sylf: Idag dödade han dessutom matchen. Åt fel håll så att säga...
2-1 blev 3-1 tack vare en blindpass..
tompap71:Är inte det samma sak?
Det är väl i såfall ett bevis på att man inte varit konsekvent från Brynäs håll
Man har ju signat honon för HELA säsongen för man var ju emot korttidskontrakt.
Slajsarn:
Var tror du de första uppgifterna kom från?
Vad jag förstår så sa agenten något i stil med att det inte kommer bli några besvär med Brynäs om Toronto vill sajna honom, inte att det skrevs in någon klausul
tompap71:Ja visst är det komiskt. Det är ju även komiskt att hans Agent har uttalat sig om att Cody FÅR lämna. Och HAN har ju rimligtvis sett kontraktet.
Slajsarn:
Visst är det så, men det är ju inte själva poängen med mitt inlägg. jag bara pekar på att det ligger viss humor i att det snackas så mycket om Fransons out-klausul, både här och i media när folk som är insatta i affären därborta i Kanada och var först med att släppa uppgifterna hävdar att någon sådan klausul inte ansågs nödvändig att skriva in.
Jajjen: Mitt huvudmål med diskussionen är att förstå sig på de pajasar som är emot lockoutare, men som är för en värvning av Cody. Eftersom det är i princip samma sak och påverkar laget på samma sätt.
Ska bli riktigt jävla spännande att se Cody-on-ice..
Räknar med att vi ser honom istället för Löf eller Lars "idiotpass" Jonsson
Jajjen:
Ja tyvärr, knappt så folk har vett att vara förbannad över en förlust mot äckelfärjestad ens
Gurra88:
Jag ställde en fråga till dig strax före 20 ikväll.... har du lust att svara?
tompap71:"Däremot säger dem sig ha indikationer på att Brynäs inte kommer stoppa Franson OM han får kontrakt med Toronto."
Det säger sig själv. Vem behåller en spelare som inte vill vara kvar? Han lär ju knappast ta en plats i laget då, vem vågar spela en helt omotiverad spelare?
Gurra88:
Det komiska i alltihop är ju att den Kanadensiska källa som bl a aftonbladet refererar till säger att det INTE finns någon out-klausul, för att ta det ordagrant
"A source with knowledge of how the situation would work indicated that because Franson currently does not have an NHL contract, he wasn’t required to sign a deal with a built in “out” once the lockout ended."
Däremot säger dem sig ha indikationer på att Brynäs inte kommer stoppa Franson OM han får kontrakt med Toronto.
Huge: vid 7
Det får du tolka precis som du vill.
Svara istället på de frågor jag ställde igår.
Huge: SUCK jag lägger ner den här diskussionen.Jag har försökt att förklara men du verkar inte förstå. Eller så vill du inte förstå
Är det Ok ifall den spelaren KANSKE tänker dra så fort LO upphör?
NEJ
Är det Ok ifall den spelaren MED STOR SANNOLIKHET tänker dra?
NEJ
Är det Ok ifall den spelaren MED STOR SANNOLIKHET INTE tänker dra?
JA
Huge:"Är det Ok ifall den spelaren KANSKE tänker dra så fort LO upphör?
Är det Ok ifall den spelaren MED STOR SANNOLIKHET tänker dra?
Är det Ok ifall den spelaren MED STOR SANNOLIKHET INTE tänker dra?"
Med tanke på att Brynäs ställde sig EMOT förslaget att tillåta LO spelare på korttidskontrakt så är det väl som jag skrivit förr lite i gråzonen att värva en spelare som man riskerar tappa till NHL om LO blåses av.
Sundlöv har bättre koll än mig när det gäller avtal, bestämmelser och allt annat. Men baserat på att det är andra sportchefer som reagerat, som man får utgå ifrån har samma kompetens som Sundlöv så blir man ju fundersam. Jag har försökt föklara att värvningen av CF blev möjlig just på grund av LO så därför kan den liknas med en värvning av en LO spelare. Även om han rent tkniskt inte är en. Det har ju tolkats så i alla fall.
Men visst KAN det bli ett korttidskontrakt av det här. Och i så fall lär väl du få göra en kovändning med tanke på vad du skrivit förr. INNAN Cody kom in i bilden.
Men det får visa sig helt enkelt. Jag tycker bara att man inte behöver dra ett likhetstecken mellan LO spelare och korttidskontrakt.. Det går ju att skriva säsongen ut med dem med. Och ta med en klausul i kontraktet där spelaren får gå om NHL dra igång.
Franson blir kvar minst till 24 okt, det blev nyss officiellt att alla NHL matcher fram till dess är inställda.
Huge: Det är okej att värva honom.. Om man inte är emot lockout som du.
Eftersom att han kommer dra likt alla lockoutare när NHL drar igång. Att han tar en plats för en junior. Samt att han ev. stör gruppdynamiken.
Jag, Slajsarn och Peja är för Cody och lockoutare. Du är emot korttidskontrakt. (långtidskontrakt med klausul)
Med din syn så kan vi ju skriva långtidskontrakt med Bäckström, Lindbäck m.m bara för syns skull. Men man lägger till klausulen att de får sticka när NHL drar igång. Det verkar vara det som är viktigast för dig. Du mindfuckar din egen hjärna så du tror på det själv..
2012-10-04 19:00 | Elitserien | Läkerol Arena | |||||||
Shots | 6 | (6:-) | 1 - 1 (1-1, 0-0) Waiting for 2nd period 20:00 | Shots | 14 | (14:-) | |||
16,67% | 7,14% | ||||||||
Saves | 13 | (13:-) | Saves | 5 | (5:-) | ||||
92,86% | 83,33% | ||||||||
PIM | 0 | (0:0) | | PIM | 0 | (0:0) | |||
PP | N/A | (00:00) | PP | N/A | (00:00) |
sylf: Följdakligen får man det i och med att det har grinats från en del håll...
Inte för att jag håller med dem i deras kritik, men den finns där. motiverad eller ej.
arnio:Å det är du hundra på? Källa?
Det avtal jag misstänker att du menar gäller Europeiska spelare när det gäller transatlanter är det en annan sak... OM nu det avtalet gäller fortfarande. Det skrev i samband med förra lockputen och skulle väl omförhandlas i år. Men det har inte gjorts på grund av lockouten.
Men visa din källa, kan du överbevisa mig så köper jag ditt argument rakt av.
arnio:Baserat på att de flesta kontrakt har en NHL klausul så finner jag det mest troligt att han har en sån. Jag har svårt att tro att hans agent skulle gå ut med nåt sånt om det INTE fanns nån.
Det kanske är så enkelt att Cody tror att det blir en långvarig konflikt. Vad vet jag.
Hur som helst så ser jag fram emot att se honom i Brynäs vackra tröja för en lång tid framöver... Helst karriären ut ;-)
arnio: Du är nog den enda i hela världen som inte klarar läsa mellan raderna i Sundlöv och HGK:s utlåtanden i ärendet.
Det finns en klausul, men sålänge lockouten är igång så finns det ingen anledning för Sundlöv att prata om den.
Därför han väljer att kommentera det hela som, " vi yttrar oss inte om kontraktet" istället för "han har ingen klausul" vilket han själklart gjort för att slippa spekulationer och oro bland elitseriekonkurrenter och HL. Men nu finns klausulen och han duckar istället. Klokt, givetvis.
Om säsongen slås av helt, så förblir det Sundlövs "hemlighet".
Redigerad kommentar
sylf:Ja det har framgått att du skiter i mycket. Och det skiter jag i.
Jag har väl aldrig påstått att man har brutit mot några överenskommelser inom HL. Det jag har sagt att man har agert på ett sånt vis att det finns de inom HL som anser det och sånt kan skada vårt (Brynäs) anseende inom HL.
Jag tror att det är positivt att ha ett gott rykte hos HL, i alla fall är det bättre än att ha ett sämre rykte. Men det skiter du i, det köper jag.
Jag hade hellre sett att man inte gått ut och bjäbbat i media om Lagdynamik, Talangers utveckling och liknande och sedan värva en spelare som troligast kommer att försvinna (om) när NHL drar igång. I det avseendet är Cody Franson en precis lika dan värvning som vilken lockoutad spelare som helst. Skillnaden i kontrakten är liten om man skriver ett kontrakt att spelaren skall spela i Brynäs fram tills Lockouten är över, vilket kan bli säsongen ut precis som i fallet med Codys "säsongen ut med out klausul.
Men du kanske tillhör skaran som tror att Cody Franson skippar en chans till ett nytt kontrakt När(om) han kommer överens med Toronto alternativt en annan franchise för att spela säsongen ut med Brynäs för mindre än halva lönen. I så fall tänker jag inte lägga ner mer energi på den här frågan
JAG har i alla fall vårt att tro att Cody blir kvar i Brynäs när NHL drar igång igen.
Redigerad kommentar
Jaså, folk är förbannade på Huge här inne. Inget nytt under solen mao.. Tur att han har många olika personligheter med olika ståndpunkter, annars hade det blivit kämpigt att hålla isär alla äpplen och päron.
Fräs, fräs, Franson! King, king, Cody!