Brynäs IF

728217 inlägg · 7961 ämnen

Djurgården-Brynäs lördag 2/2

« · 977534 · » Till forumet

Sv: Djurgården-Brynäs lördag 2/2
wap.hockeysnack.com
Olof bekräftade nyligen att Lind har problem m ljumskarna.;(
Kommentera

Izah: Det var tydligen ljumskarna :(
Kommentera

Gusten: Får hoppas att det bara är något lindrigt Lind brukar ju tillföra något
Kommentera

GävleLasse: Lind saknas idag, Molin ersätter. Hoppas att det bara är en förklylning och inte ljumskarna. Annars är det ju det man gått och oroat sig för hela säsongen och så händer det en kvart efter transferfönstret stängt :(
Kommentera

Peja: Ja men det är ju det jag menar, jag har fått alla mina jobb för att jag har rätt utbildninga och erfarenhet för den tilltänkta tjänsten inte på "gamla" meriter så att säga. Det är inte en kvartersklubb längre utan ett företag, ta in jurister och ekonomer och hrmänniskor, och gärna ej konflikträdda sådana.

Åker Brynäs ur Es kommer de nog aldrig att ta sig tillbaka, det är ju bara att se på AIK, Bajen och Västerås tex......
Kommentera

Peja: Ett enda ord kan summera bygget kring organisationen.

Inavel
Kommentera

Izah: Det är svårt att hitta en bra sportchef. Hur många personer finns det egentligen som har erfarenhet av posten? Nu är det givetvis svårt att säga om Sundlöv är rätt man eller ej, men eftersom det är en så pass ny position har ju klubbarna inget annat val än att anställa någon och ge honom erfarenhet.

Sen kan man ju ifrågasätta om det verkligen är rätt att ge gamla spelare mer eller mindre varje jobb inom Brynäs. Det spelar trots allt ingen som helst roll hur mycket talang man hade som spelare när det kommer till spelarvärvningar och än mindre när det kommer till ekonomi, organisation etc...
Kommentera

GävleLasse: Det är ju så sant, överbetalda dårar som borde skämmas. Om jag uppförde mig som vissa av Brynässpelarna så skulle jag bli av med jobbet.

Vem har dött och utsett Sundlöv till sportchef? Jag menar ge mig hans jobb jag skulle klara av det mycket bättre än vad han gör. Som någon sa i ett inlägg, något fel i laget är det ju, för inget positivt har hänt sedan -99.

En trgiskt sak är ju Sjödda och hans sorgliga ursäkt till fru..........
Kommentera

Izah: Det är så det fungerar. ALLA ser till #1 i slutändan. Vad är bäst för MIG och min familj.

Prat om klubbhjärta och liknande är dravel. Oavsett om det kommer ifrån en supporter, ledare eller en spelare.

Ett exempel på detta är lönerna. Alla spelare är fullt medvetna om läget. Hur lönebedgeten har överskridits. publiken svikit på grund av DERAS dåliga sammanlagda insats. Hade dessa herrar haft klubbhjärta så hade man unisont sänkt sina löner med x%.

Mig veterligen så har detta bara förekommit en gång i klubbens historia. Miettinen sänkte sin lön under perioden då ekonomin var som sämst.
Kommentera

Nä ska dra mig in till stan nu, hoppas på vinst idag:)
Kommentera

Kan någon svara på min fråga??
Kommentera

GävleLasse: Fast det tragiska är ju när man läser mellan raderna i intervjuer av spelare och tränare så verkar de flesta håglösa och har gett upp, så det är väl klart att fansen inte heller är på topp
Kommentera

Izah: Ja en seger skulle sitta som en smeck...
Kommentera

GävleLasse: Skulle var såååå najs när Brynäs vinner idag så jag kan håna,,,,,,,
Kommentera

Hur kommer kvalserien att gå till i år??
Kommentera

ingvar304: Ja man måste blint ställa upp för laget. Det lag som representerar den förening som inte ens har en medlemspub. Sponsorerna har en, även fast de har en hel våning att mingla på.

Alla har sin gräns, vart den ligger hänger endast på hur naiv man är...
Kommentera

Izah: Men å andra sidan får du nog bara ut en 403 kr eller dylikt. Oddsen på Dif är ganska låga...
Kommentera

Izah: Det gjorde du rätt i.
Sätt pengarna på Djurgården så är helgen räddad!
Kommentera

ingvar304: Bor ihop med en djurgårdare som tar varje chans att bespotta mig och mitt lag och just nu orkar jag inte med det, känns som om jag vann köpte biljetten för 250 sålde för 400

jag ställer upp för mitt lag men just nu orkar jag inte bli hånad.....
Kommentera

Izah: Vi får verkligen hoppas att du gjort ett stort misstag då...
Kommentera

Izah: Jävla positiv du var, snacka om att inte ställa upp för laget
Kommentera

Sådär ja, har nu sålt mina biljetter till matchen i em, har ingen lust att se eländet och känna förnedringen av alla djurgårdare
Kommentera

Brynäs måste vinna idag!!!
Kommentera

NuMo: "Inte ofta jag håller med Poffa. Men att han sparkar på de som ligger, bara för att ha säger som det är, det är ju lite väl mesigt och känsligt."

Nä, det kändes väl isf snarare som en lyckospark därbak och en kärleksförklaring istället för en sågning av nån som redan ligger ner.

Så jag bekräftar också att du har rätt.
Kommentera

Poffa: "Den artikel som det länkades till här inne tidigare idag, den där man påstod att problemet sitter i huvudet, är nog väldigt nära sanningen. Spelarna spelar ju väldigt bra då de inte har någon press, med andra ord då de ligger under med ett par mål, men så fort Brynäs leder eller har likaläge så knyter det sig.

Kan man bara lösa upp den spärren så kommer inte Brynäs åka ur. Lyckas man lösa den spärren tillräckligt snabbt kan Brynäs slåss om en slutspelsplats."

Klockren analys av läget.
Du kan ju bara du vill..... ;-)
Kommentera

Poffa: "HAHAHA! De mötte, oftast, ett gäng hockeygnuggare i form av Öberg, Jonasén och Molinder. Knappast den mest fruktade kedjan i elitserien, direkt. Problemet är att Brynäs kör med alla juniorer i samma kedja, med andra ord ingen stabil att luta sig mot när det blir "lite dragit kring knäna".

Ja, och det var väl det jag just försökte säga: inte så lyckat med bara juniorer samlade på ett och samma ställe.
Även om dom fick möta spelare som normalt sett inte är Modos mest tongivande så handlar det ändå om spelare med lite mer rutin och som dessutom för dagen spelar med ett helt annat självförtroende.

Om nu tanken var att matcha vår rena juniorkedja mot just Öberg/Jonasén/Molinder så blev det iaf inte så lyckat.
Men mitt resonemang var mer allmänt baserat, dvs på att man generellt sett inte bör kasta in en hel femma av orutinerade juniorer mot ett så pass spelskickligt och taktiskt skolat lag som Modo.

Så ditt snack om att jag skyller på otur eller att motståndaren gör sitt livs match är ju bara dösnack i det här fallet.
Kommentera

65selander: Hehe! LJ brukar sällan följa mig, lika sällan som jag poffa, när det gäller åsikter, eller i alla fall uttryckande av åsikter.
Kommentera

NuMo: Nu väntar vi in LumberJack ;-)

Ang inlägget från Bissett så kan man undra vem som inte blir utbuad?

– Där blir det olika arrangemang som snack med domaren Christer Lärking, tränaren Olof Östblom och sportchefen Micke
Kommentera

tjugo8: Jag dricker bara starköl, jag!
Kommentera

JanT:

Inte ofta jag håller med Poffa. Men att han sparkar på de som ligger, bara för att ha säger som det är, det är ju lite väl mesigt och känsligt. Hoppas inte laget är lika känsligt, för då är inte ens allsvenskan något som ni klarar av.

Men som sagt. Poffa har rätt, eftersom jag bekräftar.
Kommentera

Macahan: Sitt du och glo utöver Sörviken och dröm ;-)

Undrar vad som hade hänt om Bäckis hade varit kvar i BIF. Han har 33 ass nu  och jag lovar att Pavel hade varit överlägsen etta i poängligan om Bäckis hade varit i samma formation..

Vem vet Bäckis och Ovechkin kanske dyker upp på försäsongen nästa Pree-season
Kommentera

I morgon dammar vi till med 3 färska pinnar.
Blir väl 1-4. Tredje och fjärde i tom kasse.
Ett individuellt misstag blir det säkert. Sperrle gör en bragdmatch.
Såja, nu kan man sova gott.
Kommentera

JanT: Allvarligt så vill nog väldigt få supporters från andra lag att Brynäs ska åka ur ES. Jag vill det i alla fall inte. Mora och Södertälje kan jag vara utan i ES och ska något lag gå upp från KS så är det Malmö.

Leksand kan gärna försvinna i sydlig riktning, "lirarnas lag - hela Sveriges lag" är då ingen av mina favoriter.

Den artikel som det länkades till här inne tidigare idag, den där man påstod att problemet sitter i huvudet, är nog väldigt nära sanningen. Spelarna spelar ju väldigt bra då de inte har någon press, med andra ord då de ligger under med ett par mål, men så fort Brynäs leder eller har likaläge så knyter det sig.

Kan man bara lösa upp den spärren så kommer inte Brynäs åka ur. Lyckas man lösa den spärren tillräckligt snabbt kan Brynäs slåss om en slutspelsplats.
Kommentera

JanT: Då får ju Pavel bryta kontraktet, kanske första gången vi får betalt när en spelare slutar i förtid :-)
Kommentera

Poffa: I vilket fall som helst så öppnar "Sundlövs fyndbod" någon gång i April...

Vad sägs om den gode Pavel B? Han lär aldrig spela allsvenskt med BIF...
Kommentera

JanT: Nu var det ju inte er jag riktade mig till. De flesta här inne har ju redan insett det jag skriver. Ni skyller inte på otur, motståndare som gör säsongens match så fort de möter Brynäs, osv...

Jag försökte bara visa vilken sida här inne som har rätt.

65an: Vaddå -99? Vem kommer ihåg saker som händer förra milleniumet? ;-)
Kommentera

65selander: Han lär väl slippa oss några säsonger framöver, då det för BIF's del är dags att bygga nytt lag från grunden i Hockeyallsvenskan.

Hamnar vi i Ingenmansland är risken överhängande att vi sitter här och tuggar på slipsarna om ett år igen, sanna mina ord!

Något är sjukt inom Brynäs IF!
Kommentera

Poffa: Nä, men alla vi andra...
Kommentera

JanT: Ganska van att Poffa skrattar åt oss. Men -99 så var alla tysta. De flesta Modoiter tror att -99 inte har ägt rum. Brynäs slutade funka efter -99.
Kommentera

Poffa: håller med dej det bli nog Brynäs och Mora i kvalserien.
Kommentera

JanT: Ligger Huge?
Kommentera

Poffa: Har inte mamma lärt dig att det är fult att sparka på någon som ligger ner?
Kommentera

Huge: "Nä, tanken med junislinan senast var nog god, men det var fel lag att köra den taktiken mot. Modo är alldeles för slipade och disciplinerade bakåt och oerhört skickliga på att utnyttja spelvändningarna."

HAHAHA! De mötte, oftast, ett gäng hockeygnuggare i form av Öberg, Jonasén och Molinder. Knappast den mest fruktade kedjan i elitserien, direkt. Problemet är att Brynäs kör med alla juniorer i samma kedja, med andra ord ingen stabil att luta sig mot när det blir "lite dragit kring knäna".

Brynäs förlorade inte pga Sperrle. De förlorade inte pga juniorlinan. De förlorade inte pga Sjödins misstag. Brynäs förlorade mot ett mediokert MODO pga att Brynäs för tillfället inte är ett lag. Man är en massa, mer eller mindre duktiga, hockeyspelare. Hockeyspelare som inte visar hjärta i mer än 20 minuter per match.

Allvarligt, om Brynäs inte spelar bättre än de gjorde i går mot MODO kommer man få spela kvalserien. Och väl där kommer man nog få allvarliga problem med Leksand, Malmö och (förmodligen) Mora.
Kommentera

Peja: Räknar kallt med 0 poäng i morgon samtidigt som LHF vinner hemma.

Med andra ord kommer vi att ligga på kvalplats när det är dags för uppehåll.

Kan Östblom vända den kantrande skutan?

Något är sjukt i Brynäs IF - därom råder inget tvivel!

God Natt
Kommentera

65selander: Har du en tidsmaskin att låna ut?

Så vi kan ställa allt tillrätta igen....
Kommentera

tjugo8: 1:a var en jättemiss av Alcén.
Kommentera

Huge: Det var Öhrstedt som lyckades pricka Lind i arschlet, pucken studsade sen rakt i gapet på en djurgårdare som sköt i axeln på Korhonen.

När Karhu skulle lägga plocken på pucken kommer Öhrstedt farande och slår in den i egen kasse......

Tamejfan något av det värsta jag sett. Efter det hängde pucken ut Öhrstedt i sen krönika....
Kommentera

Huge:
mmm...men nu föregicks inte 2 första målen av spelvändningar...
1:a svårigheter att komma ur zon.
2:a jättemiss av carlsson, med samlat brynäsförsvar...

blev bara 3 byten va...2 mål o en storchans för modo
9 4 Niclas Andersén LD 0 0 -1 0 0 02:41
32 4 Jonathan Carlsson RD 0 0 -2 0 0 03:01
29 4 Johan Alcén LW 0 0 -2 1 0 02:46
21 4 Ove Molin CE 0 0 -2 0 0 06:14
19 4 Emil Sandin RW 0 0 -2 0 0 02:51
Kommentera

tjugo8: Nä, tanken med junislinan senast var nog god, men det var fel lag att köra den taktiken mot. Modo är alldeles för slipade och disciplinerade bakåt och oerhört skickliga på att utnyttja spelvändningarna.
Men jag undrar om dom får chansen igen i morron?
Tveksamt...
Kommentera

« · 977534 · »