Brynäs IF

728224 inlägg · 7961 ämnen

Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09

« · 1115855 · » Till forumet

Sv: Dax att knipa en trea på bortais mot Timrå i kväll 22/1-09
– Jag antar att han var frusterad för av någon anledning slog han till Tom (Wandell) och började puckla på Magnus (Pääjärvi-Svensson), säger Johan Andersson och fortsätter:

”Sa att han kan åka hem”
– Jag tyckte det var lite fjantigt av honom att börja slåss efter matchen så jag sa att han lika gärna kan åka hem för i den här ligan tillför han absolut ingenting. Det enda han gör är ju att sitta på bänken. Då sög han tag i mig och började veva.

* * *

Givetvis var det helt rätt av Wanvig att inte ta sån skit.
Kommentera

Peja: Ja sanning tar ju hårdast...
Kommentera

Att ni ens orkar diskutera lite smågnabb! Herregud i he-...e Han är ju
kanadick
o då tar man inte det minsta skit från nån! Vill ni gå på hockey o se kramkalas ist då, ett gäng bögar som åker o smeker varandra el nåt??? Låt killarna visa lite frustration...!!
Kommentera

Ambroo:

När det känns jobbigt är det skönaste bl a att:

- trots en uträkning fr fans/media som TIK aldrig kan mätas med, ligger ens lag före just nämnda, nästan på 4:e plats och 10 p fr förstaplatsen.

- det är endast när Brynäs gör årets el senaste årens sämsta match som TIK kan vinna med 3 puckar, hemma.

- man ändå kan se tillbaka på 12 sköna SM-guld

- man har Sveriges snyggaste matchställ och inte ett som är tillverkat den dagen Almgårdens förskola gjorde potatistryck

- man har ett klubbmärke som är vackert nog att bäras på tröjan o inte en Röd Örn (finns sådana öht?) som bara används som matta i omklädningsrummet
Kommentera

tjugo8: Du försöker iaf och det ska du ha all cred för.
Kommentera

Ambroo: Sanning eller ej, man kan inte låta sig tryckas ner av motståndarspelare efter matcher. Psykologiskt viktigt att visa att man inte tar sån skit.
Kommentera

Ambroo: Är du här nu... är du inte snäll så visar jag bilden på dig igen :-) Är väl mer konstigt att eran miljontrupp ligger som MODO ligger efter ett skitlag som Brynäs ;-)
Kommentera

65selander: "ligger" kan ni få flytta till ett nytt inlägg, eftersom det blev ett för mycket
Kommentera

65selander: Det är skönt med liggning, speciellt i Tallnäs;-)
Kommentera

Peja: Ja nog är han nåt för psykologen alltid.
Kommentera

Ambroo:
Appropå att motståndarsupportrar kommer in här med pompa och ståt när dom vunnit mot oss....vilket lag / vem var det vi hade så roligt åt innan jul som var in och raljerade här en kväll (Har för mig att HF blev tvungen att moderera bort 6-7 timmars snack)
Kommentera

Horace76c:
Var det SSK månne??? dom hade haft spott-tävling mot brynässpelarna och han var skit-stolt över det.
Kommentera

Horace76c: HV och kakelmannen är det nog du tänker på?
Kommentera

Horace76c: Jag har knappt eller inte alls nämnt nåt om själva matchen utan om det som hände efter. Jag har heller inte skrivit upp Timrå till stjärnorna och hävdat att de är världsbästigastebäst. Att det var spel mot ett mål är en sak, men det var garanterat inte bara för att TIK var så överjävla bra utan mycket också därför att BIF gör en riktig skitmatch.

Det ni dock bör oroa er för, precis som jag skriver längre ner, är ert tuffa spelprogram med så många bortamatcher den närmaste tiden och det trycker jag naturligtvis på pga ert skrala bortafacit. Viker man dessutom ner sig på det viset som Brynäs gjorde igår när det gäller som mest så känns det relativt befogat att skriva som jag gör...
Kommentera

HF:
Just ja... aaah det var en kväll att minnas..:)
Blir kanske ett besök på deras forum i kväll efter nån whiskey och förgylla fredagskvällen:)
Kommentera

Ambroo: Likförbannat så måste ju alla matcher spelas. Alla lag spelar ju hemma och borta. Jag tror inte att insatsen igår kan fungera som något slags riktmärke. Det har varit VÄLDIGT tyst från timråhåll den här säsongen, av förklarliga anledningar. Att ni har en formtop för tillfället är ju uppenbart. Men hur länge pågår den? När kommer nästa skada?

Igår var det ett lag på banan, på andra sidan var det statister som förhoppningsvis skäms för insatsen. Egentligen borde samtliga besökare på E.on få haöva biljettpengen tillbaka...för det var ju som sagt var bara ett lag på banan.

Men ser man på matchen och på resultatet så borde man vara orolig som timråit...SÅN dominans och bara 3 måls överläge...
Kommentera

GävleLasse: Att det har varit tyst har ju sina förklaringar och det är det väl ingen som stuckit under stol med? Men inte fan är det väl nån som varit inne här och ansett sig bäst i världen efter gårddagen heller?

Formtoppen håller förhoppningsvis i sig tillräckligt länge och när det gäller skadefronten så finns det inga som helst tunga moln. Snarare tvärtom. Det är bara angenäma problem just nu och inget talar för nåt annat. Med killar som Åkerlund, Moe, Hynning och Bogg på väg in så är det bara till att känna lugnet.

Bra försök där, men det beror såklart på en ruggig insats av Markström.
Kommentera

GävleLasse: Ja det är ju lite oroande att framförallt forwards gör så lite mål. Dock ska man väl säga att Markström gjorde en helt ok match....

Hoppas Ni kan samla ihop er och börja prestera borta,tar hellre med er till slutspel än Modo,Rögle eller nått annat skit.
Kommentera

FM: Kan inte annat än hålla med.
Kommentera

Ambroo: Ja inte ska man förringa Markans insats, men samtidigt så var det mycket "trampa vatten" från ert håll...

Nej det ska bli spännande att följa upplösningen på ES...Jag har på känn vilka lag som hamnar vart..

SSK och Rögle för kvala.
Modo och DIF i ingenmansland...
Kommentera

GävleLasse: Rögle och Modo frår gärna byta plats,i övrigt hoppas jag att ditt tips slår in... Eller förresten,det slår hårdare ekonomiskt att hamna i ingenmansland så Modo får gärna hamna där.
Kommentera

FM: Ja visst är det oroande. Men sett till vad de producerat innan så är det ju ingen nyhet. Det kan ses som en svaghet att forwards gör förhållandevis lite mål, men samtidigt en styrka att flertalet forwards är med och bidrar.

Det känns att man tappade ca 50 mål i Brendl och Månsson... Detta är ju något som Sundlöv skulle ha ersatt men så är inte fallet. Han har misslyckats i sitt lagbygge. Visst har han hittat små guldkorn i Granis och Laurtizen men det är inga spelare som kan ses som ersättare.
Kommentera

GävleLasse: Appropå det,tyckte Basse Lauritzen såg lite blek ut igår,spänd över att komma hem eller?
Hur som helst,det blir en intressant avslutning på serien och jag tror att det kommer att bli många oväntade skiftningar. Många lag visar negativa trender och de lag som bryter dom behöver nog inte vara oroliga.
Kommentera

GävleLasse: Och var är den högt prioriterade förste centern?? Sunklöv är en idiot som inte tar sitt pick å pack och går. Han har misslyckats med ALLT!!
Kommentera

FM: Snart så kommer ju de lag som befinner sig i toppen av serien att börja planera inför slutspel. Då kan vad som helst hända.

Men jag är inte direkt orolig över Brynäs. Jag tror de har ett så pass bra lag att de tar sig till slutspel. Det är det där med deras oförmåga att inte kunna vinna på bortaplan.
Kommentera

GävleLasse: Ja och då är det väl ändå lite oroande med så många bortamatcher va?
Kommentera

sylf: Du borde ha lärt dig Sunklöv vid det här laget. Han hade ETT alternativ som "solklar förste center". Det var A.J nu kom inte han så det blev ingen...
Kommentera

FM: Nja, ändå inte..Vi har fortfarande många hemmamatcher kvar å hemma är vi svårslagna...
Kommentera

GävleLasse: Jodå, jag har lärt mig mormor, men ville bara framhäva hans misslyckande i sitt eminenta lagbygge. Laget är 7 klasser sämre än förra året, med skillnaden att i år har vi en målvakt. Ändå sitter mupparna och slår sig för bröstet och tycker dom gjort ett bra jobb.

Only in Brynäs!!!
Kommentera

GävleLasse: Må hända att du har rätt men om ni torskar fem av sju nu så kan tåget redan ha gått. Dessutom är de nog ingen garanti för vinst hemma mot oss!
Kommentera

Hahl Bundy: Sett till matchbilden så spelar vi mer offensivt med Limpan imålet.. Han släpper ju ofta in ett par tidiga mål som gör att vi måste anfalla mer...Svårare än så är det inte.
Kommentera

FM: Det finns inga som helst garantier för nånting. Alla matgcher måste spelas. Däremot så ser jag inte att det skulle vara en omöjlighet att vi vinner borta mot tex Rögle eller DIF. Sen har vi ju rätt bra record mot frlunda borta den här säsongen.
Kommentera

FM:

2009-01-24 lör 16.00 Djurgårdens IF - Brynäs IF
2009-01-26 mån 19.00 Brynäs IF - MoDo Hockey
2009-01-29 tor 19.00 Skellefteå AIK - Brynäs IF
2009-01-31 lör 16.00 Luleå HF - Brynäs IF
2009-02-10 tis 19.00 Frölunda HC - Brynäs IF
2009-02-12 tor 19.00 Brynäs IF - Linköpings HC
2009-02-14 lör 16.00 Rögle BK - Brynäs IF
2009-02-19 tor 19.00 Brynäs IF - Södertälje SK
2009-02-21 lör 16.00 Brynäs IF - Djurgårdens IF
2009-02-24 tis 19.00 HV 71 - Brynäs IF
2009-02-26 tor 19.00 Brynäs IF - Timrå IK
2009-02-28 lör 18.30 Brynäs IF - Färjestads BK

Vaddå många bortamatcher?
Kommentera

sylf: Ja att de håller varann om ryggen och svänger sig med högdragna planer som SM guld inom 3-5 år är verkligen illa.. Men det är ingen nyhet och det har inget med hur laget agerar på banan.

Men jag vill precis som du se stora förändringar i både truppen och i ledningen
Kommentera

Otroligt vad man kan höja ett lag till skyarna efter en sketen match mot ett Brynäs som åkt på stryk om det så varit Percys pågar i Malmö som stått för motståndet.
Var det där Årets match av TIK så är det illa med tanke på motståndet.

Nu lär BIF skärpa till sig,det går ju inte att endast Målvakten har vilja att gå ut och spela 60min.
Fortsätter man så här lär man få stryk i resterande matcher...Vakna ! ! !
Kommentera

Köpstopp i Brynäs skriver nån hockeysajt. Man undrar hur pengarna kan vara slut när man tittar på laguppställningen. Vem är högavlönad i Brynäs? Jonsson, Widing och Dackell. Knappast nån mer.

Bonngänget Timrå har råd med spelare som Hynning, Lehtonen, Pärssinen, Tenkrat och Pyörälä.

Luleå klarar av att avlöna spelare som Harju, Omark, Chabada, Obsut och Bartecko. Och jagar nya spelare.

Blir ännu märkligare när man vet att Brynäs har högre omsättning än dom här båda klubbarna. Var fan är pengarna?
Kommentera

RavenLord: Sluta nu upp med att vara så dåliga förlorare,det var våran tur att vinna igår.timrå gjorde ju brynäs dåliga dom var ju tra på varje puck,ni förlorade mot ett bättre lag helt enkelt du får ju erkänna att timrå var grymma igår,det är inget skämmas för nästa gång är det kanske eran tur.
Kommentera

fighter: Vem fan bryr sej? Det där är gammalt. Att ni tycker att det är stort att rå på stora, starka, snygga Brynäs har jag förståelse för. Men ta det i din GB.
Kommentera

Jajjen: haha jag tycker att verkar bry dig iallafall,det var bara en match bland många,skönt med 3pinnar var det iallafall.
Kommentera

Ambroo: Haha...

"Bagarn var knappast den som drog igång något, men han var däremot den som avslutade snyggt och med eftertanke."

Håller absolut med, bara det att du totalt missuppfattat min kritik.
Den gäller hur Andersson avslutade det hela EFTER matchen, dvs i media.
Enbart fånigt att agera lite av dålig vinnare och skryta över hur duktig man kan vara som lyckats reta upp Wanvig genom att ifrågasätta hans plats i laget.
Och sen till på köpet spela(?) förvånad över att Wanvig blir förbannad och börjar veva.

"Jag förstår att det känns väldigt jobbigt och oroligt med tanke på det nätta spelprogrammet som följer med sex av sju bortamatcher och allra helst med tanke på att man blir så förnedrade av ett lag som varit uträknade av såväl fans som media."

Hmmm...
Brynäs har väl varit mer eller mindre kvalklart sen i höstas, enligt samma fans och media, så hur kan man då vara orolig när vi nu delar fjärdeplatsen, före såna enorma storheter som ex Timrå?
Visst fan blev vi förnedrade igår, men det säger väl inte ett jota om hur det kommer att se ut framöver.
Så den tonårsanalysen ger jag inte mkt för.
Den håller ungefär lika hög klass som din/era vanliga analyser efter en vinst:
allt är frid och fröjd. Och efter nästa förlust är allt värdelöst igen.
Kommentera

Ambroo: Hmmmmm.... intressant
Kommentera

Nu fattas bara ärkeidioten 73Sjöbba
Kommentera

Huge: Ännu ett onyanserat inlägg av den självgode magistern. Fjädeplats säger du, inte vet jag men tabellen säger att Brünäs ligger 7:a.
Javisst lyckades Andersson reta upp Wanvig. Men hur kommer det sig att Wanvig vevade åt alla rödklädda han kom nära. Han började att klappa till Wandell helt oprovoserat sedan var Andersson 3:e eller 4:e gubbe han gav sig på. Men det är klart att han var ju inte ute efter att bråka och han var apselut inte uppretad innan han gick på Johan.

Nä, skärp till dig och inse att Wanvig är mer dålig förlorare än vad Andersson är dålig vinnare. Kyle skämmde ut sig rejält igår, face it!

Jag ä int bitter! =)

Kommentera

73Sjöbba: Som ett brev på posten
Kommentera

Jajjen: Spännande att di sitter och tjuvkikar och passar på att plita ihop någon halvrad lite snabbt, imponerande!
Kommentera

Jajjen: Se där, Du är en imponerande människa.
Kommentera

Jajjen:

Äääh låt Ambroo hålla på.
Jag kan se mej honom framför mej knäsittandes på en bilkudde,med kepsen bakåtfram,hängselbyxor och med en lollipop i mun sitta o smattra på tangentbordet.

Har inget emot en dålig förlorare,men dåliga vinnare är bara pinsamma.

Kommentera

« · 1115855 · »