Brynäs IF

728240 inlägg · 7961 ämnen

Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09

« · 1115601 · » Till forumet

Sv: Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09
Gusten:

Är det bra eller dåligt om en TIK:are tycker om en?
Ser hellre att svärmor börjar gilla mej,har jobbat på det i tjugo år nu:)
Kommentera

Hahl Bundy: Sluta nu, vi har ju inte varit vänner mer än i tjugo minuter!
Kommentera

Bissett19: Hahaha, jag vet vad du menar.. Känner en hel del Timråfans och de stämmer bra in på din beskrivning.
Kommentera

Bissett19: Jag ser det mer som att han vacklar i sin timråism, jag ser en människa bakom all den där påklistrade Manderville-kärleken.

Snart spricker puppan och Bundyn kommer utflygandes med röda och gula ok ;)
Kommentera

Bissett19: 20 år? Då är det lönlöst. Gör nåt bättre av din tid. Det gör jag. :)

Gusten: Vänner redan? Jag sa bara att du verkade trevlig. :)
Kommentera

Hahl Bundy: Älskar? Mig?? Nä nu rodnar jag.
Kommentera

Gusten: Som sagt, Kyss dig nånstans :)
Kommentera

Mycket bra av Wanvig att visa att denna insats var oacceptabel och att Brynäs inte tar skit från Timråspelare. Synd att Johan Andersson inte vågade ta av sig hjälmen, Wanvig fick in två rejäla slag mot skallen men hjälmen räddade honom.
Kommentera

Peja: Om han är missnöjd på Sitt lags insatts då ska han väl slå sina lagkamrater, eller ;-)
Kommentera

Peja: Med andra ögon skulle man kunna påstå att hans uppträdande vid slutsignalen enbart var pinsam, lockade till skratt och bara var kronan på verket på en usel insats från Brynäs, no?
Kommentera

Bissett19: Jag tror int vi ska räkna med att vinna på bortplan både mot DIF & TIK som är i särklass formstarkast just nu. Kan vi plocka nån pinne på lördag är jag nöjd.

Tabellen just nu är helt sanslös....

4:an har 5 poäng ner till KS.....

Hur i h-e slutar detta?
Kommentera

arnio: :-))

"sylf: "Det är bergis roligare att amputera armar och ben utan bedövning än att se Brynäs spela!"

Det bästa vore om du slutade se Brynäs spela och fick dina armar amputerade. Det borde ju garantera att vi slipper dina inlägg här i alla fall. Benen kan du behålla."

Broder Sylf skulle i så fall garanterat lära sig skriva med tårna!

Nån mer än jag som inte räknat med 3 poäng i kväll...
Kommentera

Blizzard: Andersson snackade antagligen skit och man kan inte ta skit av motståndarspelare, inte i korpen och definitivt inte i ES efter en usel insats.
Kommentera

Peja: Ingen skugga skall falla över Wanvig, det är ju tämligen socialt accepterat att tappa huvudet i slutsekunderna i en sån där match...
Kommentera

Olle: JA, medspelarna såg ju skapligt imponerade ut när han veva på alla rödvita som kom nära......såg mest ut som "vad fan hålelr han på med - skicka hem packet"

Jävligt TÖNTIGT iaf, Näe tacka vet jag Goren där finns det lite respekt :)
Kommentera

Blizzard:

Jo alla som mosar Pihls näsa borde föräras en bragdmedalj.....:)
Kommentera

Bissett19: Självklart :) Om jag ska vara riktigt nöjd då ska man inte se att det är Phil han slår ;-) haha...
Kommentera

Har inte sett matchen mot Timrå ikväll, bara hört på radion o läst lite
av det ni skrivit här inne..Det verkar bli kämpigt för Brynäs även denna
säsong...Det kommer inte att bli lätt att ta poäng av DIF på lördag!
Dom har ruskigt bra form....Man blir ju skitnödig när man tittar på Brynäs
spelschema framöver, INGA lätta matcher!! O 3p mot Modo hemma är heller
ingen garanti (vi brukar ju torska hemma mot Modo har jag för mig) Fan
mardrömmen har börjat igen som det verkar.......Ryck upp er Brynäs,
Markström kan inte vinna alla matcher åt oss!
Kommentera

Peja: "Mycket bra av Wanvig att visa att denna insats var oacceptabel och att Brynäs inte tar skit från Timråspelare. Synd att Johan Andersson inte vågade ta av sig hjälmen, Wanvig fick in två rejäla slag mot skallen men hjälmen räddade honom."

Det där var tammefan bland de dummaste inlägg jag har läst hahaha

Bättre att behålla grejerna på än att kasta handskarna och bli avstängd.
Kommentera

Ambroo:

Nu är det väl ett flertal slagsmål under säsongen där man kastat handskarna,men det inte blivit ngn avstängning.
Granis vs Kåberg är ett sånt exempel,finns ett par till som jag inte kommer ihåg på rak arm.
Kommentera

Bissett19: Det jag vill trycka på är att Bagarn höll sig kall och bara markerade medans Wanvig fick ett oförklarligt psykbryt och slog på allt och alla.
Kommentera

Ambroo:

Jag kan hålla med om att det såg lite komiskt ut,tror det kallas frustration....
Kommentera

Bissett19:Granis vs Kåberg var ju kul att se , när dommarna bröt i mellan dom så stog båda två och garvade .
Kommentera

Bissett19:Men du måste hålla med om att Brynäs fick sig en lektion hur ishockey ska spelas!Eller hur?...heja Brynäs!
Kommentera

Alisandali: Ja,det såg kul ut,o Kåberg trodde han slogs mot Wanvig,sen stod Granis där o flinade.
Kommentera

Långben: Ingen har väl sagt ngt annat?Det var Timrå mot Markan ikväll.
Kommentera

Ambroo: Det återstår ju att se om han blir avstängd, eller hur? Personligen tycker jag att disciplinnämnden är ett jäkla lotteri.
Kommentera

Bissett19: Det har även hänt den här säsongen att en spelare har kastat handskarna mot en annan spelare som inte har gjort det och det har resulterat i 2 min roughing för båda.
Kommentera

Bissett19:Markan var jävligt duktig i kassen!Det konstiga var ju hur lågt Brynäs låg med sitt hela lag hela tiden!Timrå fick ju åka med ruggig fart hela tiden igenom Brynäs...Varför flyttade dom inte upp positionerna för att störa Timrå i uppspelfasen,mycket konstigt av Brynästränarna att inte göra det för att minska farten på Timrås skridskor i mittenzonen!mycket konstigt!!!!
Kommentera

Långben: Det var stor skillnad mellan lagen, synd att inte Brynäs bjöd upp lite till kamp :( 2-2 i vinster mellan lagen denna säsong, jämt värre. Och nu är ni bara en poäng efter oss i tabellen också till råga på allt. Men så länge ni ligger efter så är jag nöjd.
Kommentera

MarcusElving:Vi kommer med stormsteg uppåt i serien nu får man hoppas!Har väl inte varit så jävla uppåt att ligga där nere i serien, som vi har varit mer eller mindre..
Kommentera

MarcusElving: Brynäs var otroligt blekt igår. Ingen lina fungerade bra framåt, många hängande huvuden. Stundtals bra bakåt men långa stunder tappades markering helt och hållet. Timrå var betydligt vassare. Wanvigs agerande var orpoffsigt. Åker in och börjar småhugga med en gång, för att sen ta ett gott kanadensiskt slagsmål efter slutsignalen. Spela hockey, för f**n.

På lördag är det DIF borta. Då måste det se bättre ut. De lär inte sälja sig billigt.
Kommentera

Jompe:
Vet inte om jag nånsin sett sämre insats. Tvingade jag av nån outrundlig anledning igenom hela matchen.
Enda som var rätt den där matchen var målet och markström, annars är Dackes analys helt klockren... dom gjorde allt fel som har med hockey att göra..... (och sen var inte domarn nåt som gjorde att man skämdes midre direkt)
Kommentera

Jompe:

Det kommer det garanterat att göra också,tror alla är ganska övetygade om att vi gör vår sämsta insats för året,samtidigt som Timrå kommer ut med en jävla fart,står man då på hälarna så kan det se ut så här.

Men ska vi ha ngn poängchans imorrn,måste BIF börja åka skridskor för 100%,och inte 70-80 %.
Formen är ju ganska god ändå,vi har ju ändå vunnit 3 av de 5 senaste matcherna.Men det är bortaspelet som oroar.
Kommentera

Johan Andersson är ju för skön! O vad rätt han har. :)
Detta står att läsa i dagbladet idag:

"– Jag ville inte ens slåss. Han spelar ju inte ens, han tar ju bara upp en plats i Brynäs. Han får köra något byte i slutet och sedan ska han in och slåss. Det tycker jag är lite fjantigt, och det tänkte jag bara säga till honom, avslutar Andersson."
Kommentera

Hahl Bundy:

Jag tror knappast Wanvig förstår Småländska.
Kommentera

Hahl Bundy: "Johan Andersson är ju för skön! O vad rätt han har. :)
Detta står att läsa i dagbladet idag:

"– Jag ville inte ens slåss. Han spelar ju inte ens, han tar ju bara upp en plats i Brynäs. Han får köra något byte i slutet och sedan ska han in och slåss. Det tycker jag är lite fjantigt, och det tänkte jag bara säga till honom, avslutar Andersson."

Den stora fjanten är isf Andersson själv.
Att gråta ut i media över lite vevande från en frustrerad och provocerad kanadick, känns minst sagt morsgrisaktigt.
Att dessutom vara förvånad över Wanvigs reaktion känns väl inte heller direkt moget.
Andersson får väl ta med sig morsan över Atlanten, om han nu har några NHL-ambitioner. Såna här saker är nämligen vardagsmat därborta, så då kan det vara skönt att ha mammas kjol att gömma sig i....
Kommentera

Huge: "Att gråta ut i media över lite vevande"

Det där var lite onyaserat skrivet av dig. Grina vet jag inte, det var snarare någon annan som sprang ut och grinade ;)
Kanske över för lite speltid, vad vet jag?

Kommentera

Huge: Håller med där, är man så jävla dum att man åker fram till en Kanadensare och säger åt honom att han är fjantig har man skitit i fel vedbod, då kan man gott stanna och ta fajten och ge fan i att gnälla efteråt.
Kommentera

Huge: Ja du Huge, det verkar inte bara vara Wanvig som är en sopa...
Kommentera

sylf: Man väljer sina krig.
Kommentera

Ambroo: Fjanten Andersson valde väl knappast nåt krig utan hissade genast vit flagg, efter att först ha provocerat en frustrerad och besviken kanadick när denne ville kramas lite grann.
Jag säger inte så mkt om Anderssons feghet eller "rädsla" att bli indragen i en onödig fajt som riskerar en avstängning.
En sån sak kan jag förstå.
Men han borde knipit käft och bara sagt att shit happens i frustration och besvikelse, när media vill ha en story att blåsa upp.
Kommentera

Huge: Ja Anderssons agerande är ju skandalöst, åka runt och provocera och sedan backa ur när fighten kommer och dessutom springa till tidningen och gråta ut. Vilken mes.
Kommentera

arnio: Ja, och särskilt med tanke på att Andersson är en riktigt bra spelare som ger allt i alla lägen.
Hade trott lite mer om en sån spelartyp...
Kommentera

Huge: Men ge dig människa. Bagarn var knappast den som drog igång något, men han var däremot den som avslutade snyggt och med eftertanke. Wanvig gick dock på som en inventarie på rättspsyk och gav sig, helt omotiverat, i tur och ordning på Wandell, Svensson och Pääjärvi innan Andersson kände sig tvungen att säga ett par väl valda och även dela ut en par kramar till fröken Kyle.

Jag förstår att det känns väldigt jobbigt och oroligt med tanke på det nätta spelprogrammet som följer med sex av sju bortamatcher och allra helst med tanke på att man blir så förnedrade av ett lag som varit uträknade av såväl fans som media.

Lycka till, ni lär behöva det!
Kommentera

arnio: Jag tycker att Anderssons agerande var rätt smart. Han sög ju tag i den där fjanten och höll tag i han tills det ebbade ut. Bättre det än att nån annan tagit fighten och blivit avstängd. När det lugnat ner sig åkte han sen för att fira segern men dom andra Tikarna. Han hade ju liksom ingen anledning att ta en fight utan kramades ju mest bara i förebyggande syfte.
Tom en blind kunde ju se att den där i Brynäs såg svart och att han inte skulle ge sig förrens han fått en fight med nån.
Kommentera

arnio: Grattis!

Du delar härmed andraplatsen tillsammans med curlaren Peja i tävlingen om att ha författat det dummaste inlägget i ämnet. Åt Huge finns det absolut ingenting att göra åt. Han är som vanligt den obestridlige mästaren...

Jag säger som jag sa till just vinnaren; Lycka till, ni lär behöva det!
Kommentera

sylf: Visst, Bagarn var skitfeg som bara "ställde in grejorna" och inte rörde ett finger i fighten.
Wanvig, å andra sidan, visade väl prov på hur en riktig "tuff" kanadensare spelar när han är som minst smart. Allra helst när det tuffa redan omintetgjorts, då matchen redan hade hunnit ta slut då han skred till verket. Ja, att ta en fight för att väcka laget mitt under match hade väl annars kunnat ses som ett ärligt försök.
Kommentera

« · 1115601 · »