Brynäs IF

723305 inlägg · 7955 ämnen

DIF-BIF 23/10 (Inför)

442182 · » Till forumet


Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
sylf: Alltid trevligt att bli citerad, och denna gång stod den väl till och med och vägde över till vår fördel ett tag. Som vanligt när det går tungt för ett lag så har man aldrig marginalerna med sig. Svackor av denna typ tar nästan alltid minst 4-5 matcher att ta sig ur. Fråga mig inte varför, men det bara är så. När självförtroendet är i botten verkar det som om man alltid också måste ner till nämnda nivå innan det vänder.
Klart fall framåt iaf och det verkar röra på sig på spelarfronten, som jag trott ett tag.
BomBom har väl hittills inte varit mer än en likvärdig ersättare till Björck, men undrar om han inte kommer mer och mer. Bästa matchen hittills igår enligt rapporter.
Själv fick man väl lite onda aningar i går förmiddag om hur matchen skulle sluta.
Tog en sväng runt Bomhus med farsan och kikade in på Kastvallens konstfrusna, där IK Huges 92-pojkar mötte Brynäs dito.
Lite svårt att bestämma sig för vilka man skulle hålla på, som synes.
Upplösningen blev iaf så att Huge leder med 2-1 när Brynäs kvitterar med 1 minut kvar av matchen.
Aha, tänkte man genast, kanske ett omen inför Djurgårdsmatchen.
Morsning. Huge kvitterar när klockan står på 19.59.
Visste inte om man skulle jubla eller deppa...

Dagens "Jag mötte Lassie":

Såg en av guldhjältarna från -99 utanför ICA Plus i Södra Bomhus idag:

The one and only Melkersson.
Var på väg att be honom snöra på sig grillerna igen... :-)
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Kahn: Håller inte med Dig angående Lind. Han bör stanna. Lind är en av dem som krigar mest i laget, men går på knäna eftersom vi är kroniskt korta på folk. Med Lind i ett lag som går runt på fyra femmor ser det helt annorlunda ut. Cassel är en delvis annan sak; det är kul att ha med honom i laget, gammal Brynäsare som han är, men han liksom alla andra måste visa varför de ska spela i Brynäs IF A-trupp.

Annars vad gäller DIF-matchen. Låter som ett fall framåt, om än ett fall. Det kan vara så att vi är sakta på väg upp ur svackan. Wahlberg lär vara hyfsat på väg tillbaka och kan vara spelbar efter uppehållet.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
lingonben: Han platsar ju knappt i Almtuna heller!
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Kahn: Håller med skicka N.D till Almtuna där han har chansen att utvecklas för i Brynäs får han knappt spela.
Anledningen till att han inte får spela tror jag ligger mer i N.D en T.J
Nicke har inte varit bra hittils i år och förra året gjorde han inte heller någon pang säsong. Tycker inte att han håller riktigt i ES, Precis som alla andra "lovande" junisar som vi har skickat bort.

Hoppas bara att Lill Bäckis får fortsatt förtoende även när Walle kommer tillbaks, Det är ju bara att bänka Jocke, han är en duktig center men vill nog hellre ha Lillen där istället.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Skall nu upp till Gavlerinken och se på J - 20 när de förhoppningsvis spelar lika bra som de gjorde i andra perioden igår mot Modo. Hur som helst så kommer de att vinna.
6 - 2 är mitt tips.
Hejs!
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
westerlind: Hade vi haft ett powerplay som fungerar så hade vi absolut inte legat sist.

Tycker att T.J behandlar N.D på ett uselt sätt. Skicka N.D till Almtuna om han nu är så j***a avogt inställd till grabben. N.D fick ingen istid igår igen, hur skall han då kunna utvecklas, producera?

Däremot så spelade T.J med sju backar. Revolution i ES ? Nästa drag blir väl kanske 8 backar och tre kedjor?
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
westerlind: Jag är oxå säker på att han hade den,tror jag....

Matchen igår var ytterligare en knäck för laget,som spelade bra stundtals,men inga poäng.Nu hade man helt plötsligt lite fantasi och vilja i anfallsspelet.DIF var inte bra,men det räckte för att slå Brynäs,med hjälp av den usle domaren Rönnmark.Domarnivån har blivit patetisk,i många matcher blåser dom utv som ingen ens sett.Igår var det ÄNNU värre,och drabbade enbart Brynäs.DIF´s 4-2 mål skulle heller aldrig ha godkänts,då Rudslätt drog ner en Brynäsback innan han la in den i tom kasse.Hade den nerdragningen skett tidigare och gällt en Brynäsare hade han fått 2+2+2+2+2 och 47 matchers avstängning eller nåt liknande.

För att citera den gode Huge så stod matchen och vägde,kunde sluta hur som helst.Men det gjorde den inte den här gången heller,utan med förlust.Kvalet närmar sig med stormsteg.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
"- Det kan bli han, mormor eller någon annan."

(GD 041024)

Sundlöf angående Phillips...
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
westerlind: Modo var i alla fall först i sin hemstad.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Frisco: Haha, 1999 räcker bra för mig, vad säger du om det din modoit-usling?

Vi har så många SM-guld så jag kan inte ens räkna upp dem. Å andra sidan tror jag att många nolaskogsare kan räkna upp alla era SM-guld.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
westerlind: Det blev på nåt törstautomatsikt sätt 2 st 75:or när jag skrev till dig. 69, 73, 74 och 75 skulle det allt stå.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
westerlind: 69, 73, 75 och 75?
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Är det någon som har sett Selanders kamera? Han är säker på att han hade den idag, Tror han.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Kahn:

Jamen naturligtvis var det domarns fel att vi förlorade. Äh, jag vet att du inte sagt det, men hade vi haft riktiga domare så hade vi toppat elitserien, definitivt.

Inse det, Brynäs spelartrupp är bättre än Växjö Lakers, det är jag övertygad om.

Själv drömmer jag om 60- och 70-talet, det var härliga tider.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Hong Kong: Definitivt! Jag är en sådan som fortfarande tror att vi går till slutspel.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Kahn: Eloge till dig som även kollar in och stöttar j-20 killarna. Dom matcher jag har haft möjligheten att se med dom, har som oftast varit väldigt roliga.

Hoppas din under rubrik bara gäller fotboll och inte hockeyn framåt vårkanten.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Blev det någon avlastning eller körde T.J med bara tre femmor? "Honken" var väl som vanligt, grymt bra alltså. Tänk om "Super-Sundlöf" skulle kunna ro hem Chris Phillips! Misstänker att "Dackes" kontakter är viktiga i det här fallet då han och Pillips var lagkompisar i en massa säsonger i Ottawa.

Var själv och såg på J - 20 matchen mot Modo. En sömnig förstaperiod vann Bif med 3-2. I andra spelade man stundtals propagandahockey och lekte hem perioden med 6-1. I tredje spelade Bif knappt hockey, utan det blev ständiga icingpuckar. Sparade man på sig inför matchen imorgon mot TIK kanske?

Bäst i Bif var Wackfeldt, Sunna, Calle Ericsson, Alcén och Erik Lundin. Hoppas att de leker hockey lika fint imorgon då man självklart är uppe på Gavlerinken.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Tja, var och såg matchen på hovet och känner mig rätt nöjd med spelet. Trots att det inte blev några poäng var det bra fart på skridskorna och mycket rörelse. Lite otur i 2:a då vi pressade på ganska hårt och skulle kunna ha fått in ett par tre puckar. Bommen var riktigt rapp och visade en bra inställning. Honken gjorde några helt grymma räddningar. Tycker bara att Sjödin såg såsig ut annars bra över lag. Synd på torsken men det kommer Luleå att få sota för var så säker!
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Gusten: BIF var skapliga idag. Rönnmark är ett missfoster märkligt att han kan åka skridskor. Konstigt att en stockholmare får dömma DIF. Djurgården var inte bra men dom gör iaf mål.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
pastorn: Ja det har ju funkat skitbra så här långt ;)
Såg att det var 281 pers som hyllade Gefle i sista matchen...är det ett Gävlelag eller är det ett Gävlelag?
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Kupan är inte alls dum att toppa med, han brukar ta plats framför kassen och ta mycket stryk.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Gusten:
Eskovarning om man toppar med Kupan...
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
72_Winblad: Ja precis det jag menade...det finns ju vissa som tycker att hedersamma förluster är helt okej.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Gusten: Om det nu skulle bli 3-2 så är det ändå en förlust eller hur... Och nu händer det här 4-2 *suck*
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Dom toppar upp med Kupan....HOPPAS det blir nått med Phillips
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
4-2, torsk!
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Bom-Bom fixar så att det blir ännu en hedersam 3-2
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Gusten: Bom-Bom
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Lillfingret kvar och gonatt!
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Fan Björne missar öppet mål...nu skulle jag ge lillfingret för en trepoängare tror jag
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
lindberg: Men idag verkar man ju skapa målchansermdet gjorde man ju ej i Torsdags,man får vara glad för det lilla,har just tittat på tabellen,vi halkar efter mer och mer.........vi skulle behöva ngn poäng!!

Men det är väl för mycket begärt,det får bli Gravöl ikväll oxå!!
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
lindberg: Det e ju som det brukar, men man slutar ju aldrig att hoppas att de ska trycka in fler mål. Du kan nog vara glad att du lyssnar på radiosporten, tror att de kan lite mer om sport än de två nissarna som snackar på webradion.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
72_Winblad: Har inte lyssnat nåt på webradion idag, på radiosporten har de sagt att Brynäs dominerat och har tvingat Bjurling till ett par svettiga räddningar men att det märks att brynäs har problem med målskyttet.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
RavenLord: Tror knapt jag har hört värre
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
RavenLord: Vilka jävla enögda nötter, 4 mot 4 nu, kan man få önska ett Brynäsmål ?
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
72_Winblad: Den ena hör man fan inte vad han säger,,bedövning i tungan eller hög
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
72_Winblad: Maila och fråga....Har mailat själv och sagt hur jävla usla dom är och enögda,Lät som de gick för dem när DIF gjorde 2-1
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
rackham: BP i slutet av perioden, nu gäller det att bita ihop. 3-1 och det är gonatt.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Vad e det för nissar som snackar i webradion??? Ena stunden e det en riktigt bra match sen i nästa en helt usel.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Brynäs avblåst för passivt spel...
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
lindberg: Precis, det är bara att mala på, även om dom inte vinner idag så är det oerhört viktigt inför fortsättningen.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
rafalski: kom igen nu Brynäs överraska oss och DIF och fortsätt spela! Halva matchen kvar..
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Äh, va fan. Börjar bli så jävla tröttsamt det här.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
RavenLord: 2-1, det finns ingen rättvisa.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Ja där kom det
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
rafalski: Kom åt en Djurgårdare antagligen mer behövs inte i dagens blöjhockey
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
Jävla skämt de två som sköter webradion....Antar att de tar in va skräp som hellst
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
RavenLord: Mitt i Brynäspressen får Jyrgårn en billig utvisning. Håll i nu.
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
RavenLord: Odoya skadar Casselståhl igen... Skadeskjuter iallafall enligt webradion...
Kommentera

Sv: DIF-BIF 23/10 (Inför)
rackham: Hoppas det så man ej tappar mer till övriga bottenlag
Kommentera

442182 · »