tjugo8:Väntar Sundlöv så gamblar han återigen...Vi vet hur det gick förra säsongen med backarna.
Nej, ta in en förstecenter, kommer Lindholm hem så kan han gott kliva in i truppen och peta nån som inte riktigt platsar.
SH:
Klart man hoppats mer på AHL-förstärkningarna...men de kanske ändå visar sig vara good bang for the bucks...låt dem spela först...
Om inte EL hade varit så gott som förlorad hade nog inte Sundlöf agerat något mer...vilket ha nu lovat att han ska...
Sedan förstår jag inte vad du menar med aldrig i närheten av förstacenter...?
EL tror jag under 13/14 kan spela 1 el 2 center i majoriteten av SHL-lag...man borde ha låtit han o Calle leda en varsin lina från januari 12/13...
Carl Lejonkräk: Risken är att inget av nyförvärven är speciellt kreativt lagt utan är mer hårdjobbare. Så byggde Timrå sitt lag förra säsongen och det räcker inte med mycket skridskoåkning och fart och fläkt. Man måste ha kreativa spelare (som är bättre än Lauritz) för att få PP att funka bra.
Elias är absolut inte svaret på centerproblemet. Jag ser honom somen större tillgång som wing
EskilstunaLasse:
Nu ska man väl inte döma allt för mycket av TV-bilder men jag har sett Scott spela en hel del i vinter och han är rätt kreativ av sig. Sedan återstår ju att se om han kan översätta sitt spel till stor rink.
Vad gäller Lindholm både håller jag med dig och inte, jag tror det går att få ut mycket mer av honom som center än på kanten, men nej, det är inte lösningen på centerfrågan.
gevalia: Även om det inte gagnar Modo så hoppas jag att Elias lyssnar på farsan sin. Jag tror att han får det bättre i Brynäs där han kan få mycket speltid i alla moment istället för att åka över och spela några få minuter per match i en fjärdekedja, typ.
Sedan vet jag inte hur Sundlöv kan agera. Låt oss säga att Elias åker. Tror någon att Sundlöv kan värva en förstecenter för samma peng som Elias skulle fått? Jag misstänker att det knappast blir lika billigt att ta en stjärna från AHL jämfört med att behålla en junior. Låt vara att Lindholm är riktigt bra (jämför honom bara inte med Foppa för så bra blir han inte), men han får nog ingen gigantisk lön av Brynäs.
DavyDjoos: Ser ut som vi har vår förstecenter.
Släpp pucken!
dacke72: Jag förstår inte heller. Jag påpekade att det är orättvist att jämföra Elias med Foppa då jag inte tror att han blir lika bra. Tydligen räckte det för att gravt förolämpa hela forumet eller något.
Det andra var att jag inte tror Elias spelar i de två första kedjorna om han åker över. Givetvis kan man inte på förhand veta med säkerhet, men det är i alla fall min gissning. Därmed tror jag att han inte får i närheten av lika mycket speltid i NHL som han skulle fått i SHL.
J F K: "Därmed tror jag att han inte får i närheten av lika mycket speltid i NHL som han skulle fått i SHL."
känslan är att den speltid han ev. får i NHL, med de mindre rinkarna och
de tuffare spelet, kommer va mer utvecklande än SHL.
J F K: Tror inte du förolämpade hela forumet, det var bara en snubbe som tog i så han nästa kräktes.
Personligen tycker jag Elias borde göra en Järnkrok och stanna minst ett år till i ES. Här får han rejält med speltid. Bara att hoppas att han lyssnar på goda råd och inte bara ser dollartecken. Rik kommer han bli ändå...
EP deltar inte i låneavtalsdiskussionerna mellan Brynäs o Carolina, som är vår sista räddning...
Noterade dock också att han har nummer på Carolinas hemsida...:(
Linus Wickman:
Nu är det klart...Elias drar över pölen.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
tompap71:
Tråkigt med Elias, lite märkligt att han inte vill ha en riktigt bra säsong hemma innan han drar. Men det är väl inte så lätt att stå emot locktonerna från NHL.... smida medans järnet.... osv. Men kul för Elias så klart, bara att grattulera!
foppa78: Det är rent ut sagt för jävla illa att beslutet från Elias har dröjt såhär länge..Brynäs hamnar i skiten. Inte snyggt alls.
Jag hoppas på Dixon nu.
maddog1970:Skulle Sundlöv lyckas landa Omark så skulle mycket av alla skitvärvningnar förut vara gottgjorda...
Fast jag tror inte att det är aktuellt. Hade det funnits minsta lilla hopp så hade väl Omark tränat med Brynäs nu och inte med AIK.
Linus Wickman:
Konstigt resonemang: "att de kanske ger chansen till någon annan
nästa säsong". Första gången jag hört det. Är det agenten eller
någon i Carolina som kommit fram med det "hotet".
Sen tror jag inte på Dixon som en fullgod ersättare.
Jag tycker han var högst medioker i 1,5 av de 2 säsonger
han spelade i Brynäs.