Brynäs IF

727035 inlägg · 7960 ämnen

Cody Franson

« · 1525553 · » Till forumet

Sv: Cody Franson

Vad är det för jävla avslut idag?

Mitt i magen i öppna lägen gång och gång.

Kommentera

Zappaholic: Vi med riktig KUK biter ihop o börjar lira igen ;-)
Kommentera

Zappaholic: Näe, det är Forsberg i peruk och lösbröst!
Kommentera

70 Rodrigues: Såg ut som skottet tog på pungen. Nu masserar kvinnliga läkaren :-)
Kommentera

Lindström: Ja, Brynäs fel!
Kommentera

Lindström: Det där gjorde ont...
Kommentera

Zappaholic: Visst var det bra, vill dock att Brynäs gör det bättre. Jag vill alltid att dem ska vinna, hatar(och då menar jag vrkligen HATAR) när det fipplas o förloras!!!
Kommentera

Huge: Bättre PP nu tack...
Kommentera

Zappaholic: Hoho 10 Ske spelare på isen!! Var väl oxå fel på den utvisningen..
Kommentera

Alltså, vi hade pucken i anfallszon i säkert en och en halv minut utan att komma till skott. Vi måste komma in på mål bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Vafan sa tomten om 1a utvisningen?!
Kommentera

70 Rodrigues: Fast ska vi vara ärliga var det där en riktigt bra prestation...hade t ex Lindholm gjort samma sak hade vi varit lyriska.

För övrigt är det en bra hockeymatch, tycker ändå vi spelar helt ok!

Kommentera

Zappaholic: Tycker ändå att vi börjar med bra intensitet och försöker ta tag i matchen från start. Sen jämnade det ut sig iom deras PP. Två jämna lag som tar ut varandra en aning, blir nåt misstag som avgör det här.
Syns att Cody har kvaliteter, ett par stenhårda långpass som satt limmade på mottagarbladet visar på riktigt bra spelsinne.
Blir en kanonförstärkning när han blivit varm i kläderna och den värsta osäkerheten har släppt.
Kommentera

Barndomsvännen och gamle lagpolaren Windlert på cmore sport. Kul att se! Han blev ju lite bättre än mig ;)
Kommentera

MarcusElving: Pojklagsagerande av Molin där!
Kommentera

Zappaholic: Svenska mästare behöver väl inte visa ödmjukhet inför uppgiften :-(
Kommentera

Emil Molin hamnar i backläge och blir totalt lurad.

1-0 till SAIK!

Kommentera

Johan Norrström: Sover Brynäs alltid i periodinledningarna? Tror aldrig vi tagit tag i taktpinnen faktiskt...
Kommentera

Brynäs_89:

Undrar vem som har bäst koll på vilket det bästa laget är? Fast du kanske vet bättre än Tommy Jonsson?
Kommentera

Brynäs_89: Du glömde efter lön oxå.
Kommentera

hejhej:Huge: Ska ni fira jul ihop?
Kommentera

Huge: Vad tycker du om LJ är han bäst i Brynäs eller? KLART SOM FAN ATT HAN SKA BÄNKAS HAN SPELAR JU SÄMST I LAGET!
Man ska spela med bästa laget inget annat!
Man ska spela för man är bra inte pga namn eller ålder! 
Kommentera

Sanningen är ju den att LJ är en oerhört överskattad back. Kladdig med pucken, svag i närkampsspelet. Ok i PP men där spelar han ju inte så vad tillför han laget?
Kommentera

hejhej: Finns trots allt flera vettiga skribenter, så ge inte upp så lätt. Skitkastarna lär du dig snabbt att känna igen...
:-)
Kommentera

Snacka skit är mycket möjligt att jag gör, men jag har inte tungan uppkörd i en röv, därför min fråga.
Kommentera

sylf: Tror du jag tycker att han varit bra? ..herregud, lite läskunskap kanske..till skillnad från många av er så hoppas jag på hela mitt lag. Jag hoppas att han hittar tillbaka till var han var för ett par år sedan. Jag hoppas att Ollas hittar tillbaka till fjolårsformen, jag hoppas att berlind och djoos kämpar på trots petningar och jag hoppas på en väldigt massa mera..ett nytt guld kanske.. Men att sitta och göra personangrepp på enskilda spelare är bara patetiskt.
Kommentera

70 Rodrigues:Huge verkade gilla honom...Det där var ju en kille med INSYN
Kommentera

70 Rodrigues: Borde väl du veta, som inte gör nåt annat än skitsnackar dagarna i ända.
Så varför frågar du?
Kommentera

hejhej: Hej hej!
Kommentera

hejhej: Så jävla skönt att ytterligare en anonym lallare håller sig borta, lova nu att du gör det också, för du tillför inte ett jävla skit :-)
Kommentera

Huge: Tack för perspektivet..Nu kan jag logga ut för i år:) Tyvärr finns det ju inte så mycket andra sidor att kika på om man är intresserad.. Men du har så rätt, så rätt..
Kommentera

hejhej:Lyfter man över 200k per månad i lön så kommer vissa förväntningar/krav

Det går så bra att torka sina tårar med en lönespec på 25% av lönesumman, för det är vad LJ har varit värd de två sensate säsongerna.

Redigerad kommentar

Kommentera

hejhej: Vart vill du komma? Ska vi sitta här och skriva att Lasse J är bättre än Lidström när han var som bäst, när han i själva verket är sämre än Löf?
Kommentera

Huge: Hur smakar bajs??
Kommentera

hejhej: Finns ett par tomtar härinne som du bara kan skratta åt, inget att bry sig om.
LJ borde självfallet ha klivit in och tokdominerat från första stund, ett års frånvaro med skador och operationer ska väl inte betyda nåt?
Kom ihåg att vi tog guldet med det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen.
När du tänker på den analysen så förstår du hur mkt rätt dom har i andra saker...   :-)
Kommentera

hejhej: Jag vet mycket väl vad många av killarna tycker, så kom med något nytt. Dem lirar i ES och vet att det skrivs på alla möjliga och omöjliga forum, det är något som man får ta på både gott o ont. Har haft flertalet med diskussioner med både spelare o ledare genom åren och det har bara varit bra snack trots hård kritik. 
Kommentera

70 Rodrigues: Ni skulle bara veta vad killarna i laget tycker om er så kallade fans som sitter här och skriver skit om dem och sedan hyllar dem om nån månad när det vänder. Har ingen aning om just den där stackars Jonsson men många av dem har nog mer koll här än ni tror.. Men men, det är ju er verksamhet och uppenbarligen bara att låta bli att logga in här om man inte gillar det..
Kommentera

hejhej: LJ är en glaslirare och en av seriens mest överskattade spelare. Visst behöver han istid, men den kan han lika gärna få i J-20 eller i Mora. Killen är en säkerhetsrisk som kan kosta oss mycket rent poängmässigt när det ska summeras framåt vårkanten.
Kommentera

hejhej:Så det som skrivs här inne påverkar spelarna?

I så fall.. Kom igen Lasse... gör några mål, sätt in några feta tacklingar och till sist Lasse. Kladda inte med pucken i egen zon och passa enkla passningar istället för att  söka det svåraste alternativet.

SÅ, nu kommer Lasse att spela skitbra...

Kommentera

70 Rodrigues: Helt allvarligt..Lars Jonsson har genomgått fyra operationer i sommar..Förstår inte du och alla andra här inne att han spelade med en heltrasig kropp hela förra säsongen och har missat hela försäsongen nu på grund av alla operationer..På försäsongen är det ju ok för alla andra att bete sig som clowner så då kanske vi kan ge honom en chans att hitta iskänslan också.. Året innan gjorde han flest mål av alla backar i serien.. Kan vi ge honom kanske tio omgångar eller något att hitta tillbaka och hoppas vi får tillbaka den suveräna back han var innan..?? Eller så fortsätter vi såga honom, ger honom en liten puff i ryggen att fortsätta spela utan självförtroende, betalar en hög lön en hel säsong och ser honom göra succe i en ny klubb nästa år.. Fattar inte hur alla tomtar tänker här inne..ge grabben en chans..tror inte han glömt hur man spelar hockey!!                                                                                     
Kommentera

MarcusElving: Jag gillar Bertilsson skarpt ,tycker han spelar ett grymt bra närkampsspel och har rätt hyfsat spelsinne.

En sak jag dock tyckte redan förra säsongen är att han spelar med för små marginaler då och då, detta har ökat denna säsongen. Jag hoppas att han kan komma till rätta med det. Bra att han försöker utveckla sitt spel,men man får välja sina lägen.

Angående bänkningen av Djoos så tycker jag nog Löf hade varit ett bäätre alternativ.

Lasse tycker jag ska få en sista ärlig chans att uppnå sin forna nivå,annars har nog Löf vart något mer stabil än honom.

Kommentera

MarcusElving:

Bertilsson har och andra sidan en hel försäsong i kroppen plus matchvana. Tycker man kan ha lite tålamod med Lars Jonsson innan man börjar såga honom. Lite tidigt att börja tala om utlåning och bänkning. Dessutom finns väl inte skäl att ifrågasätta TJs laguttagningar efter två raka 3 poängare.

Ikväll kan det dock bli tufft. Skellefteå är tuffa att tas med just nu. Brynässpelarna lär visa upp ett betydligt bättre spel än sist mot Rögle om det ska bli vinst.
Kommentera

70 Rodrigues:Löf ger en påminelse om när DJ huserade i försvaret. brrrr
Kommentera

MarcusElving: Bedrövligt att TJ petar Djoos ikväll. Tycker att Djoos går före både Löf och LJ. LJ kan få speltid i J-20 eller i Mora.
Kommentera

Johan Norrström: Han hade kanske inte sin bästa match förra matchen men överlag tycker jag att han sköter sig bra. Han är inte lika drällig som Jonsson, långt ifrån. Bertilsson kan dessutom använda kroppen i närkamper och tacklas, det kan inte Lars Jonsson.
Kommentera

MarcusElving:

Bertilsson gjorde också en riktigt blek insats senaste mot Rögle. Drällde och slarvade med pucken. Han står inte att känna igen i huvud taget om man jämför med fjolårssäsongen. Han behöver också höja sig några snäpp tycker jag.
Kommentera

Peja: Tycker nästan att man ska börja med cody som sjunde back för att matcha in honom långsamt så han får tid på sig att anpassa sig till spelet.
Kommentera

MarcusElving: Det enda vettiga vore att gå runt på sju backar.
Kommentera

Franson kommer att användas i PP också såklart, glömde att nämna det.
Kommentera

arnio: Lasse var ju nära att bjuda på ett par baklängesmål förra matchen, sånt har vi inte råd med.

Höjer han inte sig omgående så vill jag inte se honom på isen.

Laddad är jag också!! :)

Kommentera

« · 1525553 · »