1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 447096 inlägg · 7964 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF 5/12
Jompe: Du kan beskåda eländet på Hockeyligans Highlights......

Jompe: aftonbladet har fått ut bilder nu

GävleLasse: Nyss hemkommen fråm en av dom allra sämsta ES matcher jag någonsin sett. Brynäs är alldeles för rädda att förlora, finns absolut inget offensivt tänkande what so ever.Boorken har misshanslat laget och hela föreningen. I SD så hade dom 4 lägen att lägga puckanje på mål, men istället så valde dom att lägga lätt puck ner i zon!! KS here we come! LEIF BOORK ÄR DET STÖRSTA MISSTAG BRYNÄS IF NÅGONSIN HAR GJORT!

JanT: Ligger matchbilder ute på nätet någonstans?

Huge: Jag har kollat målet minst 20 gånger. Jag begriper fortfarande inte hur man kan kasta sig in framför Korhonen på det viset och sparka bort pucken från målvakten in i eget mål....

JanT: Fast det jag retar mig mest på är Spets dåliga agernade vid 1-1 målet. Snacka om att bara titta på puck och inte sortera in. Han måste ju kolla vad backarna gör...

GävleLasse: Står på öronen när han ser Ölvestad närma sig.....
Kastar sig okontrollerat in framför egen målvakt....

Inte konstigt det går åt h-e!

JanT: Jag satt snett bakom målet och hade bra koll på läget.
Alla som klandrar Örat vet inte vad dom snackar om. Han gör helt rätt i det läget och försöker med en rejäl rensning som vissa efterlyst: mellan deras backar. Ren otur att den tar i arschlet(?) på en av våra egna och dimper ner på bladet hos en djurgårdare.
Blytungt, då vi visar stor moral genom att vända tillbaka ett 1-2underläge.
Börjar snart undra om det inte är ngn högre makt som prövar både oss spelare och även fans...

JanT: Han handlar i panik helt utan rutin...det är i såna lägen man märker att han kommer från AS...

GävleLasse: Öhrstedt ser ut att få panik när Ölvestad kommer farande i 180 längs sargen...Detta ser ut att föranleda hans halvdana rensning. Hade han bara gett fan i att slänga sig in framför målet när Markus skall blockera pucken så hade det hela rett ut sig.

JanT: Kollat 3-3 målet igen.....

Öhrstedt sparkar in pucken i egen kassen när den ligger fri framför Korhonen. I ett fåfängt försök att freda målet kastar han sig in framför Markus som lätt hade kunnat lägga handsken på pucken och sparkar in den i eget mål....Ingen Djurgårdare kommer i det läget åt pucken.....

Vi har alltså någorlunda kontroll på läget både i situationen som föregår målet (Korhonen stoppat pucken bakom kassen) och i situationen där det blir mål (Korhonen skall blockera friliggande puck framför sig).

JanT: Varför rensa överhuvetaget? Fan Lind var ju fri... han hade kunnat slå en lugn passning och sedan kanske kunde Lind ha gjort nåt bättre med pucken, t om åka några skär och lägga ner pucken mot den tomma DIF kassen. Eller i "sämsta fall" lägga ut pucken djupt...

Peja: Du har helt rätt. Örats rensning är någorlunda OK. Den tar på en medspelares skridsko och studsar rakt i gapet på Rudslätt. Har man ingen flyt så har man inte....

Med facit i hand kunde han kanske försökt slå den i rundeln ut, men han chansade väl på att passera backen vid blå genom att slå den som han gjorde.

Ingen klack i globen. Dåligt tycker jag.

Nej, nu ska jag ut och sola och bada och kanske ta en drink eller tva. Ha det gott pojkar och flickor sa hors vi den 16:e!

brynasaren: Tror att både Honken och Korhonen spelar bättre när ingen av dom vet att dom är given att få stå. Honken blev ju sämre med, förra säsongen när Korhonen försvann.

okänd: Sämst i elitserien är han inte, absolut inte. Men jag holler med dig om att Honken är bättre och att vi antagligen med honom i kassen hade vunnit dag men Korhonen är inte så jävla dålig, fast på sista tiden så har han väll inte direkt spelat så bra som han kan göra.

miiiken: KingCobra: Koronen ska bort från laget när Honken är tillbaka. Två skitmål släppte han in som vanligt. Det är han som gör att vi förlorar hela jävla tiden. Med Honken i målet hade vi vunnit.
Är så trött på Koronen och hans jävla returer hela tiden, elitseriens sämsta målvakt

Hmmm ??

Peja: Kryssrisken är stor. SSK är precis lika j-a usla som vi för tillfället. Det står väl tämligen klart att detta kommer att bli ännu en cipramil-säsong...

Peja:

Lite skillnad på sjöddas och rudslätts skridsko åkning du ..

Klart att det känns jävligt sniket, men Öhrstedt gör faktiskt ett mål och ger bort ett. Jämnar ut sej egentligen.

Men tog inte Örats spelare på en Brynäsares skridsko eller såg jag fel?

Däremot gör Sjödin det jävligt dåligt på Rudslätts mål. Han åkte ju bara ifrån Sjödda hur enkelt som helst och la in den!

Skärpning på torsdag, jag vill inte se att nyss kryss då. Är väl risk för kryss eftersom både BIF och SSK är usla för tillfället.

GävleLasse: När man ser Öhrstedts indianare med 50 sekunder kvar så brister det även för mig. Fullständigt hjärnsläpp!!!!!

Enda glädjen idag är att SSK inte kröp närmare samt att MIK förlorade.

Så här kan vi inte fortsätta! Gör man 3-2 med 5 minuter kvar på bortaplan i detta prekära tabelläge så får man inte tappa det på idiotmisstag med 50 sekunder kvar. Passning rakt in i slotet......

Jag är tamejfan mållös.

Makkan: Nu blev man ju ännu positivare,tack så jävla mycket!!

KingCobra: Koronen ska bort från laget när Honken är tillbaka. Två skitmål släppte han in som vanligt. Det är han som gör att vi förlorar hela jävla tiden. Med Honken i målet hade vi vunnit.
Är så trött på Koronen och hans jävla returer hela tiden, elitseriens sämsta målvakt.

arnio: Brynäs dåliga förmåga att kunna knyta igen säcken kostar för mycket. De gjorde en OK insats ikväll, men stundtals är det nödlösningar, nödlösningar och åter nödlösningar...

arnio: vi är inte långt ifrån kval plats heller, jag tycker inte det ser lovande ut, vi tar alldells för lite poäng för tillfälligt

Dom 11 senaste matcherna...

1-4
1-4
1-2
1-1
2-6
3-4
0-4
3-3
3-5
2-2
3-4

20-39 i målskillnad och 5 poäng av 33 möjliga.

En fin svit att stoltsera med :-)
Och inget tyder på att sviten kommer att brytas det här året.

poäng i 3 matcher i rad är helt ok tycker jag...hävstången är i gungning...vi är inte långt från slutspelsplats nu....ser lovande ut..

Antar att de "Brynäsare" som jämt tar DIF iförsvar och alltid jämför saker o ting med DIF och hur jäkla bra dom är på allt från ledning till ansvarig för vattenflaskorna är nöjda nu ;)
Dom ser ju tyvärr ut att få rätt att DIF går till slutspel även i år.

usch fyfan, vi var värda att vinna, känns riktigt tungt nu, brukar inte ta förluster så hårt annars... men den här kändes. tycker synd om spelarna och leffe nu. =(

Gusten: Synd om kylskåpet bara....

gusten: Exakt vad ja har lust att göra a

79 Andersson: Ja, med kvällens match i färskt minne så är jag rädd att jag måste hålla med dig. Som det ser ut nu får man vara glad om vi ens lyckas ta 1 p i våra matcher.

Hur länge kan man hoppas på att Södertälje ska fortsätta att underprestera?
Vi får väl se på torrsdag om inte annat...

12 minuter till reprisen på tv. Funderar på att svepa en sjuttis, dunka huvudet i kylskåpet tills jag har glömt allting, dra på mig matchtröjan. Kolla på matchen tills det står 59:07 på matchuret som utlöser ett kilo dynamit som jag seriekopplat med Canal Digitals jävla mottagare....

brynästigern: vi får väl vara glad om vi lyckas vinna i någon av dom matcherna.

Bissett19: Jo, det är tydligen det!

tänk om brynäs skulle förlora varenda match som e kvar av serien hade faan bleve gladare av de

brynästigern: Just nu är det för mycket att begära.................

McClane: Tänk om vi kunde slå SSK o Leksand i kommande matcher.....men det är väl att begära för mycket?

Bissett19: Lite positiv matematik inför de två avslutande omgångarna före jul.

Omgång 29
Brynäs - SSK 4-2
Leksand - LHC 1-3

Omgång 30
MODO - SSK 2-1
Brynäs - Leksand 3-1

Skulle innebära BIF 34p, SSK 24, LIF 21. Snacka om att ha chansen nu när man möter de två bottenkollegorna på hemmaplan.

KingCobra:
Nä men Walle ska in, svår ekvation men så tycker jag...

ingen som tycker boorken ska bort??? ja e en av dom ialf

McClane: Det stämmer,men många härinne var inte närvarande på mattelektionerna.........

Clubsport: ja det kan man fan säga

Westergren: Mmm men det finns dom som lever på idrotten ..

munkas: Är det inte sju poäng ner till Leksand och fyra till SSK?

Danne66: Så känner inte jag. Men jag lider med laget. Det här måste vara riktigt tungt för dem. Nästa match fixar vi! Nu lägger jag ner för i kväll! Och kom ihåg allihop: det är bara idrott.

74Robban: Mmm dom vinner hemma mot oss .. undrar om det kommer komma en ända pers på Torsdag ? tveksamt

Jaha, detta sög ju rejält...

« · 632951 · »