – Boarding
a) En spelare som kroppstacklar, armbågstacklar, otillåtet tacklar eller ”trippar”
en motståndare så att motståndaren våldsamt kastas mot sargen, ska efter
domarens omdöme ådömas:
- Mindre straffet, (2)
eller
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
b) En spelare som med boarding skadar sin motståndare ska, efter domarens
omdöme ådömas:
- Större straffet + automatiskt Game Misconduct penalty, (5+GM)
eller
- Match penalty (MP)
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
bifhjärta:
Mmm...kanske åker hem idag då...om inte texten är inaktuell nu...;)
I tisdags var han iaf i Chicago m ett gäng som jag gärna tar hem...