Brynäs IF

727944 inlägg · 7962 ämnen

Elitserien 2007/2008

887944 · » Till forumet

Sv: Elitserien 2007/2008
Icing-Ove: Låter fint det, då blir du ju nästan granne med pratkvarnen Eva ;)
Kommentera

GävleLasse:
Nu är guldlyan fixad, ska hyra en 2:a på Södra Skeppbron 6, huset bredvid Dalapalatset, känns finfint. Ser fram emot att ta bussen till Läkerol Arena i höst.
Kommentera

Icing-Ove och Redlineoffside-Lasse: Här måste jag få slänga in en fackla om Söder. 60 år gamla kåkar med låg hyra (eller avgift till bostadsrättsföreningen om man vill vara petig) nära city fast inte nödvändigtvis på de största farlederna S.Kungsgatan, Luthergatan och Kaserngatan. Bor du på Söder kan du ha kakan och äta den, ungefär som att bryta fram till setseger så att man får börja serva i kommande set...

Men för fan... Bosätt dig ovanför Munken så får du möta många brynäsare 2007-2008...
Kommentera

Huge: Bomhus? Att bo ute i "förorten" är ju inte någon höjdare alls.
Kommentera

Icing-Ove: Jag säger bara Bomhus.
Gävles Beverly Hills.... :-)
Kommentera

GävleLasse:
Tackar för bo-informationen. Återstår att se om det dyker någon Modoklack i Läkerol Arena nästa säsong, jag är lite laddad. Elitserien blir grymt bra kommande säsong.
Kommentera

Icing-Ove: Brynäs har blivit ett av de hetaste ställena att bo på och priserna på bostadsrätter har ökat kraftigt. Vad det beror på vet jag inte men det är bra standard överlag.

Då tror jag det är värre ställt med lyorna på N Köpmangatan. Jag har bara varit i en lägenhet i det området, inget fel på lägenheten i sig men området är lite ghettoaktigt. Mitt råd är att du satsar på Brynäs, lite längre från centrum men ändå på bekvämt gångavstånd från centrum.
Kommentera

Icing-Ove: Nej hade du flyttat till Timrå eller ens funderat på det så är jag säker på att jag redan vetat om det eftersom sånt leder till artiklar i tidningar.

Antar att du ändå måste få ett par 100' för att göra något dylikt.
Kommentera

GävleLasse:
Gävle är en jäkligt fin stad. Ge mig lite inside-info om standarden på Gavlegårdarnas lägenheter på Brynäs närmast centrum. Har du även nån koll på hur lyorna på Norra Köpmangatan är? Det ser ut som ett ghetto, men ligger ju rätt bra till ovanför Staketgatan. Har tidigare bott på N.Kopparslagargatan och det var perfekt.
Kommentera

Icing-Ove: MAn brukar säga att alla vägar leder till Rom, men man kan även säga att alla vägar leder ifrån Timrå.
Kommentera

spud:
Luuugn nu, jag skall ju inte flytta till Timrå :-)
Kommentera

Icing-Ove: Du kommer nog att kunna försvinna i mängden av Leksingar, Djurgårdare och annat löst folk...ALLA som bor i Gävle är inte Brynäsare, inte ens de infödda.
Kommentera

Icing-Ove: Å fy satan, jag beklagar din sorg.
Kommentera

Kommer ni att vara snälla mot mig nu då när jag ska flytta till Gävle inom kort. Vågar man ha en Modomössa på sig till hösten utan att åka på stryk?
Kommentera

65selander: Det är väl så att har man kosing så går det ju att inskaffa nya bra spelare under säsongens gång, tror nog att FBK kan tillhöra toppen av serien ändå trots att Ledin inte är med längre. Givetvis beror det också på hur "hungriga" Jönssonligan är.....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Ala: FBK kan göra en LHC i början utav ES. Gå på krypfart, till skillnad mot LHC så har F K ännu mera kosing att dynga på. Det enda som kan stjälpa jättarnas är deras "trust"
Kommentera

Huss: ja men orkar man vinna alla matcher med 4-3, 5-4 eller 6-5. Det är främst Luoma och Mange som kommer att saknas, en landslagsback av Manges kaliber ersätter man inte i brådrasket.

När det gäller FBK så känns det som att Jönssonligan kommer att floppa eller i alla fall producera mycket mindre än vad man vant sig med. Tappet av Ledin gör även det att man tappar en viktig aspekt i arbetet framför kassen. Men FBK har gott om deg på kontot så man kan ju inte utesluta att de kommer att ta in den kompetens som behövs.
Kommentera

GävleLasse: Samtidigt så har LHC kanske starkaste forwardsbesättningen samtidigt som man verkar fast beslutna att ta revanch från finalförlusten.
De finansiella musklerna finns också för ett eller två förvärv i januari.
Bra att ge utrymme för Lorentzon, Junland samt Gunnarsson men de lär nog köra "better safe then sorry" innan slutspelet.
Mitt tips på årets flopp: Färjestad.
Kommentera

Huss: Helt rätt, det är därför jag har lämnat Linköping utanför toppen. Fast jag skulle tro att FBK kan få det tungt den kommande säsongen. Tappet av Niskala är tungt sen känns ju målvakterna lite som en chansning.
Kommentera

GävleLasse: När det gäller alla dessa tips så slår det en sak. Det är i princip alltid något av topplagen som sviker. I fjol Frölunda t.ex.
Frågor man borde ställa sig är om FBKs spelartrupp redan peakat, Modo är lika hungriga i år eller om Timrå verkligen kan fortsätta bli bättre?
Kommentera

70 Rodrigues: jag tror att man även får räkna in Luleå i den gruppen.

HV 71 - Känns habilt rakt igenom. Ny tränare, alltid lite ovisst.
Färjestad - Målvakterna?
Modo - Homogent, Känns som en aspirant till att vara topp 3

Linköping - Har tappat tre riktigt tunga pjäser på backsidan.
Timrå - Skadefria så blir de att räkna med
Frölunda - Revanchlusta och intressanta nyförvärv på backsidan, slutspel
Brynäs - De nya backarna måste leverera stabilt backspel, Brendl?
Luläh - Mycket turbulens kan överraska med sin norrländska tjuringhet

Mora - Alltid lika ovisst, kan Pitkämäki göra ännu en kanonsäsong?
Södertälje SK - Alltid tufft att vara nykomling
Djürgårdens IF - Två missade slutspel på raken, får det tufft i år med?
Skellefteå - Nej, inte utan Wernblom...

Som det känns nu så är det tre grupperingar i ES HV, FBK och Modo kommer att vara i en klass för sig. I de resterande två grupperna är det ganska hugget som stucket. Tillfälligheter och skador kommer att avgöra tabelläget.
Kommentera

hata ssk
Kommentera

sylf: *ASG* SSK såklart!!
Kommentera

70 Rodrigues: SSKL?
Kommentera

claesw: Vi får väl se, det står mellan SAIK, SSKL och DIF när det gäller den sista slutspelsplatsen.
Kommentera

70 Rodrigues:
Ur led är tiden.
M a o TÖRS du tippa DIF utanför slutspel??
Kommentera

70 Rodrigues: Ctrl+C och Ctrl+V, erkänn nu...
Kommentera

Huss: Min tabell, hyfsta lik, iaf från 7-12:e plats :-)

1.Färjestads BK
2.Linköpings HC
3.Frölunda Indians
4.HV 71
5.Timrå IK
6.MoDo Hockey
7.BRYNÄS IF
8.Skellefteå AIK
----------------------
9.Södertälje SK
10.Djurgårdens IF
11.Luleå Hockey
12.Mora IK
Kommentera

Jonte321: Apropå ranking, här kommer mästerskapsoddsen

Svenska Spels odds för svenska mästare 2008:
1. HV 71 3,90
2. Färjestad 5,00
3. Frölunda 5,25
4. Linköping 6,50
5. Modo 8,00
6. Timrå 11,00
7. Brynäs 11,00
8. Skellefteå 30,00
9. Södertälje 35,00
10. Djurgården 35,00
11. Luleå 35,00
12. Mora 50,00
Kommentera

Träningsschema över kommande vecka!!

SE LÄNK!
Kommentera

Brynäs har ett av dem sämsta lagen i Elitserien - på pappret. Hade vi inte haft Leif Boork, så hade det varit ett bottengäng. Tur att vi har Boorken i vårat lag... Ska bli intressant att se, om han kan göra ett under med detta lag - också. Vad tror ni?
Kommentera

70 Rodrigues: Mycket möjligt att jag är ute och cyklar..men ungefär så tror jag att tabellen kommer att se ut när grundserien är avklarad. I slutspelet kan dock både Frölunda och Timrå gå långt...
Kommentera

rödovithockeydy: det lär visa sig...
Kommentera

JanT: Tirmå IK har ett mycket bättre lag än BIF.
Kommentera

Bissett19: BUMPA UPP KS-TRÅDEN!!!!
Kommentera

Gusten: Måste korrigera dej där,Gynning o Berg kör bara auditionturnén.

Har hört att Pucken o Keb kommer att ta över senare i höst.
Kommentera

Gusten: Same shit, diffrent name.
Kommentera

Gusten: Ja, dessa droger som drar så många människor ner i fördärvet :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

IDOL-Silly season:

Sanna Bråding - Ut
Mogge Sseruwagi - Ut

Carolina Gynning - In
Carina Berg - In

Tycker det ser JÄVLIGT bra ut!!!!!!!! :)
Kommentera

JanT: Vad har vi fått och vad har vi tappat och så jämför du det med Tik:s spelar tapp.
Kommentera

70 Rodrigues: Frölunda lär nog var fulla av revansch inför nästa säsong. Topplag.

Timrå IK? Känns inte ett dugg bättre än BIF i mitt tycke. Det lär bli stenhårt om placeringarna strax nedanför toppen.
Kommentera

brynästigern: Att du ens placerar både Frölunda och Timrå efter Brynäs säger väl allt om ditt tips!
Kommentera

70 Rodrigues:
Min ranking ser ut som följer...

1.Linköping HC
2.Färjestad BK
3.HV 71
4.MoDo Hockey
5.Brynäs IF
6.Frölunda Indians
7.Timrå IK
8.Djurgården IF
9.Luleå HF
10.Mora IK
11.Skellefteå AIK
12. Södertälje SK

Tror nog att lag som t ex SSK kan hänga med bra i början av serien men i längden tror jag att de kommer att få det tufft...
Kommentera

HF: Måste bara inflika att de numer faktiskt gör en riktigt hyfsat halv special även i Gävle. Bara en halva räksallad som saknas=)
Kommentera

rackham: Temporärt, rackham, temporärt!

Ja, loftgången lär väl aldrig bli den samma.

Vad gäller Södergrillen så har de ju bytt leverantör på kebaben och är inte riktigt lika god längre. Men det är väl halv special som gäller nu för tiden? =)
Kommentera

65selander:

Ja, Norrsätra av alla ställen... hrmpfh...!

Vem skall nu hålla ställningarna i Loftgången. Stormqvist?

Katastrof...

SöderGrillen kommer att böna och be för en återkomst av Grannen och hans gäster.
Kommentera

GävleLasse:

Är det New Age-mediciner du knaprar i dig...? Ryggen måste vara sämre än jag trodde... ;-)
Kommentera

65selander: Ja din karriär som soffliggare har kortats av, i alla fall i Södergrillens nejder.
Kommentera

GävleLasse: Tolvan har bättre burgare men nu blir det väl mindre besök eftersom en viss person tänker flytta från stan :-)
Kommentera

Jompe: Minns jag inte fel så var väl också Tuulola ganska tuff av sig..håller Markus ungefär samma klass som honom har Brynäs gjort ett kanonförvärv..
Kommentera

887944 · »