Brynäs IF

727853 inlägg · 7961 ämnen

Chatta med Bengtzén idag 25/1

« · 1793219 Till forumet

Sv: Chatta med Bengtzén idag 25/1
Auchinleck:"Varför chat om man inte har nåt att säga? Ökar bara frustration och spekulation om man kör med ickesvar?"

Det kom ju en hel del svar trots allt. Ersättare till Zaborsky söks, Sunken i träning inom två veckor, Bertilsson tillbaks om typ en vecka, Brynäs studerar faktiskt motståndarnas spel, även om Bulan lämnar så vill BZ ha kvar Sjödin och Larsson samt bygga vidare på samma spelide´, BZ verkar riktigt intresserad av Wännström osv osv.
Kommentera

Auchinleck: Det minskar nog frustrationen hos somliga, särskilt de vars frågor gick igenom. Många frågor var nog ungefär likadana. Självklart kommer inte Brynäs bekräfta typ Colliton-ryktena i en sån här chat.
Kommentera

Peja:
Varför chat om man inte har nåt att säga? Ökar bara frustration och spekulation om man kör med ickesvar?
Kör en "intervju" på hemsidan istället...
Kommentera

honken21: Tror inte att syftet med chatten var att ge fansen ny information, särskilt inte rykten kring andra klubbars tränare och spelare. Han ville nog besvara väldigt allmänna frågor för att dämpa folks oro och frustration i den här formsvackan. Om du vill ha svar på den typen av frågor borde du ta det 'face to face' istället för online. Det förekommer ju frågestunder med BZ och andra i Gavlerinken lite då och då.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Kan så vara. Säkert inte en helt bekväm fråga att svara på. Jag har även mailat nu, han brukar svara på mail. Kan också ge en hint. Sa att han inte behöver besvara fler frågor men jag vill gärna veta hur chattupplägget går till.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Jag tror absolut att vi ser Collington i båset som tränare för spelarna i SHL´s snyggaste tröjor BRYNÄS IF nästa säsong:)
Kommentera

honken21: Det kan ju vara så att Collington är intressant trots att han pratar engelska och att ett svar därför gett en hint om att Collington är aktuell. Av nyss nämnd anledning så kan också frånvaron av svar på frågan vara en hint att Collington är aktuell.
Kommentera

Inkazar: kan vara så. Tror dock det går att besvara min fråga med 4-5 meningar. Alla frågor går att besvara hur långt som helst men givetvis får han korta ner det i en chatt.

Jag ifrågasätter framförallt dubbletterna.

Min fråga hade gett en hint om Colliton också.
Kommentera

honken21: Märkligt att han liksom inte avslutade chatten utan plötsligt bröt admin bara ....trots att det återstod 30 min av tiden
Kommentera

honken21: han hoppade över min med angående hur han jobbar med att leta nyförvärv och om han möjligtvis var nära en lösning (de svarade han inte på utan bara att det ska värvas)

Tror han valde ut frågor han kunde svara ganska kort på.

Din fråga kan ju bli ett helt A4 till svar. Samma med min.
Kommentera

Slut på chatten redan? Jag är besviken. Han hoppade min fråga om tränare och språk. Tog de inte med frågor man hade mailat in? Tror jag mailade igår eller i förrgår. Den löd så här:

Eftersom du förespråkar att Brynäs tränare ska prata svenska (svenskt lag, vi är i Sverige, då pratar man svenska, som du tydligt har uttryckt det) - utesluter du en utländsk icke svensktalande tränare i Brynas IF under din tid som sportchef i klubben? Utveckla gärna även ditt resonemang kring detta intressanta ämne, och beakta varför många andra SHL-lag går motsatt väg.

Hade varit hyperintressant. Skulle gärna vilja veta hur han valde ut frågor och varför han skippade min. Särskilt då han valde ut dubbletter som han fick svara samma sak på. Helt oförståeligt.
Kommentera

Anders Hansson: jo men Andersen var man ju tvungen att släppa iom att våran backsida var full. Och dessutom tror ja på Pettis när han säger att det skar sig ganska rejält mellan BZ och Andersen.
Kommentera

Inkazar: Det hade ju å andra sidan Andersén också
Kommentera

Skrubben: ja, han har ju ett gällande kontrakt med oss om han lämnar NHL så de ser jag som självklart :)
Kommentera

Inkazar: Intressant också att han bekräftar att han har hållit kontakten med Rödin. Om han lämnar NHL tolkar jag det som att han spelar i Brynäs nästa säsong.
Kommentera

Huss: Nej det var inte snyggt. Han är lite klumpig ibland. Några besked i allafall, han vill ha kvar Janne och Sjödda oavsett hur det blir med Bulan samt tolkar jag det som att han jagar Wännström.
Kommentera

ÄNTLIGEN kom en matnyttig fråga med som han kunde besvara.
Ja, Sjödda och Janne kommer högst sannolikt bli kvar oavsett om bulan lämnar eller inte. Bra!
Kommentera

Inkazar: Han skrev nåt om att Brynäs inte ser på det som en svacka utan mer ser på säsongen i stort typ....han vill liksom inte kommentera svackan då han ser på det hela mer långsiktigt än några matcher typ....
Kommentera

Martin Hej Stefan! Är Wännström klar för Brynäs?
Stefan Bengtzén Nej, Wännström är inte klar för Brynäs IF. Men, han är en fd Brynäsare så vi tittar alltid lite extra på dem.

Känns som att Wännström är i princip klar baserat på det svaret.
Kommentera

Inkazar: Så du menar att han sa att det var medias OCH fansens fel? Det känns ju mycket bättre ;-)
Kommentera

Huss: de va ett ruskigt dåligt svar. Men han sa ju ändå inte att det var medias fel. Utan att många resultat inriktade fans tillsammans med media har målat upp en negativ bild om Brynäs.

Men de va ju inget svar på varför svackan är här...
Kommentera

Zzz: Svaret på Tommys fråga att det är medias fel att Brynäs fallit ner till sjätte plats och fallet ifjol känns som något Trumps presschef kokat ihop.
Kommentera

Carl Lejonkräk: ja alltså som jag ser det har det kommit 3st forwards till ligan under den här säsongen som gjort nån skillnad. Dessa 3 har dessutom mycket historia med den klubb dom gick till.

Jag betvivlar att de finns ens nånting av värde på marknade faktiskt...
Kommentera

Auchinleck: Hoppas han får några frågor som han kan besvara. Just nu slingrar han sig förbi varenda en.
Kommentera

Jan Grismöbel: "Sedan en tid tillbaka så vill vi ha in en forward. Vi letar just nu på en tunn marknad, men målsättningen är att vi ska få in en forward till laget"

Marknaden är inte död men tunn.
Kommentera

Auchinleck: Vad förväntar du dig för svar?
Kommentera

Bagdad-BZ briljerar som väntat på chatten. Allt som vanligt... komiskt.
Kommentera

Ett hett tips är att ställa era frågor nu i chatten. Det brukar rassla in runt 100 frågor vid varje chatt.
Kommentera

Jan Grismöbel: Illa att sitta och läsa när du kör....
Kommentera

Carl Lejonkräk: Sitter å rattar tradaren . Så det blir mest å läsa vad som skrivs på forumet . Ang förstärkning så är det bara en känsla jag har .
Kommentera

Carl Lejonkräk: chatten startar 11:30
Kommentera

Jan Grismöbel: Varför tror du inte att det blir någon förstärkning till slutspelet?

Har du mailat dina frågor?
Kommentera

Auchinleck: Blir nog inga revolutionerande överraskningar idag .vi får nog fortsätta undra å speckulera vad som skett och sker ang Bulan och tvinsen . Förstärkningar inför slutspelet kan vi nog glömma . Om nu Bulan vänder hem och fyller på kontot med spelmiljoner är då han involverad i ev flytten av tvinsen ?
Om så är fallet kommer Brynäs på något sätt agera gent emot Bulan .
Ny tränare nässe ? Är BZ på om Colington .
Många frågor å troligen inga svar.
Kommentera

Auchinleck: Tänk om han släpper en bomb
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Jag har inga större förhoppningar om några "Breaking News", men BZ kanske överraskar oss...?
Kommentera

Jan Grismöbel:
En HS-klassiker... = )
Kommentera

Auchinleck: Jo jag tror att du kollade, jag skrev bara för allas info att det inte står på hemsidan.Jag har mailat och frågat i alla fall och påpekat att det inte står på hemsidan.....idag blir det inte mycket gjort på kontoret #stängddörr
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Du tror inte jag kollade där först?= )
Efter träning/lunch/eftermiddag kanske...
Kommentera

Auchinleck: Nu kommer Kräket få ordproffesorn Huge almightys onda öga på sig 😆
Kommentera

Auchinleck: Vete fan, det står inte på hemsidan, nån som vet?
Kommentera

Auchinleck: En liten lek med ord min vän, vi spånar tillsammans och delar hjärna med oss våra tankar.

Min fråga är skickad med signatur Carl Lejonkräk...
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Dela hjärna, Dr Lejonkräk? Nu börjar vi bli avancerade... = )
Kommentera

Chatta med Bengtzén idag 25/1
Tänkte att vi kör en tråd om detta då dagens chat kommer i ett mycket intressant läge. Kanske vi kan klura på frågor att ställa tillsammans och sedan diskutera chatten här under dagen.
Vi kan skicka frågor redan nu till [email protected] (märk mailet ”Chatt”).

Sen vet jag inte när chatten börjar men nån har säkert koll.

Jag tänkte börja med att maila och fråga om hur laget lade upp träningen runt jul och nyår., om det var hårdträning som kan ha lett till att laget presterat sämre under en period.

Dela hjärna med er också vad ni tänker fråga så slipper vi fråga samma saker.
Kommentera

« · 1793219