Brynäs IF

727980 inlägg · 7962 ämnen

Djurgårdens IF - Brynäs IF 100302

« · 1242012 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF - Brynäs IF 100302
ÄR DET BÄTTRE ATT INTE FÖRLORA ÄN VAD DET ÄR DÅLIGT ATT INTE VINNA?
Kommentera

MarcusElving: Ja tyvärr så är det inte så kul att se Brynäs spela längre utan mest en pina.
Kommentera

MarcusElving: Kloka ord!
Kommentera

"– Vi är nöjda med en poäng. Våran styrka är en tät defensiv och vi är ett av de bästa lagen i serien på att spela boxplay, sa Czarnecki."

Ja men vad kul för dig Czarnecki att du är nöjd och glad när vi spelar en hel match i egen zon. Bra defensiv, ja det kan jag iofs hålla med om. Vi släpper bara in ett mål trots att DIF har pucken hela matchen.

MEN, Niklas om du tänker på folk framför tv:n, sponsorer och publik i arenan så kanske vi vill se vårat lag spela anfallsspel mellan varven? Det finns en anledning till att tex DIF har fullsatt varje match numera.

Jag orkar inte se Brynäs spela i egen zon en hel match, det är inte roligt. Det finns spelare i laget som bli ruskigt lidande av detta spel också, Våra offensiva spetsar.

Brynäs har material till att spela en bra offensiv hockey.

Jag lider med Kahnberg när han kommer ensam mot 3 motståndare eftersom resten av laget står kvar vid egen blå och inte vågar gå framåt, det fantastiska med Kahnberg är att han trots att han är helt ensam lyckas skapa lägen då och då, tänk om han hade fått lite hjälp?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Grejen är val att vi spelar boxplay även i spel fem mot fem?
Kommentera

Ahlbom:

Jag är inte omöjlig;)

Tvåminutersutvisningar för lagens spelare

293 Luleå
289 Färjestad
284 HV71
277 MODO
263 Södertälje
262 Frölunda
255 Rögle
252 Djurgården
243 Skellefteå
237 Linköping
237 Timrå
233 Brynäs
Kommentera

Bissett19: kan du förvandla den statistiken till antal 2 minutare istället? :P
Kommentera

Gurra88:

Inte direkt grabben;)

Utvisningsminuter totalt per lag

974 HV71
792 Luleå
783 MODO
757 Färjestad
727 Rögle
652 Skellefteå
651 Frölunda
625 Linköping
619 Djurgården
616 Södertälje
586 Timrå
572 Brynäs

Kommentera

arnio: I höstas var han också nöjd med en poäng i taget, sen var han inte det i december. Nu är vi tillbaka igen.
Sen är de iofs rätt nedtränade men det var läääänge sedan Dixon, Aero, Juuso, Lauritzen och ett par andra gjorde en riktigt bra match.
Kommentera

arnio: Inte konstigt. Eftersom vi spelar boxplay 60 minuter per match
Kommentera

NC är nöjd:

"– Vi är nöjda med en poäng. Våran styrka är en tät defensiv och vi är ett av de bästa lagen i serien på att spela boxplay, sa Czarnecki."
Kommentera

Bissett19:
Jag tycker inte det är rätt att klaga på Hietanen. Med den uppställning vi har i powerplay så vågar han inte ta något avslut i och med att han alltid och då menar jag alltid står där som ensam back. Det måste till en variation i PP uppställning där det används två backar. Hur många backskott på mål i PP har vi?
Kommentera

Apropå de sega spelarna som rapporteras. Kanske man "tränat ner sig" för att få en formtopp lagom till slutspelet. Lite vila efter dom här fem omgångarna som är kvar, och vi har ett Brynäs som flyger fram i slutspelet som i forna dar. Det skulle vara tekniskt korrekt rent fysiologiskt, men troligt? Den som lever får se...
Kommentera

Parodi på hockeymatch, ja tyckandet är ju fritt...dock så tycker jag inte man skall förminska Djurgårdens insats..
Jag är grymt imponerad över deras inställning och kämpaglöd, där har Hardy lyckats så in i helvete..

Markström, visst han kanske tappade sig på 1-1 målet, men hur många målräddade han inte...framförallt i andra perioden...

Sunkan tycker jag åter gör en rejäl match, han är oehört stabil, och som Ankan uttryckte det "en av dom mest underskattade backarna i serien", Sundström tycker jag också skall ha ett visst beröm för sitt backspel, ett par situation som han reder ut på ett mycket bra sätt...
Sedan kan man ju ha synpunkter på vilka som matchas fram och tillbaka, men jag tycker det känns förmätet att tro att jag skulle göra det bättre själv..

Framåt tycker jag det finns mycket att förbättra framförallt i andra, där man som någon påpekade såg slitna ut, hur märkligt det nu kan verka med tanke på uppehållet..

Jag hoppas fortsatt på slutspel och att LHC väljer oss, och jag kommer hävda till motsatsen bevisats att vi har en bra chans mot "cluben"..
Kommentera

Anders Berg:

Instämmer!
Undrar om GD verkligen såg rätt match...??? Vem är Johan Vahlström...???

1,5 i snittbetyg till spelarna o 1 till matchen vore närmare sanningen...
Kommentera

Bissett19: Bra poäng, Lauritzen får obefogat mycket skit, Liksom NC, vi ligger just nu 6a,,,,7 poäng och målskilland har vi att gå på med 5 omgångar kvar, mer kan man inte kräva av truppen som den ser ut

Särskilt inte som backläget varit hela säsongn
Kommentera

Bissett19: "Att inte Järnkrok matchas i sudden beror nog mest på att han satt stora delar av tredje" Redan där börjar ju problemet, han petar fel spelare..
Kommentera

I vårat 3.30 i sudden som jag kunde se fick Kahnberg,Dackell,Eero,Granis,Dixon,Molin?,Nordan och Lauritzen speltid.
Och det är nog bara Lauritzen som har ett riktigt avslut på mål,men det är han som får skiten här,problemet med spelet i sudden är att det går på tok för sakta och att pucken hamnar för ofta  hos en iskall Hietanen som har beslutsångest när han har pucken.
Att inte Järnkrok matchas i sudden beror nog mest på att han satt stora delar av tredje,annars hade han garanterat varit inne i slutet av sudden,vilket han var i Lördags när man lyfte Markan ur kassen på slutet.
Jag tänker inte skriva in mej i NC/Lauritzenhatarklubben ännu;)

Seger på Torsdag och LHC plockar poäng av Modo och slutspelet är möcke nära.
Kommentera

sylf: Var är alla Czarnecki-lovers idag? Kanske för att det inte fanns EN enda positiv sak i den coachningen idag..Han är helt värdelös
Kommentera

Anders Berg:

Slutspel: Ja tack!

Bara att gå i koma, slippa förnedringen, och när man vaknar tänka på pengarna!
Kommentera

Oj, vilken jävla parodi till hockeymatch!

Ingen Brynässpelare får godkänt idag, å när jag säger så väger jag in matchens betydelse, dvs. den viktigaste för säsongen. (Markströms frispel, eller var han full(?), vid målet drar ner hans betyg.)

Sen undrar jag: Hade man lagfest igår? (Med tanke på att spelarna såg trötta ut.)

Sen konstaterar jag: Det finns ingen bra back i laget! (Av de som är tillgängliga.)

Sen hoppas jag: Att spelarna fick gå hem till Gävle, kanske blir piggare av lite frisk luft?

Slutspel: Nej tack! (Så vi slipper skämmas när Brynäs åker ut i fyra raka med målskillnaden 4-8.)

Å till sist: Snälla Czarnecki, förläng inte ditt kontrakt!
Kommentera

1-1 känns som en vinst delvis med tanke på hur lite, och dåligt anfallsspelet fungerade..Djurgården är hetare matchen igenom..Bäst i Brynäs är Markström tillsammans med Kahnberg som gör en bra match! Ove gjorde många misstag ikväll o var inte sig lik, men det var många som inte kom upp i normal standard...Coachingen av NC var usel ikväll..

F.ö borde vi vunnit i sudden där vi fick spela 4-3 spel i 3 o en halv minut ca utan att lyckas skapa nästan nåt alls...Djurgården var minst lika nära i sudden trots allt..PP MÅSTE bli bättre!! Samt att varje enskild spelare måste höja sig minst 2 snäpp i agressivitet!! Så jävla lamt o tröttkört som det verkade trots den långa vilan är ju bedrövligt....
Kommentera

rafalski: Problemet med skador kvittas väl med det faktum att man i hälften av matcherna åkt runt på en skridsko........
Kommentera

sylf: Laget ser oroande slitet ut, men med tanke att vi spelat kort med backar hela säsongen så kanske det inte är så konstigt. Vi får hoppas att formkurvan vänder uppåt inför slutspelet annars blir vi ett lätt byte.
Kommentera

Gusten: Spelar ingen roll hur pigg i benen han var, hur pigg var inte Järnkrok då efter sina 8 minuter?
Cz har fan inte känslan för att coacha under matcherna, Janne L har afasi, tacka fan för att det inte händer nåt.
Kommentera

sylf: Nu var ju Lauritsen säkert skapligt pigg i benen inför sudden efter sina dryga 15 minuter istid och han HAR kapacitet att leverera fina genomskärare, så helt jävla galet var det inte att han fick lira tycker jag ... sen befann han ju sig på rätt ställe och drog en i ribban också. Men 16 minuter på Kahnberg är på tok för lite, speciellt med tanke på att Dixon spelade över 21 minuter och Eero närmare 20.

Det svänger fort, för en månad sedan hade jag nästan sett Sundlöv lägga halva budgeten på att förlänga med Dixon. Nu känns det som det kvittar. Hoppas inte Sundlöv är lika lynnig som jag :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Gusten: Sant, likafullt Cz´s förbannade skyldighet att matcha de bästa spelarna, inte bara de som är trevliga i omklädningsrummet och köper bakelser åt tränarna.
Kommentera

sylf: Ja en pigg och utvilad Ironhook som hade kunnat lägga upp för Kahna. Ofattbart sällan Kahnberg får skottläge i PP, nästan så att man blir konspiratiorisk. Hade Kahnberg fått lika många lägen som Brendl så vette katten om inte han hade gjort 30+

Nu finns det bara ett och det är vinst mot Rögle, den jäveln som viker ner sig ska inte få förnyat kontrakt. VINN!!!
Kommentera

Gusten: Under hela PP´t skulle han ha spelat Kahnberg, klart hetaste och bäste spelare idag, han och Järnkrok hade fixat en pinne till.
Kommentera

Intryck:

+
Markström- fumlade på målet men annars kanon...
Kahnberg- hände saker när han var inne. BARA när han var inne...
Dackell- stark, fina passningar...
Sundqvist- komplett defensiv insats...
Nordquist- fin puckkontroll, fina pass. Varvar upp...

-
Molin- OS i felpassningar...
Somervuori- har försvunnit från isens yta...
Det tappade spelet- vad fan har man haft för sig under uppehållet...?
Inkompetensen på slutet- världens chans, 4 mot 3 i 3,5 minuter och DIF har minst lika många chanser...

Fråga: Har vi sett toppen av Brynäs 09/10?
Kommentera

Bedrövlig insats, 5 stjärnig Markström. 1 Pinne räcker för att summera matchen.
Kommentera

Gusten: Ja,,,,en halv sekund till o han hade hunnit lägga den till rätta, men antar att 2 minuter där är det enda beslutet en domare kan ta
Kommentera

Davey_22: Hade Dixon haft den mer under kontroll hade det förmodligen dömts mål, men med tanke på hur iskall han är just nu så hade han säkert bränt det läget ändå.

Får vi inte igång Eero och Dixon jävligt snabbt så kan det här skita sig big time! Dom vinner knappt en närkamp!
Kommentera

sylf: Förmodligen hade jag varit lika pissed som ni verkar vara,jag var inställd på en klar förlust och är supernöjd med en pinne,den kan räcka långt.

Nu måste Ouögle slås på Torsdag.
Kommentera

Bissett19: Som sagt lätt när man inte sett matchen. Och när man har chansen att ändra en matchbild så SKA cz ta den, då räcker det inte att vara nöjd med en pinne.. Då förlorar man poäng..och spela de absolut värdelösaste spelarna i matchen 16 och 31.. fuck it
Kommentera

På nåt sätt känns det som att situationen i förlängningen där Dixon blir crosscheckad precis när han ska lägga den i totalt öppen kasse är jävligt irriterande,,,,

Visst vi får ett pp, men fan,,han hade ju öppet mål, det var mål liksom !
Kommentera

sylf: nöjd med pinnen men spelmässigt rejält utspelade. Förstakedjan riktigt under isen och PP är minst sagt bedrövligt. Toppformen spar vi till slutspelet.
Kommentera

Bissett19: Hade du sett matchen hade du inte skrivit det där.....
Kommentera

Bissett19:

Fyra raka*
Kommentera

bradberry: Men hur fan coachar idioten i båset? Helt jävla seriöst.. Han spelar ju Lauritzen som är totalt iskall de sista minuterna när det ska avgöras. Vafan man ska väl spela de som är heta.. Vad FAAN!!
Kommentera

Bara 1 pinne mot stekheta DIF som har raka hemmasegrar,nu måste väl NC avgå iaf?
Kommentera

Macahan: Coachningen i sudden är löjeväckande och patetisk. Att spela de sämsta för dagen ( 16, 31 ) är ett hån mot övriga spelare. Den här missade pinnen får polacken sätta upp på sitt konto. Skitdåligt!
Kommentera

sylf: Tja ska man skratta eller gråta efter spelet i förlängningen?
Kommentera

Oroväckande usel insats!

Jag ser poängen som en bonuspoäng. Den var man inte värd! Tempofattigt, krampaktigt.

Oroande...
Kommentera

henke1: MAN FÅR INTE PLOCKA MÅLVAKTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentera

MarcusElving: Eero fick inte mycket tid i 4-3 spelet. Suck
Kommentera

MarcusElving: Vilket vansinningt uselt PP!!!
Kommentera

plocka markström nu !
Kommentera

MEN UT MED 16 NÄR VI SKA AVGÖRA!!!!!!!!!!!!!!!!

Vafan sysslar Cz med?
Kommentera

MarcusElving: nej vad sysslar han med . det kan avgöra i slutstriden. får ju utnyttja målchanserna !
Kommentera

« · 1242012 · »