Brynäs IF

727177 inlägg · 7960 ämnen

Djurgårdens IF-Brynäs IF

« · 205202 Till forumet

Sv: Djurgårdens IF-Brynäs IF
Fredde G: Samma resultat på aftonbladets målservice.
Kommentera

svedas: Hockey Direkt verkar inte funka. Enligt www.svt.se/texttv är det paus 4-2. Har ingen målskytt dock.
Kommentera

Clarence: Ovanligt att Brynäs match går långsammast. den brukar vara klar innan de andra har börjat 2:a
Kommentera

Vilket anfall Brynäs har. Det är lika sanslöst...
Kommentera

Vilket försvar Brynäs har. Det är helt sanslöst.
Kommentera

Tomas HOCKEY: att dom fan inte kan hålla tätt... kanske Tena kan gå in som guldsponsor till nästa säsong.
Kommentera

KOM IGEN NU BRYNÄS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NU JÄVLAR!!!!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag är faktiskt inte full än...Läste Rodrigues inlägg lite fel bara...haha...skål!
Kommentera

70 Rodrigues: Vaddå kan du vara ONLINE när du är hemifrån?
Kommentera

Nu är 1:a men inte sista bärsen drucken, matchtröjan o mössan är på så nu bär det av mot Globen och förhoppningsvis ett MIRAKEL som det kommer att pratas om lääääänge!!! Ha det bra ikväll alla ni som inte har möjlighet att se matchen och till er andra VI SES om en stund!!!
Kommentera

claesw: Japp, jag så 2-0 vinsten över Djurgården, den var riktigt skön, men tyvärr historia!
Kommentera

Uj uj uj. Match idag igen. Förlust igen ? Eller äntligen en vinst ? Känns ju inte skoj det här. Dom har verkligen börjat tänka på spel i kvalet. Men säger bara en sak. Spelar dom som dom gjorde i matchen mot MoDo i tisdags (Vilken jag för övrigt var och såg. Vilket INTE var en bra match. Slarv hela tiden.) så kommer det helt garanterat bli spel i Allsvenskan nästa säsong. Dom har inte en chans att ta sig upp igen. Det är dags att kolla igenom laget nu och kicka alla gamlingar som har annat i huvudet än hockey. För som dom spelar så måste dom tänka på något helt annat än hockey.
Kommentera

claesw: Jag minns den matchen och hade samma känsla som du. Asplund var överjävlig i mål samtidigt som båda lagen var rätt uddlösa i anfallen. Kommer ihåg en sekvens när typ alla spelare ramlade som käglor och de flesta på läktaren skrattade åt vad man såg,det var en riktigt usel match egentligen. Men vi höll nollan så man var ju nöjd ändå men den gav ingen positiv framtidsbild av BIF precis.
Kommentera

70 Rodrigues: Tanken med den laguppställningen (det är väl den officiella och inte Din, antar jag) är väl att Larsson tar det defensiva uppdrtaget i förstafemma och Kösa i den andra, medan 3:e-femman är en ren checking-line. Man skulle kanske fundera på att låta lill-Danielsson gå in tillsammans med Anger och Miettinen; det skulle verkligen sätta fart på den kedjan. De (få) gånger man gjort så (t ex några gånger mot HV hemma) så fick hela femman rejäl fart. Problemet blir förstås vem som tar det defensiva ansvaret...

Sen tycker jag man skulle bänka Kösa och Pekkala.
Kommentera

claesw:
förra SÄSONGEN menar jag alltså
Kommentera

70 Rodrigues: Då ska det verkligen till ett MIRAKEL!!

Jag fattar inte, förra (eller förr-förra) satt jag och såg BIF G N E T A sig till 0-2 på Hovet mot DIF- nån som var där?? Redan då kändes vi ganska svaga om sanningen ska fram...Det kändes liksom overkligt att vi vann, och så ska man väl ändå inte behöva känna??
T o m AIK slog oss i varenda djävla match på Globen ett tag...Jag står fast vid 6-0 till DIF, men HOPPAS givetvis åp ett UNDER!
Kommentera

Hade gärna sett Mattson istället för Pekkala, Mattson gör kanonmatcher hela tiden i J-20 laget, det kan ju knappast gå sämre än när finnen spelar!!!
Kommentera

Laget i kväll:

Målvakter: Ram(Asplund)

1:a Sjödin-Andersson Anger-Larsson-Miettinen

2:a Johansson-Laitinen Molin-Kyrö-Karjalainen

3:e Pekkala-P3 Nylander-Wågström-B. Danielsson

Avbytare: Mattson, Jobs, Floberg, Bergqvist, N Danielsson
Kommentera

65 Selander: Jo det stämmer och det var inga duvungar som Modo saknade senast, så det lär väl inte spela någon roll vilka motståndarlaget har skadade eller sjuka, det lär väl som vanligt bli pisk.Men MIRAKEL har ju skett förut!!!
Kommentera

Lunkan: Det kan vara sant men nu hör det ju till att spelare får stå över ibland. Det händer ju alla lag och då är det väl inte fel att ni hoppas på att det händer för ett av de formstarkaste lagen när ni ska möta dem. Nu säger jag inte att jag hoppas att ni vinner ikväll, för det gör jag ju inte, men jag hoppas att Brynäs klarar sig från kvalserien iaf =)
Kommentera

carina: Ska vi ha nått i den här serien att göra ska vi inte behöva sitta här och hoppas att våra motståndares bästa är skadade/sjuka.
Kommentera

70 Rodrigues: Ett citat från en intervju med Robert Nordmark på difhockey.se:

"Ingen Ottosson senast mot Luleå. Han är fortfarande sjuk i feber. Ingen "Linkan" sedan ett tag. Det är de två bästa poängproducenterna i laget. Ottosson har trettiofem poäng och "Linkan" tjugonio poäng. Hur klarar vi att ersätta de främsta poängplockarna?
- Det är inte helt omöjligt att vi kan se någon eller båda på isen i morgon. Har vi tur så är Kristofer feberfri imorgon, och då spelar han. Både Fredrik Lindquist och Johan Forsander ser allt bättre ut. I morgon testar vi dom igen. Det finns faktiskt den möjligheten att alla tre spelarna är ombytta i morgon. Det är nog 50-50 just nu, säger "Robban".
"

Himmel eller helvete =)
Kommentera

70 Rodrigues: Hade inte MoDo 5st borta förra matchen och ändå spelade vi som Långå IF
Kommentera

Enligt Aftonbladet och Expressen så är både Fredrik Lindqvist och Kristoffer Ottosson är skadade/sjuka så kanske kanske vi har en liiiiiten chans att knipa i alla fall 1 poäng i kväll!
Kommentera

70 Rodrigues: Tyvärr, av familjeskäl är jag förhindrad. Hoppas för din skull att Brynäs står upp och visar att man vill vinna matchen.
Kommentera

Djurgårdens IF-Brynäs IF
rafalski: Ska du se matchen i morgon???
Kommentera

« · 205202