Brynäs IF

728244 inlägg · 7961 ämnen

Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09

« · 1115429 · » Till forumet

Sv: Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09
Izah: Läs inte då! Det är en fri värld vi lever i.
Kommentera

arnio: "Kul med Brynäs hemmaspel."

- Du menar 0 skott efter 10 min hemma mot Frölunda? Det är hemmaspel det...
Kommentera

Nä nu låter jag er som orkar fokusera ta över HS. Nu skall jag bota om. Blir en riktig rotfylla imorgon så att man orkar med matchen på hovet.  
Kommentera

65selander:

Mörkt?
Vi delar ju fjärdeplatsen:)

KROSSA DIF!

sKÅL*HICK*
Kommentera

65selander: "Blir en riktig rotfylla imorgon..."

- Låter ju betydligt roligare än att se Brynäs spela hockey i alla fall... :-)
Kommentera

bradberry: Det är bergis roligare att amputera armar och ben utan bedövning än att se Brynäs spela!
Kommentera

Intryck från kvällen:

+
Markström (Räddade tvåsiffrigt idag...)
Målet (Ett av årets snyggaste...)
Wanvig (Visade känslor, det gjorde ingen annan...)
Tekningarna (Jag greppar halmstrån här men vi vann teken...)
Timrå (Det bär emot men...)

-
Laget (Årets sämsta insats...)
Svanberg (Så jävla negg i båset. Surmul...)
Energin
Viljan
Skridskoåkningen
Tajmingen
Passningarna
Skotten
Calle J. (Ok, Dacke är viktig men sluta överskölj med hissningar...)

Fråga: Hur mycket mental energi kostar en sån här utskåpning?
Kommentera

Proletärer! Döm icke ert lag för hårt efter aftonens drabbning. Det Timrå vi såg i dag hade inget lag kunnat stå emot. Herrejesus sicken speed. Bara att tacka och ta emot som timråsupporter, och beklaga som brynäsdito.
Fridens!
Kommentera

bradberry: När det gäller Brynäs handlar det bara om att vinna - inget annat. I alla fall på kort sikt. Dom får gärna fuska sej till poängen.

Undrar om spelarna läste det klubdirren skrev på hemsidan? Det där om att Brynäs ska vara svenska mästare inom 3-5 år. Prognosen är nog 10-15 år efter ikväll. Köp spelare! Nu!
Kommentera

sylf: "Det är bergis roligare att amputera armar och ben utan bedövning än att se Brynäs spela!"

Det bästa vore om du slutade se Brynäs spela och fick dina armar amputerade. Det borde ju garantera att vi slipper dina inlägg här i alla fall. Benen kan du behålla.
Kommentera

Jajjen: Vill inte märka ord eller så men det var inte klubbdirren som myntade det där.

Det var "Bobby Lund", vår käre ordförande...
Kommentera

arnio: Om du tycker det är roligt att se Brynäs spela har du förmodligen fått huvet amputerat, synd bara att det inte garanterar att vi slipper dina inlägg, som är så korkade att dom måste komma från en vadderad lägenhet i Beckomberga.
Kommentera

sylf: Har dom tillgång till internet i de där vadderade cellerna...? :-)
Kommentera

bradberry: I tisdags var det i alla fall klubbdirren som var så optimistisk. Men det kan ju vara en målsättning från styrelsen. Kul i så fall om vi medlemmar kunde få höra den under "ordnade former" och inte hålla på å gissa.

En förutsättning borde vara att vi lirar kvar i ES. Köp!
Kommentera

Vore intressant att se en omröstning om vilkens inlägg läsarna helst vill slippa. Den som är minst populär skriver inget inlägg på en månad. Ställer du upp Sylf? Eller är du rädd för att förlora?
Kommentera

Jajjen: Hel rätt av Bylund att ha visioner. Utan visioner kommer men ingen vart. Gäller bara att pränta in dem i föreningen...

(Det var Bylund som skrev detta i brev på hemsidan i början av säsongen. Bra att han åtminstone smittat sin klubbdirektör... :-)....)
Kommentera

arnio: I dagsläget med den hockey Brynäs bjuder på blir jag mera irriterad av ditt naiva kladd.

Jag röstar på Sylfen!
Kommentera

arnio: Fast å andra sidan vid närmare eftertanke så bör vi väl hålla ihop allesammans...

Känner jag måste sova av mig det här nu.

Ciao!
Kommentera

Fyfan vilken skitmatch. Man spelade ta mig fan i försvarszon hela matchen! Det värsta är att det är medvetet från CZ. Han vill spela i försvarszon och kontra. Kan han inte fatta någon gång att Brynäs inte behärskar det spelet. De blir totalt överkörda och kommer inte över offensiv blå. Brynäs kan spela bra offensiv hockey, som man ofta gör hemma. Varför envisas med att köra detta jävla försvarsspel och kontringar på bortaplan. Kolla på bortafacit, det funkar inte. In och kör offensivt och chocka motståndare på bortaplan, hög forechecking och aggresivitet. Värt ett försök i alla fall!

Sedan måste man notera att Timrå gjorde förmodligen en av sina bästa matcher på hela säsongen.

Skönt att Wanvig avreagerade sig på några Timråspelare, det avreagerade mig själv litegrann också. Synd att Johan Andersson inte vågar ta fighten ordentligt utan mest kör med kramkalas och försöker låsa upp Wanvig. Fast iofs, hade han tagit fighten hade han åkt på så ruskigt med spö och det vet han själv, det var nog klokt att låsa upp Wiggen.

Tabellen ger mig mardrömmar, nu vankas två RIKTIGT viktiga matcher. Kör offensivt och hög forechecking på hovet nu, så kan nog 3 pinnar vinnas.. Defensivt med kontringar kommer inte funka, det vet alla utom CZ. Sedan Modo hemma ska vi kunna vinna. 6 poäng på två kommande=arbetsro. 0 poäng på två kommande=Panik, kvalserie-mardrömmar och ångest!

KOM IGEN NU BRYNÄS, NI KAN BÄTTRE!
Kommentera

MarcusElving:
Ursäkta mig men hur bra för laget är eran Wanvig? knapp fyra minuters speltid, och sedan när matchen är slut försöker han mucka med alla röda som är kvar på isen.

Det är ju patetiskt att skåda.
Kommentera

Per HApps: Har jag sagt att han är bra för laget din snöboll? Läs inlägget innan du kommenterar så slipper du skämma ut dig. Jag skrev att jag tyckte det var skönt att han avreagerade sig på några Timråspelare, och att det avreagerade mig själv litegrann också. Jag sa inget om att han är en bra hockeyspelare eller att han är bra för laget.
Kommentera

MarcusElving:
Ursäkta om du tog illa vid dig, men ditt namn råkade hamna där av bara farten.
Kommentera

Per HApps: Ja mitt namn hamnade där antagligen för att du läste mitt inlägg och beslutade dig för att svara på det. Du ville såklart klanka ner på Wanvig för att försvara timråspelarna. Men att Wanvig är en dålig spelare är ingen nyhet för oss här i brynäsboken ska du veta. Så att klanka ner på honom stör inte oss särskilt mycket.. Det enda som är bra med honom är att han kan spela fysiskt och ta en FIGHT, det har även vår coach noterat och därav den minimala istiden. :D
Kommentera

MarcusElving: Enligt CZ var dock Brynäs taktik idag att spela mer offensivt. Han ville att laget skulle spela som hemma i Läkerolen.
Varför spelarna uppträdde som de gjorde är en gåta. Början på matchen var riktigt bra men sedan föll de tillbaka. Efter 0-1 målet havererade allt konstigt nog. PP är en katastrof liksom offensiven eller rättare sagt avsaknaden av offensiv i många matcher.
Det sominger hopp är att det finns fler lag som har skrämmande låga lägstanivåer, än så länge har vi goda chanser till slutspel.

Grabbarna gör garanterat sitt bästa och Cz också men ibland är det svårt ändå. Men visst fan är det kul att följa Brynäs även i motgång. Kanske inte lika kul som när de vinner SM men va fan ingenting är omöjligt för Brynäs det vet ju alla (förutom kanske att åka ner till Allsvenskan då) och därför måste man ju bara titta såoftaman kan. Titta bara påBrynäsml idag, det var konst!!!
Kommentera

Wanvig , Vilken nolla! Bra värvning av Brynäs. NOT!

Sonnenberg, Det kallar jag VÄRVNING!
Kommentera

"Följande fel har inträffat:
Kommentarer måste minst bestå av tre tecken."

Försökte skriva målmen det gick inte.
Kommentera

Huss: Låter man sjättebacken få lira 4:28 så ÄR det ett tecken på att backbesättningen suger i helhet och OM det finns nån jävla sekin nånstans inom föreningen så måste dom sättas sprätt på!

Det värsta är att vi skulle behöva en konstruktiv stjärncenter och en jävla till sniper också.

Man kan inte få allt, men man kan få inget?
Kommentera

Hahl Bundy: Bara föratt er spelare fick stryk av Wanvik så måste du välinte grina?
Kommentera

arnio: Om taktiken var att spela offensivt som hemma i Läkerol Arena så misslyckades de så grovt att det borde skrivas in i alla historieböcker. Det gör insatsen 100 gånger sämre. Jag trodde att man körde med sitt vanliga borta spel med defensivt spel och kontringar. Men hur i hela friden kan man skjuta 12 skott på en hel match när taktiken är att spela offensivt? underligt!

Ja, jag följer Brynäs i både med och motgång. Jag skulle aldrig kunna sluta följa den, hur mycket jag än försöker. Har för mycket BIF-Hjärta för det. Hoppas man spelar upp sig relativt snabbt nu så vi inte får någon förlustrad på 4-5 matcher, för då är det kört.

3 poäng hemma mot Modo på måndag är ett måste. 3 poäng på hovet på lördag skulle också kännas väldigt skönt.
Kommentera

Hahl Bundy: Vadå?? Kallar du vår gullegris Sundlöv för nolla?? NÄ NU JÄVLAR!!! ;)
Kommentera

Godnatt brynäsbröder, nu förtränger vi det här.
Kommentera

arnio: Johan Andersson, stryk? Ha ha.
Han markerade o kramade den lilla fjanten som tyvärr bär ert märke på bröstet!
Kommentera

Gusten: Nolla o Nolla. Nån bättre borde han väl ha hittat för dom pengarna?:)
Kommentera

Hahl Bundy: Nej, Wanvig är väl ingen vidare värvning.
Men du, Sonnenberg har ju gjort många poäng?! visst, han sliter och spelar fysiskt. kämpar som ett djur. Men det gjorde Wanvig i början när han kom till oss också. Så att höja solberget till skyarna nu är det allt för tidigt för. Det är mycket energi och spelglädje i spelare som nyss kommit in till en klubb.

Lugna stjärten så får vi se om han är så bra.
Kommentera

Hahl Bundy: Är du med i Mensa? :)
Kommentera

Gusten: Ha ha nä men jag kollar på Idol! :)
Kommentera

Hahl Bundy: Och ja, Johan Andersson kramade och höll fast Wanvig för att slippa hamna på sundsvalls sjukhus ikväll. Hade han tagit en ärlig fight så hade han sovit gott nu :D
Kommentera

MarcusElving: Ja hittintills så tycker jag han överträffar Wanvig med en sisådär några 100%.

Hans attityd var det längesen vi såg i Timrå.
Wanvigs attityd har vi nog aldrig haft!
Kommentera

Gusten: Ja men så verkar du trevlig också. Jga är alltid trevlig med dom som är trevliga själva.
Dom andra....... ja mindre trevligt. :)
Kommentera

Bissett19: Ganska :)

Men Gusten är iallafall trevlig.
Kommentera

Hahl Bundy: Killen har spelat 2 matcher eller så! klart han kommer in som en frisk fläkt och med bra attityd. Frågan är om det håller i sig.. Jag var lika glad över Wanvig de första matcherna han spelade för Brynäs. Men numera så är jag inte lika glad. Missförstå mig inte, jag säger inte att Solberget är dålig. Men du bör vänta några matcher till innan du höjer honom till skyarna. Han kanske är en riktigt kap, men han kan likväl vara en flopp av Wanvig-stil.
Kommentera

MarcusElving: Nej, det är han inte.
Kommentera

MarcusElving:

Men du vet en TIK:are är som en PMS-kärring,det är fruktansvärda humörsvängningar.Ikväll är dem aspiranter på guldet,Solberget är i klass med Crosby osv...
På Lördagkväll kan det snackas allsvenskt derby mot Kissekatterna i Gärdehov till kommande säsong.

I den här boken är vi iaf konsekventa,här gnäller vi jämt......

SKITMATCH!!

Mot Hovet...
Kommentera

Bissett19: Vi är långt ifrån aspiranter till guldet.
Att vi krossade er ikväll var en önskedröm som slog in för första gången. :)
Det enda jag sagt är att Wanvig är en fjant o att Sonnenberg utklassar honom på alla plan.
Kommentera

Hahl Bundy:

Fjant?Förklara,har ej sett matchen.
Kommentera

Bissett19: Håll med honom, då börjar han tycka om dig också ;)
Kommentera

Bissett19: Nej. Jag råder dig se reprisen från start i C+ då får du till slut se vad jag menar. :)
Kommentera

« · 1115429 · »