Brynäs IF

730580 inlägg · 7961 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 4/2-12

« · 1465571 · » Till forumet

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF lördagen den 4/2-12

arnio:" varför tittar du ens?"

Varför finns du ens??

Kommentera

arnio: Ungefär lika övertygad om som att du var att Frölunda skulle göra ett jätteras!!
Kommentera

70 Rodrigues: varför tittar du ens?
Kommentera

arnio: Alltid? Måste det vara så? Självuppfyllande profetia?

Borde inte tabellen se annorlunda ut om det var sant?
Eller har Brynäs visat mer motivation än klass för att hamna i toppen av serien?

Kommentera

Hoppas att dom har en kanonkväll ute på Heartbreak ikväll, eller det kanske är bilagan som gäller, för det är där fokus ligger ikväll, för inte fan är det på denna match. Ni får tycka vad fan ni vill, men något SM-GULD blir det inte, ödmjukheten och staken finns tyvärr inte i det här laget. Finns alltför få som vill kliva in i skiten o ta/ge  den stryk som krävs för att vara ett vinnarlag.

Kommentera

70 Rodrigues: så du är övertygad om att vi åker i kvarten då?
Kommentera

arnio:Knappast men inställning gör det.

Kommentera

sylf: så om Brynäs går långt i slutspelet är du dum i huvudet då? Jag säger inte att jag är övertygad om att vi tar guld eller ens går till semi men chanserna är goda.
Kommentera

Lindström: motivation slår klass
Kommentera

arnio:Viss skillnad i serie lunken att möta Tik mot ett taggat Dif.

Tror du det kommer att smälla mindre i slutspelet??  Ser du någon back i Bif som står upp idag sedan Sunken klivit av??

Kommentera

arnio: Du är ju dum i huvet, begriper du nåt om hockey över huvud taget?
Kommentera

arnio: Men snälla lilla människa, du kan omöjligt ha upplevt ett slutspel, det är stor skillnad på hockey i slutspel, det krävs ett enormt mycket större försvarsarbete av våra backar i ett slutspel, det går fortare, det är tuffare i alla moment, tyvär så saknar vi den tuffheten, speciellt nu när Granström är borta, får se hur länge??
Kommentera

70 Rodrigues:
Ta ut målvakten nu. Inget att förlora.
Kommentera

Publiksiffra: 8094, hälften av dom Brynäsare. Igår var det lika många när Bajen Hockey mötte MB/hockey i div 2, trot eller ej!!
Kommentera

Lindström: varför skulle inte Brynäs backar hålla i ett slutspel när de hållit snart en hel grundserie? Motivation slår klass och i bäst av sju kan jag inte se att Djurgården skulle ha speciellt stor chans mot oss. Ingentinga är givetvis klart på förhand men det är oftast lagen i topp som slåss om guldet och så blir det säkerligen i år också aven om tabellen är osedvanligt jämn.

Redigerad kommentar

Kommentera

Att inte nån ser till att Prinz få ledas av isen.

Med Grranis & Sunken borta så är ryggraden i Bif tydligen borta.

Redigerad kommentar

Kommentera

rafalski: Dags för fansen att göra det dom ska i motgång då: stötta....
Tror inte att jyrgårdarna tar så mkt hänsyn till att det är en massa brynäsare på läktarn....   ;-)
Kommentera

rafalski: Samma här, och det är ju mer regel än undantag!
Kommentera

70 Rodrigues: Hade gärna sett att Järnkrok-Silfverberg-Larsson var årets motsvarighet till "Smurfkedjan" eller "Kivelä-Kyrö-Luovi", dvs en giftig andrakedja...Och då menar jag inte i vilken ordning de spelar utan mer att jag skulle vilja se en ännu bättre förstalina för att tro på guld...Men hoppas kan inget hindra mig ifrån :-)
Kommentera

rafalski: Det är bedrövligt, laget tjatar om att dom spelar mycket bättre med bra stöd från läktarna, dax att börja visa det då, det är inte 1:a gången dom viker ner sig o pissar på sina fans!!!
Kommentera

Klubban har man alltid ansvar över men tydligen inte skridskon.
Kommentera

Inställningen i dag var lika låg som stapeln på termometern utanför fönstret. Nog sagt...
Kommentera

Qvarre: hatar att se ett skitlag som jyrgården åka runt och dominera när så många fans har kommit för att stötta.
Stör mig nåt fruktansvärt!
Kommentera

Tommy: "Vi får inte grepp om dem och flamsar bara med i deras tempo utan tanke"

Ja, det börjar väl egentligen efter vår reducering till 2-3, därefter har det varit svängdörrar och hönsgård i vårt försvar i ivern att komma ikapp så fort som möjligt. Vad gör ex Jonte på sista målet? Såna aktioner har varit mer regel än undantag idag och då vinner man inga matcher, definitivt inte om Honken samtidigt har gjort bättre matcher, om man säger så.
Djurgården har varit hetare från start och som du säger, fått mkt hjälp av vårt flamsiga spel.
Såna här matcher vill vi inte se i slutspelet och Dackell är enormt saknad i defensiven en sån här dag.
Nu gäller det bara att undvika några skador i sista.

Kommentera

Tommy: Vi har inte så mycket att säga till om när vårat PP inte fungerar, tyvärr, det snurras ute i hörnorna och det ska göra så snyggt som möjligt. Är rädd för att det tar slut redan i kvarten!!!

Kommentera

Lumber Jack:
Ja, ja... Man kan inte vinna alla matcher. Motivation slår klass ;-)
Kommentera

rafalski: Sett till säsongen så här långt är man ju nöjd, men när vi väl torskar ser det ofta riktigt grått ut
Kommentera

70 Rodrigues: Enkelt. Lagledningen var otydliga. Istället för att säga åt Järnkrok att lägga sig i tid och otid i vanlig ordning så sades det så att hela laget uppfattade det som om de skulle lägga sig.
Kommentera

God natt Brynäs!! Ni uppträder som ett gäng fjollor, det är så här det kommer att se ut i slutspelet, dax att vakna upp o ta tag i grejerna, som det är nu så är det bara pinsamt. Men va fan, ikväll får ni använda eran lön till att supa o ha kul på Heartbreak, varför bry sig om dom som betalar skiten!!! 
Kommentera

Tommy: Man skäms......
Kommentera

70 Rodrigues: Så jävla pinsamt!!!!
Kommentera

Zappaholic: Kanske hade varit bättre att göra den för nån vecka sedan, men ....nä...det hade ändå inte föranlett ett backförvärv...
Kommentera

Macahan:Syns väl att han haft taktik snack med dom övriga backar i bif. Bara Sunken som inte lyssnade.

Vilka var det som sa att Bif backar skulle hålla i ett slutspel?

Kommentera

Där var det väl game over?

Kanske bra att göra en plattmatch med dåligt försvarsspel nu...kommer bli skärpning framöver. TJ brukar rätta till sånt...

Kommentera

Macahan: Nej...6  baljor :-)
Kommentera

Om vi torskar ikväll ska det bli riktigt intressant o läsa alla bortförklaringar varför vi torskar mot ett av seriens absolut sämsta lag, kan tänka mig följande: Motivation slår klass, skador, dålig is, packad Zamboniförare, vi är alltid dåliga innan uppehåll bla bla bla. Att skriva att vi gjorde en skitmatch är helt ok, vi har inte dödsstraff i Sverige!!!
Kommentera

Kom just hem från jobb, antar att det är LJs fel att vi släppt in fem baljor...
Kommentera

Erat:
I mål i alla fall :-)
Kommentera

Erat: Så länge inte gårdarpacket skjuter några skott :-)
Kommentera

Qvarre: behövs egentligen bara 2 skott på mål :)
Kommentera

70 Rodrigues:

Själv får jag nöja mig med general i blöja och en pissljum folköl, men överkörningrn tar jag gärna ;)

Kommentera

Qvarre: Hoppas du har rätt. Konstigare saker har ju hänt, men det känns inte som en sån match...
Kommentera

Tommy:
På något sätt känner jag ändå att Brynäs kan komma i kapp.
Kommentera

Qvarre: Äh...nu skrev han ju i alla fall nåt positivt om en Brynäsare ;-)
Trist match idag annars...Vi får inte grepp om dem och flamsar bara med i deras tempo utan tanke
Kommentera

tompap71: En fet General lös under läppen och Highland Park i glaset, nu kör vi över gårdarpacket o vinner med 6-5 efter 60 min....Holy fuck, jag är nog packad redan ;-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Erat:
Du går från klarhet till klarhet...
Kommentera

Jörgen Sundqvist, har blivit min favorit nu! MER VÅLD!
Kommentera

TJ är lika tafatt som laget, det är bedrövligt o se!!! Snacket om att motivation slår klass köper jag inte, det är nog det dummaste citat jag någonsin hört, måste ha sagts av en förlorare. Brynäs ska fan vara motiverade så det räcker, typ 1 miljon anledningar till motivation!!!
Kommentera

Zappaholic:
Helvete... Widing fick mig att jubla utan anledning.
Kommentera

« · 1465571 · »