1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446481 inlägg · 7961 ämnen

Djurgården - Brynäs 24/9-15

Sv:Djurgården - Brynäs 24/9-15
Gissels vad Modo är dåliga, de ser ju helt yra ut och är utspridda över hela banan.

Steenm: Hopkoket från Ångermanland spelar kval, det är nog ett klokt tips. MODO tycker inte ens att vinst träningsmatcher har någon betydelse, fortsätter samma syn på hockey i seriespelet 😋

Powerfade: Wennerholm har börjat vändningen....

"Brynäs är nog betydligt bättre än jag trodde när jag placerade dem på en tolfteplats i sluttabellen.
Men i det fallet har jag gärna fel."

Kollar lite på Modo–LHC, och påminns ännu en gång över hur skrattretande det är att majoriteten av landets "experter" placerat Övik före oss i tabellen. De är riktigt, riktigt usla både bakåt och framåt. Och inte bara idag. Jag tippade dem 13:e, och visst fan står jag fast med det.

Chris11: Nj blir jag lite brydd när du anser att Ollas inte får till det, själv blev jag mäkta imponerad av honom igår.

Så kul att lösa med tanke på att vi sett det här under hela försäsongen. Känns som media har dålig koll.

ellis:

Du har ju själv haft en del bestämda åsikter om laget redan innan de fått chansen att visa sin kapacitet på isen. Det är kanske därför du kan relatera till experternas bryderi.

Fast jag håller med till viss del. Det är en lång säsong. De så kallade experterna kan få anledning att ändra sig både två och tre gånger innan vi summerar. Inte utan att jag tycker att hockeyexperter faktiskt har ett ganska enkelt jobb. Bara att slicka på fingret, slänga upp det och känna hur vindarna blåser.

Funderar lite på Ollas och Lindblom. Båda två får inte riktigt till det i respektive kedjor. För tidigt att säga något nu, men när det gått 7-10 omgångar så lär bulan snurra om det om produktionen fortfarande är låg.
Tycker även att Brodecki borde spela i andrakedjan, han gjorde det riktigt bra där på försäsongen. Fast blir svårt att sno ihop laget då.

Rödin är en i raden av brynässpelare som hyllar den nya fysträningen:
"– Jag ska inte säga att det är som dag och natt, men det är en jäkla upphöjning. Magnus gör ett hästjobb hela sommaren och gör det fortfarande. i har tränat måndag till lördag två pass om dagen och han är väldigt kunnig, det är inte bara att köra i två timmar utan anledning, vi gör verkligen bra saker med kvalité, säger Rödin.

Hur var det tidigare?
– Jag vill inte kasta skit på någon och säga att det var dåligt, men Magnus har kommit in med nya idéer och det har känts väldigt bra för mig och många andra av killarna."

Föresten, borde inte "Köp matchbiljetter"-länken här till höger på sidan gå till bif.ebiljett.nu ?

pekka85: Angående Lindblom är det bara hoppas han jobbar upp sig. Liten besvikelse hittills, men man måste komma ihåg hans ålder och att det fortfarande finns en viss orutin hos honom.

pekka85: Porseland spelar på lördag!

pekka85: Bulan sa på presskonferensen att det redan är bestämt att Porseland spelar på lördag. Min gissning är att det är han och Nörstebö alternerar som 7:e-back dom få matcher alla åtta backar är skadefria.

Bulan sa också att Starky börjar träna på måndag. Alltså står Sandström även på lördag.

Powerfade: Fast det här med "kappvänderi". För det första har det bara gått tre omgångar. Än kan man inte dra några bestämda slutsatser om nåt lag. Men om en krönikör har en uppfattning om ett lag, positivt eller negativ, innan en seriestart må man väl respektera det? Om denne sen visar sig ha haft fel eller inte. Klart han skriver bra om Brynäs om det finns fog för det framöver.

Jaha, kära Brynäsare. Det verkar som det kan bli en ganska trevlig säsong i år. Idag vinner vi rättvist och vi lyckas hålla en ledning, bara det är ett styrkebesked. Som tidigare skrivits här inne så är defensiven riktigt bra, Zanetti är fan kung, rörlig och fysisk och spelar enkelt. Plus för Bertil, Salmela och Kilström. Måste också poängtera (det tar emot) att Sunken är en klippa idag. Vad har hänt? Måste vara hans bästa match på 3 år! Framåt är Rödin briljant men ack så ineffektiv idag. Shl:s bästa Kapten!? Tycker dock att det syns att Lindblom inte är lika bra som Sweatt vilket gör hela kedjan några snäpp sämre. Scott får jobba alldeles för mycket i det defensiva men jag hoppas att det vänder. Westerholmarna bäst idag helt klart. Saknar fortfarande Vrana i 5 mot 5-spelet och tycker nog att Ollas ser lite kantig ut. Är han helt frisk? Johnson är ett rent klassförvärv. Påminner om Nokelainen i sin offensiv där han naglar fast backarna och vinner massor med dueller! Var är Porseland? Petad? Efter 2 matcher spelade så var han, i mina ögon, klart sämst bland backarna men bänkar Bulan honom redan? Ett förstapass som inte alls platsar i Shl. Känns som 3 poäng mot HV på lördag är givet, dom har 9(!!!) spelare på skadelistan! Om inte Felix står blir jag ruskigt besviken, killen kan bli något riktigt stort! Älska Brynäs alltid!!!!!

Underbart med tre rättvisa poäng, men visst blev det spännande ändå:)

Skrubben: Vi får se när kappvändaren Wennerholm börjar skriva krönikor om hur bra brynäs är.. Hahaha

Skrubben: Underbart att se ett Brynäs som vill anfalla, som vill vinna och också vågar göra just detta även på bortaplan. Vi klarar oss faktiskt bra utan Silfverberg, Järnkrok, Gunderson och Larsson. Dax att lämna gamla spöken bakom oss och börja tro å oss själva igen, nu Jävlar kör vi!!!!!

Underbart o se Brynäs idag! ! Alla till Gavlerinken! !! Forza!!

MatteB: Grattis till segern Brynäsare! Inte behöver ni vara orolig för säsongen, tvärt om. Bulan verkar fått till laget nu när han fått sätta sin prägel på laget och inte ärvt ett lag att få till.
Väl mött i framtiden mot oss i Luleå. Skall vi göra som vi brukar och äga våra hemmamatcher och dela på poängerna. Sen i slutspelet må bästa lag ta allt. Ok?

Jag vet inte hur länge sedan det var jag såg ett så disciplinerat Brynäs. Bulan är verkligen kung!

Sedan har någon slags förvandling skett med Kilström och Sunken. Enormt kompakta idag. Bertil kliver in och gör sin första match på ett halvår, och är också ruggigt stabil.

Jag har bokat biljetter till lördag. Gör det ni också!

Tar med mig 2 Pers från Hudiksvall jag med! Nu GÄVLAR ska vi skapa stämning på lördag! Laget är VÄRDA en grym stämning!

SWEATT: det blir sitt. Vi åker 3 pers från Göteborg ;)

Skön seger, Sandström var stabil!!! :)

Chris11: Kanon! Tagga igång alla nu förfan! Kör ni ståplats eller?

Okej allihopa nu har Brynäs vunnit BORTA mot ett Djurgården som har en stark publik i ryggen. En match som slutade 2-1 men som lika gärna kunde sluta 5-2 till oss. Djurgården har sin målvakt att tacka för att inte bli utskåpade, för jag anser BIF borde haft mer mål i första och andra. Men sedan ska vi tacka Sandström som bara släppte in ett mål i en sån het match.
En riktigt bra match!

Nu sluter vi upp och fyller stolarna i Gavlerinken på lördag. Ni som bor utanför Gävle - inga problem, ta tåget, bussen, bilen, cykeln, ja vad som helst till arenan. Ni har ingen ursäkt att inte vara på plats på lördag. Sitt inte hemma och kolla på den där jävla burken som ni har på väggen. Nu fyller vi Gavlerinken!
Jag kommer att åka ner till Gävle och ta med mig två polare. Gör detsamma ni också, visa ert stöd för fan!
Till er som bor i Gävle och hellre kollar på matcherna på tvn: Masa er ut ur stugan, vad är problemet?

NU GÄVLAR KÖR VI!

Nu gävlar fyller vi rinken på lördag! Ta med er vänner, släkt, familjen och grannen! Dags att sluta upp för laget

Härlig med seger på hovet. Tycker vi vinner rättvist,effektiviteten var inte särskilt bra idag men Felix ser till att två kassar räcker.

Älska Brynäs.

Så jävla SKÖN-T. Underbart att nita dit de gnälliga DIF-fansen. Felix stod för två ofattbara räddningar, vilken jävla kung och vilken talang.

Underbar seger! Tvillingarna, Bertilsson, Zanetti och självklart Sandström får extra mycket beröm från mig idag, riktigt kul att se!
Nu längtar man ännu mer till Lördag och att vara på plats i Gavlerinken! Nu fyller vi hallen!

Hoppas att Felix får lira mot HV på lördag med, han är bättre än att bara få hoppa in när Starky är skadad/sliten.

Defensiven ser skitbra ut. Även om det är mycket i egen zon stundtals så harvar DIF i kanterna. De kommer inte in på mål alls.

Som någon nämnt, storleken på våra backar i år verkar göra enorm skillnad.

Salmela, Berra, Kilström och FRAMFÖR ALLT, ZANETTI spelar så jävla resolut. Riktigt tungt försvar.

Rumpelstiltskin:

Djurgårdsfansen verkar ta förlusten bra. :)

"där hade ni sjuk tur brynäs för ni förtjänade inte segern ni kan tacka domaren för det skulle varit 3 utvisningar på brynäspelare med minuten kvar. sen tycker jag synd om alla som håller på ett sånt äckligt lag som brynäs. ni borde alla lära er att hålla på ett lag som sveriges finaste lag Djurgården"

😂

Lindström: Instämmer ser riktigt bra ut. Tyckte även Kilström spelade resolut idag👍👊

Lindström: Och Bertil gör en bra match och spelar enkelt trots att detta va första riktiga matchen sen februari😀👍🏻👍🏻👍🏻

Zappaholic: Vinst borta mot ett svårspelat DIF, trots en rostig Bertilsson
och Salmela ännu bara på 75(?) procent av sin kapacitet.
Allt ser oförskämt bra ut, Bulan regerar!!
Tur att vi behöll twinsen, var ju många härinne som tyckte annat ifjol... 👊😀

FELIX KUNGEN!!!!

Steenm: Det som inte funkade idag var PP:t . Men på lördag ska det sitta som det ska och då ska det gå kanonbra! :) känns bra!!

Oj, vad den här segern måste svida för Sportbladet!

Zappaholic: Vilken skillnad det är i egen zon denna sessen. Syns vas Salmelas & Zanettis kilon gör.
Underbart att se Bertil på isen igen!!

Steenm: 3 poäng på bortaplan..

Forsberg 1978: För jävla skön seger på Hovet. Offensivt ser det riktigt kreativt och bra ut. Defensiven är mycket bättre. FAN VAD GOTT!!

Zappaholic:
Härligt med en seger och det borta. Felix stabil och Westerholmarna klart bäst.
Det negativa är effektiviteten och Brynäs borde ha gjort minst 2 mål till.
Hur som haver så känns det jävligt gott med 3 poäng ✌

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

Hahaha, Kilström, hatad forlife om det hade blivit mål där. Matchen var vunnen och så gör han så. Inte ok.

Bra match, vår match, våra poäng!

TRE POÄNG!!!!
Fullt rättvist. Så jävla skönt. 6 poäng efter tre matcher, varav två på bortaplan. Väl godkänd inledning på säsongen!

Zappaholic: Fyfan vad UNDEBART!!!

Zappaholic: Grym insats av HELA laget idag.
Nu sover man gott inatt 👍👍👍👍👍

Steenm: Hahaha, vad gör Rödin??

Öh?!

« · 1700035 · »