1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446636 inlägg · 7962 ämnen

Elias Lindholm - Egna tråden

Sv:Elias Lindholm - Egna tråden
Intressant, utfallet kan ev ha varit positivt för oss.

foppa78:

Vi lär få vänta. Micke har ju tagit semester.

Silfver: Jag är ganska förvånad över att lill-Burra blev draftad så tidigt. Han uträttade ju verkligen inte mycket i Malmö förra säsongen. Istiden var i och för sig inte massiv men å andra sidan är istid någonting som man förtjänar och inte bara får utan anledning. Ska bli riktigt intressant att se om han kan rättfärdiga hypen kommande säsong...

foppa78: Vi kanske skall hugga här istället för på Nylanders grabb?

KulaShaker: Jag blir förvånad om han drar jag tycker absolut inte han håller för NHL än! Ja våran sportchef ja, vi väntar ju fortfarande på klassforwarden!

atilla: Strålande!

Då får ju sportchefen ytterligare en möjlighet att visa sin omtalade fingertoppskänsla att komponera ihop ett slagkraftigt topp-4 lag!

Sheena Punkrocker:Mäktigt. Topp 5 är alltid speciellt!

Sheena Punkrocker:

Ja absolut! Dom sa igår under draften att Carolina var laget med tidigt draftval som var most likely to trade, så vi får la se vad som händer..

Ninjamanne :

Tja, ska man se de från den ljusa sidan i en eventuell trade med NYR
så kan ju Elias få spela med Rick Nash istället, å de e ju heller
ingen dussinlirare direkt ;)

Sheena Punkrocker:

Ja precis, och Jordan, Eric och Jared lirade alla tre för Carolina förra säsongen (även om Jared bara spelade 2 matcher).

Personligen så tror jag Carolina kommer göra vad de kan för att få över Marc också, och även fast jag gillar honom i Rangers så saknas det troligen Cap space för att förlänga med honom om 2 år. Lika bra för Rangers att utnyttja situationen.

tjugo8: Jag har svårt att se att han skulle få till det där borta så jag hoppas innerligt att han stannar!

Ninjamanne : "sista biten i pusslet The Staal Brothers"

Njae, de e ju faktiskt 4st om man ska va noga ;P

Ett rykte jag som Rangers och Brynäsfan tycker är intressant är att Carolina skulle använda Lindholm + en etablerad NHL-Back (Sekera?) för att trejda till sig sista biten i pusslet The Staal Brothers. Men som sagt, rykten....

Elias Lindholm - Egna tråden
Drar han?
Betydelsen för Brynäs?
Hur ev ersätta?

Detta kan bli en mkt tung förlust, EL har alla förutsättningar att vara en ledare, gärna som center...

Gissar att han e väldigt billig för Brynäs o att kvalitetsmässigt ersätta honom tror jag inte ryms i budget.

För Brynäs vore det väldigt tråkigt om han drog, hoppas han gör en Bäckis/Jacke o att ELs "dipp" andra halvan av SHL 12/13 också bidrar t att han stannar

« · 1581575