Brynäs IF

728255 inlägg · 7961 ämnen

Elias Lindholm - Egna tråden

« · 1582887 · » Till forumet

Sv: Elias Lindholm - Egna tråden

Linus Wickman:

Lombardi är för gammal, glöm inte att Sundlöv bara värvar killar i "passande ålder". Boychuk däremot vore riktigt spännande.

Själv tycker jag denna är en intressant kille...

Kommentera

Linus Wickman:

Konstigt resonemang: "att de kanske ger chansen till någon annan
nästa säsong". Första gången jag hört det. Är det agenten eller
någon i Carolina som kommit fram med det "hotet".

Sen tror jag inte på Dixon som en fullgod ersättare.
Jag tycker han var högst medioker i 1,5 av de 2 säsonger
han spelade i Brynäs.

Kommentera

maddog1970:Skulle Sundlöv lyckas landa Omark så skulle mycket av alla skitvärvningnar förut vara gottgjorda...

Fast jag tror inte att det är aktuellt. Hade det funnits minsta lilla hopp så hade väl Omark tränat med Brynäs nu och inte med AIK.

Kommentera

EskilstunaLasse: Det blir det säkert ;) Hoppas på Omark nu
Kommentera

maddog1970:Du utgår alltså ifrån att Sundlöv INTE lyckas landa en klasspelare....
Kommentera

Linus Wickman: Vi vet ju såklart inte vilken Elias ersättare blir. En sak vet vi dock, att när han väl kontrakteras kommer det gnällas rejält här :-)
Kommentera

Davey_22: ja, det är väl han, en Ahl-center och ett gäng NHL-spelare kvar.
Kommentera

foppa78: Det är rent ut sagt för jävla illa att beslutet från Elias har dröjt såhär länge..Brynäs hamnar i skiten. Inte snyggt alls.

Jag hoppas på Dixon nu.

Kommentera

foppa78:

"svårt att tacka nej och vänta på en till chans som den här. Nästa år kanske de ger chansen till den spelare de väljer i draften då"

Låter som ngt en girig GM kläckte ur sig när de skjutsade honom till flyget hem...
Om EL utvecklas som han ska o blir ledande i SHL/JVM, vad är sannolikheten att han skulle vara mindre välkommen t Carolina nästa år...o att de skulle försaka ett förstaval 2013?
Kommentera

tompap71:

Tråkigt med Elias, lite märkligt att han inte vill ha en riktigt bra säsong hemma innan han drar. Men det är väl inte så lätt att stå emot locktonerna från NHL.... smida medans järnet.... osv. Men kul för Elias så klart, bara att grattulera!

Kommentera

tompap71: Ajajaj!!! Jag tror inte han håller för NHL och ska jag vara ärlig så har jag svårt för att vara glad för Elias skull rättare sagt så är jag besviken!!!

Redigerad kommentar

Kommentera

DavyDjoos:
FAAAAAAAAAANNNNN!!!!!!

Tråkigt o lite oväntat
Tveksam om han är tillräckligt bra...mår nog bättre av kopiöst förtroende i Bif o som kapten i hemma JVM...

Allt ljus på Sundlöf då...ersätter han el hoppas han att EL återvänder?
Kommentera

tompap71:Kul för Elias, jag tror att det kan gå bra för honom och går det inte bra så  får han väl komma hem därå.
Kommentera

Det här var ju åt helvete. Vad är oddsen på en bra ersättare? 143.5?
Kommentera

tompap71: kändes givet egentligen, nu får vi hoppas på etablerad kvalitetscenter, samt att Elias vänder hem efter 9 matcher, typ...
Kommentera

tompap71: ett jävla skämt..
Kommentera

Linus Wickman:

Nu är det klart...Elias drar över pölen.

Redigerad kommentar

Kommentera

KulaShaker:har ingen större förhoppningar om att det är sant. 
Kommentera

KulaShaker: Tror mer att vi som vanligt får höra Sundlövs mantra "marknaden är död"
Kommentera

Linus Wickman: Men eftersom Sundlöv aldrig yppar någonting om statusen i silly, så vet vi faktiskt inte om det internt är klargjort sedan länge och att arbetet med att finna en ersättare är i full gång.
Kommentera

Linus Wickman: Håller med Elias gick ut och sa att han skulle bestämma sig snabbt för brynäs skull men det va ju skitsnack för det är 6:e augusti idag!
Kommentera

tjugo8: jävligt besviken på Elias. Han har verkligen satt Brynäs i skiten nu, finns inte mycket kvar av värde.
Kommentera

Henrik Säfwenberg:

EP deltar inte i låneavtalsdiskussionerna mellan Brynäs o Carolina, som är vår sista räddning...

Noterade dock också att han har nummer på Carolinas hemsida...:(

Kommentera

JVM på hemmaplan, potentiellt som kapten...kan det spela in en gnutta...?
Kommentera

Sheena Punkrocker: Det är ju skillnad givetvis. Som center i SHL får du lära dig mer om defensiven och att hålla i pucken. Givetvis är tempot och fysiken mycket mer utvecklande i NHL.
Gurra. Petsonligen tror jag inte det. Givetvis kan jag ha fel, men vinner killen poängligan och får någon trofé för att vara bäst i NHL är det bara att erkänna att jag hade fel.
Kommentera

J F K: Tror inte du förolämpade hela forumet, det var bara en snubbe som tog i så han nästa kräktes. 

Personligen tycker jag Elias borde göra en Järnkrok och stanna minst ett år till i ES. Här får han rejält med speltid. Bara att hoppas att han lyssnar på goda råd och inte bara ser dollartecken. Rik kommer han bli ändå...

Kommentera

Sheena Punkrocker: ingen hon vet
Kommentera

J F K: "Därmed tror jag att han inte får i närheten av lika mycket speltid i NHL som han skulle fått i SHL."

känslan är att den speltid han ev. får i NHL, med de mindre rinkarna och

de tuffare spelet, kommer va mer utvecklande än SHL.

Kommentera

J F K: eftersom han är brynäsare och din avundsjuka aldrig tycks gå över:) du har ingen jävla aning om hur bra Elias kan bli. Förhoppningsvis har han bättre fötter än Foppa
Kommentera

dacke72: Jag förstår inte heller. Jag påpekade att det är orättvist att jämföra Elias med Foppa då jag inte tror att han blir lika bra. Tydligen räckte det för att gravt förolämpa hela forumet eller något.

Det andra var att jag inte tror Elias spelar i de två första kedjorna om han åker över. Givetvis kan man inte på förhand veta med säkerhet, men det är i alla fall min gissning. Därmed tror jag att han inte får i närheten av lika mycket speltid i NHL som han skulle fått i SHL.

Kommentera

Gurra88: Va? Varför sådan ton helt plötsligt? Tyckte det var intressanta diskussioner hela vägen fram tills nu. Förstår inte poängen med "Du blir fan bara värre och värre." Men jag kanske har missat ngt.
Kommentera

J F K: intressant att du redan nu kan avgöra hur bra Elias kan bli. Du blir fan bara värre och värre
Kommentera

gevalia:

Jo vore ju önskvärt om han kunde få arslet ur vagnen nu.
Kommentera

DavyDjoos: Ser ut som vi har vår förstecenter.

Släpp pucken!

Kommentera

gevalia: Även om det inte gagnar Modo så hoppas jag att Elias lyssnar på farsan sin. Jag tror att han får det bättre i Brynäs där han kan få mycket speltid i alla moment istället för att åka över och spela några få minuter per match i en fjärdekedja, typ.

Sedan vet jag inte hur Sundlöv kan agera. Låt oss säga att Elias åker. Tror någon att Sundlöv kan värva en förstecenter för samma peng som Elias skulle fått? Jag misstänker att det knappast blir lika billigt att ta en stjärna från AHL jämfört med att behålla en junior. Låt vara att Lindholm är riktigt bra (jämför honom bara inte med Foppa för så bra blir han inte), men han får nog ingen gigantisk lön av Brynäs.

Kommentera

DavyDjoos: Va lite schysst mot Brynäs Elias!...........Bestäm dig nuuuuuuu!!!! ;)
Kommentera

tompap71:Vi har visserligen ett par bra backar rent skottmässigt, jag tänker främst på Gunderson. Hög forchecking och erövra puck djupt i offensiv zon och tillbakapass till backar som skjutar kan vara ett bra vapen. Men samtidigt så måste manha ett eget spel, kunna föra matcher. Scott kanske har lite kreativitet och kanske blommar ut ännu mer på stor rink. Men jag ser helst att man värvar en center som vi VET klarar av rollen som kreatör i främst PP.
Kommentera

EskilstunaLasse:

Nu ska man väl inte döma allt för mycket av TV-bilder men jag har sett Scott spela en hel del i vinter och han är rätt kreativ av sig. Sedan återstår ju att se om han kan översätta sitt spel till stor rink.

Vad gäller Lindholm både håller jag med dig och inte, jag tror det går att få ut mycket mer av honom som center än på kanten, men nej, det är inte lösningen på centerfrågan.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Risken är att inget av nyförvärven är speciellt kreativt lagt utan är mer hårdjobbare. Så byggde Timrå sitt lag förra säsongen och det räcker inte med mycket skridskoåkning och fart och fläkt. Man måste ha kreativa spelare (som är bättre än Lauritz) för att få PP att funka bra.

Elias är absolut inte svaret på centerproblemet. Jag ser honom somen större tillgång som wing

Kommentera

tjugo8: Elias bäst på wingen kanske..
Kommentera

tjugo8:FD AHLspelarna kan bli riktigt bra, Rödin inkluderad.
Kommentera

SH:

Klart man hoppats mer på AHL-förstärkningarna...men de kanske ändå visar sig vara good bang for the bucks...låt dem spela först...

Om inte EL hade varit så gott som förlorad hade nog inte Sundlöf agerat något mer...vilket ha nu lovat att han ska...

Sedan förstår jag inte vad du menar med aldrig i närheten av förstacenter...?

EL tror jag under 13/14 kan spela 1 el 2 center i majoriteten av SHL-lag...man borde ha låtit han o Calle leda en varsin lina från januari 12/13...

Kommentera

EskilstunaLasse: Håller med, som jag ser det är det Järnkrok som ska ersättas. Om Lindholm blir kvar/kommer tillbaka kan man se det som en bonus, om han sticker kan man räkna Scott/Sweatt som ersättare till honom. Hårklyverier möjligen men börjar man snacka förstacenter har Lindholm aldrig varit i närheten av den rollen...
Kommentera

tjugo8:Väntar Sundlöv så gamblar han återigen...Vi vet hur det gick förra säsongen med backarna.

Nej, ta in en förstecenter, kommer Lindholm hem så kan han gott kliva in i truppen och peta nån som inte riktigt platsar.

Kommentera

tjugo8: Troligtvis har du rätt!
Kommentera

Dr Spec:
Mmm...men om han ska spela turnering m Carolina t 9 sep så känns ju inte SHL-premiär 14e så sannolik...

Försök t NHL o ev sen utlåning t Brynäs är mitt bet...
Sundlöf avvaktar...vi får magsår...?
Kommentera

tjugo8: Då finns det alltså en liten chans ändå att han blir kvar ett år till?
Kommentera

Mycket om EL om ngn missat...
Bl.a. säger Carolinas GM att det blir NHL eller Brynäs, inte AHL

Viktig veckan annars va...? EL:s framtid, ev ersättare...
Grabbarna åter e sommarledighet...förhoppningsvis inte mätta, medvetet eller omedvetet...
Kommentera

« · 1582887 · »