Brynäs IF

727613 inlägg · 7961 ämnen

Djurgården-Brynäs lördag 2/2

« · 978542 · » Till forumet

Sv: Djurgården-Brynäs lördag 2/2
Huge: Har man inga pengar så spelar det inte mycket roll att mjölken i affären är slut.

Klart man gjort rätt, Huge. Absolut. Kvalserieplatsen beror enbart på 44 matcher av oflyt.
Kommentera

Jompe: "Tack. Jag som gått och bekymrat mig över taskig ekonomi och kvalserieplats hela gårdagskvällen och morgonen. Tur vi har dig. Allt är OK då? Bilen går bra?"

Jag har också gått och bekymrat mig över dålig ekonomi och kvalserieplats.
Bara det att jag inte går omkring och ältar det i varje inlägg.
När har jag påstått att allt är Ok?
Min bil går för övrigt utmärkt.

För att återgå till sakfrågan så gällde det vår nuvarande trupp och frågan om ev nyförvärv.
Där jag redan påpekat att man agerat förnuftigt utifrån förutsättningarna.
Kommentera

GävleLasse: Mjo det håller jag med om.. Jag förstår vad du menar.. MEN saken är den att JAG tycker att Sperrle var klart bäste Brynäsare ihop med Dackell mot Modo.. Han räddade Brynäs långa stunder.. sen kan ju inte han rå för att Sjödin och Månsson måste bjuda på frilägen för att motståndarna ska göra mål. Men detta är ju bara min åsikt. sen får ju alla andra också ha sina åsikter :)
Kommentera

GävleLasse: "Så du hävdar alltså att det är bristen på bra spelare som gör att man inte kompletterar truppen? Andersén är inget komplement. Han var med i truppen från början."

Men din argumentation för våra konkurrenters agerande var ju att dom KOMPLETTERAR sina trupper, dvs fyller på numerären av spelare.
Och eftersom vi redan har en stor trupp så anser jag att spelare som ex Andersén och Carlsson (som varit utlånade) kan räknas som komplement eller förstärkningar. Särskilt med tanke på att vi även lånat ut Gynge, Salmonsson och Karlsson.

Och ja: jag hävdar att det är både bristen på bra spelare samt bristen på pengar som gjort att man agerat rätt, utifrån de förutsättningar som finns.
Kommentera

munkas: Men GIF spelarna är ju hemma hos Bernadsson och halser HB bakom ladan. Direkr ur dunken.
Kommentera

rackham: Min huvudsakliga poäng är att med den ekonomiska situtationen i åtanke så gör man rätt som inte satsar på ngt av de trots allt osäkra kort som finns tillgängliga på marknaden.
Dvs att man annars inte får valuta för pengarna, sas.
Det vi har känns isf minst lika bra, och varför då riskera ekonomin ytterligare?
Om man däremot hade hittat ngt som verkligen hade stärkt truppen så är det möjligt att man kunnat frångå principen och via ex lån av pengar vara med och bjuda.
Kommentera

munkas:

Man måste slå mynt av populariten kring sin person, det är väl det enda man har att sälja...

GIF-spelarna är så anonyma att ingen vet vem de är på stan...
Kommentera

70 Rodrigues: " Visst är det så, men tycker du verligen att dom ska vara ute och härja mer än koncentrera sig på hockeyn, det är ju inte endast vid ett fåtal tillfällen dom är ute och gör Gävle."

Ja, vissa av ungtupparna börjar bli ett med inredningen på Goya vid det här laget...
Men sen måste du ju också förstå att det inte är elitidrottsmän vi snackar om. Kolla på Gif istället, hur många gånger har du sett Oremo, Westlin eller någon av de andra spelarna ute på krogen de senaste åren? Där snackar vi elitidrottare. Om Woxlin eller någon annan skulle dyka upp efter sommaruppehållet med en kagge a`la Sjödin eller Wahlberg skulle nog Pelle få en infarkt. Eller om Oremo blev utkastad två gånger från krogen, samma månad...
Kommentera

Huge: "Så snacket om att vi skulle ha bantat truppen stämmer ju egentligen inte, som jag ser det.
Den trupp vi nu har är fullt kapabel att fixa det här. Att oja sig över att det inte kommer något osäkert nyförvärv i elfte timmen känns mer baserat på supportrarnas egen frustration och desperation.
De som jobbar kring laget har nog betydligt bättre koll på läget, och hade nog agerat om man verkligen ansett att det funnits ngt som i realiteten förstärkt laget."

Tack. Jag som gått och bekymrat mig över taskig ekonomi och kvalserieplats hela gårdagskvällen och morgonen. Tur vi har dig. Allt är OK då? Bilen går bra?
Kommentera

GävleLasse:

Har man släppt in mest mål i serien är man helt enkelt för DÅLIG.

Våra målvakter vinner, förutom vid några mycket få undantag, inte matcherna åt oss...

Hela spelet blir lidande.

Har man en målvakt som spikar igen, eller åtminstone uppfattas som att hans spikar igen, blir det ett helt annat lugn bland utespelarna.

Jag undrar hur Sundlöv och Alcén tänkte när de såg Korhonen och Sperrle som målvakter i Brynäs den här säsongen...?

Korhonen har inte tagit chansen att bli etta nånstans och han är över trettio.
Sperrle har flyttat runt och inte klarat annat än att backa upp en annan målvakt...

Kanske dags att kasta in jokern "P" i de sista matcherna...
Kommentera

mattiaskarlgren: Målen var ren och skär otur. Inget man kan lasta Sperrle för. Men med tanke på att han varit dirrig de senaste matcherna så tycker jag att man skulle ha satsat på Korhonen istället. Få ett trendbrott helt enkelt. EN målvakt som inte har "flytet" ska inte stå.

Såg du matchen mellan FBK-SSK? Två liknande situationer uppstod. Fast Bjurling har flytet. 1. Pucken fastnade mellan benskydd och skridsko. lossnade och gled utanför. 2. Pucken tog i stolpen och på målvakten och stannade utanför målet.

flytet
Kommentera

Huge:

"Den trupp vi nu har är fullt kapabel att fixa det här. Att oja sig över att det inte kommer något osäkert nyförvärv i elfte timmen känns mer baserat på supportrarnas egen frustration och desperation.
De som jobbar kring laget har nog betydligt bättre koll på läget, och hade nog agerat om man verkligen ansett att det funnits ngt som i realiteten förstärkt laget."

Samt:

"Nädå, jag har inte alls blundat för det ekonomiska.
Trodde bara att alla redan visste att pengarna är slut..."

Snälla magistern, upplys mig om hur du får de här inläggen att gå ihop...
Kommentera

rackham: Nädå, jag har inte alls blundat för det ekonomiska.
Trodde bara att alla redan visste att pengarna är slut...
Kommentera

GävleLasse: Allvarligt, säger du att Sperrle får ta på sig dom två sista målen igår? Är du seriös? Trodde du var en klok man med smarta tankar men jag får nog börja tänka om verkar det som :)
Kommentera

GävleLasse:

Ingen av juniorerna kan gå in och avgöra matcher den här säsongen, i alla fall inte åt det positiva hållet.
Se och lära, Lars, se och lära...
Kommentera

Huge:

Nu har magistern blundat för den ekonomiska verkligheten. Tror du Mormor skulle ha gett fan i shoppingen om madrassen varit laddad med pengar...?
Kommentera

Huge: Så du hävdar alltså att det är bristen på bra spelare som gör att man inte kompletterar truppen? Andersén är inget komplement. Han var med i truppen från början.

Jag tror definitivt nte att Sundlöv har koll på läget. Långt ifrån. Du hävdar alltså att Sandin är ett "nyförvärv" lika gott som vilket annat nyförvärv de andra lagen gjort. Tittar man på istiden han fått av Doffen så verkar det mer att man ser till framtiden. Inte till den här säsongen.
Kommentera

GävleLasse: Med tanke på det magra utbudet så är väl chansen isf lika stor att "förstärkningen" gör ont värre?
Vi har bantat truppen genom att skicka iväg några spelare men också kompletterat genom att plocka hem ex Andersén och Carlsson.
Dessutom så har Sandin fått en del istid och gjort det bra.
Så snacket om att vi skulle ha bantat truppen stämmer ju egentligen inte, som jag ser det.
Den trupp vi nu har är fullt kapabel att fixa det här. Att oja sig över att det inte kommer något osäkert nyförvärv i elfte timmen känns mer baserat på supportrarnas egen frustration och desperation.
De som jobbar kring laget har nog betydligt bättre koll på läget, och hade nog agerat om man verkligen ansett att det funnits ngt som i realiteten förstärkt laget.
Kommentera

Huge: Du missförstår ju hela grejen. Andra lag försöker komplettera sina truppen. Chansen finns då att man hittar ett guldkorn. Den är markant större än när man gör som Brynäs, bantar truppen.
Kommentera

Jajjen: " "Sena värvningar som märktes idag."

För dej betyder det alltså att "höja till skyarna"? Herrejävlar! Du behöver nog gå om hela svenskundervisningen från årskurs 1-8.

Om jag säger puck. Hur tolkar du det? Att Gud är död?"

Tycker du att man på 1 match kan göra bedömningen att ett nyförvärv kommer att bli en förstärkning eller en försvagning?
Om du tycker det så får jag gratulera dig till att ha blivit begåvad med synska förmågor.

Om jag säger att Mäenpää fick 1 assist. Hur tolkar du det?
Att Mäenpää är en världsstjärna och jätteförstärkning?
Kommentera

Gusten: Det har väl aldrig funnits något supaförbud som satt stopp för festande i samband med ett uppehåll.
Kommentera

Jompe: jag vet inte hur man ska tolka bristen på åtgärder. Vill man skicka en signal om att man har full tilltro på sitt lagbygge så är man illa ute.  Givetvis såär det ju väldigt enkelt att göra en analys i årets upplaga. Man har bränt alla pengar. Går man på marknad och spenderar alla sina pengar på pilkastning, polkagrisar och lakritsremmar så får man gå hungrig på kvällen.

Det är beklämmande att se.
Kommentera

GävleLasse: Dom skulle ha följt Boorks direktiv, det sket dom i. Nu skiter dom i "supa-förbudet" som jag tar för givet att det finns.

Glassa får dom göra när säsongen är slut!
Kommentera

GävleLasse: Precis. Det hade sett bra ut om något, något, hade kommunicerats från Sätraåsen men det är alldeles tyst. Man lämnar Doffe och spelarna i medialjuset. Inga åtgärder, inga nyförvärv.
Kommentera

Gusten: toppidrottsmän med 100K i månaden? Jag tvivlar starkt på att någon av de som brukar vara ute har så hög lön.
Visst, jag håller med om att det sticker i ögonen och att man kan tycka att de borde fokusera på hockeyn. Men hävdar fortfarande att man måste tillåta dem att vara människor med. Speciellt när det är uppehåll.

Det känns mer som att gode Tony hittat ännu en vinkel att klaga på. Vad är det som är allvarligt idag? Att spelare går på krogen och är människor eller en organisation som inte fattar allvaret i den situation som man befinner sig i. Vart är pressmeddelandena? Vart är informationen till medlemmarna? vart är åtgärdspaketen?

Ser man på gårdagens match så gör man sitt bästa, ingen gled runt och trodde han var toppspelare baserat på gamla meriter. Man kan förlora matcher på olika sätt. Laget gjorde vad de kunde, synd bara att vår sportchef inte mäktat med att bygga ett bättre lag.
Kommentera

Gusten: Det är väl kul att någon får något för de drygt 100 millar som pumpas in i föreningen i form av medlemsavgifter, sponsorstöd och reklamintäkter,
Kommentera

GävleLasse: Har jag aldrig påstått, en av spelarna förklarar att det är en viktig vecka framför dom, några går ut och super. Jag hävdar att toppidrottsmän med 100 K i månaden ska sköta kroppen under brinnande säsong....SPECIELLT i en sån här utsatt situation.

Nu vet jag iofs inte hur mycket dom har druckit om dom ens har druckit....jag köper Tonys alarmerande rapport med hull och hår :) ALERT ALERT!!
Kommentera

Gusten: Jag tvivlar starkt på att Sperrle var med igår...Han tillhör inte den skara som är ute på krogen titt som tätt.
Kommentera

GävleLasse: såg nu att jag läste fel i ditt inlägg... visst är de ute ofta.
Kommentera

70 Rodrigues: " Vi har en viktig träningsvecka nu och vi kan inte gräva ner oss för det här. Vi får kämpa på, det finns inget annat, avslutade Sperrle"

Bra att starta den viktiga träningsveckan med ett shot-race! Hockeyspelare är dumma i huvudet...
Kommentera

70 Rodrigues: Jaså du tror det? Det är nog oftare än vad du tror. Men vad skulle de gjort då? Koncentrera sig på hockeyn säger du. Skulle de sitta hemma och älta över allt som inte går deras väg eller kanske till och med klä sig i tagelskjorta och gå i kloster för att rena själen.

Det bästa Brynäs kan göra i nuläget är att glömma ALLT från den här säsongen och göra ett nytt avstamp på måndagens träning.
Kommentera

GävleLasse: Visst är det så, men tycker du verligen att dom ska vara ute och härja mer än koncentrera sig på hockeyn, det är ju inte endast vid ett fåtal tillfällen dom är ute och gör Gävle.
Kommentera

70 Rodrigues: Så är det. Precis som Thomas Thelin sa. Man måste tillåta dem att vara unga med. Det är ju inte svårt att räkna ut vilka det var som var ute på Goya...

Samma killar som var Brynäs bästa kedja igår.

Sperrle var nog hemma och halkade på tvålen i duschen. Han har absolut ingen koll på vad som fins runt fötterna.
Kommentera

GävleLasse: Visst är det uppehåll, men det har ju även skett tidiagre under säsongen utan ett stundande uppehåll.
Kommentera

Enaranger: Solklar analys. Varför har det blivit så? Ingen marknadsföring för laget i Gävle. Inga träningsmatcher på hemmaplan. En uttalad avsky för lallarna på åsen, ett gäng ryggdunkande wannabe's.

Kommentera

70 Rodrigues: Inte faan slutade du att dricka...har du ingen stolthet? ;)

Jag tror tvärtom att det är bra at de är ute och krökar. De kan gott passa på nu när det är uppehåll. Det kanske är det som saknats den här säsongen. Shottar.
Kommentera

Bisset19: Det som också är pinsamt är att spelarna var ute och festade helt obekymrat på Goya när dom kom hem, det köptes shotar och en massa annan alkohol. Har dom ingen stolthet dom jävlarna?
Kommentera

För övrigt hopas jag ni åker ner i kvalserien och åker ur illa kvickt, Mora, Malmö o Leksand står högre i kurs. Både spelmässigt och publikt!

Ni ser ju ut att infria mina förhoppningar;)
Kommentera

65selander:

Pinsamt att ni rackar ner på månsson, bästa liraren ni har i BIF men en som är ljusår från att platsa i TIK, PINSAMT var ordet!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Machan.Ang Kalla så trodde jag att du skämtade. jag är uppväxt ca 100m frä Lövås. Skitsamma. sperrle har två mål på dig men klyktattaren Månsson har pris att hämta ut. " veckans hjärnsläpp"
Kommentera

Angående årets dåliga publiksiffror i Läkerol Arena och att
det skulle vara de dåliga resultaten som är förklaringen.

Det är definitivt inte hela förklaringen.

Även förra säsongen, efter det att Brynäs vunnit fem raka matcher,
så behagade inte mer än 5680 personer bege sig till LA för att se
Brynäs ta sin sjätte raka seger (mot Frölunda med 1-0).

Matchen mot Frölunda i år, ungefär vid motsvarande datum,
lockade 5329 åskådare.

Båda matcherna spelades på en vardag. Det är då publiken
till största delen består av gävlebor och från orter i närområdet,
såsom Sandviken. Det finns alltså en ganska trogen skara gävlebor
som går på matcherna oavsett resultat. Men den skaran är för liten.
Den största delen av befolkningen i Gävle ser ut att vara mer eller
mindre ointresserade av ishockey (och Brynäs).

De matcher som dragit stor publik har i de flesta fall spelats
på lördagar, eller i några få fall fredagar. Jag har inget belägg
för detta, men jag skulle tro att antalet gävlebor på dessa matcher
är ungefär det samma. Det är den "långväga" publiken, från Uppland,
Dalarna, Stockholm och Hälsingland som i dessa matcher fyller upp
åskådarplatserna från de 5000-6000 i vardagsmatcherna till de
7000-8000 som i bland varit på lördagar. De flesta av de här ca 2000
"långväga" gästerna har helt enkelt inte tid att lägga ner de ca 5-7 timmar
det tar för ett besök i LA, på vardagar.

För att öka publiken på vardagar finns alltså bara en lösning.
Öka intresset för Brynäs i Gävle, och dess närområde.

Det är detta ointresse i Gävle som i långa loppet kommer
att föra ner Brynäs i allsvenskan. Väl där kommer det med
största sannolikhet bli för alltid. Då får gävleborna försöka
finna något annat användningsområde för Läkerol Arena
under vinterhalvåret.
Kommentera

JanT: positivt tänkande, njae... det tror jag inte. Men jag har fått mer och mer distans till hockeyn. Jag har tröttnat på att bli pissad på år efter år. Att gnälla och blåsa i dombasuner hjälper ju inte. Lallarna på åsen skiter blankt i det..
Kommentera

Bukefalos: ja det föreligger en viss risk för det. Men jag vet inte om jag är så orolig. Leksand är klart överskattade. Brynäs har förlorat många täta matcher mot bra mycket bättre motstånd än Leksand. Visst det finns ju en mental aspekt på det hela, men som jag skrev igår så tror jag att det ligger en jävla press på både MIF och LIF...

Men det är en bit kvar, mycket kan hända...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Har säkert återgetts flera gånger efter slusignalen. FY FAN hur man kan ge bort en match. Grattis Gävle snart får ni ett nytt klientel som gäster i länet. Fy-fan
Kommentera

Andra gången den här säsongen som Färjestad,
ett topplag, släpper en 4-1 ledning till 4-4, på
hemmaplan, mot en av Brynäs bottenkonkurrenter.
Förra gången var det mot Skellefteå.

Hur sågat skulle inte Brynäs, ett bottenlag, bli om de
gjorde samma sak. För Brynäs del är väl 2-0 ledningen
borta mot Mora, som blev förlust med 2-3, det som mest
motsvarar Färjestads tapp.

Tack för det Färjestadprimadonnor.
Kommentera

GävleLasse:
Risken är uppenbar att det blir många Gävle-Dala-derbyn, när vintern börjar bryta mot sommar.
Väl där är det bara ångest och kvalsvett som gäller - och frågan är vilket av de tre lagen från Gävle-Dala regionen som känner sig mest komfortabla med kvalhelvetet?
Kommentera

GävleLasse: Har du gått kurs i positivt tänkande? :-))

Så här lät det definitivt inte i fjol då vi låg 4-5 med 20 poäng mer i bagaget...

Jag har varit skeptisk sen Boork fick sparken och inte blir jag mer positiv i nuläget. Men, det är egentligen omöjligt att tippa bottenstriden, då det är oerhört jämnt. Bara att hoppas att BIF kan hitta tillbaka till vinnarspåret.

Dags att ta fram Leffes filt och dra ner den till tårna och öva det gamla beprövade igelkottsförsvaret de närmaste 2 veckorna.

Det borde väl ändå vara inpräntat efter 2,5 år med Boork?
Kommentera

GävleLasse: Instämmer med föregående talare.
Kommentera

GävleLasse: Några matchvinnare... Ja, Brendl, Widing och Lind. Inga andra forwards vet ju hur man gör mål känns det som. Såna som Dackell och Danielsson verkar inte ens veta hur man skjuter.
Kommentera

JanT: Det är lite tidigt att måla fan på väggen, än så länge. Torsk mot Luleå i nästa match och man är illa ute. Detta är en måstematch. Troligen så är det Korhonens tur att spela då. De har ju kört ett rotationssystem hela säsongen. Borta är "bäst för dagen tänket" som man körde med förra säsongen.

Det blir till att börja grisa helt enkelt. Vi har några matchvinnare som gott och väl kan vinna matcherna åt oss i PP och på snabba spelvändningar. Det offensiva spelet är inte en vinnande väg helt enkelt.

Kommentera

« · 978542 · »